Zadel probleem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:39

je hebt pb :D

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:47

Je moet op zoek gaan naar een zadel met een u boom.

Ik heb binnen een jaar ook drie nieuwe zadels aangeschaft. Mijn laatste zadel ben ik nog steeds over te spreken en ligt ook nog steeds goed. Ik heb nu een Fryso classic, de legacy is te lang

Boomloos lag bij die van mij ook niet goed (en ze liep er niet goed mee).

Mocht ik ooit nog eens geld te veel hebben dan wil ik graag een WOW zadel

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:55

Alaise15 schreef:
@_Patricia : Een wintec heb ik al gehad en heb ook zeker aan de extra wide zitten denken, alleen vind ik het jammer dat het alleen een vzh zadel is, het liefst wil ik toch een dressuur zadel.

Ik heb de wintec wide op mijn pony gehad en zat er heel netjes op, zou er gewoon mee kunnen dressuren. Helaas is het zadel te lang voor mijn pony, zelfs een wow zou geen oplossing zijn voor hem. Ik moet dus zo´n beetje wel aan boomloos. Als het zadel echter past is het gewoon een prima en goedkope oplossing. Waar woon je? Want dan zou je het eens kunnen proberen. Zie verder mijn onderschrift.

presdres

Re: Zadel probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:34

mijn haf heeft een kieffer frysk, ik dacht dat hy niet goed lag dus is de zadelmaker er by geweest en volgens hem ligt hy prima,niks meer aan doen.

sierrapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:50

mijn haf heeft hetzelfde probleem, en ik ben op een boomloos zadel gaan rijden, en wij zijn er erg blij mee!!! zit als gegoten! we hebben meerdere zadels geprobeerd en ze bleven allemaal goed zitten.

als je info wilt, kun je kijken op www.boomloosrijden.nl
daar kun je gratis zo'n zadel proberen!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:21

Ik heb ook boomloos gereden maar dat was achteraf géén uitkomst voor mijn haflinger.
Ze had door het zadel niet genoeg schoudervrijheid.
Ik baalde als een stekker want het zadel zat heerlijk! Maar helaas niet voor haar.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:30

Succubi schreef:
Ik heb ook boomloos gereden maar dat was achteraf géén uitkomst voor mijn haflinger.
Ze had door het zadel niet genoeg schoudervrijheid.
Ik baalde als een stekker want het zadel zat heerlijk! Maar helaas niet voor haar.

Dit had mijn haf ook met een testzadel. Achter liep ze wel goed voor niet. Dit was de Barefoot london

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:04

kiefer ligt echt op heel veel paardenruggen goed, zo heb ik een paard met een vrij hoge schoft, een stalgenootje heeft een haf met geen schoft en nog een ander stalgenootje heeft een hele brede tinker met een vrij holle rug, allen hebben een kiefer.
wintec heeft ook een heel mooi dressuur zadel met brede boom hoor.
verder zou je ainsly kunnen proberen, die hebben een model waarvan je de boom kunt verwisselen.
ik heb in de tijd dat ik een zadel ging kopen anneke van schie uit zwaanshoek laten komen, die had toen ong haar hele winkel met zadels mee en zo heb in een keer een goed passend zadel kunnen uitzoeken.

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:48

dat probleem heb ik dus ook .

ik heb nu een Wintec isabell werth gesteld . omdat ik daar de bomen kan verwisselen .

misschine moet je daar naar over gaan ;)!

( ik had eerst een Kieffer zadel )

Magic59

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:32

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem met mijn Haflinger gehad..dus verschillende zadels en geen die goed paste, toen heb ik een Massimo trailzadel aan laten passen en direct in Duitland bei de fabrikant gekocht. Deze lag echt super fijn en heel erg stevig op mijn Haflinger,(mijn Haflinger had dus geen schoft en was flink aan de breede en stevige kant), ik kon zo opstijgen, galloperen en springen zonder dat het zadel schoof. Ik heb het zadel maar enkele keren gebruikt omdat ik mijn Haflinger heb verkocht, hij is dus zo goed als nieuw en ik wil hem nu weer verkopen.De rekening is er nog bij. Echt ook een heel prettig zadel om te rijden..heerlijk comfortabel.Misschien iets voor jou?
Groetjes Eva

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:27

Wintecs zijn niet geschikt voor de hele brede paarden, daarvoor is het tussenkanaal gewoonweg te krap. Het ziet er van buiten allemaal mooi uit, maar als je er tussendoor kijkt dan liggen de kussens al op de spieren net naast de ruggegraat en die moeten ook juist lekker vrij liggen om soepel te bewegen.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:43

ik ben overgegaan op een westernzadel ik had hetzelfde probleem,en hoe breder de boom werd hoe slechter ik ging zitten last van mijn heupen en rug kreeg ik ervan. nu ik western rijd is het helemaal toppie en het is nog leuk ook.alleen heel belangrijk laat je pony opmeten voordat je er 1koopt helaas rijden er teveel mensen met een zadel wat niet goed past ook al zeggen ze zelf van wel.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:05

Ik kan je geen advies geven over wat voor zadel goed voor je haflinger zou zijn, maar ik kan je wel een ander advies geven :).

