Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

line18

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:58

wat is sacha een geweldig paardje om te zien.
snap helemaal dat je verlieft op haar bent geworden.

bij mij komt er vandaag iemand kijken om maxi te gaan verzorgen.
ben benieuwt.
ook doe ik zelf haar wei leeg halen van de mest.
hoeft niet van de stal maar ik vind dat wel voor het behoud van de weides goed om te doen.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:00

Altijd spannend als er zo iemand komt kijken! Heb je er een goed oog in?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:07

@Ympi
ze heeft gereageert op me advertentie die ik op marktplaats had gezet.
weet eigenlijk vrij wijnig van haar.
maar ga het vandaag wel zien.
de eerste paar keer ben ik er zelf bij.
en krijgen ze ook nog geen sleutel.
en door dat ik in het verleden op me bek ben gegaan door alleen mondelinge afspraken te maken heb ik nu alles op papier staan.
en dat gaat getekent worden zodat als er dingen zijn die wij nee hebben gezecht en toch gedaan worden ze als er problemen zijn ze zelf kunnen betalen.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:10

Dan wens ik je veel succes line18! Is altijd spannend als zo iemand komt rijden. Ook wij hebben al verschillende bijrijdsters gehad en ik altijd maar tegen m'n zus zeggen dat ze niet zo streng moest zijn en wat moest leren verdragen van die meisjes... Maar nu het om mijn paardje gaat, tjah, misschien ben ik wel nog strenger dan mijn zus! Ik hoop voor jou dat het goed mee valt straks!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 14:47

@Aline: Ik ben heel benieuwd ja hoe de verzorgster is. Ik vind het super leuk straks bij jou op stal te komen staan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 15:50

@lore: ja denk wel dat ik haar laat keuren, maar in iedergeval wil ik haar gaan verzekeren dus dan komt de verzekering langs om te keuren denk ik. Ze had een week niet gelopen en was weer super braaf, soms is ze eigenwijs en wil niet en dan gaat ze achteruit lopen, met been heb ik der weer vooruit gekregen, ze heeft er idd een lekker koppie opzitten, maar ze is tot nu toe wel superrrrrrrr braaf, heb vorige week een buitenrit met haar gemaakt, ze was wel voorwaarts en heeft 1x echt geschrokken van 2 jonge jolige koeien in de wei. auto's doen haar niks. Ik hoop dat ik nu eindelijk eens mag gaan genieten van een gezond en braaf paardje. Line18 (Aline) is meegegaan gister en heeft ook nog even op Sascha gereden.

Hihi Foto's ja die zal ik dan maar meteen nog een paar laten zien :o vrees dat jullie nog heel wat gaan zien. Wil eerst even afwachten hoe t met Crispy verder gaat en dan komt Sascha.

En natuurlijk willen wij ook jouw foto's van VD zien.

Hier Sascha nogmaals :) WAT VINDEN JULLIE SOKKEN ERAF OF NIET????

Haar heerlijke koppie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:55

sokken niet eraf :n

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:55

Whaah, die eerste *\o/* Die vind ik echt super, zou ik zo op canvas zetten!

Wat leuk ook dat je samen met Aline komt te staan, kunnen jullie samen rijden, wandelingetjes maken enz. Wat vond jij van Sacha Aline?

Zou haar sokken laten hangen hoor, heeft die van mij ook, is nu eenmaal eigen aan de haflinger zeker?! Heb trouwens dit weekend ook staart en voetjes gewassen, waren weer netjes wit!

Heb geen foto's van zaterdag, wel filmpjes maar die moeten eerst ingekort voor ik ze op laadt, ze zijn echt lang...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:01

oke hahaha, ja Azzie had zulke kleine sokjes die knipte ik altijd af. Ben vandaag dus ziek thuis, heb een ontsteking in mijn oksel dat doet zoooooooo zeer, heb dus een antibiotica en pijnstillers gekregen, kan vandaag dus niet naar Crispy. Bel straks ff om te vragen hoe het met mijn meisje gaat. Wil einde vd week de DA laten komen om haar te laten beoordelen. Hoop zo dat ze vrolijk blijft. Had hier via bokt voor haar waarschijnlijk een goed huisje gevonden, ze zou me bellen, 3 dagen geleden, nog niks gehoord, pfffffffff hoop wel dat ik nog iets hoor want het klonk helemaal perfect. Gister is waar Crispy geboren is nog bij haar komen kijken. Had heel graag gewild dat ze daar naartoe kon, maar ja..........

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:03

he balen marga! beterschapp

gister heb k in de regen gereden :( maar wat was ze braaaf, wilde niet dat mn zadel en hoofstel nat werden want dan kon ik het weer vetten :+
dus halster om touwtje eraan en gaan, en dan weet ze precies dat ze voorzichtig met me moet zijn <3
in de verte wat onweer maar ze gaf geen kik

vandaag weer naar school.. pfff ;(
en vanaaf weer naar mn meisje

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:06

Gisteren regen?! Hier was het mega-heet! En dat zie je aan mijn ruggetje (auw...).
Wel goed dat Zaza zo braaf is, wat zijn jullie vooruitzichten nu?

Je bent dus op zoek naar "pensioen"plekje voor Crispy Marga? En een ontsteking in je oksel, hoe komt die daar? Klinkt eig. niet goed.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:07

ohhhhhh wat braaf van der zeg, toppie.

Dank je

Vraagje aan iedereen: jullie zien nu hoe Sascha eruit ziet, wat raden jullie voor zadel aan?????????

