wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:42

Oliver en suusiej: zien er goed uit jullie haflingers ;)

Ik heb ook een allacher nakomeling, en er zitten hier nog veel meer mensen op bokt met een allacher nakomeling. Voor foto's en filmpje zie mijn profiel en onderschrift ;) Ik maak eigenlijk alleen buitenritten met ankie, maar ze zou vast wel geschikt zijn voor dressuur en wat springen. Hoewel ik nog niet veel met haar gedaan heb (ze wordt in maart pas 4) kan ik er al alleen, zonder andere paarden, buitenritten mee maken. Ook als ze een maand stil heeft gestaan kan ik haar zo meenemen op buitenrit, dus ze is superbraaf.
Verder is ze vrolijk, ongeduldig en altijd lekker voorwaarts ;)

Ps: stokmaat 1.56?!! Heb je een foto van hem?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:04

Mooi filmpje :D
Asra is ook voorwaarts maar buiten meestal ook erg druk :D
Als ik hem een maand stil zet kan ik er ook echt niet zo meer op ahaha :+

Edit: Thnx voor je compliment :D

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:44

Saskiaa_

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:28

Bij ons op stal staat de dekhengst Austria van de Parel. Dat is ook echt een schatje. Hij houd heel erg van knuffelen. Als je de poetskist in de stal zet onder het poetsen, haalt hij alles eruit en legt het ernaast.. Hij is wel compleet geschift, vooral als je hem op bepaalde plekken gaat kriebelen :P

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:32

suusiejj schreef:
Ik vind het altijd mooi om te zien dat vele nakomelingen van Allacher dezelfde blik in hun ogen hebben.
Valt mij erg op als iemand me aanspreekt dat hij/zij ook een nakomeling van Allacher heeft.. Ik bekijk dan de foto en de uitstraling heeft dan echt iets weg van mijn Asra.

Dat heb ik nou ook altijd, zie altijd wel een bepaalde allacher herkenning in zijn nakomelingen, erg grappig en leuk om te zien.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:56

Gelukkig ben ik niet de enige :D
Vind dat mooi om te zien :)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:06

Smartie2004 schreef:
Ik heb een Allacher dochter die eind maart 5 jaar wordt
Lieve pony maar kan wel erg dominant zijn. Ze is ook snel afgeleid en kan schrikkerig reageren.
Het is ook een pony die overal aan moet zitten.

Dat dominante heeft King (Abe-Jan) ook maar meer tov de andere paardjes en vooral zijn halfbroer moet het vaak ontgelden ze staan altijd met z'n twee op de wei of op stal.
En dat schrikkerige heeft hij ook en alles wat nieuw is vindt hij eng of spannend dus veel oefenen/geduld :D Maar hij is wel heel leergierig en heeft het snel door :P

Vraag me eigenlijk af of men voernijd herkend want King is echt een vreetmonster :+ zodra Nero maar in de beurt is gaan die oren plat in zijn nek of hij drukt met zijn kont Nero aan de kant, vandaar dat ik ze 's avonds op stal zet zodat Nero genoeg binnen krijgt.

King en Nero zijn allebei nog hengst en dat wil ik eigenlijk zolang het goed gaat laten :D

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:01

vreetmonster is het wel maar is dat niet een kenmerk van een haf?
Voernijd gelukkig (nog) niet.
Smartie is ook erg leergierig, pakt ook de dingen snel op. Ze heeft wel veel afwisseling nodig.
Smartie is ook dominant naar andere paarden, toen ik had net had was er een schet onder het hek doorgekropen en die heeft ze er rap uit geschopt.
Bij de eerste trap
lag hij op zijn zij, de tweede trap was terug onder het hek door. De pony had gelukkig niets. Later heeft ze ook een grote kwpner door de draden heen gejaagd.
Waar ze nu staat is het goed, een vast groepje waar ze de laagste in rang is.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:16

:D wat een leuke naam Smartie

King heeft nog geen paarden geschopt alleen maar aan de kant drukken en bijten tov mij heeft hij respect gelukkig maar ben zelf maar een klein vrouwtje en hij heeft nog niet in de gaten hoe sterk hij is :P
Maar hij kan echt een draak zijn tegen zijn broertje ook als ik erbij ben mag Nero niet bij mij in de buurt komen want dan wordt hij jaloers

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:23

suusiejj schreef:
Asra is braaf in omgang en altijd heel fris :D Lekker bokken enzo ..
Let heel ff niet op met rijden en hij bedenkt iets of gaat met wat anders bezig wat voor een buitenstaander vaak niet zichtbaar is :D Geweldig dier heb ik er aan

