Haflinger Weekend Ermelo 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Haflinger Weekend Ermelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:41

Een vraagje, hoe laat begint ongeveer de eerste deelnemer? :)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:37

9 uur geloof ik.

Wij zijn er over een half uurtje! Succes iedereen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:27

Wáuw. Wat een dag! _/-\o_
Was voor mij de eerste keer dat ik erbij was (helaas zonder paard) en ik vond het echt super!!
Ik voelde me hondsberoerd, maar het was zo gezellig en mooi allemaal om te zien dat ik gewoon lekker tot het einde ben gebleven :D

Helaas was ik het papiertje kwijt geraakt waar de bokkers met tijden op stonden om te fotograferen.. maar volgens mij heb ik wel aardig wat bokkers gespot (niet aangesproken). Het zijn totaal bijna 700 foto's geworden dus zal m'n best doen om op te schieten en wat te plaatsen. :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:38

Haha, het was inderdaad een hele leuke dag geworden! heb 2 bokkers gezien, verder niet goed gekekenxD

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:47

De eerste.. waarvan ik bijna 100% zeker weten dat het een bokker is... Herkende de Haflinger écht ergens van.. maar ik heb geen idee wie. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Klik - Klik - Klik

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:47

Dat is S_uus geloof ik!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:48

En ik zag Feey , ik herkende het gelijk, omdat ze ( je ) zij dat je in het bruin zou komen! Ik stond te kijken naar suus en Feey bij het bestgaand haha

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:06

Bestgaand onder het zadel.. welke groep dit was weet ik niet, was rond kwart voor 12 dat ik er stond. Van deze groep weinig foto's.
Stond in een niet al te beste hoek en deze groep was ook vrij vol.. Van andere groepen wel meer foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Klik - Klik

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:34

Nou nou,

het was me het dagje wel.
Het was mij eerste keer op de haflingerdag en mijn eerste keer M1. Mijn pony liep super lekker met inrijden en was helemaal blij, totdat ik de ring in kwam. Ineens waaide er een papiertje omhoog wat op de grond lag en vanaf dat moment was mijn pony één en al spanning en wou er niet meer langs :( Ik maakte hierdoor grote fouten (verkeerde galop, 2 keer uit galop vallen, geen schouderbinnenwaarts tonen). Uiteindelijk toch nog 176 gereden waar ik super trots op ben gezien de proef.

Bestgaand vond ik maar raar. Het jurylid dat er was heeft mij een keer kampioen van Overijssel gemaakt bij bestgaand en nu stond ik achteraan. Ik reed lekker relaxt en ontspannen en er waren een paar die er een racewedstrijd van maakten. Tot mijn verbazing kwamen die ook nog bovenaan te staan. De nummer één in mijn groep liep letterlijk constant te diep. Ik vind het persoonlijk niet correct dat zo iemand nummer één wordt aangezien het geen correcte manier van rijden is.

In ieder geval hebben wij wel genoten en gaan we volgend jaar zeker weer! Dan wil ik ook graag een springparcours doen en de vaardigheid. Bestgaand doe ik niet weer. Dat is gewoon niet mijn ding :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:34

Leuk al die foto's! Ik mis het wel hoor nu ik geen haflinger meer heb, het hele Ermelo gebeuren :+:

Weet iemand al uitslagen? :D Ben erg benieuwd hoe bekenden gereden hebben!

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:08

Cynn_x schreef:
Bestgaand onder het zadel.. welke groep dit was weet ik niet, was rond kwart voor 12 dat ik er stond. Van deze groep weinig foto's.
Stond in een niet al te beste hoek en deze groep was ook vrij vol.. Van andere groepen wel meer foto's!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Klik - Klik

maar wel een hele mooie foto van mijn zoon

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:13

Ik heb ook meegedaan aan Ermelo. Was super gaaf :). Ik starte voor de eerste keer B officieel dressur, En ben thuis gekomen met 2 winstpunten. Ondanks dat het op het gras was ipv op het zand (ik had geen ijzers om met kalkoen) Ik heb 193 punten behaald en hiermee 4e geworden. En 181 punten :). Zo trost op mijn hafje :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:22

Wij zijn ook weer thuis.. :)

Ikzelf heb niet zo'n topdag gehad..
Losrijden ging echt heerlijk, eenmaal in de ring had t net ff wat gemiezerd en was het spekglad. Heb ook geen ijzers en Willy is heel bang om te glijden dus die ging heeeeeel voorzichtig lopen. Kon er niet lekker mee omgaan en net meer aan rijden en ging eens uit de ring en reed eens verkeerd. 169 en 172 waren mijn punten, volgende keer beter.

Dus toen al mijn punten ingezet op t springen. Daar blinken we momenteel echt in uit..
Maar goed het springen eindigde op de EHBO post.. :(
Willy was vermoeid en tikte met inspringen een balk er af. Daarna begon ie ontzettend hoog te springen en raar te doen. Ik denk echt een combi van vermoeidheid en overdrevenheid omdat ie zijn voeten niet wilde stoten.. Hij sprong boven de staanders uit.
Kon het een paar keer uitzitten maar daarna lukte het niet meer.. Dus werd ik mooi gelanceerd... Heb me echt ontzettend bezeerd en kan momenteel ook niet lopen. Was dolblij met mn cap, want ondanks dat ik die op had, heb ik een mega bult op mn kop. Verder wat schaafwonden..
Heb nog wel verder gesprongen, maar heb me wel afgemeld voor het echte parcours..

