Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:59

@oreade: en als je ovale voltes pakt? Dus steeds meer en langere stukken rechtuit ertussen? En zodra je voelt dat hij eruit valt weer de volte op? Vaker korte stukken galop worden ze ook sterker van dan hele lange stukken door blijven gaan waarbij ze op de voorhand gaan duiken omdat ze het achter letterlijk niet meer trekken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:06

Vandaag vrije dag voor Her Royal Badness. Na 2 zware trainingen van vrijdag vaardigheid mennen en gisteren dressuur veel gwerkt aan de verzameling mocht ze lekker mee met de honden uitstappen.
en een wonder, mijn zoon wilde ook mee. Dat moest vastgelegd worden.
mijn zoon heeft niets met paarden. Soms wil hij wel groom zijn bij de marathon, maar verder niets.

Afbeelding

Afbeelding

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:58

Oreade_ schreef:
Om mij dan maar bij aan te sluiten mijn galop lukt ook echt niet!

Eerst was het aanspringen weg crossen, heb ik een half jaar op geoefend en nu kan ze mooi aanspringen.
Maar nu heeft ze het moeilijk om lang door te galopperen! Van volte naar recht uit = uitvallen

ik zit hier met precies hetzelfde probleem :(:) heb hem nu zover dat hij wel aanspringt maar dan is het een paar passen en dan valt hij terug..

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:40

Ik ben vandaag op clinic geweest en ze deed het zo ontzettend goed! Ik had verwacht dat ze echt onwijs druk zou zijn maar ze was eigenlijk nog rustiger dan gisteren in de gewone les :') Ik ben echt blij dat we dit gedaan hebben :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:51

Vandaag priveles gehad. Ging best goed. nash was gisteren alleen mega druk en heel veel spanning. Dus gisteren Had hij al flink gewerkt, hij Had vandaag dus nog spierpijn

Uiteindelijk wel lekker gereden en heeft Nash vandaag hard gewerkt. Wat meer focus gelegd op door heel het lijf nageven en voorwaards blijven denken. Ook de sprong in de galop houden. Joepie, dat ging zo fijn. :D

Ik voelde me op een gegeven moment zelfs een dressuurruiter :P

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:17

janouk schreef:
Vandaag vrije dag voor Her Royal Badness. Na 2 zware trainingen van vrijdag vaardigheid mennen en gisteren dressuur veel gwerkt aan de verzameling mocht ze lekker mee met de honden uitstappen.
en een wonder, mijn zoon wilde ook mee. Dat moest vastgelegd worden.
mijn zoon heeft niets met paarden. Soms wil hij wel groom zijn bij de marathon, maar verder niets.

[ [url=m/ks6qNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1OBpx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk van je zoon... heeft hij er ook nooit wat mee gehad
de mijne heeft er ook niks mee alleen trailer laden vind hij wel leuk..
king heeft een trailer probleem gehad liep er echt niet in en zoonlief wandelde zo met hem de trailer in zonder rare fratsen nou je kon me opvegen

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:20

o ik had vandaag indoor marathon..
leuke ervaring maar echt hahahha een giller.
ik had een ander bit en al mee gereden en dat ging eigenlijk goed maar vandaag was hij mega drammerig en sterk weer wat geleerd stap dus maar weer terug..

ook mijn wagen is veel te groot lamoen er ook niet heel zo geschikt voor ach we deden het voor de lol.
eerste keer uitgebeld had poortje verkeerd genomen
2 keer 4 ballen en uitgereden
al met al leuk ervaring rijker vond erg leuk om te doen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:53

Mag ik mij hier ook melden?
Mijn haflinger Heidi is inmiddels al weer 20 jaar oud. (alweer 11 jaar bij mij). Wij rijden M1 dressuur M2 startgerechtigd. Toen ze nog wat jonger was sprongen we ook intensief. Eerst tussen de pony's daarna tussen de paarden. Nu word ze daar tocht echt te oud voor. Helaas momenteel door geen vervoer (auto koppelingsplaten moet vervangen worden) rijden we geen dressuurwedstrijden. We trainen wel rustig verder.

Afbeelding

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:43

Wij mogen vanavond weer als mn vader de auto optijd thuis heb :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:48

Wat een leuk topic! Ik zou ook graag mee willen kletsen :) Ik zag al wat goede tips voorbij komen voor de galop, mijn haffie en ik hebben daar ook moeite mee. Ik start niet met haar maar wil wel graag dat ze haar lichaam goed gebruikt. Foto komt nog :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:48

Ik vanavond dressuur..

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:50

Succes kiddokids en Naomi +:)+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:52

Succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:02

Herkenbaar de galop. Ze heeft ook nog eens een steil achterbeen dus net wat moeilijker om die achterhand eronder te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:03

Herkenbaar de galop. Ze heeft ook nog eens een steil achterbeen dus net wat moeilijker om die achterhand eronder te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:06

Maar kan wel leuk springen
Hihi king is lomp tilt zijn poten bijna niet op..

