Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:47

Jodie_Delano schreef:
Marga:
Denk aan de mooie dingen die je tot nu toe gehad heb met Crispy en de mooie dingen die jullie nog gaan beleven samen.
De stal klinkt helemaal fantasties maar op dit moment niet helemaal voor Crispy.
Is er geen mogelijkheid dat je een eigen shetlander aanschaft voor als gezelschaps knollie?
Je stond met askaban toch ook op een goede stal?, of stonden ze daar niet de hele dag buiten?

Zijn er veder geen andere pensionsstals/mange/weiland met een loopstal?
Als je iets kwijt wilt dan weet je me te vinden he. groetjes

Crispy vind shetjes niet leuk. Met Azkaban stond ik ook hier de laatste maanden omdat ie bij de vorige stal veel minder buiten kwam en de stal vaak heel vies was. Ik ga morgen bij een andere pensionstal kijken, iets goedkoper, iets dichterbij, ook aan t bos, en daar mag ze buiten met weidemaatjes, daar komen ze de ochtend op de wei en de middag in een grote paddock (net zo groot als een rijbak) met een maatje. Moet alleen nog zien of de rijbak daar niet te zwaar is voor haar.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:50

ik ben net bij zaza geweest en effe snel wat foto'tjes geschoten met mn telefoon dus bagger kwaliteit maarja
Afbeelding
ik zei jullie, altijd vrolijk he? :))
Afbeelding

en schooien kan ze ook heel goed :j
Afbeelding

haha en k zat net thuis te eten met mn ouders, zegt mn moeder ineens hé daar ging Jelle
dus ik dacht niet reageren :') want is de kleinzoon van achterburen, niet degene die ik bedoel :+

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:14

Zaza vrolijke knolle kopie maakt blij :D
Je hebt het getroven met een vrolijk beesie!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:53

Zaza is echt knap <3

@ Marga: alweer slecht nieuws ;( Het is jou echt niet gegund eh?! Ik hoop dat je voor Crispy een leuk plekje kan vinden, zodat jullie toch van elkaar kunnen genieten. Ik vind dit echt verschrikkelijk voor je! Vind het ergste nog dat vooral diegenen die héél erg goed voor hun paard zorgen, altijd net deze pech hebben!
Denk je dat de verkopers dit wisten?

Lore & Formera

Gisteren lekker gereden, gaat echt super momenteel... Maar mevrouwtje is hengstig en staat continu te plassen, ze is ook lekker koppig nu!
Heb gisteren voor de eerste keer op onze 5-jaar gezeten. Dat is dat paard dat deze winter 2 maal een koliek-operatie heeft moeten ondergaan maar gelukkig twee keer overleefd ook!
Over drie weken heeft zus blok + examens en ze wil dat ik hem dan ga rijden. Probeer dus nu wat rustig op te bouwen maar vind het stiekem echt eng!
Heb daarna ook nog onze Theo gereden, die reed ik voor ik Formera had zo nu en dan, was weer helemaal anders maar wel leuk!
Vandaag is zus gaan oefenspringen en ik ben mee geweest om op en af te zadelen en de sprongen te zetten enz. Daarna die van mij gelongeerd met de pessoa, dat vond ze maar raar. Ze was zoals ik haar ken wel erg braaf, alweer :)
Volgende week is mijn vriend weg, hij gaat met zijn klasje op zeeklassen. Ben dus voor de eerste keer een hele week alleen thuis...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:57

Ympi schreef:
Zaza is echt knap <3

@ Marga: alweer slecht nieuws ;( Het is jou echt niet gegund eh?! Ik hoop dat je voor Crispy een leuk plekje kan vinden, zodat jullie toch van elkaar kunnen genieten. Ik vind dit echt verschrikkelijk voor je! Vind het ergste nog dat vooral diegenen die héél erg goed voor hun paard zorgen, altijd net deze pech hebben!
Denk je dat de verkopers dit wisten?

