[FOTO] Haflingers ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: [FOTO] Haflingers ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:28

Ik rijd ook nooit met losse manen, dat rijd gewoon niet :=
Ik denk dat het goldy wel heel stoer zou staan, zo'n sportcoupe :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:30

Iedereen weer leuke foto's :D

Margot: Ik had ze ook er aan gelaten, ik houd er ook niet van bij de mijne! maar het hoort wel bij het ras! tenzij het er echt niet uitziet en dat is niet het geval bij Goldy! Het maakt haar juist zo apart met haar leuke kleurtje!

Corina: Macho word vanzelf wel weer dikker, het gaat gelukkig weer de goed kant op met hem! dus het is alleen een kwestie van tijd denk ik!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:32

Ja bij mij is een beetje het twijfelpunt dat ik altijd wat anders wil, dat veranderd nog wel eens :+ Ik was zo trots toen ze eindelijk 'lange' manen kreeg, en nu zag ik een topic van een Haflinger onder zadel met korte manen, en daarnaast nog een paar in dit topic, en dacht ik; Stond toch eigenlijk ook wel stoer.

Bij Wolder rijd ik bijna altijd met losse manen, hij zweet er alleen heel erg onder, soms ook op stal dus dan moet het gevlochten. Daar zitten ze ook niet in de weg ondanks dat het een flinke bos is. Bij Goldy vlecht ik altijd in omdat ik het met losse manen anders vind ogen, het is ook een heel ander type pony. Zat gister ook op Wolder en dan zag ik mijn moeder op Goldy rijden en ze is gewoon zo anders.

@DDW: Mede dankzij jou knotten wil ik knotten haha :+
Laatst bijgewerkt door Nessie op 15-11-11 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:32

Weer even een lief koppie van beau :)
Afbeelding Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:33

Leuke foto's, mooi halster ook :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:34

Haha ja ik vind het bij een ook heel mooi, bij Winston bijvoorbeeld!

Het is natuurlijk je eigen keuze wat je met de manen doet, eens ze eraf zijn groeien ze niet zo lang aan.. misschien moet je eens een foto photoshoppen :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:34

Nessie schreef:
Ja bij mij is een beetje het twijfelpunt dat ik altijd wat anders wil, dat veranderd nog wel eens :+ Ik was zo trots toen ze eindelijk 'lange' manen kreeg, en nu zag ik een topic van een Haflinger onder zadel met korte manen, en daarnaast nog een paar in dit topic, en dacht ik; Stond toch eigenlijk ook wel stoer.

Bij Wolder rijd ik bijna altijd met losse manen, hij zweet er alleen heel erg onder, soms ook op stal dus dan moet het gevlochten. Daar zitten ze ook niet in de weg ondanks dat het een flinke bos is. Bij Goldy vlecht ik altijd in omdat ik het met losse manen anders vind ogen, het is ook een heel ander type pony. Zat gister ook op Wolder en dan zag ik mijn moeder op Goldy rijden en ze is gewoon zo anders.

@DDW: Mede dankzij jou knotten wil ik knotten haha :+

ik zou het er bij wolder ook echt niet afhalen, ik zou dat ook niet bij beau doen.
Maar ik denk dat het Goldy wel leuk zou staan, en zeker op concour met knotten :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:37

Kan ook met lange manen he! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:38

DDW1190 schreef:
Kan ook met lange manen he! :D

idd :D

Story

Ik wilde ook nog even 2 foto's plaatsen van mijn haflinger Story (van afgelopen vakantie op de veluwe)

Samen met mijn boeffie!
Afbeelding

Op de zandverstuiving
Afbeelding

_Bitje_

nou ik heb ooit 2 pogingen bij beau gedaan, maar 1 grote ramp :=
Manen zijn veel te lang en te dik ! Voorpluk wil dan net maar de rest blijft niet eens met naald en draad zitten! :')

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:39

Bob is wel stoer met die coupe! Gaaf halster ook!

Margot, als jij het heel graag wil dan moet je het inkorten!
Maar ik ben een lange manen mens :P

Wat een leuke foto's van Beau, hij is weer lekker diep van kleur!

@story leuk, op de veluwe! waar zijn jullie geweest? Wij gaan ook elk jaar naar de veluwe, afgelopen jaar naar Kootwijkerbroek :D

Zelfs op zijn neussie heeft hij wintervacht <3
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:40

Ja maar dit zit écht niet in een knot, of ik moet het uitdunnen? Want het werd echt een enorme knotSenzooi waar het nou niet bepaald mooi van werd :P . Ook met naald en draad wordt het een belachelijke grote knot, en met elastiekjes kreeg ik er geen elastiekje om *knap *knap *knap, daar gingen alle elastiekjes :+ . Maar daarnaast met training denk ik ook dat kort haar wel weer zal staan.

