Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:19

Je kunt ook veel quotes in 1 post plaatsen door op nieuw antwoord te klikken en dan verschijnt onder het typveld het topic achterstevoren, met bij elke post de quote knop.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:27

Nens77 schreef:
Kan jullie vertellen dat de markt juist heel gunstig is om te kopen (lage rentes, lage huizenprijzen, lage overdrachtsbelasting) echter zijn de normen de afgelopen jaren ook aangescherpt, dus kopen op 1 inkomen is niet voor iedereen weggelegd.... Mochten jullie vragen hebben, mag je me altijd PB en :j

Kopen is inderdaad gunstig nu, maar verkopen... ;(

Mando schreef:
Hebben die van jullie dat ook dat ze zo half nov ondeugend worden tot half jan.
Dat je er ook gewoon niets mee kan of is dat weer Mando eigen.
Dat ie fris is met dit weer klopt maar dat hij dan ook weer zijn rodeokunsten showt.. ieder jaar hetzelfde liedje.

Ik herken dit wel enigzins ja :j . Er niets mee kunnen is een groot woord. Alleen met rijden moet ik voorbereid zijn op wegschieten en zulke flauwe grapjes. Dit zijn dingen die ze 's zomers niet in haar hoofd haalt maar in die maanden inderdaad de kop op speelt. Al zitten er ook dagen tussen dat ze niks stouts doet hoor. Het blijft altijd een verrassing :D . Rodeo valt gelukkig wel mee, op afgelopen dinsdag na dan :+

FloortjeChar schreef:
Gisteren weer gereden met Floor, maar ging helemaal nergens over... Ze tikt veel met haar linkerachterbeen (niet aantikken, maar de gewrichten die tikken..) heb er maar een topic over geopend, want wil niet voor elk wissewasje de dierenarts laten komen maar begin nu wel zorgen te maken.. Daarnaast begin ik steeds meer aan mezelf te twijfelen... Op haar vorige stalling leek ze totaal geen last te hebben van mn lengte/gewicht.. Maar op deze nieuwe stalling is de bak zwaarder en lijkt ze echt moeite te hebben om er door heen te banjeren...
Maar vriendlief zegt dan: Je houd deze pony, want je bent harstikke gek op d'r. Volgens mij denkt hij dat ik het me aan laat praten, door meningen van anderen.. maar k begin zelf te twijfelen... #lastig!

Klinkt niet heel prettig, dat getik. Is het misschien van stijfheid o.i.d.? Ik kan je zeggen dat ik zelf ook vaak kraak aan alle kanten :+ Het zit bij mij vaak in gewrichten die niet soepel genoeg willen zijn. Voor wat betreft je lengte/gewicht. Als het verschil werkelijk zo groot is in bakbodem, ligt het dan niet daaraan? Hoe lang/zwaar was je ook alweer? En je pony?

Joepie ik kan quoten dus op iedereen reageren! Op de computer dan ;) Op telefoon gaat dat niet lukken denk ik, hihi.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:29

Marije_jiplover schreef:
Je kunt ook veel quotes in 1 post plaatsen door op nieuw antwoord te klikken en dan verschijnt onder het typveld het topic achterstevoren, met bij elke post de quote knop.

Ohwjaaaa... ik leer nog es wat op de vroege ochtend! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:30

Huizenmarkt is nu idd niet veel soeps :n

Haha in een grote stad zou ik me totaal niet huis voelen denk ik :)) , kom zelf uit een klein stadje en woon nu in een klein dorpje ik vindt het prima zo :P

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:31

@Paulusjuh: Floor is 1.43 en ik ben 1.85m.. Gewicht roep ik liever niet op bokt hihi, ga maar uit van een maatje 42 en misschien wel 44.

Ik heb de dierenarts inmiddels gebeld.. die raden het mij af nog langer in deze bak te rijden omdat het halve woestijn er in ligt qua zand.. Maar allemaal zwaar/mul zand.. Mja nu moet ik dus goed gaan nadenken wat ik wil/ga doen...

Over de huizenmarkt: Het huis waar mn vriend en ik nu wonen heeft ruim een jaar leeggestaan..
Dus hij ligt inderdaad behoorlijk op z'n gat denk ik...
Laatst bijgewerkt door FloortjeChar op 30-11-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:34

Echt ontzettend balen dat je nu in deze korte periode al tegen problemen aanhikt met Floor..
Eigenlijk zijn dat de dingen waar iedereen je voor heeft willen waarschuwen.. -O- Heel rot voor jullie.. :(:)
Ik denk niet dat je je zelf iets aan laat praten, immers voel je zelf ook dat ze het zwaarder heeft. Is ze ook beleerd voor de wagen? Op de manier kan je ook heel veel plezier van haar hebben...

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:42

Floor, bedoel je het kraken zegmaar in het stukje tussen het onderbeen en de hoef? Kan het niet zo handig uitleggen hihi

Bri liep gister kreupel :( het houdt ook echt nooit op! Moest wel om een opmerking lachen, was ze maar niet zo knap en wel gezond := nou was het maar zo!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:50

[quote="Miiejs"]Floor, bedoel je het kraken zegmaar in het stukje tussen het onderbeen en de hoef? Kan het niet zo handig uitleggen hihiquote]

Ja.. volgens mij hebben we het over hetzelfde, maar het is meer ''tik'' dan ''kraaaaaaaaaak'' als je me snapt.. ben ook niet zo handig in uitleggen hahaha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:51

Het tikken zoals n stroomdraadje kan tikken?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:56

Dat heeft bri ook, dat kan geen kwaad (in mijn geval dan) dat heeft er mee te maken dat die bandjes die daar zitten sterker moeten worden

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:56

Hoor je inderdaad wel vaker ja dat tikje op die plek

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:08

Sita_ schreef:
Het tikken zoals n stroomdraadje kan tikken?

Ja inderdaad.. of zoals mensen wel eens met hun vingers kunnen ''tikken''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:15

Heb je haar laten keuren voor aankoop?

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:28

Yvank_ schreef:

Ze was net voor de koop gekeurd, heb het keurrapport ingezien.
Kreeg van alle kanten te horen dat het niet nodig was haar wederom te laten keuren als ze net gekeurd is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:33

Klinisch of ook rontgen?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:42

FloortjeChar schreef:
Yvank_ schreef:

Ze was net voor de koop gekeurd, heb het keurrapport ingezien.
Kreeg van alle kanten te horen dat het niet nodig was haar wederom te laten keuren als ze net gekeurd is..

Weet je of de vorige eigenaren haar zelf hebben laten keuren? Of een vorige koper o.i.d? En wellicht kun je erop zien wie de betreffende DA was? Was dit al een vaste arts van de vorige eigenaren? Of een arts van een potentiële koper?

Als je je echt zorgen maakt dan zou ik bijna zeggen, laat een foto'tje maken. Al vraag ik me af... als ze wel wat zouden vinden... of je daarmee nog kunt aankomen bij de vorige eigenaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:44

Nou moet ik toegeven dat ik ook niet heb laten keuren hoor.. Maar kende dr al haar hele leventje, reed dr al. Dus wist wel of er iets mankeerde.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:46

Ik ga ff huisvrouw uithangen en een soppie door het huis halen... joe-pie!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:47

Ik heb Storm ook niet laten keuren. Pure gok om dat niet te doen, maar dat pakte goed uit want hij is in 2 jaar en 7 maanden maar 1x kreupel geweest en dat kwam door scheef afslijten.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:18

Ben even een paar dagen niet in dit topic geweest dus heb niet alles bijgelezen.

Kreupele paarden las ik -O- nooit leuk. En ook een aantal die drukker worden, Nikita wordt altijd 'wakker' zodra het vriest. :D

Jammer dat het met floortje niet gaat zoals je had gehoopt, en inderdaad is ze betuigd?

Ik heb van de week mijn stal afgezegd per 1 januari, wordt te duur helemaal nu ik nog geen baan heb.. Krijg ook geen ww omdat ik zonder contract in België heb gewerkt deze zomer. Was wel lastig, Nikita staat daar al zolang ik der heb (5,5 jaar) en ik loop er al 10 jaar rond. Maar denk wel dat het een fijne stal is waar ze heen gaat, betaal kale stalprijs en de rest kopen ze in met alle stalgenoten. Heb ik meer te zeggen over hoeveel hooi ect ze krijgt. Ook staat ze langer buiten, moet alleen even omschakelen van 2 binnenbakken naar 1 buitenbak.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:31

Verhuizen is altijd een stap, heb het vorig jaar moeten doen helaas. Marissa stond er ook al zo lang ik dr had. Vooral als het niet je eigen keus is, maar het moet. In mijn geval, de boerderij werd verkocht. In jou geval dus geld. Gewoon ff je draai vinden, dan went het ook al snel hoor.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:35

Jammer Floortje dat er nu al problemen zijn. Niet meer rijden in de bak omdat het te zwaar is? Had de dierenarts ook nog een medische reden gegeven dan? Mijn bak is bepaalde tijden ook wel zwaar, daar hou ik gewoon rekening mee, maar een gezond paard kan het heus wel aan om er wat meer aan te moeten trekken zo af en toe. Keuren vlak voor de koop is altijd lastig... Ik ken namelijk zo een enkele dierenartsen die wel wat willen sjoemelen voor je.. Hebben ze dr speciaal voor het verkopen laten keuren? Of al eerder? Want eerder doet mij ook wel alarmbelletjes rinkelen, want waarom zou je een van je eigen paarden gaan keuren, tenzij je misschien wat medisch vermoed.. Maar goed allemaal speculaties! Hopelijk komen jij en je veearts tot een goede oplossing!

Ik heb ook niet al mijn paarden laten keuren hoor. Maar heb bijna alle op jonge leeftijd gekocht, dan heb ik de gok genomen dat er dan nog niet veel mis mee is. Daarnaast hebben we zelf wat gefokt, dus dat is altijd de gok wagen of het wel of niet goed gaat. :)

Jammer Dapnik dat je bij je stal weggaat. Is die andere stal dan wel zo goedkoper? Wat hooi inkopen is overal ongeveer even duur, en neem aan dat je niet gaat bezuinigen op haar voerpatroon. Succes met zoeken naar een baan, niet het alle makkelijkste in deze tijd (ik kan het weten ;) Ben zelf ook al tijdje opzoek)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:47

GESLAAAAAGD!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\%/*

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:49

S_uus schreef:
GESLAAAAAGD!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\%/*

Yesssss gefeliciteerd!!!!

apollootje