Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:49

Wat een stress, wat een stress ;) in welke ring je ook rijdt; losrijden is ook op gras, dus hop, schroeven draaien en ze er pas uithalen als ze op stal/trailer gaan.

Heb je nou 2 verschillende schroeven; imo kun je vierkante blokjes altijd wel gebruiken op het KNHS terrein. De grond is daar niet haard. Je paard merkt vrij weinig van schroeven. Normaal in de bak staat zijn hoef ook direct 'vast', nu glijden ze ook niet door. Enkel wanneer het gras écht glad is, denk ik altijd dat ze wat druk van de ijzernageltjes zouden kunnen voelen.

@Suus; waarom buitenkant grotere schroeven dan aan de binnenkant? Lijkt mij dat de hoef dan juist alleen maar eerder 'wegdraaid' wanneer de binnenste minder grip pakt dan de buitenste... :o

Maar in ieder geval, schroeven op zand kan ook gewoon, zakt alleen maar makkelijker het zand in. En indien je paard nog nooit op schroeven heeft gestaan, kun je het thuis altijd even proberen toch :)

Losspringen is op zand :J

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 05:57

Mandarijn schreef:
Die met punten eraan waren toch voor met heel slecht weer en die andere voor normaal zeg maar?
Of was 't andersom?

Andersom :) punt steekt makkelijker de grond in, wanneer die hard is. Vierkant pakt meer grip bij lossere/natte grond, omdat die zo robuust is!

ik ben ook maar een leek wat schroeven betreft. Dit is wat ik er van weet, en wat mijn vader altijd zegt (bekapper/smid).

Paulusjuh

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:24

Waar zien jullie de plattegrond dan? Of kijk ik nu gewoon heel erg scheef?
Wel fijn dat het grote deel van de proeven op zand is!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:44

De plattegrond :)
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:09

Jaaaaaaaa nog 3 daagjes....

Leuk we komen kijken en Marin ik snor je wel op hoor weet je altijd wel te vinden _O-

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:11

Hihi goed zo Es :D

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:22

Hmm, ik zou vrijwilliger zijn, maar er is nog steeds geen rooster... Ben benieuwd wat het nou wordt.

Ik lees ook, dus als iemand nog dringend een lezer nodig heeft, dan zoek je me maar op (ik lees al voor Sanowa met Noa en Samantha).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:28

Waren er wel een paar op het Hafforum dieom 9 uur nog iemand zochten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:29

Hier een tegenvaller.. Gister haal ik Willy kreupel uit de wei met een open been, hij heeft flinke klappen gehad van de dames... Gisteravond weer staan vechten met Ninthe voor de trailer om haar er op te krijgen.. De trailerlaadcursus van laatst heeft dus ook geen ene reet geholpen, want we zijn weer terug bij af... Hier is het dus onzeker of we er bij zijn, mijn god wat baal ik er van.. :\

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:05

Wat een zenuwen allemaal! Terwijl het iets leuks moet zijn!
Ik ben nu 1 x goed in touw dus ik ben heel erg benieuwd!
Het bestgaand is leuk! Een sterke groep! Ik heb er wel veel zin in!
Kijken of we eerst een alles wit kunnen krijgen!
De baan naar de wei is één grote modder poel!
Ben benieuwd! Ik ben er vrijdag in de middag al!

Misschien nog wel een klein ritje over de hei vrijdag!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:19

Ik las over bestgaand dat je een zadelvormig dekje moet gebruiken. Betekend dat dat je geen vierkant (gewoon) dekje mag gebruiken, of hoe zit dat? Ik doe niet mee hoor, maar die gekke Noa wel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:25

Sita_ schreef:
Hier een tegenvaller.. Gister haal ik Willy kreupel uit de wei met een open been, hij heeft flinke klappen gehad van de dames... Gisteravond weer staan vechten met Ninthe voor de trailer om haar er op te krijgen.. De trailerlaadcursus van laatst heeft dus ook geen ene reet geholpen, want we zijn weer terug bij af... Hier is het dus onzeker of we er bij zijn, mijn god wat baal ik er van.. :\

Jeetje, heb jij weer :(:)
Dat open been gaat niet over zijn voor zaterdag, of valt het mee?
Trailer zou misschien lukken!

Lianne, voor springen is dat beter paar x gehoord op springles van een stalgenoot en toen daar bekende ruiter was uit het oosten (Zo bekend dat ik hem iig niet ken :+ ) werd dat ook aanbevolen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:27

Omdat sommigen niet helemaal weten wat ze kunnen verwachten Karin?
Zou er ook zenuwachtig van worden, het is groot , en spannend, vooral voor de eerste keer denk ik .

Jethafa ja dat betekend dat! :j
Ze moeten de bewegingen van het lijf goed kunnen zien meende ik.
Asra houd zn schapenbontje eronder.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:29

Jethafa schreef:
Ik las over bestgaand dat je een zadelvormig dekje moet gebruiken. Betekend dat dat je geen vierkant (gewoon) dekje mag gebruiken, of hoe zit dat? Ik doe niet mee hoor, maar die gekke Noa wel.

Nee idd geen vierkant dekje... Zonder kan ook prima!
Ik heb een bonte die alleen onder het zadel ligt, dus deze gaat mee!
Mijn pony staat al jaren op kalkoen, ook op de trailer, en de benen krijgen er niets van hoor!
Voor een SGW wedstrijd is het geen doen om ze telkens weer er onder uit te halen!
Dus het is even wennen in het begin met indraaien maar oefening baart handigheid :D

Komt allemaal wel goed, dames... Hoe minder je je druk maakt hoe makkelijker het gaat!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:32

S_uus schreef:
Zou er ook zenuwachtig van worden, het is groot , en spannend, vooral voor de eerste keer denk ik .

