[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura__

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:10

Wat een schatje! wat is dat blauw op haar achterbeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:11

Aaahw guppie wat een schatje!! :+:
Hoe heet het?

Ik baal verschrikkelijk.. Het zadel wat ik vanmiddag gekocht heb blijkt (hoe verrassend) natuurlijk weer niet te passen op Lambik.. De achterkant schuift alle kanten op!! Op Wikke daarintegen ligt het zadel super!! We hebben dus besloten het te houden voor op Wikke :) Staat haar ook supersjiek met dat bruin erin! :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:11

wat een leuk ding Freya!

K ga ff naar jou haffiebaffie kyke! :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:12

Shanna, welke zadels heb je allemaal al geprobeert??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:15

Vanmiddag dus die van equestor, ook heb ik al een VZH daelemanzadel geprobeert, een andere bredere VZH uit mn topic, nog weer een smallere VZH die tot nu toe nog het beste ligt maar ook niet helemaal lekker..

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:17

Euroreiding wel is geprobeert? vind k fijne zadels nl! want was is het probleem op je paardje?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:17

Shanna schreef:
Aaahw guppie wat een schatje!! :+:
Hoe heet het?

Ik heb geen flauw idee, heb de eigenaar van de merrie nog niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:19

Wig_love schreef:
Euroreiding wel is geprobeert? vind k fijne zadels nl! want was is het probleem op je paardje?

Nee die heb ik nog niet gehad.. Het probleem is dat zo'n beetje alle zadels bij hem schuiven aan de achterkant.. Maar dan ook flink schuiven! :Y) }:0

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:25

oke, nja me hengt is een bolletje, (wil niet opscheppe mr zeg altijd me hengst warom? geen idee banketstaaf makkelijk). maar die heeft ook een apparte rug (rondje). en past mijn euroreiding Jade ook op met een extra kussentje dat die alleen van achter verhoogt word. en waarom zou je anders niet z'n borst tuig omdoen? en evt een zadelmaker laten komen met zadels dat je past, rijd en voelt. dit is zonde van al je geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:32

Als de zadels niet passen kunnen ze terug he, maar ik zat inderdaad ook al aan zadelmaker te denken, alleen vind ik nieuwe zadels zo prijsig! :+ En met een borsttuig los je het schuiven van achteren niet op, dat gaat namelijk van links naar rechts, met een onderlegger ook niet op te lossen }:0

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:52

ja, ik heb een nieuwe euroreiding Jade, 770,- nieuw.! zeer fijn zadel!! evt moet je hem nog wat laten aanpassen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:58

Shanna, past een wintec dressuurzadel niet ? Of had je die al geprobeert, mss heb ik er over heen gelezen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:59

Nee maar ik heb het niet zo op kunststoffen zadel's, die slijtageplekken zijn zo glimmend glad :')

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:01

ik heb mijn wintec pro 2000 dressuur zadel, suede uitvoering nu goed 3,5 jaar, nog totaal geen slijtage plek te vinden, en ik ree toch goed 5 kwartier per dag, 6 dagen in de week. Modder buitenritten heeft hij ook overleefd. Heb het zadel 2,5 jaar intensief gebruikt, ligt nu te wachten tot we weer mogen beginnen met rijden.

Heb hier voor een Thorowood zadel gehad, die had wel van die slijtage plekken, al na 7 maanden, maar met wintec nog geen probleem gehad.

Ik heb met Donna ook zo lang moeten zoeken eer ik een goed passend zadel gevonden had, was ook geen kunstofzadelfan, maar wou wel een goed passend zadel voor me paardje, dus heb me eigen intresse en voorkeur opzij gezet voor het behoud van me merrie haar rug.

edit, aanvulling

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:06

Freya, je moet er ook op kunnen rijden, k kan absoluut niet op z'n zadel rijden, al geen sterke rug door ongelukjes met jonge paarden, maar ik kan absoluut niet op z'n zadel, doe alles met me dressuurzadel. miss raar maar kan er echt alles op!

Shanna, ga is verschillende zadelmakers bellen, en informatie opvragen! en kijken wat hun erop zullen leggen!!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:07

Lekkere Klets Tantes, (&OOM!).

ik ga heerlijk me bedje opzoeken. k loop giga te snotteren, kop vol en blee..! nja niet lekker dus..

