Taxatie Haflingers 2, Maximaal 2 foto's per post!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:01

mandylfmarca schreef:
Logic schreef:
Getaxeerd vanaf pagina 95.

Dream: Mooi dier, mooie leeftijd en mooie maat, ruin dus geen fokwaarde, geen officieel niveau. 1300 euro
oke euhm? sinds wanneer is dream een ruin? ipv een MERRIE :p

Dat stond er niet bij :7 Heb zelfs nog in je profiel gekeken en ook daar stond het niet :+[/quote]
Oh haha, vergeten erbij te zetten maar ik dacht wel de naam dream en sinne saule en het woordje over 'der' schouder, was misschien wel genoeg om te weten dat het een merrie is hihi. :+

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:07

doei schreef:
mandylfmarca schreef:
Even gauw tussen door he. :+
Sinne saule van mij.
zou ik die naar een keuring doen?
als ik eventueel later een veulen bij der wil nemen.
zo ja, waar kan ik dat opgeven? (site ofzoiets)

Haar roepnaam is toch Dream?
Ik zag even verderop dat iemand dacht dat ze een ruin was...
Voor de centrale keuring van dit jaar moet je snel in actie komen! Alles staat op http://www.kvth.nl
Zorg dat je haar op jou naam hebt staan, ZH is 9 Juli en NH 23 Juli uit me hoofd.
Wanneer je lid bent van het KVTH had je een uitnodiging thuis gestuurd gekregen.

oke dankjewel!
ze staat nog niet op onze naam, dus dat maar eerst even doen.
denk dat dit jaar zoiezo niet lukt aangezien madame erg vermoeiend is op de trailer, mevrouw ongeduld. :+
en hoeveel kost een keuring? dat kan ik nergens vinden haha!

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:21

De inschrijving van een paard is 10 euro en van een veulen 7 euro

Birtee_

Re: Taxatie Haflingers 2, Maximaal 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:59

Joey; 1500,- niet mis, prestatie's zijn minder en hij is eerder naar de oude kant toe.
Bell amie; 2000,- mooi dier, prima nakomelingen en goed presetatie's
Miss beauty; 1700,- mooi lange manen
Manchester; 2100,- Naar de grotere kant lijkt mij, maar wel een zeer mooi en beloftevolle haflinger.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:26

Ik zet Manchester op rond de 4000 euro.
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar zijn ouders vind ik de bom, hem vind ik geweldig Qua uiterlijk (van mij had hij ggk hengst mogen zijn).
Rijfoto's bekijk ik kwijlend, hij beweegt mooi en kan nog verder komen als nu.

Zelfde geldt voor Beau die heb ik ook hoog getaxeerd.

Als je kijkt wat voor haffies te koop staan rond de 2000 euro dan is het niet reeel zo een prijs te vragen voor een Manchester of Beau.

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:22

ik vind wel hij hafjes in mijn ogen de laatste tijd dat sommige wat pittiger zijn dat lees ik dan op marktplaats..ik heb ook wel me handjes vol aan mijn dame ik heb haar ook als zeer pittige dame gekocht maar ik kon er niet laten staan nu 2 maanden later is ze werkelijk kuikenmak moet alleen nog wat doorleren om lekker lostekomen...maar voor een 13 jarige zijn echt niet alle hafjes geschrikt...

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:23

Sterker nog; de meeste niet. Krijg je onopgevoede, drammerige monsters van.

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:32

doei schreef:
Ik zet Manchester op rond de 4000 euro.
Misschien ben ik bevooroordeeld, maar zijn ouders vind ik de bom, hem vind ik geweldig Qua uiterlijk (van mij had hij ggk hengst mogen zijn).
Rijfoto's bekijk ik kwijlend, hij beweegt mooi en kan nog verder komen als nu.

Zelfde geldt voor Beau die heb ik ook hoog getaxeerd.

Als je kijkt wat voor haffies te koop staan rond de 2000 euro dan is het niet reeel zo een prijs te vragen voor een Manchester of Beau.

