Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YmpiJarig

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:34

Het is inderdaad nog een dagje extra voor haar, hopen dat het mooi weer is dat ze nog lekker van het zonnetje kan genieten...

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:59

hey marga
hopenlijk blijft het weer zoals ze nu zeggen.
dan kan grispy nog een dagje genietten.
hopenlijk krijgt ze in deze periode geen extra pijn.
en geniet lekker van elke moment dat je bij haar kan zijn, en zou haar lekker verwennen.

ik heb afgelopen woensdag voor het eerst weer rond gestapt op maxi.
dit ging best wel heel erg goed.
een keer flink op der kop moetten geven toen sprong ze aan in galop en dat was even niet fijn voor me rug, heupen en bekke.
maar het rond stappen ging goed.
hoop snel weer meer te kunnen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 12:03

line18 schreef:
hey marga
hopenlijk blijft het weer zoals ze nu zeggen.
dan kan grispy nog een dagje genietten.
hopenlijk krijgt ze in deze periode geen extra pijn.
en geniet lekker van elke moment dat je bij haar kan zijn, en zou haar lekker verwennen.

ik heb afgelopen woensdag voor het eerst weer rond gestapt op maxi.
dit ging best wel heel erg goed.
een keer flink op der kop moetten geven toen sprong ze aan in galop en dat was even niet fijn voor me rug, heupen en bekke.
maar het rond stappen ging goed.
hoop snel weer meer te kunnen.

Ja dankzij jou kan ik nu naar Crispy toe, ben echt heel blij met je. En ja jouw paardjes zijn ook helemaal geweldig. Wat een knappe paarden heb je, maxi is super braaf.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:04

Ik hoop dat ook voor jou line18!
Ik ga nu een poging doen tot te voet tot op het werk geraken. Is toch wel eindje vrees ik en fiets staat daar nog...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:20

Lijkt wel of jullie allemaal vrij zijn, behalva dan Marga die verplicht thuis zit nu en Ympi die nu gaat lopen richting het werk.

Ik ben druk aan het werk. Ben met iets nieuws bezig is best pittig en word ook nog eens snotverkouden. Kriebel in mijn neus en niesen wat dan weer zeer doet aan mijn rib....pffff laat het maar snel 17.00 uur zijn dan mag ik naar huis. Zo maar even een half uurtje pauze houden en een lekker broodje scoren op het centraal station. Ligt naast mijn werk dus das wel handig.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 12:25

hihi ja annemarie, het is ook mooi weer maar ik ga binnen filmpje kijken vanmiddag komt Aline nog even op visite. Morgen ga ik weer naar Crispy en gaan we haar ff goed verwennen, spulletjes van stal meenemen naar huis alvast, tenminste wat we niet meer nodig hebben. Hoop niet dat je ziek wordt meis. Misschien eens leuk om toch een af te spreken over een tijdje bij Aline op stal??

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:29

Ja lijkt me een leuk plan, volgend weekend kan ik niet want dan ben ik naar equitana. De weekenden erna zit ik verder rustig qua afspraken enz.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:49

Annemarie houd nof even vol en niet ziek worden hoor, daar is het veel te mooi weer voor. :D
Iedereen hier maar aan het werk! Zo voel ik mee echt een jong broekie.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:04

JEETJE WAAR MOET IK BEGINNEN MET LEZEN,, wat een verhalen allemaal.
(ik ga eerst even alles bij lezen en daarna kom ik even een berichtje plaatsen)

DIKKE KUS ALVAST AAN MARGA!!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:40

Mariska en Maron

Marga heel veel sterkte de komende dagen. Afscheid nemen is zooooooooooo moeilijk.
Bijna 20 jaar geleden afscheid moeten nemen van mijn eerste eigen pony. Alsof het de dag van gisteren was.

Vandaag de uitslag van het bloed binnen gehad. Er is toch nog een wormenbesmetting aanwezig terwijl er 5 weken terug nog een wormenkuur ingegaan is. Ook waren de spierenzymen iets verhoogd maar dat zou door het werk de dag ervoor kunnen vertelde de DA. De bloedarmoede van November is nu wel in orde. Dus eigenlijk zou maron fitter moeten zijn dan hij laat zien. Het gezucht en gekreun als je hem even wat harder laat werken is dan waarschijnlijk nog door het iets te dik zijn. En hard werken voor maron is gewoon even een stukje draven in een normaal tempo. Maron draaft normaal zo langzaam dat een wandellaar het bij kan houden. In stap wordt ik door wandelaars ingehaald. Maar we gaan op advies van de DA wat meer tempo rijden en dan kijken of maron het beter gaat doen.

Op zich wel blij met het nieuws dat de erge bloedarmoede nu over is, alleen jammer dat maron toch een ander beeld laat zien met rijden.
Morgen naar de les hopelijk waait het dan minder hard dan vandaag. Stuk langs de weg met alle reclamevlaggen die wapperen altijd een leuke rit :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:44

hopelijk knapt maron snel op :)

en marga kan het niet vaak genoeg zeggen, enorm veel sterkte toegewents de komende tijd :(:)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:50

Sterkte voor Maron. Raar hoe dingen soms lopen.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:05

HAAI MEIDEN IK BEN ER WEER!!!!
sorry dat ik er een tijdje even tussen uit was ik heb het zo druk,, met vriend, school, paard en werken. PHOEEEEE..

ook voel ik me een beetje schuldig tegen over Marga, ik ben er niet voor je geweest om je vragen te beandwoorden en om er voor je te zijn.
wel weet je natuurlijk dat ik er gewoon voor je ben en dat mij privebericht box voor jou altijd open staat.

ik zou graag bij je langs komen Marga maar jammer genoeg woon ik te ver weg, maar misschien dat we van de zomer wel eens iets kunnen afspreken.

ik vind ook dat je een hele dapperen beslissing hebt gemaakt, en ik sta voledig achter jou keuze.
je moet de keuze bazeren op wat jij vind, niet wat een ander vind.
daarom wil ik graag zeggen geniet van de laatste paar daagjes dat je samen bent met Crispy.

en dan lees ik iets heel anders, ik wil eigenlijk zeggen ik lees 'GOED' nieuws:
OOOOOOOOOOHHHHHHHHH jeetje Marga wat is dat voor een leuk haffiee.

ook zou ik nog even willen reageren op de medicijne die Crispy kreeg, buut?
ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt om Crispy eraf te halen, had je hem laten staan op de buut dan vind ik persoonlijk dat je alleen maar aan je zelf denkt. want jij wilt dan geen afscheid nemen en dan stop je een soort pijnstiller er in.

IK VIND JE HEEL ERG DAPPER MARGA!! :j
--------------

zo dat was even een verhaaltje aan Marga:
dan lees ik veder nog meer leuke zoals een buiten rit en goed nieuwe geen bloedarmoede meer.

hier gaat het ook wel zijn gangetje.
ik en Delano zijn leker aan het trainen, okal is ie de laatste tijd erg vervelend en druk, maar dat komt door de suikers die in het gras zitten.
ook kan hij moeilijk ontspanen, daarvoor moet ik eerst boos worden of heel veel figuren rijden.

gister ging ik even rondje buiten, maarja dan ben je 5 min van het pad af en komt er een groep van ong. 20 moterrijders langs lagen we al bijna in de sloot.
toen een stukje veder kwamen we schapen tegen een jaaaa die zijn natuurlijk heel erg eng.
toen we op de purmerdijk waren stonden er 2 paarden in het land die verschrikkelijk uit hun dak gingen nou toen lagen we weer bijna in de gracht maar hij begon zo eng te doen. we waren nog maar 5 cm van de gracht af of we lagen er in
elke keer zodra ik de andere kant op stuurde ging hij nog gekker doen en steeds veder naar de gracht.

ik en toen afgestapt en zo boos geworden, ik stap nooit af maar nou werd ie echt gevarlijk.
hij komt namelijk ook recht omhoog he, het boeid hem helemaal niks.

dus voorlopig is het geen rondje meer voor ons maar alleen maar bak, hij gaat zich eerst maar weer eens leren gedrachen.
nouja ik ga me maar eens aankleden/omkleden want ik moet zo naar een bruiloft toe.

dikke kus aan jullie,, en marga ik ben er voor je.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:01

Het begint nou toch echt een iets te stoere vent te worden zeg! Maar raakt hij echt zo druk van alleen de suikers? Veel plezier op de bruiloft jodie!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:11

Storm reageert heel wisselend op suikers. De ene dag heerlijk rustig, de andere dag erg voorwaarts en kijkerig. Rij de laatste tijd alleen maar buiten. Van de week nog langs een kermis in opbouw, allemaal mega wagens met kermisonderdelen achterop. Hij verblikt of verbloost er niet van. Zo extreem verkeersmak als dat beest is. Vandaag maar thuis gebleven, verkoudheid zet niet door maar heb nog wel wat hoofdpijn. Morgen om half tien op stal afgesproken voor een rondje. Daarna lekker met een aantal meiden van stal van het zonnetje genieten aan een strandje op het recreatiegebied hier in de buurt.

