Duitse of Oostenrijkse Haflinger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Duitse of Oostenrijkse Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:48

Tuurlijk bestaan die >;) En Poolse haflingers en Engelse haflingers, en Belgische haflingers en amerikaanse haflingers en en en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:13

Dat we het dus even duidelijk hebben :)
Want de TS bedoelde echt iets anders

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:17

De ts haalde oud en nieuw type en land van afkomst door elkaar ;) Vandaar dat ik haar duidelijk maakte dat die dingen los van elkaar staan, en dat begreep ze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:02

Sorry, je hebt gelijk.
Er werd alleen nog een beetje doorgepraat hierover door anderen.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:56

ik heb een Ugchelse haflinger, whahahahaha

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:41

haha humor hier ik snap er in ieder geval helemaal niks meer van!
die van mij is gewoon in NL geboren en er staat verder helemaal niks bij want ouders zijn beiden onbekend :(:)
ze is niet eens ingeschreven bij het haflingerstamboek... maar gewoon bij de KNHS als rijpaard!
klopt trouwens wel meer niet in het paspoort; kleur is verkeerd, en degene die de aftekeningen heeft opgemaakt is vast en zeker stekeblind die moet nodig ff langs bij hans anders :o
vroeg me daarom ook af toen ik haar kocht of ik wel het juiste paspoort bij de juiste pony had gekregen maar chipnummer klopt wel dus het zal allemaal wel :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:42

Een Haflinger is een Haflinger. Of deze nu geboren is in Duitsland, Oostenrijk of Nederland. In elk land worden ongeveer dezelfde eisen aan een Haflinger gesteld. Dus wat maakt het uit?
Mijn Haflinger is in Oostenrijk geboren, maar in Nederland lopen ook veel Haflingers rond die zijn geboren uit Oostenrijkse (geimporteerde) ouders. Is het dan een Nederlandse of een Oostenrijkse Haflinger?
Vroeger fokten wij ook veel met hengsten die in Duitsland geboren waren, allemaal tophengsten.
Dus: wat maakt het uit? Je kan aan het uiterlijk van een Haf echt niet zien waar deze geboren is.

Edit: Onze Haf is in Oostenrijk geboren, maar is een heel luxe type. Dus niet alle Haflingers die een ouderwets type hebben zijn Oostenrijks, of andersom :o

sagamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:00

Heey,
Ik heb een Oostenrijkse Haflinger, en deze is ook niet zo breed zoals de ouderwetste haffers, deze is meer een sportieve haflinger en tegenwoordig vindt je meer en meer haflingers die sportiever gebouwd zijn, dus je kan het verschil eigenlijk niet goed zien...