Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:30

Hanke_k schreef:
Zal ik me ook maar even netjes voorstellen dan? :)

Ik ben hanke ben 21 jaar, woonachtig in blijham in noord-oost groningen.
Ik hobbel inmiddels zo'n 14,5 jaar rond op paarden ruggen, heb de opleiding paardenhouderij afgerond en ben werkzaam als instructrice, pgb-begeleidster en 2 ochtenden in de week als medewerker op een dressuurstal.

De pony's;
Mijn oma Fanny, een 28 jarige welsh, gepensioneerde manege pony
http://4.media.hyves-static.net/1391952 ... 52955.jpeg

Onze Jeszy (Atlanta van Steenbergen) die we inmiddels bijna 5 maand in ons bezit hebben (Aron ter beke x Amsterdam)
[ Afbeelding ]

En mijn bijrijd blondie, Alma (amalia) die alweer zo'n 2 jaar bij ons rondhuppelt (Amarok x Meran)
[ Afbeelding ]

Wat leuk dat jij uit Blijham komt.
Onlangs is één van mijn haflingers nog verkocht en daar terecht gekomen.
Bij een gezin met een dochter. Word nu dagelijks door moeder en dochter gereden

Hanke_k

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:34

Rosanna, bedoel je anne toevallig? Die is van onze buren! Haha

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:41

Hanke_k schreef:
Rosanna, bedoel je anne toevallig? Die is van onze buren! Haha

Ja, Anne!
Is 9 jaar van mij geweest.
De haflinger die ik nu heb is een dochter van haar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:56

Haha grappig zeg hierboven. Wat is het toch een kleine wereld :-)

Ik ga over 4 minuten lekker naar huis. Was net ineens even heel druk nog. Misschien tot vanavond!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:03

@Miesjj: Pff lekkere baas heb jij, dacht die van mij erg was! (nou ja ik heb er nu geen last meer van, en op het werk was t een superbaas, nooit commentaar, alleen met opzeggen is ie bagger, dingen niet goed uitbetalen, en eerst toezeggen dat je kan blijven en dan twee dagen vantevoren zeggen dat t niet kan, lekker dan!)

@Hanke: Welkom! Gezellig weer een noorderling erbij haha!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:10

@ Hanke, welkom! Leuke paarden, je welshje ziet er ook goed uit :)
@ Miesjj, jezus wat een hork van een baas heb jij zeg. Zoals iemand anders al zei: goed bewaren zulke appjes e.d.. Vind het echt schandalig dat iemand op die manier probeert de boel te runnen ipv een gewoon gesprek aan te gaan. Hopelijk laat je jezelf niet teveel van de wijs brengen door die man en is het gezellig genoeg op je werk als hij niet in de buurt is. Maar zo te horen is hij ook niet echt veel aanwezig om de baas te spelen?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:16

Nee meestal 1 ochtend in de week ofzo, 1 van de assistentes leert verder voor psychologie, pas had ie ook weer een groepsapp gemaakt ging die zeggen ja die heeft faalangst die gebruikt doping en ik at mijn verdriet weg daarom was ik zo dik :? Terwijl hij zel een omvang heeft van een nijlpaard en stinkt en zwaar onverzorgd is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:22

Heerlijk al die geweldige bazen *not*
Die van mij kon er ook wat van.. Of ja, mn leidinggevende dan..
Mn baas heb ik nooit gezien, die bivakkeerde op t hoofdkantoor en deelde de lakens via te mail/telefoon uit en hield ons in de gaten met een webcam.. Lekker dier, leuke woordspeling btw gezien het een dierentuin was..

Maar goed, mn leidinggeven heeft met de manager mijn functioneringsgesprek gedaan terwijl ik er zelf niet eens was.. Dat is een goeie, niet? :=
Heb mezelf ook niet kunnen verdedigen of wat dan ook.. Hij heeft ook allemaa leugens achter mn rug om verteld tegen de manager en een dag later kreeg ik te horen dat mn contract niet verlengt werd wegens bezuinigingen..
Toen ik er op in ging bleek dat het was omdat ik wel eens zat te whatsappen of iets.. :roll: Terwijl hij zelf hele dagen met zn BB in zn handen loopt... De loesert.. :x
En ik was vaak ziek.. Ja, ik ben idd eens een week afwezig geweest vanwege n val van een paard en heb eens een weekend met griep thuisgezeten.. Maar ja, dan zijn ze al die keren dat je komt opdraven in geval van zieke collega's alweer vergeten, of al die keren dat ze me naar huis hebben gestuurd omdat er niks te doen had.. Ach ja, ik kan een boek schrijven over mijn jaar werken daar.. Wie weet word t nog een hit.. :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:28

Paulusjuh schreef:
Viet schreef:
Ook al zo fijn gereden! Ik wil ook haha.

