Taxatie Haflingers 2, Maximaal 2 foto's per post!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Taxatie Haflingers 2, Maximaal 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:33

Het is maar net wat de gek er voor geeft.

Maar voor een goede pony met een mooie maat zou ik zonder problemen extra betalen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:57

Haha jullie moesten eens weten voor hoe weinig we Beau hebben overgekocht _O-
gelukkig is mijn kanjer niet te koop, maar anders had ik nu dikke winst gehad volgens jullie :P

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:13

Getaxeerd vanaf pagina 95.

Nixe: Merrie met fokwaarde, mooie leeftijd en maat, maar is behoorlijk ouderwets, had meer sportprestatie kunnen hebben en heeft behoorlijke inteelt. (Nissan in gen 3 en 4) 1300 euro

James: Foto's doen het niet meer

Alvaro: Ruin, dus geen fokwaarde. Nog niet onder het zadel, wel mooie leeftijd en goed papier voor de sport. Eczeem... 750 euro

Silberstern: (Heb wel eens met hem gefokt :D ) 18 jaar, toch wel een minpunt en geen fokwaarde meer. Kan wel súper bewegen en hoog niveau. Leuk leerpaard nog. 1750 euro

Wonan: geen fokwaarde, maar mooie leeftijd. Stokmaat is wat minder. Wel een mooie luxe haf, kan leuk sportpaard worden. 1200 op dit moment.

Steven: geen fokwaarde en al 18 jaar. Gemiddeld niveau, had hoger kunnen zijn. Ouderwets type en zomereczeem. 900 euro

Dream: Mooi dier, mooie leeftijd en mooie maat, ruin dus geen fokwaarde, geen officieel niveau. 1300 euro

Alfons: Ruin, dus geen fokwaarde,ik vind hem aardig ouderwets, geen officieel niveau wat wel had gekunt op die leeftijd. 1000 euro

Eliza: Allergie dus geen fokwaarde, mooie leeftijd, maar kleine stokmaat, mooi niveau voor de wagen, maar op speciaal voer. 1200 euro

Jim: Geen fokwaarde, mooie maat en leeftijd, geen papier maar dat is voor een ruin niet van belang. Gemiddeld qua niveau. Allergie lees ik, toch iets om rekening mee te houden. 1150 euro op dit moment

Walando: Ruin dus geen fokwaarde, wel mooi exterieur dus weinig moeite met bewegen denk ik. Goede maat, en goede leeftijd. Groen. 1100 euro.

Damacha hoort in het kruisingen taxatietopic.

Arlet: Leuke afstamming, maat en leeftijd, super exterieur en zeker fokwaarde. 1800 euro

Rixta: Merrie, gemiddeld dressuur niveau voor haar leeftijd, springen, is dit bij de paarden of de pony's? Als het bij de paarden is 1650, is het bij de pony's dan 1500 euro

Beau: Ruin, dus geen fokwaarde. Mooie leeftijd met gemiddelde maat. (zoveel groeit hij niet meer en het gemiddelde is toch wel 1.50 tegenwoordig) Mooie prestatie's, maar zit aan het randje qua leeftijd voor de M1. Ik zou zelf wat langzamer gegaan zijn, zeker met een haf. 1800 euro

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:17

waarom zou je langzamer gaan als hij aangeeft dat hij het kan? (ook geestelijk) :)
De M1 is niet meer dan de basis hoor in mijn ogen :)

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:22

Ik begin pas met beleren met minimaal 4 jaar, maar dat is persoonlijk. Ik ken meerdere haffen die gaan als een trein, en niets aangeven als het te snel gaat. Ik zeg absoluut niet dat dat bij jou het geval is hoor, begrijp me niet verkeerd. :D Het zou mij alleen te snel gaan en zou daardoor als koper wat huiveriger zijn. Ik wilde het alleen even mededelen, als hij een jaar ouder was geweest zou dat voor de prijs niets veranderen. :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:23

Naam: Joey
leeftijd: 16 (31-05-95)
geslacht: ruin
schofthoogte: ong. 1,50
niveau: B nog niet officieel gestart. Wel oefenwedstrijden gereden met 188 en 182. 2e oefen wedstrijd 183 en 180.
Springen: Heb met hem 90 cm gesprongen.
Andere ambities: Kan mennen, kan springen, kan dressuur, goed verkeersmak.
Karakter: Hij wil graag voor je werken, maar wil ook graag plezier maken op buitenritjes. Hij is heel vertrouwbaar, en kan goed voorwaarts wezen!
Overig: Hij heeft paspoort en in ingeschreven bij KVTH.
Vader: Hemingway
Moeder: Jeanet.

