Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lyonesse schreef:Ook nog even een toevoeging aan jou tekst. Van Oostenrijkse merrie's is de moederlijn wel te achterhalen, omdat ze het daar bijhouden. Maar volgens mij doen ze dat alleen daar. Wil je dus weten uit welke moederlijn je merrie komt, dan zul je even moeten zoeken welk moederdier oorspronkelijk uit oostenrijk kwam en dan de fohlenhof even mailen of dat een geregistreerde lijn is, want idd zijn ze niet allemaal geregistreerd. Die van mij komt uit stam 8/I de lijn van Albina-Lucy, een dochter van Geck-Mandl I
Je kunt altijd wel achterhalen wie de moeder van de moeder van de moeder etc. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een geregistreerde lijn is 

Lyonesse schreef:Edit: Ik zat ergens in 1800 van ewalda's stamboom toen mijn pc crashte en ik alles kwijt was. De meeste merrie's kwamen gewoon op Ohast uit, van een paar hebben de moederlijn van Albina lucy, een paar van Bessi-Fanny en nog 1 die ik vergeten ben. Anderen kwamen voort uit arab/andakruisingen.