Lore & Formera

Gisteren lekker gereden, gaat echt super momenteel... Maar mevrouwtje is hengstig en staat continu te plassen, ze is ook lekker koppig nu!
Heb gisteren voor de eerste keer op onze 5-jaar gezeten. Dat is dat paard dat deze winter 2 maal een koliek-operatie heeft moeten ondergaan maar gelukkig twee keer overleefd ook!
Over drie weken heeft zus blok + examens en ze wil dat ik hem dan ga rijden. Probeer dus nu wat rustig op te bouwen maar vind het stiekem echt eng!
Heb daarna ook nog onze Theo gereden, die reed ik voor ik Formera had zo nu en dan, was weer helemaal anders maar wel leuk!
Vandaag is zus gaan oefenspringen en ik ben mee geweest om op en af te zadelen en de sprongen te zetten enz. Daarna die van mij gelongeerd met de pessoa, dat vond ze maar raar. Ze was zoals ik haar ken wel erg braaf, alweer :)
Volgende week is mijn vriend weg, hij gaat met zijn klasje op zeeklassen. Ben dus voor de eerste keer een hele week alleen thuis...

heb de verkopers wel gebeld ja maar die wisten van niks.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:06

Moet echt verschrikkelijk zijn...

Ik hoop dat mij zoiets nooit overkomt, met jou verhalen en natuurlijk andere worst-case-scenario-verhalen te lezen word ik erg oplettend en soms zelf overbezorgd of bang. Gisteren wou mijn mevrouwtje één hoef niet opheffen, dus ik super ongerust, zus al geroepen om te komen kijken... Vijf minuten later deed ze weer normaal, gewoon koppig dus...

Zou het ook en vooral erg vervelend vinden dat je nooit gaat weten of die mensen het nu wisten of niet, denk dat ik het daar moeilijk mee zou hebben want hoe vriendelijk en lief en medelevend die mensen ook zijn, misschien wisten ze het toch ja...

Al moet je daar niet aan proberen denken en je vooral focussen op "herstel".

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:56

heee iedereen

mijn eerste school dagje zit er weer op <3

net met zaza gelopen mogen nu 25 minuten lopen en dan volgende week mag ik er op :))

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:03

EN EN nog wat gebeurd? Spannend genïet van het rijden!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:10

Tjee Marga wat een rotnieuws...wat een pech zeg. Nu maar duimen dat het infuus aanslaat en je een fijn stalletje kan vinden.

Hier alles zijn gangetje, ben zelf weer aan het rijden zo 2 tot 3 keer in de week, gaat goed met die rib gelukkig. Vrijdag vertrek ik met Storm naar de Veluwe. Heb er echt zo'n zin in.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:13

arankeng schreef:
EN EN nog wat gebeurd? Spannend genïet van het rijden!

haha nee :+

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:11

Ook mij eerste schooldag zit er weer op,, PHOEEEE IK WIL VAKANTIE!!!
Ik ben druk bezig mijn me stageverslag, aardig veel de willen van alles weten over de Arbo-wet.
Wel heb ik me proefwerkweek goed afgerond met 1. 6.3 en 1. 6.8 en veder 2. 7 en 1. 7.8 en 2. 10
DUS IK BEN BLIJ!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:48

Netjes jodie, ik heb vandaag nog vrij :P ga weer naar Sandra!
Annemarie super dat je weer gewoon zelf rijd, leuk met storm naar de veluwe! Have fun!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:58

das zeer netjes jodie!!!
ik ben weer terug van school <3
ga straks lopen met zaza

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:22

Update Crispy:

Ik heb besloten dat ik haar nooit meer ga rijden. Een paardje met een extreem arm bespierde rug, Kissing Spines, Atrose en spat. Dit wil en kan ik haar niet aandoen. Ze is een tenger paardje, ze is superrrrrrrrrr lief, het liefste paard van de planeet voor mij. Hoe ik het verder ga doen weet ik nog niet. Maar ze verdient gewoon voor de rest van haar leven vakantie te hebben op de wei met weidemaatjes. Ik heb haar pas vanaf 2 januari dit jaar maar heb een ongelooflijke band met haar. Vandaar dit besluit.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:31

ik heb zoveel respect voor jou marga!
echt een beter baasje kan ze zich niet wensen!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:37

Zazalover schreef:

Dank je wel, op dit moment kan ik alleen maar huilen en huilen en nog eens huilen. Wat is de wereld hard.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:45

Sjemira schreef:
Zazalover schreef:

Dank je wel, op dit moment kan ik alleen maar huilen en huilen en nog eens huilen. Wat is de wereld hard.

ja dat begrijp ik :(:)
heel veel sterkte en mn pb box staat altijd open als je een luisterend oor nodig hebt he!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:50

Wat een dappere beslissing Marga! Je kan nog veel leuke dingen met haar doen eh, maar rijden was natuurlijk mooi meegenomen geweest... Je mag me ook altijd PBen, al heb je daar nu waarschijnlijk niet veel aan!

