[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:40

muppetmayo schreef:
Oeh, das is wel minder fijn dan!
Bij dit meisje blijft het (tot nu toe gelukkig) alleen maar bij knuffelen. De andere paardjes (2 fjorden en 4 shetjes) mogen ze poetsen en doen, en Daimy laten ze netjes staan. Ze (meisje en haar buurmeisje) blijven dus van Daimy af verder behalve dat constant knuffelen dan. Ze heeft geloof ik wel een half uur staan knuffelen.
Hun laten poetsen vind ik nog een beetje eng, Daimy kan erg lomp zijn en ze zijn nog zo ieniemienie vergeleken met hem.
Misschien als het goed gaat straks wel Lachen

vet schatig is dat he:P
morge gaat een meisje van 10 op me shet aldner rijd:P
lijkt me vet schatigg
ik kan zo een uu r ibj me shet ladner zitte zo schatigg
dan lecht ze zo der hofd op le schoot Haha! Haha! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:42

Ze heeft me eens zien lessen.
Haar commentaar: hij bokt wel veel. En als hij van mij zou zijn dan zou ik hem wel eens even laten lopen. Een half uur is veel te kort. Elke dag rijden, bla bla.
Dus ik: hij is pas 3. Wat verwacht je?
Zij: nou, hij moet gewoon netjes aan de teugel lopen en niet bokken.

Eeeehm...ja....

En vervolgens: zoek je nog een bijrijder? Ik wil 'm wel voor je aanpakken.

Nou nee, maar bedankt Clown

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:44

Freya schreef:
Moet toch kunnen Hinke, gewoon lekker lol hebben met je poonie.
Afbeelding
Dit is mijn lala-poonie, hahahaha, onze cross-outfit, zelf ben ik dan nog zo gek om een roze rijbroek en een roze tshirt of trui aan te trekken, compleet met roze zweep ... Helaas heb ik daar geen foto van ...

Clown Leukkk! Dat is zo erg roze dat het bijna ordinair is. Ik vind het leuk!

bente_ schreef:
ik vind paaars echt zoooo hip ,
heb van zon goedkope winkel de site heel veel leuke dingen gezienn . en echt heeel goedkooop!
ook paars [ LL ]

De lammert haanstra longe hebben ze ook in het paars!
Wilde vandaag de roze halen, maar die was net weg balen! Over 2 weken hebben ze hem misschien weer.

muppetmayo schreef:
Spannend!!! Maandag als een idioot naar het postkantoor dus Clown

Ik heb vandaag een dochtertje van een mede stalgenootje betrapt, zo schattig!
Ik kwam aanrijden, stond ze helemaal te knuffelen met Daimy in het land, ze is echt helemaal gek op hem. Ze voelde zich enorm betrapt, Daimy kwam gelijk naar me toegelopen, dus ik zo tegen Daims van loop maar naar dat meisje toe hoor, die houdt wel van knuffelen met je.
Toen ik wegliep om de stal uit te mesten stond ze weer met hem te knuffelen, zo schattig!

Lief Knipoog Maar het kan wel irritant zijn, zeker als ze snoepjes gaan geven enzo. Met ankie hoef ik voorlopig niet bang te zijn dat er een 11 jarig meisje haar komt doodknuffelen want ankie is veels te ongedurig om zo lang stil te blijven staan Clown

Amanda schreef:
Zadel is binnen Hyper!
Nou ja, bij het postkantoor, want ik was natuurlijk niet thuis Clown

Vandaag heeft een vriendin van me Jim gereden. Hij heeft zich keurig gedragen. Maar 1x gebokt. Misschien moet ik hem dan toch eens brutaler rijden Bloos

Wat leuk van je zadel! Ben benieuwd of het bevalt.
Over Jim: 'maar' 1 keer gebokt? Doet hij het normaal vaker? Lijkt me vervelend, ik zou ook wel bang gaan worden. Ankie heeft tot nu toe nog maar 1 keer gebokt en dat was een tijd geleden, omdat ze van iets schrok, er even vandoor schoot, en toen weer schrok van het gewicht op haar rug Tong uitsteken Ze bokte zo met haar hoofd omlaag en haar rug omhoog. Ik dacht dat ik er dan meteen af zou lazeren maar het valt echt heel goed uit te zitten gelukkig.
Wilde vandaag gaan longeren, wilde het baklicht niet meer aan! Dikke Sh*t! En het was natuurlijk al te laat om helemaal op te zadelen, dus weer niks gedaan! Morgen maar meteen gaan rijden, ze groeit helemaal dicht zo.