Maak een lijstje met zadels die misschien geschikt zijn voor je paard.
Ga op marktplaats kijken of er bij je in de buurt zo'n zadel wordt aangeboden.
Probeer met de verkoper de afspraak te maken dat je, als het zadel na passen en proberen goed lijkt te passen, het zadel koopt met een teruggeef garantie van 1 of 2 weken ivm je probleem.

Ik heb nl. zelf ook op die manier een zadel gekocht.
Ik heb een probleem met mijn knie en krijg van sommige zadels veel pijn.
Ik heb de verkoopster mijn probleem voorgelegd, zij is bij me geweest met het zadel zodat ik het in eigen omgeving kon passen en proberen, toen het goed leek te passen heb ik haar het geld betaald en beide hebben we een door haar gemaakt contractje getekend.
Ik heb het zadel een week lang in alle rust kunnen proberen en ook meegenomen naar les zodat ook mijn instructeur en mede lessers het even konden beoordelen.

Ik ben heel erg blij dat het op deze manier kon, want ik vind het persoonlijk heel moeilijk om een zadel na 1 keer rijden goed te beoordelen, helemaal als het paard of zoals bij mij ik zelf een probleem geval is.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel een goed passend zadel voor je paard vindt.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:44

heej meis!!

heb je al een passend zadel?
zoniet hoop ik dat je het nog voor soest red.. als je toch nog naar divoza wilt moet je ff bellen:P
ik pb ff voor andere dingen:P

doeii

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 16:29

Bedankt voor jullie berichtjes!.
Ik heb in de tussentijd al een ainsley gehad om te passen, een fit 4 veelste krap helaas.
Nu ben ik via een kennis toch in aanraking gekomen met de massimo trail, en ook ik vind het zadel super lekker zitten. Afgelopen maandag heb ik het zadel op mijn haflinger gehad maar helaas nog net iets te krap, dit was een boommaat 35, nu moet ik nijkerk even bellen om te vragen wanneer ze in de buurt zijn om te komen kijken hoe de massimo versteld kan worden. Als het goed is kan het zadel nog tot boommaat 37 versteld worden. Ik heb nu echt me zinnen gezet op dit zadel en hoop echt dat het gaat passen. Verder paste de kieffer extra breed ook niet op mijn haflinger. Nu allenen nog mijn andere twee zadels verkopen.
Ik hou jullie op de hoogte!!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:30

een boomloos zadel of een hubertus haflinger zadel??

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:32

Een wow zadel???

kan altijd weer opnieuw pas gemaakt worden op je paardje, mijne is in 1 jaar 4 boommaten gegroeid!!!!
Zeker als ze zo jong zijn ideaal!

Kost wel 2450 euro!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:33

Succubi schreef:
Misschien had je vzh JC niet de goede boommaat?
Massimo is zeker prijzig, net als bijna elk ander zadel.
Vaak mag kan je wel je oude zadel inleveren en/of om een tweedehands vragen.
Maar ik denk dat je meer aan de vraag hebt: "kent iemand een goede zadel maker in Noordwijk"
Want er zijn best wel wat zadels dat op zulke hafjes goed liggen en een goede zadelmaker zou hem zo voor je kunnen vinden :).

kom toevallig aanwaaien hier, herken het probleem van mij tinker. korte rug, breed, geen schoft...niks past of zit goed...we gaan toch voor de massimo, al zijn ze prijzig maar ze hebben nu ook leuke paketten voor rent-a - saddle daar kan je een zadel of op afbetaling kopen bvb of huren en daarna is het zadel van jou. weet verder niet hoe en wat maar denk ik zet het maar neer hier. massimo is een vrij kort zadel was tegen mij gezegt door de mevrouw zelf en dat is zeer zeker belangrijk bij paardjes met een korte rug. anders zit je gauw te lang.

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:35

heb je misschien ook al eens gedacht aan albion...ik weet dat stokerzadelmakerij uit dronten deze komen passen...deze zadels worden ook verkocht op friezen. (ik loop stage bij deze zadelmakerijk)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:35

Hoop voor je dat de massimo past.

Anders is het misschien een idee om is naar een Thorrowgood te kijken.
Mijn vriendin heeft een ultra brede Merens (maatje Bels) die ook een ander zadel moest, zelfde probleem als jij.

