hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:20

Jij zegt dat de mensen hier zo goedkoop mogelijk uit willen zijn, maar sommige paarden kostten gewoon minder, dat hoeft niks met de kwaliteit te maken te hebben ;) . Ik heb mijn 'die-wil-ik-hebben' paard gekocht, en ja ik had er ook meer voor neergelegd, maar dat kostte hij gewoon niet. Ik heb hem niet op de prijs uitgezocht maar op hem zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:47

En als je er een frysio zadel bij kreeg dan kostte je haf in verhouding ook minder ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:15

Nessie schreef:
Jij zegt dat de mensen hier zo goedkoop mogelijk uit willen zijn, maar sommige paarden kostten gewoon minder, dat hoeft niks met de kwaliteit te maken te hebben ;) . Ik heb mijn 'die-wil-ik-hebben' paard gekocht, en ja ik had er ook meer voor neergelegd, maar dat kostte hij gewoon niet. Ik heb hem niet op de prijs uitgezocht maar op hem zelf.

----

ik heb niet gezegt dat mensen hier goedkoop mogelijk uit willen zijn.
ik heb gezegt dat ik het appart vind dat er sulke goedekopers bij zitten.
en daar onder over de gene die deze topice heeft geopend,,
dat het toch niet gaat om de prijs maar om het paard.

en heb je mij horen zeggen dat ik hem voor het geld heb uitgekozen?
ik zei zelfs dat het niks uitmaakten hoe duur die was, okal kosten die 500 of 1000 of 3500 ik wist en zou hem moeten hebben.

Het Fryso zadel was een oud model die hadden die mensen nog van vroeger.
Er licht nu een nieuw Fryso zadel op, en een nieuw hoofdstel.

Maar daar kan je over blijven door gaan want als je bij je paard een paar sjabraken krijgt, waar je tegen woordig al 50.00 en meer voor betaalt en je hebt een paard van 500.00 euro dan heb je er ook niks voor betaald!!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:43

Jodie_Delano schreef:
Nessie schreef:

----

ik heb niet gezegt dat mensen hier goedkoop mogelijk uit willen zijn.
ik heb gezegt dat ik het appart vind dat er sulke goedekopers bij zitten.
en daar onder over de gene die deze topice heeft geopend,,
dat het toch niet gaat om de prijs maar om het paard.

en heb je mij horen zeggen dat ik hem voor het geld heb uitgekozen?
ik zei zelfs dat het niks uitmaakten hoe duur die was, okal kosten die 500 of 1000 of 3500 ik wist en zou hem moeten hebben.

Het Fryso zadel was een oud model die hadden die mensen nog van vroeger.
Er licht nu een nieuw Fryso zadel op, en een nieuw hoofdstel.

Maar daar kan je over blijven door gaan want als je bij je paard een paar sjabraken krijgt, waar je tegen woordig al 50.00 en meer voor betaalt en je hebt een paard van 500.00 euro dan heb je er ook niks voor betaald!!

Sorry maar ik moet echt 3 keer lezen voordat ik begrijp wat er staat..
Een beetje abn zou wel fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:13

Idd.. En bovendien sprak je eerst over een gloednieuw frysio zadel dat je erbij kreeg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:17

Ik heb voor mijn negenjarige papierloze recreatiemerrie 1500 euro betaald inclusief halster,touw en bitloos hoofdstel van Barefoot. Vind het zelf een goede prijs voor een lieve,brave en gezonde haf.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:13

In mijn eerste verhaal staat een fout, ik kreeg er een oud Fryso zadel bij en er ligt nu een nieuw Fryso zadel op.

Als je hier niet normaal kan praten, doeidoei!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:38

Maar dan is het toch logisch dat mensen denken nou een nieuw zadel is ook veel waard? Wij kunnen immer niet ruiken dat jij typfouten maakt ;)

Maargoed om op je vraag terug te komen. Ik heb best wel wat geld over voor een haf. Maar ik wil dan ook
Een goede merrie met zeer goed papier en goede keuringsresultaten en bovendien nog jong,modern en sportgefokt met goede mogelijkheden voor de toekomst. En die heb ik gevonden :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:12

Yvank_ schreef:
Maar dan is het toch logisch dat mensen denken nou een nieuw zadel is ook veel waard? Wij kunnen immer niet ruiken dat jij typfouten maakt ;)

Maargoed om op je vraag terug te komen. Ik heb best wel wat geld over voor een haf. Maar ik wil dan ook
Een goede merrie met zeer goed papier en goede keuringsresultaten en bovendien nog jong,modern en sportgefokt met goede mogelijkheden voor de toekomst. En die heb ik gevonden :)

Ik kwam er ook pas net achter.
SORRY!!!

Maar wat ik ook in mijn verhaal al zei,
Je koopt een paard toch niet omdat ie veel geld kost om te zeggen kijk ik heb een paard van zoveel.
Nee je koopt een paard omdat je hem graag wilt hebben, en als je iets wilt hebben dan maakt de prijs toch niet uit?
Tuurlijk het is mooi mee genomen als ie niet zoveel kost.