Wij hebben nog steeds ons eerste paardje staan, ze heeft "hoefkatrol" maar niet de erfelijke dacht ik. Allesinds, ze staat nu al 7 jaar bij ons op wei te staan en ze ziet er erg gelukkig uit, soms zadelen we ze eens op en ze mankt niet, heel soms springt zus er nog eens mee thuis (zo is om de vier jaar ofzo...) en paardje heeft zich echt erg goed! Hebben er ook een veulentje van lopen, een echte knappe man, die maken we dit jaar zadelmak!
Andere paarden zijn weer weg gegaan en doorverkocht, maar als we haar wegdoen weet ik dat ze slecht beland en dat willen we niet.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:50

Sjemira schreef:
Update Crispy:

Ik heb besloten dat ik haar nooit meer ga rijden. Een paardje met een extreem arm bespierde rug, Kissing Spines, Atrose en spat. Dit wil en kan ik haar niet aandoen. Ze is een tenger paardje, ze is superrrrrrrrrr lief, het liefste paard van de planeet voor mij. Hoe ik het verder ga doen weet ik nog niet. Maar ze verdient gewoon voor de rest van haar leven vakantie te hebben op de wei met weidemaatjes. Ik heb haar pas vanaf 2 januari dit jaar maar heb een ongelooflijke band met haar. Vandaar dit besluit.

Ook hier staat de pb box open als je even van je af moet schrijfen!
Geweldig wat je voor haar doet! Fijn om te zien dat er mensen zijn die zoveel om hun dier geven! Sterkte!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:15

Ympi schreef:
Wat een dappere beslissing Marga! Je kan nog veel leuke dingen met haar doen eh, maar rijden was natuurlijk mooi meegenomen geweest... Je mag me ook altijd PBen, al heb je daar nu waarschijnlijk niet veel aan!

Wij hebben nog steeds ons eerste paardje staan, ze heeft "hoefkatrol" maar niet de erfelijke dacht ik. Allesinds, ze staat nu al 7 jaar bij ons op wei te staan en ze ziet er erg gelukkig uit, soms zadelen we ze eens op en ze mankt niet, heel soms springt zus er nog eens mee thuis (zo is om de vier jaar ofzo...) en paardje heeft zich echt erg goed! Hebben er ook een veulentje van lopen, een echte knappe man, die maken we dit jaar zadelmak!
Andere paarden zijn weer weg gegaan en doorverkocht, maar als we haar wegdoen weet ik dat ze slecht beland en dat willen we niet.

Dank je maar Crispy staat niet bij mij aan huis was t maar waar. Ze staat op een pensionstalling waar ik 1 uur reistijd iedere dag voor kwijt en eur 250 p/mnd aan stalling. Ik zoek voor haar dus een ander plekje waar ze met weidemaatjes buiten mag in de wei, of ander thuis. Ik weet t allemaal nog niet. Wat ik wel weet is dat Crispy niet meer bereden gaat worden door wie dan ook en ze vakantie krijgt voor de rest van haar leven.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:47

ik heb weer gehobbeld met zaza xD ze doet t allemaal zo braaf he, maar wss een draakie als k dr weer op mag hihi

misschien gaat dr morgen wel wat gebeuren O:)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:24

Suc 6 vooe morgen ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:00

hej iedereen, ik heb ff niks te melden op paarden gebied maar hoop dat ik het hier toch even kwijt kan...
k ben vandaag naar hem toe gegaan en heb een nee gekregen ;( ;(
ik ben gebroken ;(

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:06

Oh wieneke wat vervelend :(:) dat is nooit leuk! Als je je hart moet luchten staat de pb open!
Als hij echt om je geeft komt hij wel ;)
Laatst bijgewerkt door arankeng op 09-05-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:07

ik ben dr echt kapot van ;(