Golden Summer Competition 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patricia73

Re: Golden Summer Competition 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:24

ik vond het super leuk vanmorgen. Helaas moest ik snel weer weg om te gaan werken. Ik heb 2 winst in de M maar weet niet welke plaats hihi

mirandakelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:03

Was vandaag erg leuk en super weer alleen jammer dat ik niet mee kon doen maar ringmeester zijn was ook leuk

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:05

Ik heb genoten vandaag, heb niet zo heel goed gereden en kreeg van de jury 173 en 170.
Dat had ze goed gezien en commentaar was keurig verwoord. Het gevoel klopte ook bij deze punten.
Daarna heb ik veel mensen gezien in de vaardigheid en genoten van de deelnemers.
Leuk om te zien dat paarden en ruiters zo verschillend reageren. En daarna heb ik zelf mee gedaan met springen.
Tjonge ik vond het best hoog en soms beetje eng. Ik had parcours ook niet verkent dus was blij dat ringmeester links en rechts riep. Kwam inderdaad hindernissen in juiste volgorde tegen. Hoorde heel veel balken vallen en met prijsuitreiking ging het geloof ik niet helemaal volgens plan. Maar ik heb genoten. En daarna stond vaardigheid nog en heb ik het ook geprobeerd maar wat is dat moeilijk rechts opstappen en slalom met 1 hand is ook super moeilijk, zelfs met die beker water sturen valt niet mee. Ik bewonder de resultaten van de deelnemers nu nog meer. ik hoop jullie 21 september weer te zien in Heerjansdam

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:06

Ik ben weer aanwezig :)

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:59

ik ben er ook haha

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:20

Het was een superleuke dag! met supermooi weer!
@Martine....ik wil ondanks dat er geen rechten aan verleend konden worden toch een bestelling doen voor 8 juni....en alvast voor 22 september dan maar :)

Na 8 maanden eindelijk weer van huis, heerlijk. Wat had ik dat gemist. Mijn planning liep echt in de soep, maar ach, beetje gas bij dan maar. Daardoor wel wat gehaast losgereden en ze voelde lang niet zo fijn als thuis, maar ach, ze was erg lief en gedroeg zich voorbeeldig (zoals ik eigenlijk ook wel van haar gewend ben, maar je weet het nooit)

Eerste proef ging fijner dan de tweede. had 182 en 180 en was nog een keer 1e ex-aeco (met z'n 3en?) dus dat zet de teller op uit mijn hoofd M1+14.....misschien volgende wedstrijd toch M2 :7
Ik heb gewoon KOUD-WATERVREES -O-

Daarna vaardigheid gedaan, was echt leuk! Leuk gedaan!
Een hoop grenzen verlegd en zelfs een kruisje gesprongen (gevolgd door levensgevaardlijke krokodillen, waarvan Floor dacht, heej...waar liep ik nou net langs?).....ik....gesprongen..... *\o/* (ze draafde eroverheen incl klein sprongetje :j ...maaaar het was een ECHTE :') hindernis mensen! Wat wassie HOOG he? _O- )

Organisatie, bedankt, het was een erg leuke dag voor ieder wat wils!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:34

Flurk bedankt voor de uitgebreide routebeschrijving, alleen jammer dat ik hem nu pas zie :+

Peelie dat was vast ik, zwarte golf met witte trailer. Ik dacht ook, die gaat ook vast naar Heerjansdam toen ik iets blonds in de trailer zag staan haha Jullie reden alleen een stuk harder.

Dressuur was prut, thuis kan hij zo fijn lopen maar op wedstrijd.....
Vaardigheid ging super en waren we 1e :D
Springen 2 balkjes, maar fijn gereden!
Laatst bijgewerkt door psst op 25-05-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:39

Ah, kijk. Daar is de onderweg haf.

Mijn vader rijd op tom tom snelheid, en.dat is een fractie harder dan 90 op de teller. :)

Wat waren je punten?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:43

Ik had 168 & 159.... :o
Overigens geheel terecht!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:12

Ooops!

