Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:30

@Sjemira, jeetje, wel een erg dapper besluit om niet verder aan te modderen met Crispy.
Heb alle tijd meeelezen (ivm. zwangerschap en drukte hier bij de mannen), en schro van je bericht van Crispy.
Dacht dat je na Azzie eindelijk de juiste (goede) paardje had gevonden.
Al moet ik zegen de haf-merrie is ook echt een plaatje!!
Prober nu tot dinsdag van Crispy te genieten!!!

Saskia & Surprice:

Tijd niet meegeschreven, zoveel gebeurd..
Ze staan sinds 2 weken op de weide 24/7.
Surprice vond het de eerste 2 dagen erg vreemd, maar vind het nu heerlijk!!
Binnenkort meer, nu even bijkomen....

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:40

@mamendt
Het is voor Marga en Grispy geen doen om nog deze zomer door te gaan.
Grispy moet als Marga haar niet laat gaan uit de verzekering.
Dan moet Marga alle kosten van de buut en andere dingen zelf gaan betalen.
Ook het inlaten slapen straks van Grispy word dan voor eigen kosten.
Daarbij heeft Grispy er niets aan.
Heb haar vandaag gezien.
Ze sleep echt verschrikkelijk met haar benen.
Ook is ze mega bezweet terwijl mijn eigen paarden onder een donkere deken en na hard werken nog niet eens zo erg zweten als Grispy nu doet met alleen maar in de wei staan en een beetje grazen.
Ook kan je gewoon dag en nacht verschil merken met toen ik er de laatste keer was.
Toen wilde Grispy nog graag met je mee lopen.
Nu doet ze het ook nog wel maar al met veel minder plezier als toen.
Nu op dit moment geniet ze tenminste nog een beetje.
En als het mijn paardje was geweest had ik denk ik zeker de zelfde beslissing genomen.
Wand het is gewoon niet fijn voor haar, en dat kan je merken.
Ze wil gewoon niet graag meer met je mee lopen.
En dat is in mijn ogen ook al een punt dat een paard zich niet helemaal lekker voelt.
En dan de koste die je er anders nog is bij krijgt.
Dan zit je nog een paar maanden met hoge kosten en het levert je niets op.
Ja een rode bank rekening.
En daarbij maakt buut bij langdurig gebruik lever, nieren en zo kapot.
En dat is dus ook niet echt een prettig iets.
Kijk is iedereen zijn eigen keus maar kan me heel goed indenken waarom Marga toch voor deze keuzen heeft gekozen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:48

Allemaal bedankt voor jullie lieve reactie.

@mamendt: wat line18 schrijft is helemaal waar. Waarom ik haar laat inslapen is dat het Tildren infuus wat ze heeft gehad dus niet werkt. En ja dat ik mijn paardje niet op de buut wil hebben is mijn keuze. Ook mijn DA vindt het uitstel van ............ Dit is voor mij een heeeeeeeeeeele moeilijke beslissing geweest.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 00:11

WAT IS ER MET JODIE AAN DE HAND????

IK MIS JE HIER, WAAR BEN JE?????????

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:01

Goed omschreven Aline!! Durf ik wel zo neer te zetten omdat ik het hier gisteren met Marga ook even over heb gehad via PB

Ja waar is Jodie?????

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:20

JODIE we mis you!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:40

Voordat iedereen in de aanval gaat!!! Ja, ik weet dat het tijd rekken is maar een paar blz terug schreef Marga dat Crispy helemaal vrolijk was met Buut en geen pijn had. Ik heb destijds voor mijn paard de keuze gemaakt om hem nog lekker te laten genieten van de zomer.....en op buut kan een paard jaren leven voordat er schade komt hoor...ik zeg niet dat heel lang rekken ook mijn keuze zou zijn...maar ik vind het van de andere kant sneu voor Crispy..ze heeft nooit kunnen genieten van de wei omdat ze in de manege stond.....
Maar iedereen maakt voor zich zelf een keuze...en op is op.....het is altijd moeilijk als je ervoor komt te staan.......
Sterkte!

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:58

Pff Marga, dacht ik dacht we eindelijk weer de vrolijke toer op gingen, krijgen we weer twee keer slecht nieuws van jou! het is je echt niet gegund precies! Ik wens je héél erg veel sterkte, is een beslissing die ik hoop nooit zelf te moeten maken en vind het erg knap van je dat je ze kan en durft te maken! Je moet wel een sterke vrouw zijn daarvoor! Je moet ook weten dat we er altijd voor je zijn en ik denk echt dat ik van "we" mag spreken hier in dit topic! Een luisterend oor of in dit geval vele oortjes kunnen al heel wat steun zijn denk ik!
Om het positief af te sluiten: hoe staat het met je haf-merrie, komt ze er?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:14

Ympi schreef:
Pff Marga, dacht ik dacht we eindelijk weer de vrolijke toer op gingen, krijgen we weer twee keer slecht nieuws van jou! het is je echt niet gegund precies! Ik wens je héél erg veel sterkte, is een beslissing die ik hoop nooit zelf te moeten maken en vind het erg knap van je dat je ze kan en durft te maken! Je moet wel een sterke vrouw zijn daarvoor! Je moet ook weten dat we er altijd voor je zijn en ik denk echt dat ik van "we" mag spreken hier in dit topic! Een luisterend oor of in dit geval vele oortjes kunnen al heel wat steun zijn denk ik!
Om het positief af te sluiten: hoe staat het met je haf-merrie, komt ze er?

