Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:00

@maureen, marga en sabrina: Ik laat verder niemand behalve mijn beste vriendin als ze dat een keer wil met mijn haf naar buiten. Wel komen er wel eens kinderen mee die er even op willen rijden. Dit wel aan de longe en als ik zie dat het goed gaat mogen ze even los in de wei. Verder rij ik haar lekker zelf.
@ maureen: jammer dat je zover weg woont anders konden we samen eens een bosrit maken.

Kim en Nelleke:
Vanmorgen in alle vroegte uit bed en naar de wei. Om precies te zijn om 06.15u. Lekker rustig gaan poetsen en zadelen terwijl ze lekker een beetje hooi naar binnen werkte. Kan haar niet met lege maag mee op stap nemen. We zijn lekker de zonsopgang tegenmoet gereden. Was heerlijk, en zo tevreden na 1.5 uur weer terug naar de wei. Hopen dat het donderdag ook een beetje weer is zodat we weer eens lekker de grens over kunnen gaan.
Soms is het wel jammer om zovaak alleen te moeten gaan. Maar de mensen bij mij in de buurt houden niet van vroeg opstaan. En die het wel leuk vinden wonen net een paar kilometer te ver weg.Maar dit mag de pret niet drukken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:05

Sjemira schreef:
@Aranka, ja ik heb wel een advertentie geplaatst voor een bijrijder voor 2x per week. Maar daar komen weinig reacties tot nu toe op. Ik wil dan ook dat iemand haar leaset, dan weet ik ook zeker dat die persoon serieus is. Sacha moet idd nog veel leren maar Romy zit haar niet in de weg en ze gaat echt met grote sprongen vooruit. Ze is helemaal weg van Sacha en ik vind het ook jammer om dat ineens zomaar af te breken.

vind t echt jammer dat ik zo ver weg woon marga want ik vind sacha zooo leuk hih :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:22

hihi ja zou heel leuk zijn ja, maar je komt toch een x-tje langs? alleen als ik echt iemand zoek voor 2 dagen per week dan zou ik stoppen met mijn bijrijdster anders heb ik zelf geen dagen meer over voor mijn knappe meisje, weet dus allemaal nog niet hoe het gaat lopen, ik geef haar nu 1x per week les op haar. Ook omdat ik het een beetje financieel moet trekken. Ik heb haar al verhuisd wat straks dan ook financieel merkbaar zou moeten zijn. Ik verreed nl. eur 165 aan benzine per maand om naar Sacha toe te gaan. Nu ze zo dichtbij staat ga ik zelf ook vaker naar haar, al is t maar om even te poetsen op haar vrije dag. Of ik haar nog wil verleasen weet ik dus niet. Even afwachten hoe het verder gaat.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:25

t is dus idd allemaal even afwachten
ik wil zeker een keer langs komen :)) zal het van de week eens vragen

Wieneke, Zaza & Trienke
hele weekend appelpop gehad, was ontsettend gezellig, meisje wat bij mij was logeren had dr spiegelreflex bij dus die heeft foto's gemaakt van het rijden op Trienke

we zijn ook bij zaza geweest en hebben dr lekker gepoetst en mee gewandelt, wat een vrolijk diertje blijft het ook <3

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:56

@Sabrina: idd! ik zou graag mee gaan :) helaas doe ik die bosritten niet met mijn eigen haflinger (angel) maar een haflinger van een vriendin (muppet) de naam zal je wel regelmatig langs zien komen

Maureen, Angel en Jitske
Vandaag ben ik naar Angel gegaan, boh het was zoo warm! dat ik alleen wat gestapt en gedraafd heb. Ze had het erg warm en ik heb ook maar weinig met haar gedaan. Daarna ben ik naar die vriendin gegaan (van de haflinger muppet) en zijn we een buitenritje gaan maken op haar lieve friese paarden. Ze waren heel erg braaf, ondanks dat ze een jaar niet zijn gaan buitenrijden. Wat een heerlijke paardendag :) <3

MORGEN IS ANGEL EEN JAARTJE VAN MIJ *\o/*

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:16

Zo kim jij bent lekker vroeg op pad gegaan, lijkt me trouwens wel heerlijk want de hele wereld slaapt nog :D

Maureen die vriendin van jouw heeft wel veel paarden denk? En maak er een leuk dagje van morgen met Angel, en dat er nog vele jaren mogen komen ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:24

@aranka: Ze heeft 2 friezen, 4 haflingers waaronder een prachtige hengst, en 1 kleine super schattige witte pony :) Vind het super lief van haar dat ik zo regelmatig mag komen rijden en dat we telkens naar de bossen gaan. Aangezien we daarvoor eerst een ritje op de trailer hebben.. Gelukkig gaat het altijd top :) en het is HEEEEEL gezellig :D
Angel en ik gaan morgen lekker rijden en ik hoop dat iemand foto's kan maken :) daarna krijgt ze een lekkere volle emmer met wortelen en lucerne dat vind ze zo lekker :D

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:43

@kim: Vroegevogel! Het klinkt wel heel leuk de zonsopgang tegemoet rijden :).

@ Maureen: Hihi, leuk hoor dat je ook met mij een bosrit zou willen maken, alleen opperde Kim het ;).
Wel erg leuk dat je dat zo samen met je vriendin kan doen! Heerlijk en gezellig lijkt me dat.
Yeah, Angel een jaar van jouw, maak er een leuke dag van *\o/* !

@Marga (en andere ook): bedankt voor je reactie. Harry gedraagt zich voorbeeldig bij de meiden, dat is dus wel heel fijn.
Het is meer dat ik denk dat zij soms de gevaren van het een of ander niet in zien.
We hebben wel goede afspraken gemaakt hier over. Kreeg zaterdag nog een berichtje van beide meiden dat ze nog een lach van oor tot oor hadden, omdat ze zo genoten hadden van het samen rijden en het zorgen voor Harry. Dat vond ik dan wel erg lief.
Verder was dit dus een uitzondering, en verzorgen ze hem niet een vaste dag in de week (al zouden ze dit met liefde doen denk ik, maar vind ik die verantwoording voor hun nog te groot), maar echt op momenten dat ik meerdere dagen niet kan.

Sabrina en Harry:
Gisteren alleen even in het land geknuffeld en een paar grondwerkoefeningen gedaan.
Harry was wel te porren voor het oefenen met ienniemienie stukjes wortel (hoezo food minded ;))

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 10:04

@Maureen, gefeliciteerd meis, komt helemaal goed.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:30

@sabrina en aranka: ja het is echt heerlijk om zo vroeg op te staan en dan in alle rust over de hei en door het bos te rijden. ben ook al eens reeen tegen gekomen.
@maureen: hihi vergissen is menselijk.

Kim en Nelleke:
vandaag doen we lekker niks. manlief geeft ze te eten en ik vlieg van hot naar her. dit vind nelleke heeeeeeelemaal niet erg.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:40

hee meiden

ik heb wat foto's van de fries zou k die mogen plaatsen?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:46

Van mij wel! Ik ben wel benieuwd waar je nu mee bezig bent :D, anders doe je ze in een link.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:51

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:02

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:08

k vind angel wel echt opgeknapt hoor :j

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:30

Wat een prachtige fries! Jullie zijn een leuke combi Wieneke, het is alleen wel ff wenen van jou op een haflinger naar fries!

Angel ziet er echt goed uit na een jaar! En die vakantie vetjes gaan er vanzelf wel af ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:33

arankeng schreef:
Wat een prachtige fries! Jullie zijn een leuke combi Wieneke, het is alleen wel ff wenen van jou op een haflinger naar fries!

Angel ziet er echt goed uit na een jaar! En die vakantie vetjes gaan er vanzelf wel af ;)

dankje, haha klein verschilletje maar toch, van 1.38 naar 1.67 :P

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:40

Hallo dames!

@ Wieneke : Wat een leuke fries en jullie zien er leuk,uit samen.

Simone en Simone :
Gisteren ben ik voor de gein eens op Moos gaan zitten. Had er al vaker alleen mn been over heen gelegd en aangezien ze hier totaal niet op reageerde dacht ik doe eens gek eens kijken hoe ze reageert. Dus zonder zadel met een halstertje mbv een krukje er rustig op gaan zitten. Ze gaf geen kick! Voelde heel speciaal om voor het eerst op je 'baby's te zitten. Dit was natuurlijk eenmalig want ze is nog jong, het echte inrijden komt volgend jaar als ze er aan toe is.

Vandaag moos lekker gewassen en een stuk gewandeld. Verder is mijn mest container gebracht, dus alle.opgespaarde vuilniszakken met mest erin leeg gegooit, helaas heb ik nu wel last van mn rug. Nu nog even voor de laatste keer vanavond naar ze toe om nog wat hooi te geven een een knuffel voor het slapen gaan :-)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:12

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:55

@wieneke: wat een mooie fries ziet er goed uit.
@simone dat is een goed begin als ze geen kick geeft. ja en die messt is voor iedereen geen lolletje.
@ maureen: die ziet er ook goed uit. daar is ook het jeugdige er van af. nu meer volwassen.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:51

@wieneke: leuke foto's, mooie fries.
@simone: wat stoer dat je het even geprobeerd hebt. Wat knap dat ze zo rustig is en ze geen kick geeft. Hoe gaat het met je rug?
@Maureen: Angel ziet er goed uit, leuk paardje!

Sabrina en Harry
Gisteravond ben ik voor het eerst alleen met Harry gaan wandelen.
Voor de meeste van jullie waarschijnlijk heel gewoon ;), maar wij hadden het nog niet gedaan.
Dit omdat de vorige eigenaresse van Harry verteld had dat wandelen met Harry niet echt een optie was. Tenzij je een hengste ketting om zou doen, omdat meneer zich anders los trekt om gras te gaan eten.
Ik heb me hierdoor onzeker laten maken en steeds uitgesteld om het alleen te gaan doen.
Maar nu we zo druk aan het leren zijn, ik me langzaam weer zekerder begin te voelen, dacht ik we gaan ervoor.
Harry was in een gezellige bui en kwam zowaar op me af lopen in het land, *\o/* wheehoew!
Ik heb wel zijn touwhalster om gedaan en daar gingen we.
Harry haperde even toen we het pad af wilde lopen, had zoiets van wat gaan we nou weer doen?!
Maar hekje achter ons dicht gedaan en meneer liep super braaf mee!
Op de terug weg heeft Harry twee keer een poging gedaan om een hap gras te nemen, tja de verleiding is dan ook heel groot in de polder, maar het is hem niet gelukt en hij heeft zich ook niet geprobeerd los te trekken :).
Ik blij, weer iets wat we gewoon samen kunnen doen :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:55

dankjewel meiden voor de leuke reacties

@simone, wat leuk zeg dat het zo goed ging!
@sabrina, fijn dat het wandelen lukte, is altijd hartstikke leuk om te wandelen vind ik :j

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:31

@simone: dat moet vast een heerlijk gevoel zijn om voor het eerst op je "kleine" meid te zitten!

@Sabrina: super dat jullie samen langs de weg zijn gegaan! Dat staat weer voor vooruitgang! Met Sandra kon ik zonder touw langs de weg (deed ik niet hoor) straks kunnen jullie dat ook met wat oefenen :D

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:41

Orpha

Gisteren een les gehad, maar verliep eigenlijk niet zo goed...
Had een week niet met haar kunnen rijden waardoor ze supr hevig liep.
En ik niet veel te zeggen had aan haar. Aangezien ze haar energie kwijt wou:p na een uur werken had ze nog net evenveel energie als in het begin.

Vandaag nog eens proberen rijden als het weer een beetje beter wordt...

Afbeelding

Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:01

Sorry dat ik niet helemaal bijlees, de laatste tijden weinig tijd gehad! Heb wel Wieneke op een Fries onthouden! Ben blij voor jou dat je een nieuw (verzorg)paardje hebt gevonden waar je vast veel plezier mee zal beleven!

Die 'discussie' over kinderen alleen met je paard: ik geef les met Formera (zoals jullie wel weten) dus er rijden geregeld kleine dondersteentjes op haar rug en dat kan ik prima verdragen, omdat ik erbij ben! Ik bepaal nog steeds hoe en wat aangezien ik lesgeef, maar alleen zou ik nooit willen, niet omdat ze nog zo jong zijn maar gewoon omdat Formera mijn paardje is en ik niet gerust zou zijn...

Lore en Formera

Donderdag had ik dus brandblaren van achter Formera te skieën, gelukkig waren deze heel snel weg, had een laag nivea op mijn vingers gelegd en dan windeltje eromheen en zaterdagavond waren de blaren weg en had ik ook geen pijn meer!

Vrijdag niet bij pony geweest, moest gaan babysitten, kindje is bijna 3 maand <3

Zaterdag ben ik met Formera in de wijk gaan wandelen, vriend mee op de fiets. Formera was super braaf en liet zich gewillig door vreemden aaien en bewonderen, ik heb een fotomodel in de maak! Toen we weer op stal kwamen waren ze hooi aan het lossen met maar liefst 3 tractors maar het deed mijn meisje niets, ze liep er gewillig naartoe en had er echt helemaal geen schrik van! Daarna moest ik nog terug om wat poep op te ruimen maar dat heeft vriendje voor mij gedaan <3 Heb het hem niet eens moeten vragen...

Zondag maar heel even aan de longe gehangen want was mij veel te warm en ze was erg rustig, handschoenen die ik aanhad tegen de blaren dus maar weer uitgedaan want had ze echt niet nodig!
Daarna douche gegeven en lekker samen 'in de wei gestaan' (ik een boekje liggen lezen naast haar in de zon!).

Gisteren alweer niet kunnen gaan omdat ik moest gaan babysitten, dat is vanaf nu weer elke maandag. Vanavond kan ik hopelijk rijden, want zoals Oreade zegt, hier in België regent het!