[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:33

noaxhorses schreef:
Pff lastig, ik wil heel graag een keer een veuelentje met Starwien, en dan graag een wat grotere sportgericht zodat ik wat wedstrijden zou kunnen gaan rijden later, maar ik mag geen 3 paarden van mijn ouders (logisch :') ), dan zou ik dus als ik dat veulentje zou willen houden Jens weg moeten doen. Maar dat wil ik ook weer niet maar wil wel graag een veulentje :( Denk dat ik zoiezo een jaartje wacht met een veulen zodat ik kan wennen op de middelbare en dan wel weer verder kijk, ik heb Jens nu nog niet gezien zoals hij kan zijn, steeds komt er weer wat tussen. Vorige zomer zijn oog waardoor we een tijdje uit de running waren, van de winter weer lekker bezig met lessen etc word hij kreupel, en daar zijn we nu nog steeds. Ik denk dat ik zoiets als een veulentje pas moet beslissen als ik Jens heb gezien zoals hij zou kunnen zijn en goed ingereden en doorgereden is, als hij echt zo blijft als nu ( weg willen rennen en ik heb geen goede controle, er van door gaat met longeren etc ) dan zou t geen toekomstpaard voor mij zijn. Stel hij word steeds braver, lekker kunnen rijden en een keer een wedstrijdje meepikken en geschikt als buitenrij pony, dan zou ik hem heel graag willen houden. We zullen dus moeten zien wat de toekomst ons brengt!

Sorry dat moest ik even van me aftypen haha, beetje lang verhaal geworden

Hartstikke lastig, maar zoals ik op de App ook al zei snap ik het helemaal. :j

noaxhorses schreef:
Wauw ik ben zo trots op Starwien! We hebben drie rondjes bos gedaan, het 1e rondje alleen stappen, 2e klein stukje draven en 3e rondje helemaal gedraafd! Na het 3e rondje nog een klein stukje de weg over gegaan, mama heeft geen een keer vast gehouden, helemaal los! bij t begin van het rondje bos moet je over een smal bruggetje, vond ze geen probleem! Zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer nemen we een wat groter rondje! Echt super leuk :D De foto's zijn heel erg wazig, maarja

[ Video ]

[ Video ]

Klaar voor vertrek
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ook nog even gegrondwerkt met Jens, ging best goed!

Leuke foto's en filmpjes! Dat lakhoofdstel staat haar echt goed! <3

Nina_love schreef:
Nou ik heb ook weer bijgelezen, jullie hebben wel echt een hoog praat tempo zeg :')
Hele toffe foto overigens van de cross op de vorige pagina!!

Ik heb gisteren en vandaag weer wedstrijd gereden met mn haffie.
Gisteren 2de en 3de prijs met 201 en 193.
Vandaag een 5de prijs met 191 en een haflinger haat jury die het nodig vond om 179 te geven -_-.
Wel erg tevreden dus!
Heb alleen wel echt vaak problemen om hem in galop te houden, heb echt het gevoel dat ik hem vooruit 'trap'. Maarja, over 2,5 week ga ik op vakantie en daarna beginnen we in het L1!

Wauw, nette punten! Wel jammer van die andere jury...

Elinex304 schreef:
Pooh heeft al twee weken een stijf rechterachterbeen :s
ik heb voltes gereden, achteruit gelopen, gedraafd, alles wat tegen stijfheid zou moeten werken werkte dus niet

Aaah balen :(:) Hopen dat het niets is!

prow schreef:
Bleg het rijden met Waldo gaat de laatste tijd niet zo heel lekker hij wordt steeds zwaarder in mijn hand en ook minder voorwaarts. Ik hoop maar dat het komt door dat het te warm is voor hem en misschien omdat ik zelf ook de laatste tijd niet zo'n zin heb om te rijden. :')
Ga vanavond denk ik weer rijden en maar hopen dat hij nu wel mee wilt werken.

Vervelend! Zit je een beetje in een rijdip?

xLaraaj schreef:
Tamara Wat een coole en sjieke foto ! Andor lijkt echt wel een leuke pony :j
Noa: Wat schattig , starwien helemaal ingepakt :D Ik zou ook nog ff wachten met een veulentje en zien hoe jens uitgroeid :)
Eline zo zielig voor je pony ! Hopelijk vind je snel een oplossing :/
Prow Zo fijn allemaal ! Ik kan zelf niet de manege uitgaan in mijn eentje :P :=

Gisteren ging Tara super goed ! Soms moet ik wel mezelf een beetje kalmeren want vergeet soms dat ze pas in het werk sta sinds ik op haar rij maar ze doet echt haar best dus ben zo trots op haar <3 Vandaag weer rijden, morgen een dagje vrijaf en zaterdag avond heb ik weer een privéles :)

Fijn dat het zo goed ging! :D

xx_Charlot schreef:
Lola en Lexi mochten trouwens ook in oranje deze week;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze vonden het zo leuk :')