Ik heb ankie vandaag op vlas gezet, ze stond eerst op stro, maar ik hoop dat ik met vlas wat goedkoper uit ben. Maar voorlopig zal ik niet goedkoper uit zijn want ik heb er meteen voor 30 euro aan vlas in gegooid Vork Iemand hier ervaring met vlas?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:44

Freya schreef:
Moet toch kunnen Hinke, gewoon lekker lol hebben met je poonie.
Afbeelding
Dit is mijn lala-poonie, hahahaha, onze cross-outfit, zelf ben ik dan nog zo gek om een roze rijbroek en een roze tshirt of trui aan te trekken, compleet met roze zweep ... Helaas heb ik daar geen foto van ...

Clown Leukkk! Dat is zo erg roze dat het bijna ordinair is. Ik vind het leuk!

bente_ schreef:
ik vind paaars echt zoooo hip ,
heb van zon goedkope winkel de site heel veel leuke dingen gezienn . en echt heeel goedkooop!
ook paars [ LL ]

De lammert haanstra longe hebben ze ook in het paars!
Wilde vandaag de roze halen, maar die was net weg balen! Over 2 weken hebben ze hem misschien weer.

muppetmayo schreef:
Spannend!!! Maandag als een idioot naar het postkantoor dus Clown

Ik heb vandaag een dochtertje van een mede stalgenootje betrapt, zo schattig!
Ik kwam aanrijden, stond ze helemaal te knuffelen met Daimy in het land, ze is echt helemaal gek op hem. Ze voelde zich enorm betrapt, Daimy kwam gelijk naar me toegelopen, dus ik zo tegen Daims van loop maar naar dat meisje toe hoor, die houdt wel van knuffelen met je.
Toen ik wegliep om de stal uit te mesten stond ze weer met hem te knuffelen, zo schattig!

Lief Knipoog Maar het kan wel irritant zijn, zeker als ze snoepjes gaan geven enzo. Met ankie hoef ik voorlopig niet bang te zijn dat er een 11 jarig meisje haar komt doodknuffelen want ankie is veels te ongedurig om zo lang stil te blijven staan Clown

Amanda schreef:
Zadel is binnen Hyper!
Nou ja, bij het postkantoor, want ik was natuurlijk niet thuis Clown

Vandaag heeft een vriendin van me Jim gereden. Hij heeft zich keurig gedragen. Maar 1x gebokt. Misschien moet ik hem dan toch eens brutaler rijden Bloos

Wat leuk van je zadel! Ben benieuwd of het bevalt.
Over Jim: 'maar' 1 keer gebokt? Doet hij het normaal vaker? Lijkt me vervelend, ik zou ook wel bang gaan worden. Ankie heeft tot nu toe nog maar 1 keer gebokt en dat was een tijd geleden, omdat ze van iets schrok, er even vandoor schoot, en toen weer schrok van het gewicht op haar rug Tong uitsteken Ze bokte zo met haar hoofd omlaag en haar rug omhoog. Ik dacht dat ik er dan meteen af zou lazeren maar het valt echt heel goed uit te zitten gelukkig.
Wilde vandaag gaan longeren, wilde het baklicht niet meer aan! Dikke Sh*t! En het was natuurlijk al te laat om helemaal op te zadelen, dus weer niks gedaan! Morgen maar meteen gaan rijden, ze groeit helemaal dicht zo.

Ik heb ankie vandaag op vlas gezet, ze stond eerst op stro, maar ik hoop dat ik met vlas wat goedkoper uit ben. Maar voorlopig zal ik niet goedkoper uit zijn want ik heb er meteen voor 30 euro aan vlas in gegooid Vork Iemand hier ervaring met vlas?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:46

Jim bokt regelmatig. Als hij het moeilijk vindt pakt hij het bit vast en gaat bokkend aan de kletter. Aan de longeerlijn en met rijden. Kunst is om hem net voor te zijn, door bijvoorbeeld terug te rijden naar stap of juist aan te draven. En anders is het de kunst te blijven zitten. Hij rent maar 1 kant op, naar de uitgang. En daar stopt hij.
Maar leuk is anders.

Ik heb echt een hekel aan bokkende paarden.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:46

Amanda schreef:
Ze heeft me eens zien lessen.
Haar commentaar: hij bokt wel veel. En als hij van mij zou zijn dan zou ik hem wel eens even laten lopen. Een half uur is veel te kort. Elke dag rijden, bla bla.
Dus ik: hij is pas 3. Wat verwacht je?
Zij: nou, hij moet gewoon netjes aan de teugel lopen en niet bokken.

Eeeehm...ja....

En vervolgens: zoek je nog een bijrijder? Ik wil 'm wel voor je aanpakken.

Nou nee, maar bedankt Clown

wat een dom mens
kom op z'n jong besei hoord dat

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:47

Oeh nee amanda, dat klinkt echt niet fijn!