Kan wel zijn, ik heb er zelf niet zoveel verstand van, je hebt wel gelijk.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:47

Logic schreef:

Inderdaad, haflinger is echt een paard die je telkens op moet blijven voeden :o

Doei: Wooow, zet hem gelijk te koop :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:36

DDW1190 schreef:
Logic schreef:

Inderdaad, haflinger is echt een paard die je telkens op moet blijven voeden :o

Doei: Wooow, zet hem gelijk te koop :P

haha ja inderdaad , word nog rijk van zo'n beautje :')

En het kunnen inderdaad eigenwijze etters zijn zeg! Gelukkig weet Beau ondertussen dat hij zich
even moet inhouden :+

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:12

hahahaha

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:56

Ik voel met ietwat aangevallen :Y) Er word gezegd dat hij sport prestaties moet hebben omdat hij 7 is, en dat hij ouderwets is, maar mij is verteld dat hij toch wel een super modern figuur heeft, hij is super slank en licht gebouwd, je hebt een arabier als je hem moderner wilt :Y) Ik heb hem nog maar 3 maandjes en hij is zowat groen onder het zadel , alleen op buitenrit geweest, Ik snap dat hij niet veel waard is zonder sport presentaties maar het word een beetje gezegd op de manier van 'HIj is 7 hij moet eigenlijk al wat sport presentaties hebben want het word op die leeftijd verwacht bla bla, maar daar kan ik dan toch niet veel aan doen? ik ben er al mee bezig om hem onder het zadel goed te krijgen maja 3 maanden en dan moet ik hem voor elkaar hebben ofzo? Terwijl hij niets kan? Het begin zit erop maar thats it, ik dacht dat ik hem wel aardig voor elkaar had voor die 3 maanden dat er mee gewerkt word. :Y) Naja maybe is het wat overdreven maar ik voelde me ietswat shyt erover.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:13

Hier mijn taxaties. Ben totaal niet thuis in de haflingerprijzen dus neem me niet kwalijk als het niet in de richting is :)

Joey: 1500 euro
Bell Amie: 1800 euro
Miss Beauty: 1600 euro
Manchester: 2500 euro

daarbij zou ik graag Annabel willen laten taxeren.
Annabel is een haflinger merrie van net 6 jaar. Ze is beleerd voor de wagen, kan een B dressuurproefje lopen, ze kan redelijk tot goed springen en is 100% verkeersmak. Kleine kinderen kunnen er zo opstappen en mee weg rijden wat dat betreft dus echt een kinderpony, alleen kan ze soms vrij pittig zijn in gedrag. Verder heeft bel zeker protentie om verder te kunnen komen in de dressuursport
vader: Star
grootte: 1.44 m
Afbeelding

Afbeelding

http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... loos-5.jpg

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:38

MelisXFeikje schreef:
Ik voel met ietwat aangevallen :Y) Er word gezegd dat hij sport prestaties moet hebben omdat hij 7 is, en dat hij ouderwets is, maar mij is verteld dat hij toch wel een super modern figuur heeft, hij is super slank en licht gebouwd, je hebt een arabier als je hem moderner wilt :Y) Ik heb hem nog maar 3 maandjes en hij is zowat groen onder het zadel , alleen op buitenrit geweest, Ik snap dat hij niet veel waard is zonder sport presentaties maar het word een beetje gezegd op de manier van 'HIj is 7 hij moet eigenlijk al wat sport presentaties hebben want het word op die leeftijd verwacht bla bla, maar daar kan ik dan toch niet veel aan doen? ik ben er al mee bezig om hem onder het zadel goed te krijgen maja 3 maanden en dan moet ik hem voor elkaar hebben ofzo? Terwijl hij niets kan? Het begin zit erop maar thats it, ik dacht dat ik hem wel aardig voor elkaar had voor die 3 maanden dat er mee gewerkt word. :Y) Naja maybe is het wat overdreven maar ik voelde me ietswat shyt erover.

Excuus Melis!
Bij dit rijtje had ik Alfons uiteraard ook moeten plaatsen: "Dream, Jim, Beau, Arlet, Warlando en Damarscha kunnen in de toekomst nog flink in prijs gaan stijgen"
Had het over het hoofd gezien!

Tuurlijk in 3 maanden kan je nog niet veel, maar voor nu taxeer ik hem daarop.
Maar wat zegt nou een geschatte waarde? Als je gek bent op je paard kent dat geen prijs!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:27

Ik zal ook eens een poging doen, de meeste taxaties zijn puur wat ik er voor over zou hebben als ik een Haflinger zou zoeken en het paard dan zou tegen komen.

Joey

Veelzijdig, mooie maat, ruin 1750 euro

Bell Amie (Quincy van de S Hoeve)
Groot, interessant bloed voor Nederland, merrie 2000 euro

Miss Beauty
Mooi bloed, veelzijdig, merrie 2000 euro

Manchester

Goede prestaties, leuk aan de maat, veel potentie, ruin 2000

Annabel
Veelzijdig, niet heel groot, merrie 1750

Dan zou ik het leuk vinden als jullie mijn Haf willen taxeren.