Leuke foto's zeg! Zo in WK sfeer. :))

-------------------------

Het rijden gaat hier vrij goed. Wel een beetje een dipje, maar meestal maakt Peggy het zo weer goed. Heb ook ontdekt waar ze fijn van wordt; galopperen. Dus meestal stap ik in, draaf ik wat als een giraffe, galoppeer keurig aan de teugel en daarna is ook alles fijn. :j

Gister tijdens het instappen even een spiegelselfie gemaakt.
Afbeelding

En een beetje wazig, mijn uitzicht als ze er doorheen is. <3 Ze heeft zo'n heerlijke nekspier he.
Afbeelding

Als we dan toch bezig zijn! :+
Afbeelding

ElineR

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:42

Wat een leukerdjes Charlotte!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:37

Mooie bijleespost Pernille!
Wat een knapperd is Peggy! Jij dus ook al in een dipje? :P
Komt vast wel weer goed! Wel fijn dat ze na de galop weer fijn loopt!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:42

Super leuke foto's Pernille! Knappe Peggy!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:09

Bedankt allemaal :D
Leuke foto's Pernille, mooi dat Peggy na de galop wel fijn loopt!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:04

Fabienne: naar het bos met dit lekkere weer is heerlijk! Ook fijn dat hij lekker braaf is in het bos!

Fijn dat het zo goed gaat Lara!

Fijn dat het oefenen voor de wedstrijd goed ging fabienne, dat geeft toch altijd meer vetrouwen! Succes alvast!

Ik heb geen QHP pad, alleen een merkloze, die ik ook heel erg fijn vind.

Mooi topic noa! Ik heb gereageerd. :)

Ah super leuk Charlotte!

Fijn dat je nu een 'trucje' weet om haar lekker aan het lopen te krijgen. Als het voor beide goed werkt is dat een slimme oplossing!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:07

Leuke foto's Pernille. Leuke haflinger is Peggy :P. haha nee grapje, wel supermooi paard!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:31

Zo ben er weer
Was vorig weekend op menwedstrijd en heb goed gereden.
Een winstpunt in de dressuur en een tweede prijs en winst in vaardigheid dus super tevreden.
En zondag lekker bosrit gemaakt van 3 uur.
En maandag tot vandaag op menkamp geweest in ermelo.
Was erg leuk, vermoeiend en leerzaam

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:50

Leuk hoor Flurk! Maar ikk blijf het vervelend vinden dat je amper reageert op ander en zelf weer n verhaal vertelt

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:50

Super!
Leuk weekje gehad jij :j. En ik had toetsweek.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:56

Toetsweek beetje goed gegaan?

Ik heb super leuk weekend! Morgen ochtend eerst rijden en dan een buitenrit met Starwien, ook even grondwerken met Jens. Dan met mama het draad van de wei weer controleren en naar de welkoop omdat daar veel korting is. Dan in de namiddag naar het feestje van een vriendin waar ik blijf logeren enzo, dan zondag ga ik met dat feestje naar mijn paarden, wantt..... NALANTA komt! Die pony's van mij gaan naar de achterste wei en zij komen dan met Andorra en Shilas in de voorste wei, gaan ze een demonstratie geven enzo haha, super leuk. en dan 's avonds ga ik naar een concert van Mainstreet met een vriendin, in tilburg 013 :D En wat gaan jullie doen?

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:48

Zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad Flurk. Zoals Noa al zegt, zou het wel leuk zijn als je ook op andere reageerd. :)

Super leuk weekend om naar uit te kijken zo te horen Noa! Nalanta is inderdaad erg gaaf. Eva en Jesse stonden naast onze stent bij de fokdagen met Flip en Andorra. Heb toen ook even naar hun show gekeken, die ze gaven zag er wel er leuk uit!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb vandaag samen met Vrouwke toch wel een kleine angst overwonnen. Zoals ik eerder verteld heb, is Vrouwke buiten niet altijd even braaf (al gaat het de laatste tijd heel erg goed!) na het rijden twijfel ik elke keer weer of ik dan éindelijk het uitstaprondje alleen (zonder ander paard, of papa op de fiets) zal gaan doen met Vrouwke, maar toch doe ik het telkens weer niet. Vandaag was er geen landbouwverkeer te bekennen, dus ben ik dan toch maar naar buiten gegaan. Ze is een keer opzij gesprongen en een paar passen naar voren, toen ik langs de paddocks kwam en de paarden daarin heel hard ging galopperen en bokken, voor de rest was ze heel braaf. Ben dus wel stiekem een beetje trots! :o
Afbeelding

morgen ga ik Vrouwke ook nog even rijden en savonds heb ik een feestje van m'n vriendin.
Zondag heb ik de hele dag een feest van half 1 tot 8 van mijn tante, die 25 jaar in dienst is op haar bedrijf. we gaan oudhollandse spelen doen , midgetgolven en daarna lekker eten.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:55

Super goed Kim, fijn dat het nu goed is gegaan!