Gonnie heeft t daarentegen ontzettend goed gedaan. Ze heeft Willy een paar keer gereden, op 1 hand te tellen zowat en reed mooi 199 punten in de B zonder startkaart.. :D
Ze had eerste prijs.
Daarna heeft ze naast Anja in de parade gereden en Willy heeft zich keurig gedragen.. :D Zij heeft echt een geweldige dag gehad, en ik ook, puur omdat zij zo genoten heeft.. :)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:37

Wat vervelend Sita! Volgens mij heb k dat gezien. was dat niet bij hindernis rechts achterin?

Heb ontzettend veel foto's, meeste staan er wel op gok ik. Maar daar ga k morgen mee aan de gang, net thuis.. Ritje van 2,5uur.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:41

Nee, het was nog bij t inspringen.. Heb t hele parcours niet met paard gezien, helaas.. :\
Hij werd ook wel n beetje opgefokt van alle scheurende haffies in de inspringring.. Maar goed, hij heeft dat maar te handelen vind ik dan. Het ging ook een hele tijd goed, maar op den duur kon ik t echt niet meer uitzitten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:26

Wat was er trouwens gebeurd bij het vaardigheidsparcour (geloof ik dat het was). Zag dat er heel veel coupons niet opgehaald waren, en keek even nieuwsgierig ernaar.. las ik dat er eentje was uitgesloten wegens 'slaan naar groom' ??? -O-

EDIT:

Nog meer bestgaand onder het zadel. Groepje van ongeveer 12:10 in de ring.

Afbeelding

Afbeelding

Klik - Klik - Klik - Klik - Klik
Klik - Klik - Klik - Klik - Klik
Klik - Klik- Klik - Klik - Klik
Klik - Klik

Hier zitten geloof ik ook een aantal bokkers tussen. :j

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:50

Cynn_x schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Klik - Klik

Jeej, een mooie foto van mij en Arlie :D De tweede link. Super bedankt!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:11

Jeetje, wat heftig zeg Sita_! Ik hoop dat het snel weer beter gaat, klinkt als een flinke val!

Ermelo was leuk!! Het was mijn allereerste keer Ermelo dus ik was erg benieuwd. Voor Arlie was het pas zijn tweede wedstrijd dus ik was ook benieuwd hoe hij het zou doen/vinden. We hebben meegedaan aan 2 proeven in de klasse B Volwassenen zonder startkaart en bestgaand.

Met losrijden ging het niet zo fijn. Ik probeerde een beetje op safe te rijden omdat het gras nat was en Arlie geen stiften in had. Dus voor de eerste proef hadden we niet zulke goede voorbereiding. Eenmaal de ring in was het helemaal drama. Meneer vond de hekjes, bordjes en het juryhok mega-eng. Ook was hij enorm kijkerig wat het ook niet allemaal beter maakte. Gelukkig is hij meestal wel snel gewend en nu dus ook. Dus toen heb ik redelijk de proef rond kunnen sturen. Voor de eerste proef hebben we 186 punten gehaald en waren we uiteindelijk 4e. Terwijl ik er echt een rotgevoel over had.

De tweede proef ging al wel wat beter maar nog steeds niet dat ik dacht: 'Wauw, deze ging heel lekker!" Nu heb ik dat niet snel maargoed :P Toch vond de jury het een nette proef en werd deze beloond met 191 punten. Met deze punten ben ik uiteindelijk KAMPIOEN B volwassenen zonder startkaart geworden!! Echt totaaaal niet verwacht! Maar ik was echt super blij en had echt een smile van oor tot oor toen we naar voren geroepen werden :D Geweldig!

Bestgaand vond ik opzich ook wel leuk, maar idd wat Rosanna1990 zei, het was gewoon wie het meest hard kon draven had ik soms het idee.. (Ik heb trouwens nog met je gepraat Rosanna1990, na bestgaand. Toen we richting de stallen liepen) Uiteraard niet door, had ik ook niet gedacht.

Maar al met al een onwijs leuke dag gehad met een verrassend einde! Leuk om sommige mensen uit dit topic in real life gezien te hebben :)

En foto's zie ik natuurlijk graag hihi!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:26

De laatste voor vanavond. Voorproefje voor morgen. Ben kapot... ik ga naar bedje toe... er komen nog héél veeeeel foto's.. :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:36

@Cynn_x : zie 2 foto's van Manchester voorbijkomen met bestgaande! Leuk :D Wij hebben een topdag gehad 2x eerste in het L1 dressuur met 208 en 203! Met bestgaande zijn we uiteindelijk 3e geworden. Ben echt super trots en met bestgaande liep hij echt top. Ik vloog door de baan heen!hihi

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:38

Heb vandaag ook een paar bokkers gezien en even gekletst! Altijd gezellig :)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:40

Birmaantje schreef:
@Cynn_x : zie 2 foto's van Manchester voorbijkomen met bestgaande! Leuk :D Wij hebben een topdag gehad 2x eerste in het L1 dressuur met 208 en 203! Met bestgaande zijn we uiteindelijk 3e geworden. Ben echt super trots en met bestgaande liep hij echt top. Ik vloog door de baan heen!hihi

Netjes joh!!
Heb jouw proeven & bestgaand ook! Was gelukt dus qua tijdsindeling ;)
Laatst bijgewerkt door Monica_86 op 25-08-12 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 23:42

Hey foto hierboven is me stalgenoot op de moeder van Luna :D Ze was 1e met een B menproef :)

Ben heel benieuwd naar de rest van je foto's.. Jammer dat je briefje kwijt was...

Morgen mijn verslagje.. Ben echt stuk nu.. Trusten allemaal!!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:44

@Monica_86 : Leuk,leuk je maakt me nieuwsgierig

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:47

Volgens mij heb ik van jou in de parade ook een aantal.
Haha morgen ermee aan de gang!