Dat begrijp ik heel goed, maar het heeft helemaal geen zin om iedereen alleen maar zenuwachtiger te maken dan ze al zijn! Ik bedoel het ook helemaal niet veroordelend! Meer geruststellend... het heeft helemaal geen zin!
Het is iets wat je thuis al kan oefenen en dan pakje gewoon je eigen wei om eens in te rijden.... Dan merk je gelijk wat je pony er op doet!
Als er vragen zijn we staan gelijk vooraan op de camping, vragen mag altijd! Ik wil gerust iemand helpen met die leuke schroeven!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:35

Jeetje zo maar even bijlezen, zal zo reageren dames! :)

Bedankt Silby! Maar ik zie niet waar je kan losrijden met springen en of het op zand is of op gras?

Ughh bah ik voel mij niet zo goed..Gisteren 1e dag stage gehad op een peuterspeelzaal. Vorige keer werd ik na mijn 1e dag ook zo beroerd. Moet je ook wel een weerstand voor op bouwen denk ik :j Al dat genies, gehoest, neuzen afvegen, verschonen etc. :P
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 24-08-11 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:36

doei schreef:
Het is ook een hele ruk...
Ik neem een schoon setje kleren mee (joggingspak) en kleed me dan lekker om en fris me wat op.
Even wat eten en drinken en bij de andere proefjes kijken en voor de parade snel weer in wedstrijdoutfit hijsen.

DDW1190 schreef:
Nouja ligt er natuurlijk aan hoe ik me voel, maar meestal houd ik het echt niet lang vol op wedstrijden!
ik moet om kwart voor 10 rijden en de parade is heel veel later! kijk het sowieso nog wel even aan hoor! :+

ja dat ga ik ook doen :j

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:38

DDW1190 schreef:
Nouja ze staat al te koop, maar we hebben verder geen haast erbij!
Ja nouja als ik al dacht dat ik mijn vriendje weg moest doen kon ik wel huilen :o
Ooit zou hij wel naar een ander huisje gaan, Maar daar zijn we nu nog lang niet aan toe!

Ja ik ken het := Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken! :D Die twijfel is altijd het ergst.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:39

S_uus schreef:
DDW1190 schreef:
Haha ja ik neem denk ik wat leuke boekjes mee en kaarten om de tijd beetje te doden! tussendoor lekker kijken naar anderen is ook wel leuk :D

Ja ik ga dan foto's maken van bekende bokkers, mits ik namen/gezichten herken ,anders ff roepen :D

Roep! :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:41

Ik rijd gewoon zonder ijzers hoor, maak me er eigenlijk ook helemaal niet druk om :o
terrein ligt er goed bij! als het wat gladder is dan rijd ik gewoon wat op safe :+

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:46

Stiften draaien is nou ook het laatste waar ik mij druk om maak :+ Je paard merkt er niks van omdat de stiften weg zakken in de grond. Alleen voorzichtig zijn als je de weg moet oversteken. Groot binnen klein buiten heb ik meestal en puntjes of plat? Wist niet eens dat daar verschil in zat haha :+ Volgens mij zijn die van mij allemaal plat en daar lopen ze ook op harde grond prima mee.

Door het gewicht zakken de stiften toch wel in de grond. Heb nou niet het idee dat dat anders is, als er wel een puntje aan zit :n

TIP VOOR DE STIFTENDRAAIERS: De dag van te voren de stiftgaten vast schoonmaken, even uitspoelen en schoonmaken met dat borsteltje/prikkertje. Dan sta je op het terrein niet zo te pielen.

En als ik tijd over heb tussendoor, vraag het gerust! Ik kom zo helpen :j Ik draag een rood/wit/blauwe KL polo met nog gewoon mijn witte rijbroek met daaroverheen mijn zwarte trainingsbroek. Blond haar, donkere wenkbrauwen. Kan niet missen ;)
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 24-08-11 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:46

KarinL schreef:
S_uus schreef:

Dat begrijp ik heel goed, maar het heeft helemaal geen zin om iedereen alleen maar zenuwachtiger te maken dan ze al zijn! Ik bedoel het ook helemaal niet veroordelend! Meer geruststellend... het heeft helemaal geen zin!
Het is iets wat je thuis al kan oefenen en dan pakje gewoon je eigen wei om eens in te rijden.... Dan merk je gelijk wat je pony er op doet!
Als er vragen zijn we staan gelijk vooraan op de camping, vragen mag altijd! Ik wil gerust iemand helpen met die leuke schroeven!

Bedoelde het ook niet negatief hoor haha,
Jep als ik er op tijd ben wil ook best helpen, ben wel van het helpen haha.

Bedoel je mij met zenuwachtiger maken? :o

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:48

Bailey_4ever schreef:
Roep! :D

_O- ik bedoelde meer op terrein hahaha, hoe laat moet je ?
Heb je mn nummer? sms anders even!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:48

DDW1190 schreef:
Ik rijd gewoon zonder ijzers hoor, maak me er eigenlijk ook helemaal niet druk om :o
terrein ligt er goed bij! als het wat gladder is dan rijd ik gewoon wat op safe :+

*blijft handen schudden met Daan* Shake hands!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:50

Suus; nee hoor... Maar over het algemeen van een forum lees ik veel dingen, waardoor ik denk o jeetje dit moet heel wat zijn, en meestal is het meer opnaaierij!
Vandaar mijn reactie!