Ik moet zeggen.dat er echt super gejureerd is. Niet te streng, niet te soepel. Iedereen is het eens met zijn punten. TOP!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:14

Jij zat wel errug scheef, weet je dat? ;) Niet banketstaaf bedoeld overigens :)

Ik heb je bestelling genoteerd Leonie 8-) Ennuh.. Gewoon over gaan! Eens moet de eerste x zijn en aan je punten te zien kun je het best! :))

Ben wel benieuwd naar de fotograven trouwens! Heb er 2 (of 3??) gezien geloof ik.. Vergeten om hun kaartjes te vragen! :o

Hier ook een topdag gehad! Zit nog steeds op mn roze wolk <3
Na 8 maanden en een ziek paard weer op wedstrijd en dan met dit resultaat.... Wauw! Kan niet anders zeggen! Héérlijk gereden, dus wat mn punten ook hadden geweest, mijn dag kon al niet meer stuk!! Ze is zoveel verbeterd sinds onze laatste wedstrijd in september.. Gelukkig vond de jury ons ook leuk ( :o ) en gingen we naar huis met 189 en 186 punten! Plus daarbij een eerste (en tweede?) plaats :D Die grijns staat de komende week nog wel even op mn gezicht!

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:42

Volgens mij was er een fotograaf van sportpaardenfoto.nl en een meneer op blote voeten...maar wie dat was, weet ik niet! Iemand enig idee?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:06

De meneer op blote voeten was mijn vader :-)

Het zadel schoof idd iedere keer scheef.

Normaal heb ik.een wintec op hem liggen. Maar hij groeit in een keer zo enorm met zijn spieren, dat dat zadel even nagekeken moet worden. De Kieffer (die er nu op lag) is eigenlijk van mijn merrie en dus ook helemaal op haar maat gemaakt.

Echter staat zij nu met een blessure en ligt de kieffer nu beter op Nash dan de wintec. En de ene dag schuift hij niet naar rechts, en als hij veel spanning heeft en stukken zijn rug vast zet, dan trekt hij het zadel scheef.

Bij hem is dat een duidelijk teken dat er spanning in zit :+ anders ligt het zadel recht :-)

Dan was er ook nog eens een woeste merrie died stond te stijgeren en te bokken, treinen die langs kwan (wat hij nog nooot meegemaakt had) en in een bak die niet helemaal omheid was. Ik neem het hem niet kwalijk dat hij iiieeetttsss spanning had. Jij schreef bij de 1e proef? De 2e proef ging echt veel beter namelijk, alleen als hij eenmaal dat zadel scheef heeft gekregen (en hij maaf voor 5 passen spanning op bouwd) ligt hij weer scheef :+ Niet ideaal, I know. Maar dat is het risico met jonge paarden. Het ene moment past hij zijn zadel, en 2 weken later helemaal niet. Dan moet je eventjes iets :P

Wanneer de foto's van mijn vader (de man op de blote voeten) op jet internet staan plaats ik hier de link, en kan iedereen ze zien :-)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:53

Wat een stress dag! Wij kwamen 3 kwartier te laat aan door alle omleidingen,
Dus had nog een kwartier om los te rijden en op te zadellen.
Dus mijn paard was aardig heet in de proef, in het M2 is dat niet zo heel handig :Y)

Was toch nog een keer 2de met 178 en me andere proef 167 helaas.

Vond heteen goed geregelde wedstrijd, top! +:)+

Peelie schreef:
Ooops!

Ik moet zeggen.dat er echt super gejureerd is. Niet te streng, niet te soepel. Iedereen is het eens met zijn punten. TOP!

In het M2 vond ik maar matig gejureerd...
Van de 10 proeven had niemand winst

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:40

Dat had ik begrepen ja.

Maar is er in de M2 onrechtvaardig gejureerd vind je?
je zecht zelf dat je paardje te veel spanning had. Misschien was dat bij de rest ook zo? Dat weet ik niet. Maar er zak vast een goede rede voor zijn, toch?

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:01

Goedemorgen,

Wij waren er ook bij gisteren en wat was het leuk om zoveel hafjes bij elkaar te zien :D
Ik deed mee in de M2, op de een of andere manier was ik super zenuwachtig 8)7 8)7 dus met losrijden behoorlijk veel spanning en tijdens de eerste proef was meneer ronduit ondeugend en ik veel te onrustig. Had 1 proef ertussen en toen gelijk proef 2 in, maar had hem wel daar waar ik wilde hebben. Alleen door wat slordigheidjes nog wat punten laten liggen die niet nodig waren geweest. Had uiteindelijk 170 en 177 punten. Ik kon me wel vinden in het commentaar en punten.

@Martine, je mag met recht nog zeker een week lang met die grijns op je gezicht rondlopen, jullie hebben het top gedaan!