Leuk weekend Kim! Veel plezier

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:15

Wat fijn kim :D. Zou het je graag na doen _O-

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:29

Fabienne, ook fijn dat het rijden met Waldo goed gaat!

Mooi dat Tara het goed doet!

haha faith ziet er grappig uit zo'n pak :')

Leuke foto charlotte! De trouwe voetbal supporters!

Leuke foto's van Peggy! Fijn dat het rijden ook weer goed gaat!

Goede resultaten Flurk!

Wat fijn Kim! Lekker genieten van het samen op pad zijn!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:49

Kim_97 schreef:
Zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad Flurk. Zoals Noa al zegt, zou het wel leuk zijn als je ook op andere reageerd. :)

Super leuk weekend om naar uit te kijken zo te horen Noa! Nalanta is inderdaad erg gaaf. Eva en Jesse stonden naast onze stent bij de fokdagen met Flip en Andorra. Heb toen ook even naar hun show gekeken, die ze gaven zag er wel er leuk uit!

Ik heb vandaag samen met Vrouwke toch wel een kleine angst overwonnen. Zoals ik eerder verteld heb, is Vrouwke buiten niet altijd even braaf (al gaat het de laatste tijd heel erg goed!) na het rijden twijfel ik elke keer weer of ik dan éindelijk het uitstaprondje alleen (zonder ander paard, of papa op de fiets) zal gaan doen met Vrouwke, maar toch doe ik het telkens weer niet. Vandaag was er geen landbouwverkeer te bekennen, dus ben ik dan toch maar naar buiten gegaan. Ze is een keer opzij gesprongen en een paar passen naar voren, toen ik langs de paddocks kwam en de paarden daarin heel hard ging galopperen en bokken, voor de rest was ze heel braaf. Ben dus wel stiekem een beetje trots! :o
[ Afbeelding ]

morgen ga ik Vrouwke ook nog even rijden en savonds heb ik een feestje van m'n vriendin.
Zondag heb ik de hele dag een feest van half 1 tot 8 van mijn tante, die 25 jaar in dienst is op haar bedrijf. we gaan oudhollandse spelen doen , midgetgolven en daarna lekker eten.
goed gedaan en je komt alleen maar over je " angsten" heen door veel goede ervaringen.
Deze kun je dus mooi aan je lijstje toevoegen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:50

noaxhorses schreef:

Ik heb super leuk weekend! Morgen ochtend eerst rijden en dan een buitenrit met Starwien, ook even grondwerken met Jens. Dan met mama het draad van de wei weer controleren en naar de welkoop omdat daar veel korting is. Dan in de namiddag naar het feestje van een vriendin waar ik blijf logeren enzo, dan zondag ga ik met dat feestje naar mijn paarden, wantt..... NALANTA komt! Die pony's van mij gaan naar de achterste wei en zij komen dan met Andorra en Shilas in de voorste wei, gaan ze een demonstratie geven enzo haha, super leuk. en dan 's avonds ga ik naar een concert van Mainstreet met een vriendin, in tilburg 013 :D En wat gaan jullie doen?

Klinkt als een super leuk weekend.
Plaats je ook paar foto,s

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:04

Wat leuk Noa! :D inderdaad, maak je foto's? En gaan ze ook een workshop voor jouw paarden geven ofzo?
Knap dat je je angsten overwind. Geeft een goed gevoel he, Kim! Lekker zo doorgaan!
Goede resultaten Flurk!
Eline, hahaha. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen Haflinger meer. :+ Maar ik mocht blijven dus ja. :))

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:13

Flurk schreef:
Zo ben er weer
Was vorig weekend op menwedstrijd en heb goed gereden.
Een winstpunt in de dressuur en een tweede prijs en winst in vaardigheid dus super tevreden.
En zondag lekker bosrit gemaakt van 3 uur.
En maandag tot vandaag op menkamp geweest in ermelo.
Was erg leuk, vermoeiend en leerzaam

Leuk!
noaxhorses schreef:

Super leuk!
Kim_97 schreef:

[ Afbeelding ]

Fijn!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:41

Wat goed! *\o/*

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:47

Mia vandaag weer gereden, had meer dan een week niet gereden. Jeetje wat een trut was het :+ Alles was eng en spannend. En ze moest natuurlijk haar achterbenen ook flink strekken in de galop. :+

Hoop dat ze morgen in een betere bui zit!

Ga denk ik ook nog even een itp topic maken :)

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:17

Haha :') . Morgen zal het vast beter gaan!
Oeh leuk leuk! :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:25

@prow knappe prestatie gefeliciteerd met je puntjes

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:29

Net 3000 meter gedaan op de baan :D. Ging beter dan de vorige keer. Kijk of ik wat foto's heb.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:53

Dat was leuk met die lieve bolle Haflinger.

Afbeelding