Ja, ze is wat dik. Maar dit komt omdat we nu meestal bezig zijn met het jonge paard. En we rijden maar 1 keer per week, soms 2 en dan ook niet altijd op haar. Toch zitten er ook genoeg spieren, de laatste tijd zijn erweer veel koetstochten. Alleen zie e dat niet echt..
Wiek3 wat een geweldig mooie haf heb jij toch! Van welke afstamming is ze?
Knappe peeps voorbij zien komen, ze word echt magertjes zeg..maar ze ziet er wel goed uit! Kyr is een knappe jaarling hoor!
Nathalie83
Geplaatst: 07-06-12 22:50
De schitterende tekening van Marena voorbij zien komen Nogmaals echt prachtig!! Arme peep hoefbevangen en Kyra groeit als kool! wat een plaatje wordt dat zeg!
Koetsentocht in Rouveen/Staphorst 1 Juni Met Angelina voor de wagen.
@ JastieHorse. Haar vader is Wallenstein, moeder Alma van Jozefien. De vader van de moeder is Almwind.
@ Nathalie83: Angelina ziet er mooi uit voor de wagen.
Maestroox3
Geplaatst: 08-06-12 20:04
die manen
Beau229
Geplaatst: 08-06-12 22:11
Pff wat had ik het druk ! Sancia loopt Kreupel..... Ze heeft weer een beetje te stoer gedaan voor haar 'vriend', en ja dan verstap je je.. Gelukkig loopt ze al een stuk beter en we morgen volgende week weer een rondje stappen.
Wat zie ik weer prachtige Haflingers voorbij komen zeg! Echt BEAUTY'S
Uhm het dieet wat peeps heeft moet je niet overnemen hoor. Peeps is vorige week vrijdag hoefbevangen geraakt, helaas. Waardoor ze bijna niet kon lopen en op medicijnen staat. Bewegen doet ze nu bijna niet, al gaat het al beter. Stap is echt al veel beter en van de week deed ze ook een drafje(wel hartstikke kreupel) maar door de bevangenheid moest ze op streng dieet. Ze krijgt maar 2x per dag een klein beetje hooi en verder niets, dit omdat ze moest afvallen voor de bevangenheid.
Van wortels ben ik zelf geen fan. Zitten onwijs veel suikers in. Alleen hooi kan wel als je maar zorgt dat ze genoeg hooi ter beschikking hebben.
Carliijn
Geplaatst: 10-06-12 11:36
Nou in wortels en appels etc. zitten flink wat suikers en voedingsmiddelen waarvan je paard niet te veel moet hebben. Helemaal niet als ze in de zomer op gras staan. In de winter is een extra portie winterpenen geen probleem vanwege de kou en het ontbreken aan eiwitrijk gras. Dus dat raad ik af.
Hooi is alijd goed want het houd de paarden bezig, de darmen op gang en van te veel hooi worden ze ook niet dik. Afhankelijk van de prestaties die je paard moet neerzetten (recreatief of intensieve sport) kan je wat structuur muesli zonder haver bijvoeren. Dat scheelt al een hoop
Bailey springt M maar krijgt maar een halve kilo muesli per dag, dat was eerst een hele maar ze werd met gras erbij behoorlijk chubby Paarden hebben niet zoveel krachtvoer nodig, des te meer hooi.
Hm, mijne krijgt recreatie mengeling(zonder haver). 1schep smorgens en 1 schep savonds , overdag staan ze op gras (of wat er dan nog opstaat) & hooi hebben ze altijd ter beschikking . Maar toch staat hij te dik! zal straks even een foto posten..
Hier krijgt Mara 1 schepje basismuesli elke dag en haver als ze gewerkt heeft. Verder helemaal niets behalve hun schraal weiland. De enige manier om af te vallen is werken werken en nog eens werken, dat heb ik al genoeg gemerkt bij mijn haflinger
2 kilo krachtvoer vind ik nogal wat meastro. Dat krijgt onze warmbloeden van 3 jaar die nog aan het groeien zijn 1 Daarvan is daar inmiddels alweer in terug gegaan.
Als je het voer wat terug haalt en daarnaast zoals ine indd zegt flink aan het werk gaat komt dat vanzelf goed.
Owja, een schepje muesli weegt denk ik ook iets van een halve kilo, zeker geen kilogram. Ik geef zelfs geen recreatie, maar puur onderhoudsmuesli, aangezien er in zo'n recreatiemuesli's nog wel eens wat suiker kan zitten.
Hooi krijgen ze hier ook niet in de lente en zomer, zelfs al staan ze op kaal land. Dik worden ze toch van lucht
Mara staat momenteel ook veel te dik, puur door een tijd op rust te staan en op groeiend gras. We zijn daarom weer flink aan de bak en dat is het enige dat bij haar werkt.