Maar ik heb die van mijn gekocht omdat ik hem moest hebben, ik was helemaal verliefd
En hij kosten €2750,- en ik wouw hem zo graag hebben dat we niks aan de prijs hebben gedaan.
Laatst bijgewerkt door Jodie_Delano op 06-01-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:17

Dat ben ik niet met je eens :) ik weet wat haflingers waard zijn en ga daar dus geen fantasieprijzen voor betalen. Als mijn merrie veel meer gekost had dan had ik haar ook laten staan. Ik blijf in de prijzen wel reëel ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:24

Nou ja gelukkig heeft iedereen dan zijn eigen mening daar over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:55

Ja klopt :) ik betaal mn paard helemaal zelf dus als ik 3000 neer moet leggen voor een paard die dat imo noet waard is doe ik dat dus ook niet.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:15

ik heb mijn haf, hengst voor 250 gekocht. (hij was toen 6 maanden oud) ik heb wel mazzel gehad want alleen als de dekkosten van zijn vader waren 280 euro :+
hij heeft papieren

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:40

Voor mij is er ook een grens hoor, het moet reeel blijven. Ik zag een bijna 20 jarige hengst in Duitsland voor 20.000 euro, nee dat zou ik er niet voor neerleggen ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:29

Nessie schreef:
Voor mij is er ook een grens hoor, het moet reeel blijven. Ik zag een bijna 20 jarige hengst in Duitsland voor 20.000 euro, nee dat zou ik er niet voor neerleggen ;)

Voor een 20 jarige hengst, wat een bedrag?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:30

Yvank_ schreef:
Ja klopt :) ik betaal mn paard helemaal zelf dus als ik 3000 neer moet leggen voor een paard die dat imo noet waard is doe ik dat dus ook niet.

Nou ja iedereen daar zijn eigen mening over.

En mijn topper is het ook meer dan waard!!
En dit was het bedrag dat die mensen er voor wilde hebben en daar hebben wij niet over onderhandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:37

Ja precies ieder zijn eigen mening ja :) , al moet een haf wel heeeel bijzonder zijn/goede resultaten wil ik er mee dan 2500 voor geven :D

Cup__Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:21

1000 euro, maar we kenden de mensen vrij goed

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:15

Ik betaal ook alleen wat ik vind dat hij/zij waard is! Ik vond mijn haflingers ook beide echt geweldig voor ik ze kocht en had ook meteen die klik met beide. Maar dat maakt niet dat ik niet over de prijs onderhandelt heb. Ik vind een paard kopen leuk maar als een koper fantasie prijzen vraag(wat overigens bij beide bij mij niet het geval was) het niet nodig om de oude eigenaar in zijn vuistjes te laten lachen omdat ik zo gek ben geweest zijn fantasie prijs te betalen!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:06

Mijne kostte 750 als veulen, maar bleek later staar te hebben in zijn rechter oog waardoor er nog heel veel kosten bij kwamen van het paardenziekenhuis. Maar hij heeft er nu geen last meer van. Ik ben 4 maanden geleden begonnen met inrijden, en hij doet het super! Ben echt super blij met / trots op hem!

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:00

hey hey heb mijn haflinger ruin van drie gekocht voor 800

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:18

King gekocht met papieren 8 maanden geleden (word in juli 4 jaar) zadelmak je kon er op stappen zeg mara en verkeersmak 950 euro inclusief tuig

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:52

wat een lage prijzen ik ben opzoek naar een haf maar ik zie heel veel hoge prijzen op MP rond de 2000€ en soms nog meer en die kunnen dus niets bijzonders geen nivo op bijv wedstrijd.Als je dan vraagt of het een vraagprijs is of vast dan worden ze bijna boos want hij/zij is het echt waard.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:55

Haflingers varieren inderdaad enorm qua prijs. Een jaar geleden waren ze inderdaad heel goedkoop maar nu het aantal dekkingen terugloopt zijn er ook minder paarden te koop en gaat de vraagprijs omhoog. Ik vind 2500 euro een mooie prijs voor een mooie jonge haflinger met goede papieren. Dan hoeft deze nog niet veel gepresteerd te hebben. Maar inderdaad het meeste op marktplaats worden behoorlijk hoog aangeboden. Om dan maar niet te praten over de foto's die geplaatst worden.
jessie84 schreef:
wat een lage prijzen ik ben opzoek naar een haf maar ik zie heel veel hoge prijzen op MP rond de 2000€ en soms nog meer en die kunnen dus niets bijzonders geen nivo op bijv wedstrijd.Als je dan vraagt of het een vraagprijs is of vast dan worden ze bijna boos want hij/zij is het echt waard.

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:29

Voor mijn 5 jarige topper heb ik 1400 betaald.
Geen stalgebreken, ongelooflijke knuffelaar, ale toebehoren erbij behalve zadel, 200% verkeersmak.
Ik vind hem persoonlijk ook een prachtige Haf maar hij is wel ietwat te dik.