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:21

Mooi zeg al die plaatjes van die mooie haffies die zo netjes lopen...

Werkt motiverend... Wij hadden zaterdag weer eens prive les... de laatste keer was nog van het oude jaar... "oops"... normaal 1x in de twee weken...

De startlijst voor Benningbroek voor a.s. zondag staat op startlijsten... haha wij zijn 1 van de twee die B starten... ben wel een beetje geintimideerd meteen... hoppa tot z2 aan toen... haha nou ben al blij als ik ooit het B uit kom

Maar voor ogen proberen te houden dat ik voor mezelf start en vooral voor het plezier... ennnn dat ik ook kom om al die andere blondies te bekijken...

Heb er wel zin in!!! (vrijdag nog maar ff een prive lesje proberen mee te pikken en goed ons best doen deze week) :-)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:35

Leuk topic! Mag ik me hier ook melden?
Ik start sinds oktober met mijn 9-jarige merrie, Marena. We zijn inmiddels B+7 en het is m'n bedoeling om in april L1 te starten :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:39

Welkom :)

Komt vast goed naapienaap! Gewoon je ding doen :)

Ik ga toch 6 maart starten en 13 maart ook, de 13de is de laatste indoor op een hele fijne locatie. En de 6de schijnt ook een fijne te zijn, had aan mn instructrice gevraagd wat het verstandigste was en zei zei zou ze gewoon rijden

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:41

Waarom twijfelde je om te gaan? :)

Mijn volgende wedstrijd is 27 februari weer, kan niet wachten! Daarna pas 28 maart.. Heb geprobeerd me tussendoor nog ergens anders in te schrijven maar alles zit al vol :(

Morgenavond weer les, ben benieuwd.. Hebben de laatste tijd een klein dipje.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:47

Omdat mn paardje wat beter moet lopen voordat ik het weer wou proberen eigenlijk.

Lastig is dat he? Hier ook vaak en start meestal alleen op vrijdagen Welke regio zit jij?

Heb me net wel voor april en mei ingeschreven op woensdag hier vlakbij :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:50

O zo! Ach, wat heb je uiteindelijk te verliezen? Lekker genieten :D

Ja is inderdaad lastig. Ik start vaak op vrijdagavond en verder graag op zaterdag. De zondag houd ik liever vrij omdat dat de enige dag is dat m'n vriend en ik allebei vrij zijn.. Regio noord, Friesland.

Ideaal als het dichtbij is! Wat vroeg al. Hier staan nog allemaal concepten dus kan ik me helaas nog niet voor inschrijven.. Zin in het outdoor seizoen?

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:07

@ naomie-haffie Nou zo is het ook... gewoon gaan... Als het niet lekker gaat... zit er altijd wel weer een leer moment... of meerder leer momenten in... :-)

zoals jij denkt dacht ik ook voor mijn laatste.. toen reden we 188 en 191 hij ging echt lekker... haha nooit verwacht... zo ze je maar weer...

ik start juist weer liever niet op vrijdag... ... met werk enzo ... ... Ik doe het liever niet meer... dan heb ik stress van op tijd komen... nou dan begin ja al lekker... NOT

Hier is het meest op zondag starten... iig het indoor seizoen...

Succes met je laatste puntjes @ Rianne ... Na elke dip komt weer een piek :-)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:12

Op een vrijdag is dan inderdaad niet handig Naapienaap. Laatst moest ik de hele dag naar Utrecht voor m'n studie (3 uren reizen voor mij) en had ik 's avonds nog wedstrijd. Heb toen geregeld dat ik als laatste kon starten, rond 21.30 uur was dat. Dat was voor mij wel ideaal toen :) Maar anders werkt het qua stress inderdaad niet echt fijn..

Dankjewel! Ach, dat is ook zo :) Gewoon even iemand nodig die weer eens meekijkt en dan komen we hier wel weer doorheen. Aankomend weekend maar lekker even naar het bos voor de afwisseling, ook wel even lekker.

In wat voor straal (afstand) gaan jullie meestal op wedstrijd?

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:16

@ Rianne... als je dat kunt regelen is het wel te doen inderdaad... Anders neem je lekker die stress mee naar stal... 1x meegemaakt... haha was niet leuk vooral niet voor mijn vriend die altijd met me mee gaat.. haha...

In de auto terug vroeg hij... je vindt dit echt leuk???? Haha toen dacht ik ja... waar ben ik mee bezig...

Afwisseling is altijd lekker... voor paard en ruiter... ff lekker samen wat anders.

Ik doe meestal straal 30 Km... zondag is een uitzondering... Maar ook niet verder dan 1 uur rijden voor ons...