Wat klinkt mij dit bekent in de oren! :D
Ik heb ook een zoon van allacher en wordt in juni 4 jaar oud hij is zo ontzettend leergierig en wil alles voor je doen maar idd als hij de kans ziet dan wil hij ook wel effe iets bedenken wat hij zelf leuk vind!
We hebben de handen er soms vol aan maar het blijft een geweldig lief dier een echte knuffelkont *D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:27

Dat herken ik ook, Kyra wil heel graag werken en leren, maar als je ff niet oplet maakt ze ook wel is een grapje.
Moet kunnen vind ik!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:05

isaja schreef:
:D wat een leuke naam Smartie

King heeft nog geen paarden geschopt alleen maar aan de kant drukken en bijten tov mij heeft hij respect gelukkig maar ben zelf maar een klein vrouwtje en hij heeft nog niet in de gaten hoe sterk hij is :P
Maar hij kan echt een draak zijn tegen zijn broertje ook als ik erbij ben mag Nero niet bij mij in de buurt komen want dan wordt hij jaloers

Heb bij Asra nog niet wat dominants kunnen ontdekken, hij is sociaal met andere paarden :)
Heeft altijd wat te doen (bovenste staldeur slot open,dicht,open,dicht, uiteindelijk laat ie um open en doen anderen um maar weer dicht :Y) )
Asra staat er als de paarden met zn 3en zijn vaak eerder verlegen bij dan dat ie schopt oid

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:25

tsssss jij hebt toch niet mijn pony op stal staan :? lijkt wel zijn tweelingbroer :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:39

treffie schreef:
suusiejj schreef:
Asra is braaf in omgang en altijd heel fris :D Lekker bokken enzo ..
Let heel ff niet op met rijden en hij bedenkt iets of gaat met wat anders bezig wat voor een buitenstaander vaak niet zichtbaar is :D Geweldig dier heb ik er aan

Wat klinkt mij dit bekent in de oren! :D
Ik heb ook een zoon van allacher en wordt in juni 4 jaar oud hij is zo ontzettend leergierig en wil alles voor je doen maar idd als hij de kans ziet dan wil hij ook wel effe iets bedenken wat hij zelf leuk vind!
We hebben de handen er soms vol aan maar het blijft een geweldig lief dier een echte knuffelkont *D

Hahah jah mijn instructrische ligt ook regelmatig helemaal slap van't lachen :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:39

treffie schreef:
tsssss jij hebt toch niet mijn pony op stal staan :? lijkt wel zijn tweelingbroer :D

Ahaha echt waar?
Smijt de jouwe ook de liksteen heel hard tegen de muur om vervolgens gewoon erop te kauwen alsof het een wortel is?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:40

treffie schreef:

Misschien hebben ze zelfs de zelfde moeder :Y) Dan is't echt tweelingbroer ahaha

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:08

Kyr heeft het dominante niet echt..
Alleen toen ze terug kwam nadat ze gedekt was..
Blijkbaar had ze in een groep gestaan waar ze zichzelf nogal moest verdedigen en hier thuis vloog ze toen dr eigen moeder aan.
Gelukkig is ze heel erg onder de indruk van mijn hele oude ruin en die vloog haar zodanig aan dat ze nooit meer wat tegen dr moeder durfde te doen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:11

Weet ze er direct van ;)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:35

Ze had vast last van dr hormonen want nou is ze gewoon weer harstikke lief tegen dr mams..

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:40

suusiejj schreef:
treffie schreef:

Ahaha echt waar?
Smijt de jouwe ook de liksteen heel hard tegen de muur om vervolgens gewoon erop te kauwen alsof het een wortel is?

oja hoor dat doet hij...en dat met die deuren ook hij kan als de beste de deuren openen en weer dicht doen.
haha ik kan er wel een boek over schrijven wat hij allemaal wel niet uitvreet!

zijn moeder is nicole van de esweide maar dat zou wel heeeeeel erg toevallig zijn als het ook jouw pony zijn moeder is :D
aan de streken te lezen zou het best kunnen ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:48

Hahaha beginnen we samen een boek :+
Nee niet dezelfde mams ahaha qua streken komt het indd overeen :P Asra heeft Heidi van de acht zaligheden als moeder

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:33

haha ok dan goed plan!

nee niet dezelfde moeder...haha dan zullen de streken wel van vaders zijn.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:32

Jah haha maar ben ook wel blij dat Asra meer van paps weg heeft :)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 06:46

Gister bij de hengstenkeuring geweest in Den Bosch en Yeah Allacher is definitief met 1A gekeurd *\o/*

Gos wat zag ik veel herkenbare trekjes :P en nu maar hopen dat hij net zo stoer wordt :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:03

Haha vet :D