Dank je wel, ja dit is een heel ander topic geworden dan de meeste op bokt, ben hier dan ook heel blij mee, we zijn een echt een hecht clubje die elkaar steunen, die met elkaar lachen, verhalen kwijt kunnen maar dus ook veel aan elkaar hebben. Het haffie staat even op een laag pitje, Crispy staat nu voorop en ik kan nu met mijn open wond helemaal niks.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:15

O ja, die wonde ook nog, hoe zijn je vooruitzichten daar? Ga je er helemaal van herstellen? Ik vind dit echt een fantastisch topic, eentje waar er niet enkel met verwijten en commentaar gegooid wordt...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:17

mamendt schreef:
Voordat iedereen in de aanval gaat!!! Ja, ik weet dat het tijd rekken is maar een paar blz terug schreef Marga dat Crispy helemaal vrolijk was met Buut en geen pijn had. Ik heb destijds voor mijn paard de keuze gemaakt om hem nog lekker te laten genieten van de zomer.....en op buut kan een paard jaren leven voordat er schade komt hoor...ik zeg niet dat heel lang rekken ook mijn keuze zou zijn...maar ik vind het van de andere kant sneu voor Crispy..ze heeft nooit kunnen genieten van de wei omdat ze in de manege stond.....
Maar iedereen maakt voor zich zelf een keuze...en op is op.....het is altijd moeilijk als je ervoor komt te staan.......
Sterkte!

Ja dat snap ik Nicole maar niet iedereen is in de gelegenheid om zijn paardje aan huis te hebben en dan maar tegen de verzekering te zeggen laat dat geld maar zitten. Zoals ik al zei het is uitstel van executie. Crispy heeft het bij mij vanaf 2 januari heel goed gehad, ze heeft genoten en mag nu met dit mooie weer heerlijk dag en nacht buiten staan. Ook op stal houden ze er rekening mee en staat ze overdag bijna heel de dag op de wei en snacht in de paddock, ze wordt nu geknuffeld, gepoetst en er wordt met haar gespeeld. En zo wil ik haar ook in mijn gedachten houden. Dit is mijn keuze en ik denk dat je die moet respecteren.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:19

Ympi schreef:
O ja, die wonde ook nog, hoe zijn je vooruitzichten daar? Ga je er helemaal van herstellen? Ik vind dit echt een fantastisch topic, eentje waar er niet enkel met verwijten en commentaar gegooid wordt...

ja hoor komt helemaal goed met die wond alleen moet hij van binnenuit gaan genezen, heb nu 2x per dag verpleging aan huis. Die spoelen en tamponeren de wond.

Ja ik ben blij met jullie allemaal in dit topic.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:33

Oh bah, klinkt echt maar vies die wonde... Brrrr!

Mag ik nog even wat fotootjes delen? Ben best wel trots op m'n meisje, zoals jullie al wel weten hebben we haar een schadeuwdoek gekocht en ze heeft er toch lekker geen schrik van! Nu kan ze in de schaduw staan overdag...

Hooitjes eten in de schaduw
Afbeelding

Ga je nu al naar huis baasje?
Afbeelding

En nog eentje met haar grote vierjarige vriend
Afbeelding

edit: ze staat inderdaad vooral naast het doek, maar daar valt de schaduw...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:35

wat is ze knap zeg, heerlijk dat ze in de schaduw kan.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:38

Ghoh ja, Formera kan hele dagen buiten op een klein (mini) weitje vlak naast de tuin, op de eerste foto zie je dat links de iets grotere weides liggen, met schuilstal en op de tweede foto sta ik in onze tuin. Daar had ze geen schuilstal en om daar dan hele dagen zonder schaduw te staan vond ik nu ook niet dat... Dus een schaduwdoek opgehangen en voila! Ze mag meestal 's avonds sowieso nog een uurtje op de piste lopen of als Branco op jumping is even op zijn wei staan... Vooraan kan ze niet op de wei (is enige merrie en onze ruintjes denken allemaal dat ze hengst zijn) dus dit was de beste oplossing!