Taar is echt een monstertje. Die heeft hele hoge pieken en hele lage dalen. De middenweg kent ze niet. Het gaat ook heel erg wisselend. Maar ach ze is nog jong! En zolang we er samen plezier in blijven hebben ben ik blij. Ik kan altijd wel lachen om haar fratsen.

'Is nog jong' is nu nog een excuus. Anne wordt eind april 13 en bezit nog steeds een hoge dosis drakenbloed }> . Terwijl ik 's zomers ook die ren-acties niet cadeau krijg. Dan kunnen we met een gerust hart op wedstrijd o.i.d. Alleen met parades (zoals Ermelo) wordt ze bloedheet. Ik weet ook niet of ik die volgend jaar nog mee rijd, want het gaat een keer fout! -O-

Haha Asra is ook altijd 4 in zijn hoofd en als ie dat niet is maak ik me zorgen haha.
Tijdens buiten concours is ie ook wel heet, maar vind ik hem makkelijker te rijden, en in Ermelo met de parade is ie ook bloed heet maar ik vind het zelf zo leuk om mee te rijden, wanneer het te langdradig word en Asra het echt zat is vertrek ik gewoon.

Ik kan er wel om lachen hoewel ik er soms wel gestoord van word :')
Viet schreef:
Ik heb het geluk dat ze me eigenlijk nooit laat zitten op concours. Ze wordt bijgereden door een meisje van 14 en die heeft al bloed zweet en tranen in die pony zitten..

Ik heb har gelukkig voor het oog altijd wel mooi aan de loop, maar ik wil een paard onder me hebben die op eigen benen loopt. Ze hangt nog veel te veel aan mij. En als ze heet wordt heb je er bijna niks meer aan. Dan is het vooral de pony rustig houden en zo vriendelijk mogelijk rijden. Volgens mij is haar handleiding in het Chinees geschreven ofzo :')

_O- .
As laat mij ook niet vallen, en zondag zag het er super uit hoorde ik , maar man wat moet ik zitten om hem bij me te houden hij is like :):) :):) :):)
Juryleden zien dat blijkbaar niet altijd, op zich niet erg haha maar ik voel het zeker !

Wiek3 schreef:
Viet, wat naar zeg al die klachten!!! Hopelijk kan er geleidelijk aan toch wat veranderen aan je houding e.d.

Betreft dekens, mijn paardje krijgt alleen een dekentje op nadat ze erg bezweet is van het rijden in de winter. Verder staat ze overdag buiten zonder deken en 's nachts gaat ze op stal (binnen). Ze heeft al een tijdje een heerlijk wollig vachtje en ik moet zeggen dat ik dat er heerlijk uit vind zien haha.

Ik ben inmiddels weer aan het herstellen van mijn mishandeling bij de kaakchirurg en hoop vrijdag dan toch echt een week later dan ik had gewild weer eens op Josie te stappen. Kijk hoe dat nu gaat (ze heeft chronische bronchitis). Hopelijk ontstaat er geen hoestbui of gaat ze benauwd piepen. Ik mis het rijden echt. Heb nu al weer een hele tijd niet gereden. Eind zomer ofzo.

Ik hoop dat het voor jullie beiden gaat lukken :(:)

maessie schreef:
Pff al die krakersverhalen heel herkenbaar. Ben na een val van Maes en een autoongeluk ook een paar keer rechtgezet, en ga nu elk jaar voor controle een keer heen. Staat altijd wel weer iets scheef of in de knoop, blijven zwakke plekken bij mij helaas. Ik vind na een behandeling altijd heerlijk, dan ben ik weer zo los! (hooguit wat coordinatieproblemen, dat ik weer even in balans moet komen haha) Als Maes weer strak gaat lopen, word die meestal ook even losgehaald, hij heeft jaren met een vaste rug gelopen, zelfs een poos kreupel door geweest, en heeft nu ook een zwakke plek. Gelukkig kan mn instructrise die aardig op zn plek houden, vind Maes heerlijk ,die gaat er ook helemaal voor staan!

Ow en Ibuprofen 600, zálig :+ Heb na mn laatste spoedbehandeling bij de tandarts weer een hele doos zakjes meegekregen (was wel wat overdreven, had gevraagd om een noodvoorraadje voor t geval ik weer kiespijn zou krijgen) Daar kan ik de nacht dan prima op doorkomen, wel zo
stoned als een garnaal, maar das geen ramp :')

Die ibuprofen hadden we hier ook in zakjes voor pa zijn migraine.
Maar nu is dat veranderd naar tabletten , om eerlijk te zijn vond ik de poeder vorm in het water niet goor of zo haha.
Ik stond gisteren Shining Star Stables dressuurdag nog mee te maken op een 600 ibruprofennetje met mn knieën die gisteren echt op zn slechtst waren.

Sita_ schreef:
Oooh... Die ibu 600... Zálig inderdaad, bij elk pijntje hoor..
Heb ook altijd een noodvoorraadje staan.. :))

Goedemorgen btw... :)

Ik zou bijna vragen wat een metro was, kon me nog net inhouden _O- :') Maar gelukkig ben je alsnog op je werk gekomen..
Maar zonder gekkigheid, volgens mij heb ik nog nooit in de metro gezeten.. Wel eens in de tram..

Nou breng je mij in de war, metro is toch zelfde als trein _O-
Een tram scheurt toch midden door de city zoals in Amsterdam? :')

Hanke_k schreef:
Ik mag me hier nu ook officieel aanmelden, ben vorige week 21 geworden :D

Haha welkom en congratz!

Miesj banketstaaf gang van zaken!

Ik heb maandag om half 10 een gesprek met re integratie bureau ..
EINDELIJK, sjongejonge, als ik nou snel wat heb en wat extra's op mn bankrekening kan fuut misschien wel blijven :\ Dan ga ik het gewoon proberen als het echt niet wat word met haar maat dan kan ik dr iig ingereden en al verkopen dat geeft mij zelf ook een beter gevoel.

Nu ga ik weer even de boeken in met een kwartiertje want morgenvroeg moet ik alweer op voor @#$#%%#%% ( vertaald: autotheorie )

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:29

Wat een rotbazen.
Mijn vorige baas was ook zo'n aparte.
Op een gegeven moment waren er 3 vrouwen zwanger, had ie gezegt dat het wel een ziekte leek %)
Nou, dat vind ik echt niet kunnen.
Daarnaast kon je nooit vrij krijgen, ook zo fijn.

Mijn baas nu is super! Weet niet wat me overkomt met al die vrijheid.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:29

Ik kan er ook wel een best seller over schrijven hoor hier! Of een soap van maken die wordt vast beter als GTST haha! :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:30

Dat werkt toch ook veel leuker joh!
Een aardige baas die waardeert wat de mensen onder hem doen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:30

Lieve Suusje, een metro is een ondergrondste trein-achtig ding.. :)) Gaat ook minder hard..
En een tram scheurt idd dwars door A'dam oa..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:33

Ping dus toch!
Haha nee nooit ingezeten :')

trein en bus it is.
Oh enneh dubbeldekker trein jaja haha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:53

Haha metro kun je altijd onthouden, zoals ik hem heb geleerd:
Met Een T*ringgang Rotterdam Onderdoor :)

En me laten zitten.. Zal paardlief eerder thuis doen dan op wedstrijd. We hebben thuis namelijk bakkabouters in donkere hoeken... Brr! Terwijl vlaggen en spandoeken op wedstrijd lang zo eng niet zijn!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:54

Enneh de afstand die een trein aflegt tussen 2 stations... Daar stopt de metro zo'n 25 keer tussen haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:00

Oké niks aan gemist dus :')

Asa was eergisteren thuis heel goed te rijden :j hoop vandaag weer.
Eergisteren zat ik knap slecht in mijn vel het is net of ie dan dubbel zijn best doet de lieverd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:06

Als ik slecht in mijn vel zit of erg moe ben rij ik niet...
Vandaag maar weer eens slingeren kan ie weer ff uit zijn stekker gaan
Die dikke boef.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:07

Ik normaal ook niet , maar hij moest beweging en longeerring was file.
Daarbij was ik verdrietig en niet chago of zo haha als ik chaggo ben rijd ik niet .

We gingen ook springen juist omdat ik daar mn dingen los kan laten en hij het geweldig vind.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:18

Hoi Hanke :)
Ik zit in de trein naar huis, dacht eens kijken of bokt ook beetje wilt werken op mijn mobiel.. Niet echt, maarja wat moet je anders!

Jeetje je zou zo'n baas maar hebben! Weinig lol aan!

Verder ben ik ook lekker op een boerderij opgegroeid, woon er trouwens nog steeds. Genieten behalve als je 20 km heen en 20 km terug naar de middelbare moet fietsen :p

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:52

@Suus: Dat is dan ook maar net veranderd in pilvorm dan denk? Heb ze iets van twee maand terug nog meegekregen. Of ze hadden gewoon nog een voorraadje liggen haha!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:26

Miiejs: Nou dat is fijn zeg zo'n baas!! Succes met verder solliciteren.

Hanke_k: Welkom, en nog gefeliciteerd!

Suus: Ik duim voor je morgen en maandag!! Vroeg me al af waarom je Fuut te koop had staan.. :(
S_uus schreef:
Ping dus toch!
Haha nee nooit ingezeten :')

trein en bus it is.
Oh enneh dubbeldekker trein jaja haha

Haha, ja die hebben we hier in het oosten wel ja :)

ELpatcho schreef:
Verder ben ik ook lekker op een boerderij opgegroeid, woon er trouwens nog steeds. Genieten behalve als je 20 km heen en 20 km terug naar de middelbare moet fietsen :p

Oei, ik vond 10 al ver, maar 20 is helemaal een takke eind.

Wat een rotbazen als ik dat zo hoor zeg! Ik mag gelukkig niet klagen.

En ga nog even vertellen hoe trots ik ben op mijn pony! Ze heeft op het moment weer last van mok, dus heb besloten dat haar sokken er maar af moeten. Scheerapparaat geleend en op hoop van zegen kijken hoe ze daar op reageerde.
Nou, wat een topper, ze heeft 1 keer gekeken toen ik hem aanzetten en verder alleen maar suf stil gestaan :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:59

Viet, wat een lieve foto :+:

Paulusjuh, haha ik had al zo’n vermoeden :P moeten ze maar Paulien1 en Paulien2 gaan zeggen haha ;) Fijn dat je hebt kunnen rijden zonder rugpijn/ren acties! :)

Miiejs ook lekker gereden :D

Sita komt vast goed met de laatste puntjes in de L2! :D

Wiek, hopelijk kun je weer gauw van je paardje genieten onder het zadel :)

Lous schreef:
Net als dat je een relatie niet via de (mobiele) telefoon hoort te beëindigen, hoort dat bij een vriendschap ook niet. Ik vind het knap banketstaaf van haar, zeker omdat ze van tevoren nooit echt duidelijk iets heeft laten blijken. Dan is het logisch dat het door je gedachten blijft spoken en je ook niet lekker slaapt :(:)
Had dan tenminste ergens afgesproken.
Hier sluit ik me bij aan. Helemaal mee eens.

Hanke_k welkom! :D Wat heb je een leuke haf! :)

Succes met je auto theorie Suus! Ik duim voor je.

Wentos, brave pony :+: !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:00

Ik heb geloof ik de aller braafste paard van de wereld :o ze is heel trouw en er zit absoluut GEEN drakenbloed in :) Heb vanavond groepsles en ik weet dat Madeira dan wel reuze sterk is en in het begin onder me uit wilt rennen (dit gaat wel steeds beter) maar ik probeer me er niet ‘druk’ om te maken, probeer haar van voren op te vangen en verder veel voltes ect zodat ik andere mensen niet in de weg ga zitten. :) (Dan is ze soms echt niet te houden maar ze zou nooit iets raars doen).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:03

Na bijna 2 jaar heb ik vandaag weer eens les gehad! Dat was wel nodig zeg, er zijn een hoop foutjes in geslopen... Hier kan ik wel weer even mee bezig. Het belangrijkste: GAS! Natuurlijk wist ik wel dat Iris niet voldoende aan de hulpen is, vooral de eerste 15 minuten. Maar ze moet gewoon vanaf het begin vlot door stappen, been is gas. En ik moet mijn teugels er netter aan houden. Mijn handen zijn té lief, lees waslijntjes. Dat is niet goed natuurlijk. Ook beginnen de pianohandjes weer op te spelen, en de kapstokjes en benen die naar achteren liggen. Pff, ik deed niet zo veel goed, maar aan het einde liep ze toch behoorlijk fijn!

O ja, ik ben vergeten een foto te maken van Iris met halsdeken :o Morgen!