Hinke, een vriendin van mij heeft haar paard op vlas staan. Zij zou niks anders meer willen! Ze vind het echt ideaal! Ik heb er zelf geen ervaring in.
Volgens die vriendin ben je idd in het begin een hoop kwijt, maar daarna valt het reuze mee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:47

Amanda, fijn dat je je nieuwe zadel binnen is!! Wat is het voor merk..?

Bente, ik ben nog steeds benieuwd naar die site waar paarse dingen op staan Tong uitsteken

Naomi, ik weet dat jij altijd van Madeira houdt Lachen en je mag gerust is langs komen enzo hoor Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:48

Madeira_ schreef:

Bente, ik ben nog steeds benieuwd naar die site waar paarse dingen op staan Tong uitsteken

Naomi, ik weet dat jij altijd van Madeira houdt Lachen en je mag gerust is langs komen enzo hoor Haha!

dat weet ik (L)(K)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:49

Madeira_ schreef:

Een Massimo Trail, boomaat 36, zitting 18,5 inch.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:51

Vervelend amanda Ach gut Wat zegt je lesgever er van?
Zou het misschien ook kunnen zijn dat hij last van zijn tanden heeft? Hoewel het idd meer klinkt als ondeugend gedrag, aangezien hij op de uitgang afstormt steeds..

Muppetmayo: goed om te horen. Ik was nu ongeveer elke 3 dagen een heel pak stro kwijt, ze plast alles onder en ik haal dat er dan altijd uit. Maar met een vlas bodem zakt het natte naar de bodem dus ik heb hoop ik nu minder hoef te gebruiken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:54

Je pot een soort van op. Je maakt dus een laagje.
Bij mij zit het stro nu bij de prijs in maar anders had ik er ook wel over nagedacht hoor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:55

Amanda; ik had laatst ook zoiets.. Ik liep even op krukken omdat ik (WEER IS) door mijn knie was gegaan. Dus er komt een meisje aan dat Madeira wel even wilde longeren, en wilde berijden voor mij?? (Gezien het feit dat ze ook wist dat ik slechtziend was, omdat ik dat zei omdat ze vroeg of ik dit en dat zag). Nou, ik heb haar afgewezen.. Ze zei ook steeds dat zij opzoek was naar een verzorgpony. Man, ik had Madeira nog maar net 2 weken ofzo Bloos!!! Dus ik heb ook gewoon gezegd, dat ik straks een zadel en hoofdstel enzo koop, en dat ik dan haar zelf kan berijden OOKAL ben ik zeer slechtziend en liep ik toen op krukken (zei ook dat dat binnen 1 weekendje wel weer over was)... Maar ze vond Madeira zoooo lief (nou ja dat begrijp ik, ik vind dat ook haha).

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:58

Madeira_ schreef:
Amanda; ik had laatst ook zoiets.. Ik liep even op krukken omdat ik (WEER IS) door mijn knie was gegaan. Dus er komt een meisje aan dat Madeira wel even wilde longeren, en wilde berijden voor mij?? (Gezien het feit dat ze ook wist dat ik slechtziend was, omdat ik dat zei omdat ze vroeg of ik dit en dat zag). Nou, ik heb haar afgewezen.. Ze zei ook steeds dat zij opzoek was naar een verzorgpony. Man, ik had Madeira nog maar net 2 weken ofzo Bloos!!! Dus ik heb ook gewoon gezegd, dat ik straks een zadel en hoofdstel enzo koop, en dat ik dan haar zelf kan berijden OOKAL ben ik zeer slechtziend en liep ik toen op krukken (zei ook dat dat binnen 1 weekendje wel weer over was)... Maar ze vond Madeira zoooo lief (nou ja dat begrijp ik, ik vind dat ook haha).

ik wet dat je met madeira kan lopen op krukken:P
zo leiffff

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:59

Hinke: tanden heb ik ook aan gedacht. Omdat hij het elke keer op de rechterhand doet.
Tandarts komt zoiezo binnen nu en 3 weken.
Verder denk ik dat hij het ook gewoon heel moeilijk vindt op rechts en er tussenuit piept. Hij was aan die kant helemaal stijf toen hij kwam. Is erg links gebogen. Plus teveel voer.
Een beetje van alles. Maar goed, we zetten gewoon door.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:01

naomimak schreef:
Madeira_ schreef:

zo leiffff

Haha ja, ze vond het geen probleem hoor. Lachen

Trouwens, wist je dat Madeira krukken erg lekker vind? Tong uitsteken

Ze wilde er gelijk op gaan kauwen! Terwijl, toen ik eerder op krukken liep en op een super lieve haflinger van
de manege ging rijden, wilde hij dat ook al gelijk doen Tong uitsteken

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:01

muppetmayo schreef:
Bij mij zit het stro nu bij de prijs in maar anders had ik er ook wel over nagedacht hoor!