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:26

Logic schreef:
Ik begin pas met beleren met minimaal 4 jaar, maar dat is persoonlijk. Ik ken meerdere haffen die gaan als een trein, en niets aangeven als het te snel gaat. Ik zeg absoluut niet dat dat bij jou het geval is hoor, begrijp me niet verkeerd. :D Het zou mij alleen te snel gaan en zou daardoor als koper wat huiveriger zijn. Ik wilde het alleen even mededelen, als hij een jaar ouder was geweest zou dat voor de prijs niets veranderen. :)

ik snap je wel, maar zo is het niet bij beau en mij. We trainen vaak niet vaker dan 5 keer per week en daarvan 1 keer in de week les.
En als ik merk dat ik de afgelopen periode toch wat te veel van beau heb gevraagd, krijgt ie even pauze. We gaan ook niet super
vaak op concours, maar als we gaan vind hij het alleen maar ontzettend leuk :)

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:27

_Bitje_ schreef:
Logic schreef:

ik snap je wel, maar zo is het niet bij beau en mij. We trainen vaak niet vaker dan 5 keer per week en daarvan 1 keer in de week les.
En als ik merk dat ik de afgelopen periode toch wat te veel van beau heb gevraagd, krijgt ie even pauze. We gaan ook niet super
vaak op concours, maar als we gaan vind hij het alleen maar ontzettend leuk :)

Dan vind ik dat je super bezig bent :j :D

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:32

Joey: al wat ouder, ruin dus geen fokwaarde. Mooie maat maar geen officieel niveau. Veelzijdige recreatie pony. 1200 euro

Bell Amie
Afstamming: Alcantara x Naro x Naxos
Geb: 16-04-2003
Stokm: 1. 53
Dressuur: L2 + 8 paarden
Springen: B + 2 paarden (springen ligt mij niet :') )
Stamboek merrie met 3 1e premie nakomelingen
Verkeersmak
Aangespannen, maar geen wedstrijden
Geen gebreken of stalondeugden.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:39

Taxatie vanaf pagina 95:
Ik taxeer op niveau, leeftijd, afstamming, bouw (vind ik wel belangrijk, kan je eigenlijk ook wel uiterlijk noemen..) etc. Gebrekken zijn helaas erg slecht voor de prijs, maar denk dat ik mijn smaak in de taxatie ook wel licht heb meegenomen, maar zoveel mogelijk geprobeert om niet zwart wit te kijken :)
Nixe (Balou_K): leuke merrie, geen hoog niveau voor leeftijd, wel te dik, bomproof. €1100,-
Alvaro (Sodeletuut: leuk paardje, niet onder het zadel ivm leeftijd wel verkeersmak. €900,-
Silberstern (silber_K): mooie ruin, prima niveau, wel al op leeftijd. €1500,-
Wonan (XJurdyWonan): leuke pony, mooie leeftijd, de galop nog een lastig punt.. €1050,-
Steven van de Posthoeve (Marieke_K): Prachtige pony, helaas zomerexceem en in het verleden een aantal keer hoefbevangen geweest. Ook al op leeftijd. €1100,-
Sinne Saule (Mandyylmarca): Mooie pony, is ze nog niet onder het zadel? €1100,-
Alfons (MelisXFeikje): Nog geen echt niveau, wel echt bomproof. €1150,-
Eliza van het Echwell (shelltje): Veelzijdige merrie, helaas wel een gebrek. €1100,-
Jim (Amanda): Ouders onbekend, niet trailermak/eenkennig, B-dressuur, €1100,-
Walando van Nieuw Leven (tineke90): Oh, echt mijn type! Nog jong, geen niveau en 3 keer bereden. €1100,-
Damarsha (Samsie): Een kruising, dus hoort hier eigenlijk niet thuis. Geen echt niveau, 1000,-
Arlett van het Dolland (Paula1990): Nog jong, €1100,-
Rixta(likemaaike): Leuke pony, gewoon basis werk voor leeftijd, €1150,-
Beau (_Bitje): Presteert prima voor zijn leeftijd, helaas geen papieren, fijn karakter. €1500,-
Joey (Janine001): Veelzijdig, maar voor zijn leeftijd geen hoog niveau. €1150,-
Bell Amie (Logic): Stamboekmerrie, grote maat, prima nakomelingen, basis niveau €1600,-

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:41

joey 1200 euro

bell amie 1600 euro

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:31

Even gauw tussen door he. :+
Sinne saule van mij.
zou ik die naar een keuring doen?
als ik eventueel later een veulen bij der wil nemen.
zo ja, waar kan ik dat opgeven? (site ofzoiets)

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:26

Naam: miss beauty
leeftijd: net 6 jaar
geslacht: merrie
schofthoogte: ong. 1,45
niveau: B nog niet officieel gestart. Wel oefenwedstrijden gereden met 181 en 182
Springen:erop 60 cm los 100cm
Andere ambities: grondwerk,langelijnen,dubbele lijnen,fietsen en ETEN
Karakter: ze wil graag voor je werken, maar wil ook graag plezier maken op buitenritjes.
ze is heel vertrouwbaar, en kan goed voorwaarts lopenzeer betrouwbaar in omgang hoog knuffelgehalte
Overig: ze heeft paspoort en in ingeschreven bij KVTH.
Vader:steve (LP) oma estalina (PRST*) opa starost (LP)
Moeder:malvine (eliteschau)oma mabel(STPR,eliteschau)opa albertuh112(LPEH***)
en ze super lange manenAfbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door heavenley op 04-07-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:29