Heb gister dus op een issabelle Werth gezeten maar vond ik niet zo zitten, had het gevoel of ik voorover viel. Terwijl de maat volgens mij goed was voor haar. Wat hebben jullie voor zadel en boommaat???

Iemand nog een K&K bitje mt 13,5 te koop? of te ruil voor een 12.5??

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:09

ja t was ook enorm lekker weer maar s'avonds sloeg het helemaal om en overdag was k niet thuis ;)
onze vooruitzichten voorlopig elke week 10 minuten meer, en de laatste week 15 minuten meer stappen dus als we in week 4 zitten 45 minuten ohz stappen en dan op controle

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:10

ja wil idd een pensioenplekje voor Crispy, dat heeft ze verdient, mits ze geen pijn heeft zonder de buut. Maar ik denk (hoop) eigenlijk dat ze goed zonder kan, ze had nog maar een beetje buut de laatste dagen en ze was zo vrolijk, dus weet iemand een goed plekje voor haar, laat het me aub weten, dus heel t jaar door buiten en bv inloopstalletje, het beste is dus als ze in beweging blijft. Crispy zal altijd van mij blijven, maar ze mag dus gratis als weidemaatje te leen gaan staan. Ook iemand die VD leuk vindt is leuk voor haar want dat doet ze graag.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:15

Als er zo iemand op mijn pad komt, zal in aan jou en Crispy denken Marga, maar ik vrees ervoor! Zoiets vind je niet in 1-2-3.

Ik heb een wintec 500 wide cair voor Formera, lag echt super, maar ze is nu zoveel kg's kwijt dat het te breed voor haar geworden is. Dus ook ik op zoek naar een nieuw zadel.
Ik denk dat het zadel waar je op de foto's op zit wat klein is voor je achterste ook... Ik heb nu bij Formera de lichtpaarse boom van wintec en is een 17 inch zadel, wil toch liever ook meer inch voor mijn poep...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:21

hihi ja dat zadel is van Aline een 17,5 inch, ff geleend om te kijken of t past en daar zit een witte boom in. Ik moet zelf een 18 inch hebben als dat gaat op haar. die wintec 500 wide cair is dat een vz?? wil graag dressuur denk.

YmpiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:34

Ghoh VZ maar dressuurgericht, biedt niet speciaal veel steun. Is een zadel voor iemand die recreatief wil rijden met een dunne poep :D
Kwestie van je een beeld te vormen...
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/win ... 952002.htm

Langs een kant wil ik zelf ook een zadel met meer steun, dressuurgericht, maar langs de andere kant, wat dan met springen? En wat met lesgeven (die kleintjes op een dressuurzadel...)?! Twijfel alom... Mijn mama is trouwens aan het rondbellen voor zadel-pas-verkopers :D Danku mama :o

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:54

Marga Sacha heeft echt een comisch koppie en die sokkies zou ik er aan laten!
Ik rijd trouwens met een echt friezen zadel, hij was van een vriendin die had nu een mega luxe zadel gekocht voor haar friez en ik mocht haar oude hebben. Past precies!

Wieneke wat een zorgzaam bessie heb je ook.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:10

ja maar alles voor mn meisje he <3

pff ik doodleuk roepen dat zaza zo braaf is zonder zadel, maar ze is dus hengstig en dr stond een ruin naast de bak en daar moest mevrouw dus even voor stil staan :+
dus ik geef dr een zet, steil overeind := zonder zadel én zonder hoofdstel
ze is weer 5 of 6 keer omhoog gekomen :=
gelukkig heb ik een goeie zit en is zaza breed

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:18

Haha te vroeg geroepen :P

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:25

@Ympi
ze is supper leuk.
vond haar ook lekker rijden.
en ondanks dat ik vaak bij "vreemde" paarden een angst heb durfde ik gewoon op haar te rijden zonder echt angst te voellen.

en ben supper blij met marga bij mij op stal, lekker een rijmaatje en zo.
en minder vaak alleen op stal.

veder was de verzorgster van vandaag zo eerste gevoel geod.
ze ging lief met maxi om.
heb haar veel informatie gegeven en alles.
en ging best goed.
ze heeft ook even bitloos gereden en ging supper.

allen op de terug weg helemaal over me toeren geraakt.
kon geen kant op omdat er hier avond vierdaagse is.
en voelde heel veel spanning in me komen.
dit kwam er thuis ook gelijk uit.
heb ook gelijk me medicijne genomen om rustig te worden.
wand ik durfde gewoon niet meer te rijden.
zeker niet op het zandpad achter uit een heel stuk.
en werden er mensen boos dat ik wilde draaien (had moetten weten dat ze daar zouden lopen terwijl er pas sinds vandaag op bepaalde punten borden staan en deze weg stonden geen borde dus had ik er gewoon langs moetten kunnen naar mijn iedee)
dus voel me nu sufjes :z
hoop van de week niet te veel in de avond te moetten gaan zodat ik niet weer voor zulke situaties kom te staan en anders moet me vriend me maar ophalen.
wand op deze manier word rijden geen pretje voor me |(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:47

hier ekkes een foto'tje hoe wij door de bak gingen vandaag :D
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:52

Heerlijk he! Gewoon ff op je paard klimmen en een beetje rond stappen!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:16

ja echt super nice
als ze dan ook neit meer omhoog komt is t helemaal fijn :+ maarja is om de spanning erin te houden he ;) gelukkig ben ik niet bang te krijgen

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:17

Haha mischien moet he gewoon doen alsof je bang bent stopt ze mischien :+