Avalynn-Aura van 't Kwetternest
10 april 2011
v Standing Ovation (1.54)
m Aura III (1.46)
stokmaat nu 1.16

Braaf met wassen, scheren, hoefsmid e.d.

3e plaats op de Fohlenschau op de Kiefferhof met een 7,875
1A en veulenkampioen op de CK van Groningen

Afbeelding

Afbeelding

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:14

Dat is een leuke :+

Ik denk aan zon 1250 euro? vind het best moeilijk vind het namelijk een erg mooi veulen, maar zou niet weten wat een 1a premie veulen moet kosten :)

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:22

Annabel: Veelzijdig paardje, idd wat klein en geen officieel niveau. 1400 euro
Voor Ava zou ik nu zo'n 1200 voor geven idd.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:36

doei schreef:
MelisXFeikje schreef:

Excuus Melis!
Bij dit rijtje had ik Alfons uiteraard ook moeten plaatsen: "Dream, Jim, Beau, Arlet, Warlando en Damarscha kunnen in de toekomst nog flink in prijs gaan stijgen"
Had het over het hoofd gezien!

Tuurlijk in 3 maanden kan je nog niet veel, maar voor nu taxeer ik hem daarop.
Maar wat zegt nou een geschatte waarde? Als je gek bent op je paard kent dat geen prijs!

Voelde me gewoon wat aangevallen erover, en natuurlijk hij is mij goud waard ,

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:36

MelisXFeikje schreef:

Tuurlijk kun jij er niets aan doen dat de vorige eigenaar geen wedstrijden met hem gereden heeft, maar met sportprestaties is hij nu eenmaal meer waard. Dat wil niet zeggen dat dat fout is, of dat jij niet goed bezig bent. Wat betreft zijn figuur, nee, ik vind hem niet super modern. In dit topic alleen al staan haflingers die stukken moderner zijn, en voor een modernere haf geef ik meer geld. :+ Nu moet ik zeggen dat je ook geen foto's hebt waarop zijn bouw goed te zien is. Maak eens nieuwe foto's en probeer het nog een keer :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:40

leuk veulen 1225 schat ik hem (erg moeilijk!)
we zitten trouwens al op 100 he? *\o/*

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:45

hoe zit het met `t bloed vanuit nederland en duitsland bij friezen zit daar kwa waarden veel verschil in...
ik heb een duits gefokte merrie en hoe zou zij `t doen op een keuring?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:33

Joey; 1300,-
Bell amie; 1800,-
Miss beauty; 1700,-
Manchester; 2000,-
Annabel; 1650,-
En het veulen denk 1150,-

Maar ik ben absoluut niet goed in taxeren en overal van op de hoogte op dat gebied.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:46

Afrika's Kyra.
Merrie.
30 maart 2011.
Nu onofficieel gemeten op 1.22/1.24, ze is erg aan de maat.
Braaf bij de hoefsmid en dierenarts en al bijna verkeersmak alleen trekkers zijn soms nog eng.
Ook scheren is zij braaf en bekend mee.
Vader is No Limit, vader van No Limit is Newos en moeder van No Limit is Baghira(vader Wildfire Liz 151/T)
Moeder van Kyra is mijn eigen merrie Afrika's Pé Pé.
Pé Pé heeft geen papieren, ouders zijn wel bekend, dat zijn;
V : Almnebel Imladris , Ouders vader :Altjo van de Kenterstreek x Donni Imladris
M : Mijntje(moeder van peeps papierloos of nooit aangevraagd , Ouders moeder : Star x Mirjam
Veulen kan goed bewegen.

Foto van begin juni.
Afbeelding
Afbeelding

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:48

Kyra: 1000 euro ongeveer. Wat een makke Haflinger nu al in t water,verkeersmak enzovoort.Veel plezier met hem!

Edit: bedrag gewijzigd,had over iets heen gelezen...
Laatst bijgewerkt door Fenne_Ponys op 20-07-11 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:27

heavenley schreef:
hoe zit het met `t bloed vanuit nederland en duitsland bij friezen zit daar kwa waarden veel verschil in...
ik heb een duits gefokte merrie en hoe zou zij `t doen op een keuring?

Duitsland is geen lid van het WHV, nederland wel. In duitsland wordt ook veel meer goedgekeurd dan hier, en verdwijnt net zo makkelijk weer (hengsten) Toch hebben zijn de duitsers voor ons waardevol, want ze hebben totaal andere bloedlijnen. Als je gewoon een mooie merrie hebt, dan krijgt ze op de keuring gewoon de punten die ze verdient :j