Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:43

Willeke. Ik wil best een keertje langs komen om te kijken of ik je een stukje op weg kan helpen. Ik zit natuurlijk in de buurt.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 19:57

Willeke vind de plaatjes niet verkeerd hoor!

Ik wil een nieuw mooi setje voor wilco, maar ik weet niet zo goed wat ik wil :p

Whoopster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:34

Whoei vanavond een winstpuntje in het M1 erbij gereden! Whoop ging in de galop weer veel te hard om de oefeningen fijn te kunnen afwerken maar liet zich in de rest van de proef aardig rijden. Zelfs 4x een 7 op de middendraf en 7s op de uitgestrekte stap.

Willeke,ik zou ook zeggen eerst handen eraf en gas erop. Hij moet naar voren gaan denken voordat jij kunt gaan denken aan terugwerken en verzamelen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:56

Whoopster schreef:
Whoei vanavond een winstpuntje in het M1 erbij gereden! Whoop ging in de galop weer veel te hard om de oefeningen fijn te kunnen afwerken maar liet zich in de rest van de proef aardig rijden. Zelfs 4x een 7 op de middendraf en 7s op de uitgestrekte stap.

Willeke,ik zou ook zeggen eerst handen eraf en gas erop. Hij moet naar voren gaan denken voordat jij kunt gaan denken aan terugwerken en verzamelen.

Klopt daarmee ben ik ook mee bezig maar dit vind ik heel erg moeilijk omdat ik altijd zo al rij. Maar ik ga er voor hoop ooit dat t goed komt, stan is al 17. Dus ook geen jonkie meer. Maar we blijven er aan werken. (En me vriend wilt na Stanley geen nieuw paard) maar goed hoop dat hij nog lang bij me blijft, en daarna zie ik t wel

Heeft iemand tips om buiten je paard om, meer balans te krijgen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:16

Plutolover: voor jouw eigen stress en het vastzetten wil het vaak ook al helpen om te neurieën, of voor jezelf te zingen. Klinkt heel stom; maar doordat je dan bewust(er) moet ademhalen ga je vanzelf lager (vanuit je buik) ademhalen waardoor je automatisch al meer ontspant en relaxter zit. Dan hou je hem minder tegen en ga je zelf ook voorwaartser denken.

Gisteren lekker naar Paard en Koets geweest en daar een hele boevige Haflinger gezien in de demonstratie bij Lammert Haanstra. Aan het begin van de demonstratie zei de Haf 'ja doei, heus niet dat ik rondjes om je heen ga lopen.' Maar al heel snel had Lammert hem keurig rondlopen en zelfs al iets nageeflijk. Heel gaaf om te zien wat het voor een paard doet om los te worden gelaten en héél duidelijk te horen krijgen wat ie moet doen. Lammert zei ook iets van "dit is het resultaat van een paard dat altijd alleen maar beloond is en is getraind vanuit de gedachte 'als ik lief ben voor jou, ben jij ook lief voor mij'. Maar zo werkt het niet bij paarden. Die moet je vertellen wat je wil"
Leermomentje voor mezelf :+

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:57

Los laten en voorwaarts denken dat kom je vaak al een heel eind mee...
Best lastig hoor, ik stoei er ook nog mee :=

Gisteren wedstrijd gehad en voor mijn gevoel gingen Amino en ik best actief door de baan,toch dacht de jury daar weer anders over een stond er weer op mijn coupon dat de proef actiever gereden mag worden :roll:
Zelf ook een paar domme fouten gemaakt wat me behoorlijk punten koste resultaat 172 en 175...
Jammer... Volgende keer weer beter!

Leuk is dat hè om lanmert dan eens zo bezig te zien met een paardje die het niet allemaal vanzelf doet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:07

Wat jammer dat jouw gevoel dan niet overeenkwam met wat de jury vond. Jurysport dan maar he :roll:

En ja, super leerzaam die Lammert Haanstra. Ik zou willen dat ik ook maar een flintertje van zijn gevoel voor timing had. Echt gaaf.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:16

Balen van je punten Marinda! Maar zo heel slecht zijn ze nu ook weer net ;) maarja wel fijner als de punten bij je gevoel aansluiten!

Hier een wat minder grote Lammert fan. Hij kan heel best longeren, maar in de omgang ist niet mijn man. Hij komt zo nu en dan wel bij ons in de winkel..

