Waarom zijn er zoveel Haflingerkruisingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:42

Ze staan momenteel weer volop te koop of ter dekking, de haflingers zonder papieren. Op zich niks mis mee, maar als je dan toch haflingers wil fokken, kan je't toch even goed met goedgekeurde hengsten doen en ze laten registreren? Tenzij je inderdaad bewust "slachtpaarden" gaat fokken natuurlijk ;( .
In dat opzicht kan een leuke kruising nog interessanter zijn voor verkoop dan een niet-geregistreerde haf... (hangt af van het resultaat natuurlijk).

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:03

Dit jaar is er bij ons op stal(haflingerfokkerij) een kruising haf x welsh geboren. Dit met het doel om sportpony te worden voor hun dochter. Het heeft erg mooi uitgepakt en er is ook goed over nagedacht. Het is een prachtig merrieveulen geworden met erg ruime gangen en een mooi kleurtje. Dit was wel eenmalig. Volgend jaar komen er weer alleen volle haflingerveulentjes.
Dan vind ik het kunnen dat je kruisingen gaat fokken. Als je er niet overna denkt en met de hengst van de buren gaat fokken(omdat die er wel leuk uitziet), word het een ander verhaal natuurlijk.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:43

Tijdje geleden had ik een haflinger x fries gevonden op Marktplaats.
Vond het een prachtdier, donker bruine kleur met een beetje een rode gloed. De bouw van de haf was erin terug te zien.

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:30

ik vind het eigenlijk niet zo erg dat ze kruisingen maken met een haflinger , er komen soms wel leuke paardjes uit hoor om lekker recreatie mee te rijden en ook leuk voor de dresuur , ik heb zelf een haflinger x new forest en vind het een heel leuk beestje waar je alles mee kan ;) alleen zie je deze kruising niet zo veel :(

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:18

vaak geeft het leuke combinaties..
een paard met een goed karakter bijvoorbeeld.