Leuke foto's van Story en een lieve foto van Macho :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:41

jeetje wat heeft macho toch lange manen! En die wintervacht haha, gelukkig blijft beau lekker kort, scheelt heel wat tijdens het rijden :D

Mooie fotos zo, op de veluwe! :9

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:43

en nu zit macho voor zijn doen nog vrij kort in de vacht := ti's wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:45

Sally dr manen waren ook best dik :j maar die kreeg ik prima in knotten.

Afbeelding

Afbeelding

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:45

okee dat is minder, maar ik verdeel het aan 2 kanten misschien is dat een uitkomst?
ik gebruik wel die dikke elastieken die niet zo snel knappen!

Als ze echt enorm dikke manen heeft moet je wel oppassen dat het rechtop gaat staan, dit was bij mij een reden om het vooral niet te doen. anders lijkt het zoals zomereczeem :P

Ik heb bewijs dat manchester weer zo goed als beter is:
Gisteren voor het eerst weer serieus gereden en hij ging de hele tijd aan de kletter :')
vandaag gelongeerd en daar ging hij weer normaal is het zo'n dooie en nu is hij echt anders en ging hij alleen maar showen en snurken!
Dus voor mij een heel fijn gevoel! we kunnen er echt weer tegen aan *\o/* *\o/* *\o/*

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:47

Bob zijn manen zijn voor de duidelijkheid niet meer zo hoor, met deze korte manen kocht ik hem 3jaar terug ;)
En dankjewel MissToseland ben ook heel blij met het halster!

Knappe Beau!
Story is leuk, lekker he op de veluwe! Kan niet wachten tot wij ook weer gaan volgend jaar :j
Wat een lieve foto van Macho <3

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:48

_Bitje_ schreef:
nou ik heb ooit 2 pogingen bij beau gedaan, maar 1 grote ramp :=
Manen zijn veel te lang en te dik ! Voorpluk wil dan net maar de rest blijft niet eens met naald en draad zitten! :')

lotte dat wil wel, maar zou het ff met naald en draad vastzetten, had ik in vrouwbuurt ook.
kijk maar, hij heeft ook lange dikke manen :D . dit was afgelopen zomer

Afbeelding

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:49

Afbeelding
Dit zijn Manchester zijn manen als ik ze na een kant doe! :o

Margot: heb je al eens een vlecht bovenop gemaakt? staat haar denk ik wel heel gaaf! bovendien krijgt ze dan echt een bulldozer nek :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:50

top dat manchester weer beter is! :):)

Yvank: Beau zijn manen zijn alleen bijna 2 keer zo lang haha :+
Of ik ben gewoon een leek in knotten :P

Bo: misschien moet ik gewoon eens goed oefenen met knotten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:52

_Bitje_ schreef:

Zo lang zijn bo zn manen toch niet :o ?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:53

Ze zijn niet zo dik als die van Wolder, maar die heeft coupe-ontploft :+ Maar Goldy heeft vrij dikke manen (Het valt me nooit zo op, vanwege die van Wolder). Naar 2 kanten kan ik proberen maar het lijkt me niet zo mooi. Misschien moet ik proberen meer knotjes te maken. Maar alsnog is het een punt dat ik niet het alleen voor de knotjes maar ook voor het los wil doen.

Fijn dat hij weer beter is DDW, kunnen jullie weer knallen :) Wolder was gister ook echt een stuitertje, en snel dat hij liep, en strekken dat hij opeens kon :P Was wel grappig, we reden bij een 32 jarige pony in de bak, en dat was ook 1 grote stuiterbal.. Dat wordt nog wat in de toekomst :P

Yvanka; Ziet er inderdaad wel netjes uit, alleen ik heb eigenlijk liever nog kleinere knotjes.

Qua vlecht bovenop, ik krijg het niet zo strak dat hij helemaal bovenop komt te liggen, of hoe vlecht je dat? Ze heeft inderdaad een hele flinke nek, dus wanneer ik de maantjes kort knip krijg ik ook al zo'n huge-nek effect.. Weet niet of dat wat is. Die van Manchester zijn ook wel dik zo naar 1 kant, knot jij 2 kanten op dan?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:57

Yvank_ schreef:
_Bitje_ schreef:

Zo lang zijn bo zn manen toch niet :o ?

nou wel wat langer iig, punt is dat beau zijn manen van zichzelf wat krullend zijn, dus als je die helemaal met water uitkamt zijn ze al zo 5 cm langer .
ik zal eens een foto maken wanneer beau gewoon aan de box staat, verder geen wind en de manen zo stijl mogelijk en los :+
hier kun je nog het beste zijn lengte zien :)
https://lh5.googleusercontent.com/-Lt_W ... G_2432.JPG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:59

Ooh dat moet makkelijk te doen zijn in knotten :j