Ze heeft nu een Thorrowgood die extra breed is tussen de kussens en XXL boom. Deze past haar paard.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:38

Barvrouwke schreef:
Er staan meerdere WOWzadels op marktplaats. Kost wat, maar dan heb ik ook nooit geen gezeik met zadels meer.

Mee eens.

als je paard van model veranderd laat je je zadel gewoon aanpassen. Super handig! :)

Suk6 met je zoektocht!

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 16:46

Ja ik had idd ook al zitten kijke naar de WOWzadels. Maar nu er een Massimo trail in hand berreik is trok die toch wel meteen mijn aandacht. En die kun je natuurlijk ook steeds blijven verstellen. Breder en ook smaller. En zoals Bari al noemde zijn het korte zadels wat ideaal is voor mijn haflinger. Ze heeft een hele korte rug en is rond geribt. Nu hoop ik zelf alleen heel erg dat er snel tijd is dat ze versteld kan worden voor mijn endurance in soest anders heb ik toch een klein probleempje.

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:09

Zo, ik ben gister met paard en zadel naar nijkerk geweest. Nu wilde ik jullie toch laten weten wat nu het resultaat is.
Ik had een afspraak om half 1 met Fleur van Countrymill. Dit werd al iets later doordat onze tomtom niet echt de weg kon vinden en wij gelukkig met behulp van fleur bij het adress zijn gekomen.
Eenmaal daar heeft zij eerst naar het zadel gekeken en was het er ook mee eens dat het nog te smal was. Het zadel is toen verbreed naar een 36,5 boommaat en de kussen voor waren iets gevult. Om het zadel te testen zijn we samen met Kelly1992 hier op bokt en Olav. Met de kar en ik rijdend een lekker ritje gaan maken in het mooie gebied in ermelo. Helaas bleek het zadel nog niet goed te zijn en moesten wij om 6 uur weer terug zijn op de afgesproken plek om opnieuw het zadel te laten vermaken. Fleur heeft goed naar het zadel gekeken en de boom toch verbreed naar een 37 Maat. Ook heeft zij toen de kussen appart opgevult naar de bouw van alaise, door haar grote schouderpartij en platte rug zonder schoft was dit nog wel een uitdaging. Uiteindelijk na twee keer testen heeft Fleur het voor elkaar gekregen om voor mij een goed passend zadel te maken! Nu hoop ik dat het met optijd weer netjes opvullen en lekker rijden zo mag blijven!
Nou hoop dat jullie nu genoeg op de hoogte zijn.
Nog onwijs bedankt voor alle tips!

Magic59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:37

:(:) Goede morgen,
ik ken dit probleem ook maar al te goed, heb inmiddels heel wat zadels versleten, maar geen één paste goed op mijn Haflinger.Alle zadels schoven, vooral bij het op en afstappen van het paard.
Toen heb ik afgelopen jaar een Massimo zadel laten maken in Duitsland. Omdat ik in Frankrijk woon en wij hier geen vertegenwordigers en verkoopadressen van Massimo hebben hielp mij de heer Zeitler eigenaar en directeur van Massimo, superfijn per telefoon mee om de juiste maat van de rug en schoft van het paard op te meten.Enkele dagen van de voren sturden ze mij de maattabelle en ook de maatboog per post naar huis.Het zadel weerd dus gemaakt en naar huis gestuurd. Nou ik was gewoon een wonder, maar het lag echt als gegoten op mijn Haflinger. Zelf tijdens het OP en AF stijgen bleef het gewoon op z'n plek liggen en ook tijdens het galopperen, verschoof het totaal niet!!
Het zadel is supercomfortabel zowel voor de ruiter maar ook voor het paard!
Ik heb voor het zadel 1200€ betaald (rekening is aanwezig) en verkoop het zadel nu weer omdat ik mijn Haflinger verkocht heb en geen andere Haflinger meer wil kopen.op mijn KWPN paard past dit zadel niet.
Mijn Haflinger was een breede en goed gespierde ruin met een platte rug en natuurlijk zoals alle Haflingers had hij geen schooft. De boommaat is 38 en ik heb het zadel maar z'n 6 keer gebruikt het is z.g.a.n.
Misschien is dit ook wel een zadel voor jouw paard??? Ik vind het in ieder geval de allerbeste Haflingerzadel die er bestaat.
Groetjes en succes ermee,

Eva }:0

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:22

Gewoon zadel of dressuurzadel?

ik heb nu een kentaur penelopa en die is SUPER! schuift niet, past goed.. heerlijk en de prijs is goed! 1050 euro. Incl beugels en riemen van sprenger (ligt wel aan je winkel!)