Zal allemaal zijn weerslag op elkaar hebben dat haar vacht nu ook zo vreemd reageert. Dikke voor jullie allebei.
Jodie_Delano
Geplaatst: 19-05-12 15:31
Marga: Ik denk dat Crispy zich gewoon ziek voelt, als een mens zich zoek voelt gaan we er ook niet beter uit zien maar slechter. Dat geld natuurlijk ook voor de paarden (en andere diertjes).
Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe zeilig ik dit voor jullie beiden vind!! Maar ik wens je heel veel sterkte en ik weet zeker dat jij het beste weet welke keuze je moet gaan maken. Ga op je gevoel uit! DIKKE KNUFFEL VAN MIJ!!!!!!!!!!!!!!
---- Jodie en Delano 19-5-2012
Vandaag heerlijk gereden, hij liep niet helemaal in de ontspanning. Volgende keer beter zeg ik dan altijd!!
Toen heerlijk ffies afgespoten,, is ook zo lekker weer. En toen weer lekker de wei in, Delano staat nu dag en nacht. Ons land is aardig kort en (super) droog dus het kan makelijk. Goed in de gaten houden en dan komt het vast wel goed.
Gisteren weer lekker twee uur een relaxed ritje gemaakt over de Brielse Maas. Hij durft daar ook bij alle strandjes het water in. Vandaag staat er ook weer een lekker lang ritje gepland als het weer het toelaat aangezien ze weer onweer voorspellen vanmiddag.
gister heb ik, net als alle andere dagen, gestapt op zaza en ze is voor de eerste keer niet omhoog gekomen vandaag ben ik zelf de hele dag weg en dan vanavond mag ik voor t eerst 20 minuten met zaza stappen
ja vanaf vanavond 20 minuten, dan tot volgende week zondag 20 minuten elke avond en vanaf dan 30 minuten en daarna 45 minuten dan hebben we intotaal 4 weken ohz gestapt en moeten we terug voor controle
Wel fijn dat je dat kan met Zaza, ik zou met Storm een enorm probleem hebben dan dat bleek al wel de laatste keer dat hij kreupel was. Die rib is nog steeds niet zoals het wezen moet, maar dat is een beetje mijn eigen schuld haha. Hopen dat de volgende controle postitief is en jullie dan weer wat meer mogen gaan doen.
ja dat hoop ik ook, ergens verwacht ik het wel want ze heeft zeker geen pijn meer, als je ziet wat madam onder het zadel allemaal deed, laatst kwam ze 6 tot 8 keer omhoog waarbij ze 4 keer doorliep op dr achterbenen, ze springt zo ineens vanuit t niets weg en draaft rustig aan gelukkig ziet de draf er ook zeker niet verkeerd uit dusja ben benieuwd
Marga en Crispy: Vanmiddag naar Crispy geweest, was gister niet geweest en een heel verschil, ze is zo vrolijk, liep iets beter en was heel allert, ze ging zelf hard draven achter mij aan.
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 22:07
JA MEIDEN, IK KAN HET NIET LANGER VOOR ME HOUDEN:
Ik ben al 3x op een Haflinger gaan rijden, ze heet Sascha, een merrie van 7 jaar oud en haar vader is Windspiel. Ik wil jullie haar even laten zien, voor 90% gaat de koop door. Wil wel een goed huisje voor Crispy zoeken als ze goed blijft. En na pinksteren zou dan Sascha komen. Heb een leuke en goedkope stalling gevonden, ze hebben daar 1 stal vrij maar nu staan alle paarden 24/7 buiten, Crispy zou dan ook daar naartoe komen tot ik een goed huisje heb gevonden voor haar. En jawel toch weer een Haflinger.
