Peeps en Kyr staan 24/7 lekker buiten op de weide. Wel met een schuilstalletje, maar daar maken ze niet echt gebruik van. Het laatste stuk land is trouwens ook al bijna kaal, dus moeten toch echt ruwvoer gaan regelen, want wat er was is bijna op. Ze komen wel elke dag in de hand beide
Vrijdag avond komt er iemand kijken voor een 1 jarige fjordenruin voor bij peeps en kyra op de schuilstal. De rest van de paarden gaan snachts op stal en overdag in de rijbak en die van mij blijven 24.7 buiten dus wil er wel een maatje bij. Dus ik ben benieuwd.
Lekker gereden met Peeps Wel ideaal hoor 24/7 buiten met schuilstal! Alleen balen dat het land kaal is..zeker als dat het enige is wat ze krijgen.
Ik ga straks bij een stal kijken, ben zooooo benieuwd! Heb het helemaal gehad op de stal waar ik nu sta. Paarden staan al een week binnen Dat vind ik echt niet normaal..ondanks de regen! En de meiden op stal zijn nou ook niet echt dat je zegt leuk..Hoop echt dat de andere stal wat is.
Een week binnen? Waarom dat? Dat zou ik ook snel zat zijn inderdaad...
Marlis
Geplaatst: 19-07-11 18:44
shilady schreef:
Ik vind het niet handig van aad dat die paarden van spaland ook op het land mogen staan !
Wel lekker schuilstalletje
Moet zeggen dat ze er eigenlijk vanaf de erge regen en dat die van ons op het laatste stuk met gras zijn gegaan die er niet meer staan.... Weet niet of het door het weer komt of doordat ze weg zijn...? Zie ik vanzelf wel weer, kan er helaas toch niets aan veranderen.
Ja was een lekker ritje Alleen peeps werd op het bospad een beetje heel erg sterk en gestrest. Op het verharde pad ernaast hoorden ze keihard een paard rennen, die renden dus naast de fiets en peep werd daar helemaal gek door. Maar verder is ze onwijs braaf geweest en de kleine meid ook. Er zat een man op het dak platen te nieten ofzo, kleine kyra kijkt er niet eens naar om.
Gewoon op een penionstal. De eigenaar huurt het land van de gemeente dus hij moet er extra goed opletten dat niks vertrapt word en de mest altijd van het land word gehaald. Opzich niet erg een dagje geen land maar een week? En dan niet eens de mogelijkheid hebben om je paard een dag in de paddock te zetten, want nee der is maar 1 paddock. Dit was voor mij trouwens wel een nood stalling..toen Marit terug kwam van de hengst had ik geen stal meer omdat de vorige stal ook al een ramp was, die boer deed zo vervelend. Hoop nu gewoon eens op 1 plek te kunnen blijven staan zonder gezeur. Het belangrijkste is nu wel dat Marit het goed heeft en dat zal ze op de stal waar ik straks ga kijken het zeker hebben.
Marlis
Geplaatst: 19-07-11 18:45
Een week binnen dan zou ik al gelijk als het kan naar een andere stal vertrekken. Ben benieuwd of de stal waar je gaat kijken wat is.
Waar Peeps en Kyra staan is het ideaal voor ze. Vind het alleen jammer dat de rijbak en longeerbak zijkat is na regen.
Ik hoop dat je een goede redelijk betaalbare stal kan vinden dan jastiehorse maar ik weet dat het niet overal even makkelijk is kwa stallen. Hier gelukkig wel
Zoeken hebben Daan(shilady) en ik en anous al heeeel veel gedaan. Het is hier in de buurt lastig wat te vinden waar ze veel buiten komen. Of wij stellen teveel eisen:P
De eisen die ik heb voor een stal zijn een rijbak erbij of op stap afstand, en zomers weidegang en swinters verhard stuk of paddock waar ze in kunnen minimaal overdag de hele dag maar het liefst dag en nacht. en betaalbaar
Ik eis niet zoveel maar ik zoek wel een stal waar ze dus s' winters buiten komen, zomers overdag weidegang, goede rijbak en leuke uitrijmogelijkheden. En dat hebben ze bij de Elzahoeve allemaal...en dat voor 230 euro incl, vind ik niet duur!
haha vind ook wel dat je veel eisen mag stellen voor het geld dat je moet betalen per maand
Ik heb nu hier in limburg een paar stallen gevonden waar ze swinters ook veel buiten komen en dat is fijn kon ik in schiedam amper vinden . Ze gaan nu ook op een stal staan waar alles voor je word gedaan er word gemest en binnen en buiten gezet . Dus dat is ook fijn en zeker voor mij omdat ik nog wellis naar mn moeder in schiedam ga maar dan weet ik in elk geval dat mn paarden worden gevoerd en binnen en buiten worden gezet en gemest Maarja ik wil gewoon dat mn mannen goed staan en dat we vooral waar voor ons geld krijgen als ik merk dat er dingen zijn beloofd en een stal komt ze niet na dan ben ik ook weer gauw weg .
Op de stal waar ik sta is het 150 per pony
Laatst bijgewerkt door shilady op 19-07-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt