Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:41

K heb vandaag dr weer opgezeten
Was drukker dan gister en op t einde kwam madam omhoog :=

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:34

Omhoog?! Dat is minder, denk dat ik er dan niet meer zou op durven... Als er één ding is waar ik echt schrik van heb, dan is het dat wel :o

@Marga: ben ik hier een weekendje niet, lees ik alweer slecht nieuws van jou... Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing die je zal gaan maken. Neem je tijd, denk er goed over na, misschien een derde mening gaan vragen?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:33

Mariska en Maron

Marga het zit je ook totaal niet mee, denk je eindelijk weer te kunnen genieten en dan krijg je dit allemaal te verwerken. Heel veel sterkte en denk er goed over na wat de juiste beslissing is voor beide.
Is je eigen schouder inmiddels al genezen?

Met maron ben ik weer met lessen begonnen. Wat hij nu redelijk kan volhouden. Hoop dat hij dan ook begin juni fit genoeg is om een rit van 20 km aan te kunnen. Er is dan een leuke rit die ik dus graag mee wil rijden op maron. Ook zijn we ineens druk bezig om een b proef te kunnen rijden. Kortom van polder hobbel ruiter en haflinger die liever eet dan rondjes rijdt moeten we aan de bak :j

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:53

k ben t gewent van mn paardje, die doet alles heeel rustig zelfs dat en kan er zo makkelijk op blijven zitten
maar ze heeft dat echt heel lang niet meer gedaan dus ben ook niet bang van dr nu ineens ofzo
is gewoon omdat ze met zoveel energie zit

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:47

Haha wieneke dat was gewoon een vreugde sprongetje :P
Marska veel succes met de transformatie ;)

Sandra & Aranka
===========
OOOOOOHHH Ik ben zo vrolijk!!! *\o/*
Met de eigenaar gaat het onverwachts gewoon weer beter, echt ik ben weer helemaal happy :D. Hij kan al weer veel meer zelf hij moet nu revalideren.
Vandaag heerlijk Sandra gewoon lekker gepoetst niet zo veel bijzonders. Moest alleen de wei, stal en bak mesten van een hele week van 2 pony's pffff ben kapot. (komt eigenlijk door de kermis maar goed := )

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:20

haha nouja t is wel echt steigeren maar ben t wel gewent ;) t is niet dat ze gemeen word ;)

gelukkig gaat het beter met de eigenaar!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 01:46

Marga en Crispy:

Crispy gaat vanaf morgen op een mindere hoeveelheid pijnstillers, er is een heeeeeeeeeeeeeele kleine kans dat ze een ontsteking ergens had. De pijnstillers zouden deze ontsteking kunnen wegnemen omdat het ook een ontstekingsremmer is. Mocht ze als ze van de pijnstillers af is pijnvrij zijn dan zou ze dus nog als weidemaatje verder kunnen. Stiekem toch al aan t kijken voor een ander plekje dan, heb waarschijnlijk al wat gevonden. Hoop alleen niet dat het straks een grote tegenslag is als ze niet pijnvrij zou zijn.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:48

Ga heel hard voor je duimen Marga dat het toch een ontsteking geweest is!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 15:58

Marga en Crispy

Ik krijg net bericht van de verzekering: aan de hand van de foto's van Moerbeke is Crispy voor 100% afgekeurd als rijpaard. Nu hopen dat ze pijnvrij kan zijn.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:01

Sjemira schreef:
Marga en Crispy

Ik krijg net bericht van de verzekering: aan de hand van de foto's van Moerbeke is Crispy voor 100% afgekeurd als rijpaard. Nu hopen dat ze pijnvrij kan zijn.

We hopen met je mee Marga. Dat Crispy nog vele jaren kan genieten van haar vroegpensioen.
Je had Crispy in de verzekering zitten? Moeten ze daar nooit voor gekeurd worden.

Zie je het zelf allemaal weer een beetje zitten zoveel pech achter elkaar.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 19:26

jomaro schreef:
Sjemira schreef:
Marga en Crispy

We hopen met je mee Marga. Dat Crispy nog vele jaren kan genieten van haar vroegpensioen.
Je had Crispy in de verzekering zitten? Moeten ze daar nooit voor gekeurd worden.

Zie je het zelf allemaal weer een beetje zitten zoveel pech achter elkaar.

Hoi,
Ja Crispy is verzekerd maar was al verzekerd bij die manege. Ik heb haar ook nog laten keuren, klinisch, maar misschien niet zo slim had dus de DA van Manege De Oranjehoeve. Ze was goed gekeurd dus dacht een gezond rijpaard gekocht te hebben. Volgens Moerbeke moet ze hier al jaren last van gehad hebben.

Ja of ik het nog trek? Moeilijk, ik weet niet wat ik moet doen en wat goed is en wat de beste keuze zou zijn. Kijk ik moet haar dan terugkopen van de verzekering, ze is dan uit de verzekering en mag haar dan nooit wegdoen, ook niet gratis. Dus alle kosten zijn dan voor mij. Stel ze wordt weer zo slecht als vorige week ja dan moet ik haar alsnog laten inslapen, dan heb ik haar dus terug gekocht en zijn de inslaapkosten ook nog eens voor mij. Ook houdt het in dat ik geen ander paardje erbij kan nemen. Ook moet ik haar gaan verhuizen nog want waar ze nu staat is in de winter niet goed voor haar. Ze heeft nu ook best lang moeten wennen toen ze bij mij kwam want ze was niks gewend. Dus ja doe ik daar goed aan??????????? Ze staat nu op de Buut en dat zijn we vanaf vandaag aan t afbouwen, ze krijgt t/m maandag nog Buut en ik wil haar niet op de Buut laten staan heel haar leven. Want t is gewoon slecht. Dus ik maal heel de dag door wat ik moet doen. Natuurlijk hoop ik dat Crispy pijnvrij verder kan maar ja voor hoe lang, voor ze weer een terugval krijgt zoals vorige week. En ja wat ze heeft wordt alleen maar erger en niet beter.
moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:34

Moeilijk hoor Marga, allemaal dilemma's. De rest van haar leven op de Buut is inderdaad ook niet goed. Nu ook nog toestanden met de verzekering erbij dat maakt het allemaal niet makkelijker.

Hieronder wat plaatjes van Storm vanmiddag. Hebben lekker een ritje van ruim 2 uur gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 20:29

ohhhhhhhhhh lekker zeg ik ben jaloers

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:31

Ja zo maf is dat....2 jaar lang durft ie het water niet aan te raken en van de 1 op de andere dag vindt ie het ineens leuk.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:41

Annemarie wat houd hij zich stoer!!! Kan je Sandra ook niet even van haar angst af komen helpen? :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:52

Nou weet zelf niet hoe ik het gedaan heb haha. Ben toen een keer met de kuddeleider gaan rijden en die ging het water in en toen ging Storm ook. Sindsdien gaat ie er gewoon in en lijkt het ook steeds leuker te gaan vinden.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:14

Marga ik denk aan je!! dikkee kus van mij en je weet me te vinden.

Vandaag Delano's nieuwe winterdekens binnen gekregen, 100 en 300 gram + een gratis fleece deken bij aankoop.
Morgen even passen, DUS HOPEN!!!!!

Maandag ging ik met een vriendin rondje buiten en ik en Delano liepen even achter nou hij werd helemaal gek.

Vandaag heerlijk gereden, hij ging heerlijk in zijn ontspanning.
Morgen weer even lekker rijden, want een heerlijk weer is het trouwens.

Nog even terug te komen op het STIJGEREN,, ik heb er hier ook eentje die daar een handje van heeft. t
Hij doet het vooral als het hem te moeilijk word, of als ie wilt spelen.
Ik vind het altijd wel grappig,, maar soms met buitenrijden doet ie het ook maar dan vind ik het minder want soms staat ie recht overeind.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:16

Sandra steigerd nou nooit daar is ze te lui voor :=

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:18

Over het steigeren, ik voel het heel goed aankomen en kan het dus prima voorkomen, alleen nu niet omdat k niet naar voren mag rijden ;)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:43

@Marga Echt wat vervelend allemaal. Heb je een geweldig maatje gevonden en gebeurt er zoveel. Leef echt met je mee.

ach een keer steigeren omdat ze vreugde hebben mag altijd. Zolang ze er maar geen misbruik van gaan maken.

Harmanda en Heidi
Hier even een tijdje niks van mij laten horen. Heb even pech gehad met afspraak met de hoefsmid. TOch weer te laat gebeld. 3 dagen na het maken van een afspraak zat ijzer heel erg los aan 1 kant. Maar kreeg hem er niet onderweg. Dag later was ie er wel onderweg gelukkig. Dus ruim een week niet kunnen rijden ofzo. Nu weer volop aan het trainen. Wedstrijd komt al in de buurt en ben er eigenlijk niet klaar voor. Ga hem wel gewoon rijden om te kijken waar onze zwakke punten liggen maar winst verwacht ik absoluut niet.

Gister ben ik even op het veltje gaan rijden bij ons in de buurt. Ventje mee om foto's te maken. (waarvan maar een paar gelukt zijn helaas)

Hier een paar foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Verder even offtopic. Ik heb mijn auto theorie examen gehaald :D gisteren. In 1 x. Met 6 fout in gevaarherkenning waar je 12 fout mag hebben. En 1 fout in verkeersregels en inzicht waar je 5 fout mag hebben. Dus ben helemaal blij.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:18

Harmanda gefeliciteerd!!! Netjes gedaan! Suc 6 met praktijk en je wedstrijd!
En leuke foto's ;)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:29

@Marga
echt een hele hele moeilijke keuze, weet gewoon echt niet wat ik moet zegen.
ze is zo onwijs luek en dan zo veel te lijden.
en ook die plekken die je voelt op haar rug en hoe haar benen zijn.
weet dat wij er voor je zijn.

xxxx

vandaag even naar me paardjes gewest.
maxi heeft haar vliegenkap opgehouden *\o/* *\o/*
dus hoop dat ze daar ook snel minder jeuk van krijgt.
morgen komt er een verzorgster haar rijden.
hoop dat het iets word met haar.
zelf gisteren op rond gestapt maar kost me echt heel veel moeite en pijn helaas.
zou echt wille dat ik weer gewoon op kon stappen en wegrijden met haar of er nooit iets gebeurt is.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:57

@Line18:
Ja het was super gezellig om je te ontmoeten en idd als Crispy slechter wordt laat ik haar wel inslapen, ik wil wel echt 100% zeker weten dat ze geen pijn heeft, als ik twijfel dan laat ik de DA haar beoordelen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:38

Denk inderdaad dat dat dan de beste keuze is die je kan maken Marga. Op het moment dat je denkt dat ze pijn heeft haar nogmaals te laten beoordelen en op basis daarvan je beslissing nemen, maar makkelijker wordt het allemaal niet.

Leuke foto's Harmanda. Zier er echt niet verkeerd uit hoor. Als ze zo loopt in je proeven dan zal het best een leuk eindresultaat worden.

Storm heeft gisteren zijn dure greenguard af weten te krijgen...snap niet hoe ie het doet om 3 riempjes los re krijgen. Heb ook nog wel de goedkopere graaskorf liggen maar daar gaat zijn hele hoofd kapot van. Wordt er echt een beetje moedeloos van want wil hem eigenlijk nog niet zonder iets op het land hebben want het gras staat zo hoog nog. Ga vanvond wel even puzzelen hoe ik dit nu weer ga oplossen...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 20:40

Vandaag nog even bij crispy geweest, alles nog een beetje hetzelfde, alleen haar vacht is zo raar, hij staat helemaal omhoog en ze is nu eindelijk aan t verharen maar dan komer er soort van dons haartjes voor terug dus geen zomer vacht, vacht is ook heel erg dof.