BTW; mijn complimenten aan de organisatie, ik vond het erg netjes en goed geregeld!
Laatst bijgewerkt door Liesbethje op 26-05-13 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:02

Wat hadden we toch mazzel met het weer gisteren ! Begin van de week nog een hard hoofd in, maar de zon maakte de leuke dag compleet.

Mara meegenomen voor L1 impulsrubriek en ze gedroeg zich voorbeeldig. 180 en 185 punten die natuurlijk verder nergens goed voor zijn, maar het feit dat ze zo braaf was is al genoeg.

Met Aragon in het Z2 eindelijk zijn eerste winstpunt binnen. Hij zat er al zo vaak tegenaan en nu dan toch gekregen. Proeven waren nog niet perfect en af en toe zag ik hem een beetje in Mariska d'r handen duiken. Hij soms nog wat moeite om de hele proef zo opgericht te blijven. Ze kregen 204 3n 198 punten en commentaar was geheel terecht. In de tweede proef ging hij wat creatief met de wissels spelen wat natuurlijk niet zo bedoeld was, maar soms wordt hij te heet om te wachten tot het wel mag :+

Al met al heel tevreden en fijne jury. Tenminste een jury die de goede onderdelen ook durft te punten, dus er zaten naast de 4-en en 5-en voor mindere onderdelen ook nog voldoene 7-ens bij om voor de mooie onderdelen.

Naast prima resultaten was het verder natuurlijk weer gewoon leuk en gezellig :D

@Peelie: Was een grappig gezicht hoor, je vader netjes in pak maar op blote voeten :j
Ik heb zijn kaartje gevraagd dus zal straks eens kijken of er mooie foto's bij zitten.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:28

Peelie schreef:
Dat had ik begrepen ja.

Maar is er in de M2 onrechtvaardig gejureerd vind je?
je zecht zelf dat je paardje te veel spanning had. Misschien was dat bij de rest ook zo? Dat weet ik niet. Maar er zak vast een goede rede voor zijn, toch?

In mijn punten kon ik het zeker vinden :)
Had toch wel een paar mooie 7ens er tussen voor travers en middendraf,etc,
Dus daar super trots op! Maar had wel van een paar verwacht dat ze winst hadden.

Ik heb diegene naar mij gezien in het M2, want ik was bijna als eerste.
Ik vond dat er een paar eenn nette proef hadden neergezet! :)

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:16

Peelie schreef:
Ooops!

Ben ik het niet helemaal mee eens hihi... Had 189 in mijn eerste proef en 164 in de tweede...de tweede proef ging ook wel beduidend minder, maar kreeg een lange lijst met 5-en zónder commentaar. Dus daar heb je niet veel aan...vind het leuk als een jury er dan wat commentaar bij zet zodat je weet waarom je die 5-en hebt gekregen.
Maargoed, de eerste prijs voor mijn eerste proef maakt een hoop goed ;-)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:47

mijn zoon had 2x winst gereden in het Z1 bij dezelfde jury als van het M.
ik vond ze wel aardig gejureerd hebben. Toen alleen niet echt veel commentaar bij waar we echt wat mee kunnen

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:52

Sanne, bij mijn 2e proef (ring 3) had ik ook een zo goed als leeg protocol.
Ik weet wel wat er fout ging maar toch, enig commentaar zou fijn zijn.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:21

Wanneer komt de uitslag op internet?

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:21

@liesbeth

bedank je voorlezer nog voor me,voor het voorlezen,ik was na jou,ik ben me protocol kwijt,dus weet de punten niet uit me hoofd,ik heb weer genoten,na een jaar niet meer gestart te hebben en sinds 2 weken weer aan het opbouwen ben[Mike is ziek geweest],ik hoop dat ik de volgende x weer mee kan doen,want het ligt eraan of ik een auto heb.Was 2de met vaardigheid en met springen 1ste

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:29

@Marguerite, zal het aan haar doorgeven!

Ik zou je echt niet geven dat je pas weer 2 weken aan het opbouwen bent, het zag er erg netjes en relaxt uit!

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:52

ik zit ook maar op de uitslag te wachten haha Ik kon niet bij de prijsuitreiking zijn en ben reuze benieuwd wat de andere punten waren. Heb al zo veel keer gekeken op de site dat ik er bijna zelf uitslag van krijg hahaha