Dat had ik ook gehoord, dat je het oppot over een half jaar ofzo. Maar de meesten bij mij op stal gebruiken het als stro, dus steeds wat weghalen, en dan een dun laagje Verward

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:05

Amanda schreef:
Hinke: tanden heb ik ook aan gedacht. Omdat hij het elke keer op de rechterhand doet.
Tandarts komt zoiezo binnen nu en 3 weken.
Verder denk ik dat hij het ook gewoon heel moeilijk vindt op rechts en er tussenuit piept. Hij was aan die kant helemaal stijf toen hij kwam. Is erg links gebogen. Plus teveel voer.
Een beetje van alles. Maar goed, we zetten gewoon door.

Ik heb de tanden van ankie een paar weken geleden ook laten nakijken. Volgens de tandarts had ze best wel aardig wat haken en grote wolfstanden, daar heb ik nooit iets van gemerkt met rijden. Maar ze kunnen er idd heel vervelend van gaan doen. Iemand aan wie we ooit een fjord hadden verkocht had datzelfde: steeds ervandoor gaan en moelilijk doen. Bleek dat ze onwijs scherpe haken had, en dat ze daar ontzettend veel last van had.
Misschien maakt een ander zadel ook wel verschil. Ga je er meteen mee rijden?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:07

Ja, is wel de bedoeling Ja
Eerst natuurlijk even kijken of alles goed ligt.
En er dan op.
Maandag of dinsdag. Ben echt zo benieuwd!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:09

zo leiffff[/quote]

Haha ja, ze vond het geen probleem hoor. Lachen

Trouwens, wist je dat Madeira krukken erg lekker vind? Tong uitsteken

Ze wilde er gelijk op gaan kauwen! Terwijl, toen ik eerder op krukken liep en op een super lieve haflinger van
de manege ging rijden, wilde hij dat ook al gelijk doen Tong uitsteken[/quote]

whaaa:P:P:P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:44

Amanda schreef:
Ja, is wel de bedoeling Ja
Eerst natuurlijk even kijken of alles goed ligt.
En er dan op.
Maandag of dinsdag. Ben echt zo benieuwd!

Idd spannend. Hopelijk ligt het meteen goed op jim, maar dat zal wel goed komen aangezien het helemaal is opgemeten. En hopelijk zit je er zelf ook goed in!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:35

Nikita bokt ook weleens, voornamelijk als ze ergens niet mee eens is. Tikje met zweep, bepaalde route met buitenrit. Ik heb op de manege heel vaak op een bokkende pony gereden, kon ik bijna altijd wel uitzitten, maar Nikita is een ander verhaal. Dat is dan, als je der laat gaan, net een rodeo; steigeren[en dan ook nog omhoog springen], vier benen de lucht in, handstand.
Gelukkig gebeurd dat niet meer zo vaak, in het begin was dat anders Nagelbijten / Gniffelen vooral in de 1e week.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:17

Hinke schreef:
muppetmayo schreef:

Dat had ik ook gehoord, dat je het oppot over een half jaar ofzo. Maar de meesten bij mij op stal gebruiken het als stro, dus steeds wat weghalen, en dan een dun laagje Verward

Ja dat kan ook, maar dan moet er rubberen matten eerst in neer leggen.
Mijn merrie heeft goed ander half jaar op rubberen matten gestaan met een heel dun laagje vlas om alleen de urine op te vangen zeg maar. Ze kunnen heerlijk zacht liggen op de matten en hun box is bijna nooit vies, want je hoeft niet te zoeken naar de mest tussen het stro en ze kunnen de mest niet vertrappen en vermengen met het vlas. Ze werden daar 3x per dag gemest, smorgen na het buiten laten, smiddags tijdens de voerronde en svaonds na het hooi geven. Ideaal, vind jammer dat me huidige staleigenaar dat niet wilt,maar als ik later als ik groot ben Haha! een eigen stalletje heb, komen me peerdjes er ook zo bij te staan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:53

Ik heb Madeira nog nooit zien bokken Tong uitsteken

Owja volgens mij 1x toen ik haar opjaagde met een zweep en ik had nog geen longeerlijn en ik kwam perongeluk heel dicht bij (ik raak haar nooit). Maar dat was zo'n inimini bokje, dat ik denk dat het meer een sprongetje was.. Tong uitsteken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:04

Als Daimy iets niet zint gooit ie gelijk zijn mega billen in de strijd Clown Wordt wat als ik er straks opmoet!
Woensdag gaan we beginnen Lachen Nog niet erop natuurlijk, maar wel basis en grondwerk Lachen