Meet Sascha:
Rijden vanmiddag:
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 20-05-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
hihi sorry moest nog ff de rest van de tekst en foto's toevoegen
mandje
Geplaatst: 20-05-12 22:19
@ Marga wauw . Wel een super leuke haf. Houd je dan crispy er gewoon bij? Of bedoel je dat je haar verkoopt naar een goed huisje?. Ben wel super blij voor je
Laatst bijgewerkt door mandje op 20-05-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
_xwien
Geplaatst: 20-05-12 22:20
Wat een leukeeerd!!! En wat ben k blij voor je!! Helemaal top
Als Crispy goed blijft moet ik haar terug kopen vd verzekering en dan blijft ze voor altijd van mij, ze is dan wel uit de verzekering en wil haar dan aanbieden als weidemaatje voor een goed tehuis.
hihi ja kon het niet langer voor me houden. Ze is echt stoer. Wel eigenwijs hahaha maar lief. Had lang niet meer gereden dus had vorige week enorme spierpijn. Ze zit wel breed en haar manen moeten nog groeien die hadden ze in een dressuurcoupe geknipt
Haha gewoon weer helemaal wennen. En ja. Eigenwijs, volgens mij is haflinger gewoon een ander wordt voor eigenwijs Een dressuur coupe vindt ik ook zo zonde die van Samdra hadden ze ook hedaan zo zonde! Ik wens je alvast veel geluk samen!
Faringo
Geplaatst: 21-05-12 07:03
Marga, wat een leuke en mooi dame is Sasha!! Super als je zo een oplossing kan vinden voor beide paardjes
Wat een knappe dame Marga, ben ook blij dat we hier weer eens wat positief nieuws krijgen Ziet er wel een straffe madam uit, beetje heet? Koppig? Die blik Laat je nog keuren? En hou je ons dan op de hoogte? Ik hoop dat deze knappe dame de jouwe wordt en dat je dan eindelijk eens wat geluk mag hebben! O en dat wij nog veel fotootjes mogen kijken
Heb voor de rest weer veel gemist zeker?
Lore en Formera
Hier in België hadden we lang weekend, dus van donderdag tot gisteren lekker thuis geweest en was echt heerlijk weer! Rug is helemaal verbrand van die paar uurtjes te paard!
Donderdag had ik lesklant voor Formera, een wat ouder meisje dit keer. Zij was de eerste die er als vlesklantje mee gelaoppeerde. En wat een ramp was dat zeg Had Formera nog nooit zo kwaad gezien, oren in de nek en crossen, stiekem wel grappig want bij mij ging galop de laatste tijd erg goed Haar zadel draaide wel echt extreem, kennelijk heb ik toch een redelijk goed evenwicht want bij mij ligt het redelijk stabiel. Heb dus alweer besloten minder of nog amper te rijden en ga over tot aankoop van nieuw zadel
Moest er dus per toeval iemand een quasi nieuw wintec wide zadel willen en ervoor naar België willen komen
Vrijdag dus zoals besloten, gelongeerd i.p.v. gereden. Dat is beter voor haar rugje eh Had er de pessoa op gezet. Vorige keer was de eerste keer met pessoa en toen liep ze erg 'tegen de hand' als jullie begrijpen wat ik bedoel?! Nu ging het al veel beter, in stap ontspande ze direct en heb dat gebruikt, telkens enkele passen draf en van de moment dat ze zich ging spannen in draf terug eerst laten ontspannen in draf. Maar wat heb ik afgezien!!! Niet lachen eh?! Maar ik heb zo heel wat gezondheidsproblemen, wat reuma, hyperlakse gewrichten, snel vermoeid en nog veel last van toen ik klierkoorts heb gehad plus een schildklier probleem waardoor ik snel verdik en altijd moe ben Dus... Na het longeren kon ik amper mijn armen nog opheffen en moest dat nu zijn van aan pony te trekken zou ik het nog begrijpen, maar nee hoor, dat is van de zweep vast te houden eigenlijk best wel grappig, kan nu nog steeds niet deftig een fles water heffen! Over spierpijn gesproken
Wat een verhaal al zeg Maar ben nog niet klaar...
Zaterdag was het echt heet! En had zin in iets anders dan longeren door de spierpijn dus zijn we aan de VD gegaan. Ze kan nu: lachen (al gaat dat momenteel het moeilijkst van al), jambette, vier voetjes geven, achteruit stappen, los volgen in stap en draf en voorbenen kruisen. Beeldmateriaal volgt wel nog
Zondag toch maar even gereden, met een bontje onder het zadel en maar half uurtje. Ze liep erg ontspannen maar had weer veel meer problemen met rechter galop (dat komt ervan als je les geeft aan beginners...). Ondertussen nog steeds op zoek naar nieuw zadel en oude proberen verkopen... Had na het rijden ook foto's getrokken van de zweetplekken op haar rug (voordeel van dat hete weer...) en vind ze toch maar raar!