JastieHorse, gelijk heb je .. hahah Ze zijn gewoon ontzettend veelzijdig en vooral een leuke uitstraling.. lelijke haflingers kom je niet tegen.. hahah
Jastiehorse: Echt super lieve glimoogjes he Ik heb nog een paar foto's maar die zal ik morgen posten!
Marlies: Kanjer is ook echt een Kanjer Hij neemt netjes zijn achterbeentjes mee zonder hulp! Vind je Alves verbeterd ohz vergeleken met Heerjansdam? Aanstaande zondag hebben we de finale van de HTC-competitie... Ik ben best zenuwachtig want hoop zo dat hij zich gaat laten zien
marlies405
Geplaatst: 06-03-11 23:04
Succes zondag! Gaat helemaal goed komen joh! Ik vind het filmpje d'r heel netjes uitzien hoor. Alves loopt al mooi constant in z'n hoofd hals houding. Vind hem alleen wat over z'n tempo lopen, maar misschien vertekend dat op het filmpje. Weet wel dat hij in je proef in Heerjansdam ook erge haast had.
doei
Geplaatst: 06-03-11 23:14
En ik maar zeuren dat hij actiever moest! Kijk even ter vergelijking, dit was 9 Januari: http://www.youtube.com/watch?v=wzvd-tyO6uk Kon bijna een slaapliedje bij... Vandaar dat ik ook perplex stond van zijn snelheid in Heerjansdam Ik liep je nog geen 5 minuten daarvoor te vertellen hoe rustig en kalm Kanjer zijn halfbroer wel niet is
Zo kalm kan ik hem nu ook houden als ik gewoon lang en laag rij, niet veel schakel en hem niet heet maak. Maar ik moet hem wel uitdagen om heet te worden, want dan pas krijg ik die achterbenen van de grond!
xxx
marlies405
Geplaatst: 06-03-11 23:21
doei schreef:
En ik maar zeuren dat hij actiever moest!
Actiever ja, dus niet harder
Heerjansdam wel duidelijk beter dan die van januari!
doei
Geplaatst: 06-03-11 23:37
De impuls wil ik wel behouden en die wil ik niet afstraffen (ben ik super blij mee!), Het vergt echt heel veel geduld om hem vanuit dat looplustige puur op zit terug te rijden. Tuurlijk als het moet pak ik hem terug met mijn handen (liever niet), maar ik probeer hem puur op zit weer op te vangen...
Op het einde van het filmpje lukt dit ook netjes! En ook na de overgangen middendraf bepaal ik het tempo. Wanneer hij loopt hoe ik het wil beloon ik hem onwijs, doen we een galopje met lange teugel en stappen we uit. De ene dag rijden duurt dat een kwartiertje en soms een uur!
Ook zou ik hem graag wat meer met zijn achterbenen van de vloer zien
eridinges
Geplaatst: 06-03-11 23:46
@doei: ik heb net het filmpje gekeken, maar wat een leuke haf! Vooral knap dat hij al een goede aanleuning heeft op deze leeftijd. Vind m wel wat over zijn tempo lopen dus zou m wat minder aansporen Je hebt in een proef ook aardig de tijd hoor, dus niet als snelle jelle door de bak heen!
Zit dat er tegenwoordig in bij de haffies? De mijnes is ook zo'n turbo Ook zo heet als maar kan. Maar ik mag niet klagen hoe het de laatste tijd gaat.. Donderdag weer lessen dus ben reuze benieuwd! Zal kijken of ik wat recente foto's kan plaatsten
Jiviejik
Geplaatst: 06-03-11 23:52
Vallo met maantjes los en vast
eridinges
Geplaatst: 06-03-11 23:53
Wow!
Wat een manen! Mooi hoor!
doei
Geplaatst: 06-03-11 23:59
Na Avallo zijn manen gezien te hebben wordt Qilan helemaal jaloers
Mensen dit is toch niet werkbaar meer? Ik heb nu in korte tijd al zo veel geroepen dat dit soort reacties niet de bedoeling zijn van het topic. Het zou zonde zijn als het topic hierom dicht moet. Ik wil jullie daarom nog één keer vragen je aan de regels te houden.
Leuk dat deze topic het nog steeds zo goed doet. Er komen heel veel leuke en mooie plaatjes voorbij. Wij stonden al eens op pagina 29 helaas zijn deze foto's verlopen. Toch wil ik mijn knappe dresuur haf nog een keerje met jullie delen: