Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:28

Woestijn wat is een RSIH? De manen zijn misschien wel kort, maar zien er wel mooi dik uit! Dat belooft wat! Die haf van mij heeft heel dunne spriet manen helaas haha.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:32

Lous schreef:
He gezellig, ook een man aan de haffies. :D
Vertel eens wat meer over je eigen haflinger?

Kan over deze weinig vertellen, zit namelijk geen papieren bij deze, vorige wel (elitemerie)

mare, meneer is 12 jaar, 1.50 en het braafste paard wat we ooit gehad hebben (2 jaar naar gezocht)
vrachtwagens, grote tractors, honden enz.. meneer vind het allemaal best. kwa karakter is het wel een echte haflinger (eigenwijs en super slim)

_Nelleke_ schreef:
Bij mij op stal wordt ook iedereen in z'n waarde gelaten. Niemand die op me neerkijkt omdat ik een haf heb.

Pieter, wat leuk een man op een haf. Hoelang ben je? Je ziet er niet 'te groot' uit op je haf :)

leuk he :+ ik ben 1.88 en meneer is 1.50 (beetje een ouderwetse, dus dikke pens _O- ), het gaat net :=

mamendt schreef:
pieter25...volgens mij woon jij dicht bij mij in de buurt. Die fotoschoot, volgens mij is dat het hotel in Horst ( bij de autobaan)?.....
ik woon in broekhuizenvorst!

Jaja ik woon net buiten Horst en ja de shoot was bij de kasteelse bossen 8-) [RIJ-ITP] 2 mannen voor het eerst op fotoshoot ah oke, volgend jaar wil ik weer naar het schuitwater te paard 8-) ipv met de menwagen :=
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 24-10-12 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:39

Hoi, ik heb ook aan fantastische haflinger. Nu alweer ruim 11 jaar.
Ga even het topic verder lezen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:53

Hier even een foto van Storm (vader is Strizzi v/d Heksenketel)

Afbeelding

Afbeelding

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:22

Storm_ schreef:
Elpatcho: Wat een knapperd! Ziet er goed uit :D
miiejs: Wat een mooie bos manen! lees dat ze spierbevangen is.. wat naar gaat dat al beter?

Dankje :)
Ja het gaat al beter, ze krijgt speciale muesli, hooi en neutradex en daar blijft ze voor de rest
van haar leven op. Geen snoepjes, appels, peentjes of what ever, en nu langzaam opbouwen,
zit op een kwartiertje draven en mag deze week gaan wijken en moeilijkere dingen aan haar
gaan vragen. Ga morgen even de DA bellen of ze misschien toch af en toe los mag.. ze is
namelijk niet een suffe haf, ze rent en bokt en stijgert net zolang tot ze uit de bak gehaald word,
maar merk aan haar gedrag dat ze het mist... En wil vragen of ik misschien half dec. een
wedstrijdje mag gaan proberen :o

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:53

na al die mooie fot's van haffies deel ik die van mij ook even :)
Afbeelding

Helaas hebben wij geen mooie lange manen, maar ook een dun bosje sprietjes :(

marlies405Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:06

Leuk topic!
Ik ben 27, trotse eigenaresse van Kanjer, 6 jaar.
Heb hem mezelf cadeau gedaan voor m'n 25e verjaardag :) Zijn nu 2,5 jaar een team, hij is echt m'n maatje. Grote jongen van 1.57, lekker eigenwijs maar hij kent z'n plaats. We starten dressuur, nu L1+6. Springen heel graag en maken geregeld onze polder onveilig met een lekkere buitenrit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk om te lezen wat hoe iedereen zich op haar/ zijn eigen manier vermaakt met dit geweldige ras.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:19

Gave beesten komen er weer voorbij zeg :9

Ik las nog dat iemand vroeg wat RSIH is, dat is de afkorting van Rambo Sweet Itch Hoody, een megasterke exceemdeken, die vaak goed past op hafjes :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:25

Ik ben bijna 21. Ik heb sinds mijn 14 mijn 1e haflinger Mara :-) ik rij dressuur met haar (L1+8) en ik heb een 2e haflinger Nash. Mara's zoon. Die is nu drie jaar oud.

Als ik nu een nieuw paard zou kopen zou het ook weer een haf zijn. Ik ben helemaal verliefd op het ras. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:04

@ Pieter25
De jouwe zo zo familie kunnen zijn van de mijne. Geen papier, schrikt bijna nergens van, maar natuurlijk net zo stinkeigenwijs.

Trouwens ik heb echt een ruin in een merrielichaam. Sociaal,vrolijk, absoluut geen mismerrie.
Heb eigenlijk ook nooit gemerkt dat ze hengstig is.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:21

Ik ben 30 jaar, heb een Haflingermerrie van 18 jaar en al 17 jaar is ze van mij. Ik ben haar moeder gaan verzorgen, Bonita was toen 1 maand oud. Toen zij 10 maand oud was heb ik haar gekocht. Ik heb heel veel buiten gereden met haar, af en toe concours en ze loopt voor de wagen. Ik heb bijrijders voor haar. Ze is een super lieve merrie die nooit meer weggaat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:17

Faringo: Storm heeft wel wat weg van mijn haflinger (maar komt omdat zelfde bloedlijn Star)

ik zal ook eens foto's plaatsen van mij knapperd.

Ik heb stanley nu 7 jaar. En hij is nu 14. Hiervoor was hij manege knol. Sinds dit jaar zijn stanley en ik gestart met wedstrijden rijden. Ben nu B+ 3 in

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:34

Stanley lijkt inderdaad wel wat op storm. Bij mij op stal staat nog een haffie van Star die lijkt echt sprekend op die van jou. Zit nu op mijn mobiel maar zal morgen ff een foto van die haf plaatsen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 19:22

Kanjer is leuk! :D Wat een grote! 1.57!

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:31

Miiejs schreef:
Storm_ schreef:
Elpatcho: Wat een knapperd! Ziet er goed uit :D
miiejs: Wat een mooie bos manen! lees dat ze spierbevangen is.. wat naar gaat dat al beter?

Dankje :)
Ja het gaat al beter, ze krijgt speciale muesli, hooi en neutradex en daar blijft ze voor de rest
van haar leven op. Geen snoepjes, appels, peentjes of what ever, en nu langzaam opbouwen,
zit op een kwartiertje draven en mag deze week gaan wijken en moeilijkere dingen aan haar
gaan vragen. Ga morgen even de DA bellen of ze misschien toch af en toe los mag.. ze is
namelijk niet een suffe haf, ze rent en bokt en stijgert net zolang tot ze uit de bak gehaald word,
maar merk aan haar gedrag dat ze het mist... En wil vragen of ik misschien half dec. een
wedstrijdje mag gaan proberen :o

Gelukkig dat het al de goede kant op gaat. Zou mooi zijn als dat er in zit, ik hoop het voor je :)

Wat een leuke foto`s allemaal! Grappig om te zien dat ze alle zo verschillend zijn.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:37

Dit is die van mij trouwens. Storm <3 v. Stroganow

Afbeelding

Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:56

Leuk dier! Ik heb n ruin met Stoganow als opa :)

Foto's van mijn diertjes staan allemaal in mn profiel. :) Wil ze ook wel plaatsen, maar dan overtreed ik de 'max 2 foto's ter illustratie' regel :o

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:03

Dankje! heb in je profiel gespiekt, je hebt stuk voor stuk knapperds!
Je ruintje heb ik natuurlijk afgelopen weekend irl gezien,maar vandaar die knappe kop met stroganow als opa :D :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:07

Ik ben 36 en heb sinds 13 jaar Haflingers. Daarnaast nog andere paarden, groot en klein, maar een Haflinger is er altijd geweest. Vind het een heerlijk ras voor de hele familie en met Cato heb ik wel een heel bijzonder exemplaar gekocht.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:08

Ik meld me ook! 22 jaar en een haflinger! Klasiek gebouwd (13) voor zijn ouders zal ik moeten opzoeken ! Maar stamboek naam is nielen! En roep naam niels!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:11

Storm_ schreef:
Dankje! heb in je profiel gespiekt, je hebt stuk voor stuk knapperds!
Je ruintje heb ik natuurlijk afgelopen weekend irl gezien,maar vandaar die knappe kop met stroganow als opa :D :P

Ja hoor nou zie ik t pas wie jij bent.. Goeiemorgeeee... :') :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:23

Storm, wat een knapperd! Heeft ie bewust een sportcoupe of heeft ie exceem?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 20:24

Pieter, gefeliciteerd! :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:01

Lous schreef:
@ Pieter25
De jouwe zo zo familie kunnen zijn van de mijne. Geen papier, schrikt bijna nergens van, maar natuurlijk net zo stinkeigenwijs.

Trouwens ik heb echt een ruin in een merrielichaam. Sociaal,vrolijk, absoluut geen mismerrie.
Heb eigenlijk ook nooit gemerkt dat ze hengstig is.

Ik heb zo niet de papieren bij de hand :') van de week had pap de stal deur voor open laten staan, is meneer het gangetje opgelopen de kliko met brokken vast gepakt, 4 meter verschoven richting zijn stal, gegeten uitgebreid, daarna een plasje gedaan en weer terug zn stal in gegaan _O- _O- _O-

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:02

_Nelleke_ schreef:
Pieter, gefeliciteerd! :D

Dankjewel meid! :D