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:39

Ze heeft trouwens wel een gespierde poep gekregen eh? :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:41

Ik vind haar er erg stoer uitzien. Sow jah die kont is echt gespierd, ze is helemaal gespierd zo te zien. En ze heeft ook sokken zie ik.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:47

Ze heeft ook sokken ja, propere momenteel :) had ze dit weekend gewassen! Haar staart trouwens ook! Hadden donderdag bezoek en die hadden hun 12jarige dochter mee, meisje was direct zot op onze paarden en heeft op Formera mogen zitten en zelfs even gedraafd (hadden paard wel vast). Daarna ging dat meisje de staart borstelen, dat doen meisjes kennelijk graag :) zegt ze zo: "Die haar staart was eerst zwart zeker? Hier onderaan zie je dat nog een beetje", ik: "Die staart is wit en dat zwart is stront, modder en paardenpis" :)
Ze is trouwens echt niet helemaal gespierd, heb momenteel weer geen zadel omdat die drukvlekken gaf op haar rug. En van longeren krijg ik ongelofelijk zere armen :) Al is spierpijn nu wel over, dus eens terug proberen zou op zijn plaats zijn! Er zitten ook nog meer dan genoeg vetjes aan! Er mag nog wel wat af... Moet trouwens dringend beginnen lessen... Stel dat nu al zo lang uit, ging samen met zus lessen maar die heeft drukke agenda dus moest zij afspraak maken, ging ik me wel aanpassen, drie weken later bleek dat ze niet durfde bellen naar de man, nu heeft ze blok. En ja, ik heb toch geen zadel...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:50

Heb je echt slim opgelost zo. Mooi plekje ook!! Ze ziet er goed uit zeg :-)

Storm krijgt ook weer behoorlijk wat vetjes. Helaas gaat van de graaskorf heel zijn hoofd kapot en de greenguard heeft ie nu al 2x in 2 dagen met halster en al van zijn hoofd af gekregen, terwijl dat halster echt behoorlijk strak zit. Ga hem nu maar om de dag om doen, maar baal er wel van dat er niets lijkt te werken.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:51

das wel jammer ja geen zadel, binnenkort wel? wat bedoel je met : nu heeft ze blok??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:52

Faringo schreef:
Heb je echt slim opgelost zo. Mooi plekje ook!! Ze ziet er goed uit zeg :-)

Storm krijgt ook weer behoorlijk wat vetjes. Helaas gaat van de graaskorf heel zijn hoofd kapot en de greenguard heeft ie nu al 2x in 2 dagen met halster en al van zijn hoofd af gekregen, terwijl dat halster echt behoorlijk strak zit. Ga hem nu maar om de dag om doen, maar baal er wel van dat er niets lijkt te werken.

Storm is erg bijdehand dan als tie alles uit krijgt hahaha. Dat wordt trainen dan :)

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:59

Formera haar weitje is gelukkig kaal gegeten... Zo kan ze dus geen gras meer eten als ze hele dagen buiten staat, we laten ze wel geregeld eens gewoon in de tuin lopen, daar staat héél veel gras en daar mag ze dan een half uurtje van grazen! Formera is bij ons thuis echt super graag gezien, alle andere paarden zijn of jong en onhandig (op je tenen gaan staan, kopstoten, gaan lopen) of bang (mishandeld vroeger) of hete springpaarden die van spinnetjes al verschieten en er dan vandoor gaan of in hun hoofd nog hengst! Formera mag dus letterlijk alles, zoals bv. eens in de tuin gaan grazen... Ze staat ook veel vaker buiten omdat mijn mama ze durft buiten zetten :)

Ik heb nog wel een zadel, maar durf er niet mee rijden omdat het zo slecht licht, probeer het te verkopen dus... En ben hard op zoek naar een nieuw ja :) Vandaag of morgen komt een verre neef zijn zadelverzameling brengen. Zij hebben twee haflingers en zo komen zowel hun zadels die niet passen als die die wel goed passen brengen. Die die op hun paarden niet passen mag ik evt. overkopen moesten ze goed liggen op Formera, die die voor hun wel passen mag ik proberen om te oordelen of ik ook zo één wil. Wel tof van hun! Als daar geen zadel tussen zit ga ik met Formera naar de zadelwinkel zadels passen en proberen tot ik er een vind die 100% past. Moest er eentje overgekocht worden gaat dat ook ter controle naar de zadelmaker met Formera.
Zadel dat ik nu heb, is opgehoogd achteraan en draait bijna niet meer, maar geeft na het rijden lelijke drukplekken en vooral jou verhalen Marga hebben me extra bang en voorzichtig gemaakt. Zadel lijkt goed want ik zit stabiel maar is dus voor pony echt niet goed...

Blok is eeuh de typisch belgische benaming voor de examenperiode :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:16

Net de DA aan de tel. gehad, Crispy wordt woensdagochtend op de kliniek ingeslapen ipv dinsdag. Nu proberen vervoer te regelen.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:21

Nog dagje langer... Wat moet dit een moeilijke beslissing voor je zijn!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:29

Ympi schreef:
Nog dagje langer... Wat moet dit een moeilijke beslissing voor je zijn!

ja, dat wel maar nog een dagje extra voor Crispy, zo probeer ik het maar te zien dan.