TOtmorgee, Slaaplekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:08

Als ik voor een wintec ga ga ik wel voor een wintec cair, ik kijk ook al steeds meer naar winteczadels omdat die tegenwoordig allemaal verwisselbare boom hebben, wat handig kan zijn daar Lambik natuurlijk nog zeer jong is! :Y)
Maar ook nu hij jong is wil ik er een goed passend zadel op hebben, ik wil hem niet doorrijden met een slechtpassend zadel wat ik nu noodgedwongen wel moet gaan doen.. Ik kan ook aan hem merken dat het zadel van de beleerstal ook niet helemaal lekker lag, hij begint ''singelnijt'' te vertonen, dat deed hij tot voor kort nog niet.. Nu heb ik zelf echt alleen maar goede singels (met gelvoering en elastiek en goed gevormd, voor de gevoelige paardenbuikje's! :D ) omdat ik dus wondje's en irritatie's ten alletijden wil voorkomen omdat singelnijt over kan gaan naar ''gewoonte''.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:11

nee hoor is niet raar. Ik kan ook alles met me dressuurzadel, ik kan ook niet op alle zadels rijden. op een vzh hang ik te veel voorover en op een springzadel lijk ik wel een beginneling die echt niet kan rijden.
maar vanaf dag 1 - proefrijden - zit ik als gegoten in met dressuurzadel. En je zitvlak moet ook goed zijn, zet mij niet op een zadel van 17,5 inch of groter dan glij ik alle kanten op.

Maar vind het soms zonde dat er mensen, ook op andere stallen waar ik gestaan heb, beslist zo'n zadel willen hebben omdat hij mooi is, ongeacht of hij past of aangepast kan worden. Dat is voor mij een van de redenen waarom ik mijn voorkeur voor een zadel opzij gezet heb, puur omdat het goed voor me merrie moet zijn en zij moet langer mee dan een paar jaar en ze heeft maar een rug gekregen, waar ik super zuinig op ben ( op heel mijn paard hoor )

Nou dames ik ga er van tussen, lekker me mandje op zoeken, morgen weer vroeg op, maar de fysio voor me eigen ruggetje.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:15

de ligging van een wintec pro of caire ligt het zelfde op je paard.
caire kan je nooit op laten vullen, een pro wel. voor die ruim 400 euro extra wat een caire meer kost ten opzichte van een pro zou ik voor een pro gaan. een caire doet niet meer dan alleen maar meer om je paard heen grijpen door de luchtkussentjes. als de ligging goed is, kan je dat best wat geld besparen als hem nieuw zou kopen dan.
de rede dat wij geen caire hebben gekozen, is puur omdat je die niet kan laten opvullen, wel als je het caire systeem er uit laat halen en laat opvullen met gewoon opvulmiddel waar ook de pro mee gevuld is zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:21

Och ik kan wat dat betreft op alle zadels rijden :+ Maar ik rijd dan ook supervaak zonder zadel (te lui om op te zadelen :o ) dus ik heb zoiezo een goede zit O:)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:47

Goh, wat is Msn/ BOKT/ en stallen zoeken op Marktplaats toch verslavend..!

Maargoed, ik snap je helemaal Shanna..! en vind het zo dom dat je op de kleur afgaat of het model. k wil gewn een lekker goed passend zadel! een 17 inc heb k. (nooit verwacht). maargoed. k zit heerlijk en me powny loopt heerlijk. dus kan niet stuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:15

Tja ik kijk ook wel een beetje naar het prijskaartje moet ik bekennen..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:18

moyra schreef:
Oke ben benieuwd.
Moet ik eerst dat topic vinden :D

Hinke zondag is pebbels een nachtje terug op stal

Oh waarvoor? Gaat die newforest pony dan mee? Als pebbles niet alleen mee wil, kan ik wel met ankie meelopen (als ankie tenminste in haar uppie van stal weg wil :D ) Gaat het verder goed op het land?

Wig_love schreef:
Wat een fijn nieuws zeg Peelie.! :D.

Nog even een updatje over ermelo,
Je paard staat daar gewoon in een box te slapien.! en kan los gegooit worden. verder slapen de mensen met tentjes gewoon op het grote grasveld tegenover de bakken. Caravens weet k niet.. (leuk z'n knhs kamp.. NOOIT MEER! nja niet met wig, doe wel zulke dingen vind k leuker). en je heb de keus uit nat hooi of gewoon hooi, dus mensen die kuil willen! neem het mee (doe ik nl wel duss.!) en verder, nja wy maar snurke, chille in het zonnetje, Peukie erbij, Biertje/wijntje/bacardi, Besse of wat dan ook. hihi.! en maar zonne, en lache, en kijke, en weet k veel wat nog meer.! :D. zal wel cool zijn als er nog meer gaan..!

Je bedoelt het haflingerweekend in ermelo? Heb daarover gelezen, lijkt me heel erg leuk. Maar je hebt er geen weidegang toch? En het is toch vooral voor mensen die dressuren/springen?

Peelie:fijn van je opa.

Freya:leuk veulen!!

Shanna:jij hebt er ook éen uit 2005! Zie ik dat nou goed, hij is eind september geboren? Klopt dat wel? Ik heb ook een wintec wide en ik vind het fijne zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:40

Eind september ja zelfde dag als mij :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:35

Goeiemorgen, het is hier echt strálend weer!