Zal eens kijken of we het wat droog kunnen houden, dan gooi ik de paardjes lekker naar buiten, en moet ik maar eens een rondje uitmesten doen.. nu nog even zin zien te vinden :+

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:26

Nee lanmert als persoon ben ik ook minder van gecharmeerd hoor :=
Botte ***...

Nee zo slecht was het ook niet,heb het grotendeels aan mezelf te danken :P
Zondag weer een kans, zag dat ik dan met jou moet rijden :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:33

Haha, grappig dat iemand als presentator zo'n enorme charme heeft, maar in de omgang dan blijkbaar niets is.
Ik kende hem van naam, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag, dus geen idee.

Goed, ik kruip weer onder mijn steen, want mijn dressuurhaflinger-bezigheden beperken zich momenteel tot af en toe een vlechtje in een haflingermaan knopen en kijken naar hoe de Penny's de dressuurknopjes monteren. :+
Eind november hebben ze hopelijk hun eerste dressuurwedstrijd.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:13

Jaah gezellig weer naar Oudega :D kan de hele winter wel doorkomen enkel op Oudega-wedstrijden haha!
(Maar goed, voor de afwisseling hebben we nog een paar anderen in de buurt gelukkig)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:34

Ik had ook zo graag naar oudega gegaan maar helaas was doosje niet goed.
Fysio geweest
Zadelmaker geweest
Morgen tandarts

Vandaag voor het eerst weer gelongeerd en ik heb goede hoop anders moet de kraker erbij komen
Maar mijn doel is 12 en 13 december erbij te zijn

Ik rij ook alleen momenteel oudega hoor

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:52

Ja dat is erg jammer Esmee,maar hopelijk is hij snel weer de oude!

ik was te laat met inschrijven voor Oudega maar mocht er gelukkig nog tussen :)
13 Dec. staat hier ook op de planning!

verder pikken we idd ook nog wat reguliere wedstrijden mee :j Outdoor starten we niet dus we
moeten er nu voor gaan!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:21

Ik rij op dit moment ook alleen nog maar oudega.. Wil het op 1 a 2 weekenden wedstrijd houden in de maand :j Wel jammer dat bij de NHPS wedstrijd zo weinig deelname is.. Vooral t middagprogramma valt echt tegen #)

Wij starten ook 12 en 13 december in Oudega en heb besloten Mareja daar een nachtje te laten slapen. De kosten van t overnachten zijn een stuk minder dan 4x op en neer met trailer achter de auto :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:33

Helaas is oudega te ver voor mij, anders had ik zeker mee gedaan

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:39

Ik zou heel graag meer NHPS wedstrijden willen rijden, maar vind het een nadeel dat alles zo ver weg is (of ik in een uithoek woon, dat kan natuurlijk ook :Y) )

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:07

Martine ik vind het ver weg.Misschien klein beetje uithoek maar ze zouden ook eens aan ons moeten denken :o

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:36

Vind de NHPS wedstrijden wel een beetje duur als je geen lid bent maar goed voor die ene keer is het niet erg.

Uithoek of niet voor ons is het meestal ook te ver uit de buurt hoor.
Wij zijn gezegend met Japke die veel organiseert vanuit DAH.

Dan kun je roepen ze moeten ook eens aan ons denken maar je kunt zelf ook iets organiseren natuurlijk ;)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:42

Hahaha ja he! Ik zou ook wel graag de wedstrijd in Houten mee willen rijden, maar das toch al weer dik een uur en een kwartier rijden.. Dus moet er nog even over verzinnen..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:55

Ah gezellig, die van Jodie en van mij blijven ook logeren in Oudega in December.
Scheelt niet alleen op en neer rijden maar bij mij vooral mijn energiepotje

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:43

@mando Gezellig dan kunnen die van ons bijkletsen over hoe het is gegaan zaterdag :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:46

Haha of het wordt een pyama party. . Arme Andrea moet ze allemaal haflingers in bedwang gaan houden of ze voorlezen haha

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:49

Ah nee joh, nog even dan heeft ze geen friezen meer, maar een stal vol Haflingers :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:05

Veel beter. .. Haha

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:14

ik vind de NHPS wedstrijden ook vrij duur en locaties niet fijn in de buurt,
hier is de tandarts en zadelmaker weer geweest, entingen zijn gedaan, ontwormd en de Shiatsu behandeling is weer achter de rug, dus Lux is weer APK klaar haha