Veel plezier Jodie!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:54

Ik merk geen verschil bij Sandra als ze op de wei gaat, ze krijgtalleen snel een gras buik. Maar ze staan nu al jaren op hetzelfde stuk land. Kan het zijn dat er gewoon weinig in het gras zit? Want aan de andere pony merk ik altijd vermagering en sloomheid tijdens de weide gang.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:55

Hey die JODIE,

Ik heb je inderdaad heel erg gemist hier ook, maar gelukkig zijn er hier nog zoveel anderen waar je ook je verhaal bij kwijt kunt. We zijn een hecht clubje geworden hier. Wat je schrijft doet me weer goed Jodie en ben blij je hier weer te spreken en bedankt voor je mooie woorden hier voor mij.
Idd maar ff in de bak blijven rijden jullie.

Annemarie:

jeetje wat is storm stoer dan he. Er zijn weinig paarden die zo makkerlijk zijn op buitenrit. En we gaan zeker afspreken binnenkort. Eerst even bijkomen hier van alles en dan zullen we eens gezellig een datum gaan prikken.

Mariska:

hmmmmmm toch niet helemaal positief nieuws over Maron, ik hoop dat ie snel meer energie krijgt en dat de wormenkuur nu wel aan gaat slaan.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:57

Annemarie heerlijk zon mak beessie toch? En geniet morgen ochtend!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:59

Ja die Storm is niet snel onder de indruk. Ben ik wel blij mee haha. Maakt toch dat ik heerlijke ritjes met hem kan maken. Dat afspreken komt wel goed, neem jij eerst maar even de tijd voor jezelf om alles een plekje te geven en te herstellen van je operatie. Hier ben je ook altijd welkom hoor. Dat geldt voor iedereen hier trouwens.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:47

Marga heb echt veel respect voor jouw keuze. Alleen jij kan de beslissing maken en ik denk dat je juiste beslissing gemaakt hebt. Echt veel sterkte de komende tijd ook met je wond.

Jodie fijn dat je je neus even weer laat zien tussen alle drukte door. Weer een leuk verhaal van delano. Inderdaad dan maar even beter om alleen in de bak te rijden.

Mariska ik hoop dat de wormenkuur goed aanslaat en dat Maron snel weer op gaat knappen.

Harmanda en Heidi.
Hier gaat het momenteel super. De basis begint er echt weer super doorheen te komen. Ze is veel voorwaartser en alerter. Ben nog steeds mijn nieuwe rijlaarzen aan het inlopen. Wil er volgende week mee rijden eigenlijk de wedstrijd van 2 juni ook. Maar of dat lukt. :=

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:34

hoi hoi,

Even mijn knappe Surprice spammen (hij is nu 20 maandjes jong, en al over de 1.40m qua stokmaat :o ).

Afbeelding
ik met mijn zwangere buik 24 weken en 5 dagen zwanger (vandaag dus gemaakt ;))
Afbeelding
poseren
Afbeelding
stilstaan is nog wel even moeilijk hoor, vooral als mijn vrouwtje wegloopt
Afbeelding
Zijn lekkere billen..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 04:01

@Harmanda: dank je, en succes met trainen dan he :) gaat lukken joh.

@Loran: Knappe surprice hoor.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:39

Leuk beestje die surprice!!

K heb gister niet op zaza gestapt omdat mijn eigen benen enorm verbrand zijn en het dus ontiegelijk veel pijn deed :=

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:21

ja word nu inderdaad iets te veel mannetje,, stout noemen we dit ook wel.
wij blijven verlopig lekker in de bak en hij gaat het maar gewoon weer verdienen om een rondje buiten te gaan.

vandaag niet gereden want we gingen een rondje varen, dus paard heeft nu 2 dagen rust dag.
morgen weer werken in het cafe schijnt heel druk te gaan worden, dus YIPPPPIEEEEE (uuuuh niet)!!!
morgen ochtend vroeg naar de paarden en dan om 12 uur beginnen.

dus jullie krijgen wel weer verslag van ons te horen.
heb trouwens leuke foto's van Delano dat ie lekker in het land licht te slapen,, sgatjeeee is het ook.
zal ze van de week even op de computer zetten.

dagdag meiden,, margaaaa iloveyou(L)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:23

wat was die site okal weer waar je die foto's kan downloaden om hier te plaatsen??
Laatst bijgewerkt door Jodie_Delano op 26-05-12 21:26, in het totaal 3 keer bewerkt