Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:19

haha ja precies :') echt had nooit verwacht dat ik ooit zo zou kunnen rijden
als klein hummeltje vond k alles erg spannend
en nu zit ik zonder zadel , zonder hoofdstel op een knol die steil overeind komt, en wat doe ik: ik doe nugter mn handen naar voren en leun naar voren :')
hoefde niet eens dr nek vast te grijpen om te blijven zitten
heerlijk beest is t ook <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 22:27

@aline: hmmm das minder zeg, snap dat je bang bent met autorijden na zo'n ongeluk.

@Zaza: zou niks voor mij zijn een steigerend paard, maar ja jij kent haar goed.

Weet niet of we het allemaal in de gaten hebben maar we gaan richting pagina 100 hier hahahahaha.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:33

@marga ik ken haar door en door, en t komt nu miss gevaarlijk over maar ze is zoo lief en eerllijk, en k weet precies hoe ik moet handelen...

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:25

Spannend he, bijna pagina 100 :D

@ Aline, ik ben ook echt geen held in de auto hoor, rij ook wel nog niet zo heel lang, alhoewel... Toch al bijna drie jaar! Laat je vriend je maar gewoon ophalen :o

Gisteren niet bij Formera geweest, had geen tijd, te lang gewerkt, moest nog koken en moest om zes uur bij babysitkindjes zijn, die waren deze week gelukkig wel braaf :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:30

Ja bijna 100!! Ben nu op het werk dus ik kom vanavond weer even reageren :-)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:50

Aranka & de aller liefste haflinger Sandra
==========================
GEWOON 26 GRADEN!!!
Opeens is het hier zomer, heerlijk!
Vandaag kwam ik aan en werdt door alle beesten begroet. De hond, geiten, koeien en 2 prachtige paarden natuurlijk. Ik werd er gewoon helemaal vrolijk van echt grappig :D
Ik heb Sandra lekker laten grazen, heb ff bak en wei uitgemest, water bij gevuld en lekker staan kroelen met Sandra. Het was veel te warm om te bewegen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:57

Mariska en maron.

Even wennen aan de warmte, vandaag dan ook niet zo veel gedaan.
De DA is wel geweest om nog een keer bloed af te nemen bij maron en dat na te kijken of alle te korten die er waren inmiddels weer goed zijn. Maron blijft met rijden ver achter op de andere paarden , dan kan je als ruiter zo je best doen maar hij gaat echt geen stap harder. Advies van de lesgeefster was dan ook haver erin en sporen om. Maar voor we daar aan beginnen moet ik voor 100% zeker weten dat maron zijn gezondheid goed is. Donderdag de uitslag. Toch wel spannend. Ze vond hem er wel stukken beter kwa gewicht uitzien. Daarmee zijn we op de goede weg gelukkig.

Marga wat leuk dat je misschien weer een nieuw maatje of in dit geval vriendinnetje heb gevonden.
Hoop dat mocht ze echt van jou worden dat je een keer geluk heb en eens echt kan gaan genieten.
We heten je dan ook van harte welkom in het haflinger dagboek :D Toch een verslaving haflingers :j

Heb je weleens gehoord over den Oude stal http://home.versatel.nl/fransjanssen/Sa ... fault.html
Misschien iets voor Crispy. Zou Crispy nog en veulen kunnen krijgen?

Ik heb trouwens een IR zadel voor maron. Boommaat 45. Maron kan net een 17,5 inch zadel op zijn rug hebben.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:54

ik weet niet meer wat k met zaza moet, ze blijft omhoog komen, normaal zou dit makkelijk eruit te rijden zijn maar nu omdat ik niet naar voren mag rijden dus niet
zodra ze dan even gedraaft heeft is het goed en is ze zo braaf! maar ze mag dus niet draven
dus wij gaan even veearts bellen en kijken wat die zeggen, want ik blijf met alle gemak zitten en word ook niet bang ofzo maar dalijk blesseert ze zich nog erger :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:06

Marga nogmaals, ik vind dr zo leuk :-)!!!! Balen zeg dat je niets gehoord hebt over dat eventuele plekje voor Crispy. Ik heb een Ruiz Diaz zadel met medium/large boom. Boom is verwisselbaar dus meerdere opties zijn mogelijk.

Balen zeg dat Zaza niet gewoon met vier benen op de grond wil stappen....inderdaad maar even vragen hoe de DA er over denkt.

Heel verstandig Mariska om eerst nog een keer bloed te prikken voordat hij echt weer flink en op een andere manier aan het werk wordt gezet.

Aranka heeft lekker relaxed met Sandra genoten van de zon, de beestjes en het groene gras.

Annemarie en Storm:
Storm is lekker een dagje vrij vandaag. Die heeft de afgelopen vier dagen vier flinke buitenritjes achter zijn kiezen dus hij mag een dagje chillen. Er aardig vindt ie me vast niet want hij staat met zijn greenguard in wei. Hoop dat de riepmjes dit keer blijven zitten want een andere paard had ze de laatste keer al binnen 24 losgekregen. Heb het nu dus flink in de tape gezet.
Even 2 dagen niet rijden (gister was mijn vriendin haar dag) is voor mijn lijf wel even goed. Had weer last van mijn rug en ook die rib was doffe ellende. Gaat nu weer wat beter gelukkig.
Voor de rest van de week staan er weer buitenritjes op de planning. Dressuur staat even op een laag pitje, maar daar vindt Storm ook geen pest aan en lichamelijk trek ik het ff niet om echt aan het werk te gaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 00:07

Sorry, heb nog niet bijgelezen. Ik had toch een ontsteking in mijn oksel, nou dat is een beetje uit de hand gelopen en kreeg gigantische pijn, huisarts stuurde me meteen door daar de spoedeisende hulp gisteren.
Daar aangekomen moesten we lang wachten, na bloedafname en chirurg er naar gekeken te hebben is er meteen actie ondernomen en gebeld met de ok en moest ik dus gistermiddag al geopereerd worden. Moest 's nachts dus blijven en ben vanmiddag laat pas weer thuis gekomen. Heb nu dus een grote gapende wond die 2x per dag gespoeld en getamponeerd moet worden door de thuisverpleging. Dit gaat dus weken duren voor deze wond van binnenuit gaat helen. Weet nu dus ff echt niet meer wat ik moet gaan doen en ook met Crispy niet, Crispy is van de Buut af en ik kan niet zomaar naar haar toe. Ik mag niet auto rijden dus ben weer eens afhankelijk van anderen. Wanneer houdt het hier nou eens op en mag ik gewoon gaan genieten.......................................????????????

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:59

Tjeetje Marga ze moeten je wel hebben zeg. Kan me voorstellen dat je hier zacht gezegd een beetje moedeloos van owrdt. Maar wat een een kneiter van een ontsteking zeg dat ze gelijk zo moesten ingrijpen. Jammer dat ik niet wat dichterbij woon anders had ik je zeker geholpen. Waar woon je precies in Brabant? Dat kan voor mij namelijk ver zijn maar ook redelijk dichtbij.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:18

jeeej zeg marga! wat naar! heel veel beterschap zeg!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:29

Marga wat een pech. Je zou er inderdaad moedeloos van worden. Heel veel beterschap.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 08:24

Dank jullie wel. Ja ik baal hier gigantisch van pfffffff. Ik woon in Stampersgat bij Roosendaal.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:27

Dat is voor mij nog wel te doen, denk 40 minuutjes of zo. Als je wil dan kan ik eventueel zondag wel even bij je langskomen om even samen naar Crispy te gaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 08:29

Faringo schreef:
Dat is voor mij nog wel te doen, denk 40 minuutjes of zo. Als je wil dan kan ik eventueel zondag wel even bij je langskomen om even samen naar Crispy te gaan.

Hey dat is lief, ik stuur je ff pb

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:33

Kan zijn dat ik niet gelijk reageer hoor, want zit op mijn werk en mag niet internetten ;-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 08:36

Vandaag komt Aline mij ophalen om even bij Crispy te kijken, ben er eigenlijk nog niet bekwaam voor maar wil haar zien.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:52

Oh Marga jij moet hierna toch wel een pracht leven krijgen want onder tussen heb je al het pech in het leven al gebruikt!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:46

arankeng schreef:
Oh Marga jij moet hierna toch wel een pracht leven krijgen want onder tussen heb je al het pech in het leven al gebruikt!

Ik hoop t echt ja, en dit is nog niet eens alles wat er de laatste jaren mis is gegaan bij mij maar goed, ooit komt het goed.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:51

MARGA EN CRISPY:

Vanmiddag samen met 2 vriendinnen naar Crispy geweest om te kijken hoe t nu gaat zonder de Buut. Ze was nog wel allert, maar liep echt verschrikkelijk slecht, ze loopt weer zo als 7 weken geleden, met 2 slepende achterbenen. Hierna heb ik een moeilijk gesprek gehad met hun en bij thuiskomst de DA gebeld.

Samen met de DA het moeilijke besluit genomen om Crispy volgende week dinsdag in te laten slapen. Ze mankeert te veel om haar nog in leven te houden en we willen niet afwachten tot ze weer zo slecht is dat ze niet meer wil of kan lopen.

Ik wilde dit toch even met jullie delen en jullie bedanken voor alle steun de laatste tijd.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:14

pff jeetje marga wat een heftig besluit!
denk dat je wel het juiste doet zo want een beestje met pijn is 10x niks
heel veel sterkte met dit verlies en als er wat is mijn pb box staat ATLIJD open voor je hoor!
pff jeetje zeg

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:39

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.........
Maar ik geloof dat dit wel de beste keuze is. Heel veel sterkte. Als je alles er uit wil schreeuwen of huilen of lachen you know where you have to be!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:51

Marga, in eerste plaats nog heeeel veel beterschap...
Maar als Crispy het op Buut nog zo goed doet en zo vrolijk is...waarom dan nog niet even laten genieten van een mooie zomer? Na al die ellende heeft ze dat mischien wel verdient...........of zie ik dat helemaal fout?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:19

Tjee Marga moeilijke maar eerlijke beslissing. Heb je even een PB gestuurd.