Waar zien jullie die waarde in?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Logic schreef:1750 voor een ruin die een paar keer onder het zadel is geweest?
Logic schreef:1750 voor een ruin die een paar keer onder het zadel is geweest?
DDW1190 schreef:Logic schreef:1750 voor een ruin die een paar keer onder het zadel is geweest?
Als ik dit paard zou verkopen, zou ik er dit voor vragen eerlijk gezegd!
Voor Jim zou ik ook een stukje meer vragen ivm Niveau
denk dat ik Jim op 2000-2250 zou schatten!
En ja haflingers mogen in mijn ogen wel een stukje duurder worden getaxeerd want ze zijn het echt wel waard!
Sommige zitten op de prijzen van een draver
Peelie schreef:ddww het is niet anders, dit zijn de prijzen.. Je kan haflingers voor gratis ophalen. Ik vraag mij af was er voor zorgt dat de prijs voor haflingers zo laag is (behalve de crisis). Aangezien friezen het wel gewoon goed doen en die zijn ( naar mijn idee) niet waardevoller....
Samsie schreef:Ik vind de haflinger nu ook laag in de prijzen, voor het geld waar je een Draver voor koopt, kan je ook een Haflinger kopen.
Terwijl dravers vaker wat mankeren en ik vind persoonlijk haflingers betere paarden, je kan er meer mee bereiken.
DDW1190 schreef:Samsie: Daarin ga ik in mee, verder ken ik zat leuke dravers hoor! (kijk maar eens naar het schimmeltje die aan de OS meedeed) daar niet van, ik zou er dan ook nooit een willen kopen hoe mooi ze ook zijn! maar dat is mijn mening!
Samsie schreef:Niet dat ik er veel verstand van heb:
mandylfmarca: €1600,-
Balou_k:€1500,-
MelisXFeikje:€1100,-
shelltje:€1900,-
Amanda:€1550,-
Tineke90:1300,-
---------------------------------------------
Naam: Damarscha.
Ras: HaflingerxFjord.
Geslacht: Merrie
Ouders: Onbekend.
Hoogte: 1.47
Leeftijd: 5 jaar (31-04-2006)
Springen: Vind ze heel leuk, Spring meestal rond de 80/90cm.
Dressuur: Nog niet officieel, Met de FNRS F9.
Is een erg lieve merrie, wil graag voor je werken.
Amanda schreef:Coronalime: het gaat er niet om of het je smaak is of niet. Ik zou een luxe haflinger niet eens kopen, ongeacht de prijs.
Maar een subjectieve taxatie is eigenlijk een flut taxatie, gebaseerd op een mening, niet op de waarde die hij op de markt op zou brengen.
Neem nou de haf hierboven, Arlet.
Ook mijn type niet en ik zou niet eens gaan kijken. Maar dat wil niet zeggen dat ik haar daarom maar op 1000 euro zou taxeren.
Het is een leuke haf, mooie maat, goede premie en papier, waardoor aantrekkelijk voor de fokkerij.
Nog niet zo'n hoog niveau, geen prestaties in de sport, nog jong.
Ik zou haar rond de 1750-2000 taxeren voor nu.