Bell Amie 1700
joey 1250
Beau 2000

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:40

mandylfmarca schreef:
Even gauw tussen door he. :+
Sinne saule van mij.
zou ik die naar een keuring doen?
als ik eventueel later een veulen bij der wil nemen.
zo ja, waar kan ik dat opgeven? (site ofzoiets)

Haar roepnaam is toch Dream?
Ik zag even verderop dat iemand dacht dat ze een ruin was...
Voor de centrale keuring van dit jaar moet je snel in actie komen! Alles staat op www.kvth.nl
Zorg dat je haar op jou naam hebt staan, ZH is 9 Juli en NH 23 Juli uit me hoofd.
Wanneer je lid bent van het KVTH had je een uitnodiging thuis gestuurd gekregen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:51

Joey: 1250
Hij is aan de leeftijd, wel erg allround en een mooi type.

Bell Amie: 4000
Goede stokmaat, goede nakomelingen, goed niveau, mooi dier, belofte voor de toekomst.

Miss Beauty: 1600
Lange manen en dat doet de prijs stijgen :P Helaas geen prestaties of keuringen, aan de kleine maat.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 03:40

Logic schreef:

Dream: Mooi dier, mooie leeftijd en mooie maat, ruin dus geen fokwaarde, geen officieel niveau. 1300 euro
oke euhm? sinds wanneer is dream een ruin? ipv een MERRIE :p

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 03:46

Jorienn schreef:
Taxatie vanaf pagina 95:
Ik taxeer op niveau, leeftijd, afstamming, bouw (vind ik wel belangrijk, kan je eigenlijk ook wel uiterlijk noemen..) etc. Gebrekken zijn helaas erg slecht voor de prijs.
Sinne Saule (Mandyylmarca): Mooie pony, is ze nog niet onder het zadel? 1100,-

jawel ze is onder het zadel, alleen geen mooie foto's van en misschien ook wel leuk om te weten ze is ook EN dubbelspan EN enkelspan voor de kar.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:00

Nu de mijne :o haha
heb het maar uit mijn profiel gehaald.
Manchester is trouwens een keer M1 gestart officieel met gelijk 4 wp op een wedstrijd!
Maar door een fout van de KNHS moesten we lager starten :Y)

Manchester: *\o/*
V.Midas-Hanja
M.Tirana vd Haflingerborg
V.M Wirbel
15-03-2006
Fokker: De Kymmelshof, Draaisma F.J.H. - Peize (Dr)
Amazone/Eigenaresse: Danielle de Wilde
3e bezichtigings hengst Munster-Handorf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Resultaten:
-Hoogste punten Klasse B: 2 x 210 punten.
-Hoogste punten Klasse L1: 204 punten.(tot nu toe).
-Hoogste punten klasse M1: 210 punten
-Finale bestgaand haflinger onder het zadel Ermelo
-Kampioen B Dressuur Ermelo.
-Dressuur kampioen LRK Kampen
-Klasse L1+10

Na Ermelo overstap (waarschijnlijk) L2 Dressuur.

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:02

thanks voor miss beauty...
ik ben net 2 maanden de trotse eigenaar...
helaas is ze dit jaar denk niet klaar voor de keuring...
vanwege haar bespieringen...
ik hoop haar volgend jaar met trots te kunnen presenteren...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:02

Joey: 1650 euro, leuk dier, maar geen niveau!
Bell Amie: 3500 euro, Goede papieren + fokwaarde en doet het super in de sport!
Miss Beauty: 1750, Leuk dier zeg! Maar geen offieel Niveau, wel weer fokwaarde door merrie!

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:11

mandylfmarca schreef:
Logic schreef:

oke euhm? sinds wanneer is dream een ruin? ipv een MERRIE :p

Dat stond er niet bij :7 Heb zelfs nog in je profiel gekeken en ook daar stond het niet :+

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:25

Dream: Mooi dier, mooie leeftijd en mooie maat, merrie dus fokwaarde, geen officieel niveau. 1800 euro :P
Miss Beauty: Mooie leeftijd, merrie dus fokwaarde + bloedverversing, wel kleinere maat en geen officieel niveau. 1500 euro
Manchester: (Ben bevooroordeelt, ik hou van Tirana, die merrie zou ik graag hebben :D ) Is hij nog hengst of ruin?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:31

Hij is gecastreerd :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:38

Als Manchester nog hengst was geweest dan had ik er zo 3500 euro voor gegeven. :D