Moderne haflinger, wat vinden jullie er van?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Moderne haflinger, wat vinden jullie er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:33

dat klopt inderdaad sammyoo!
maar ik bedoel meer te zeggen dat het vaak als ouderwetse haflinger word bestempelt, terwijl de conditie van de haflinger op dat moment niet optimaal is..

Klassiek dacht ik ook aan Midas-Hanja..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:36

Even gekeken bij Midas Hanja maar die is ook klassiek met zijn 20 jaar :+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:25

Midas hanja vind ik inderdaad een erg mooie hengst ;)
Toch een stuk steviger gebouwd dan andere doorsnee hengsten ..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:57

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 08:35

inderdaad, toch vind ik Haron niet extreem ouderwets!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:36

niet extreem nee, maar ook niet modern

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:19

ik vindt ze zelf bijde erg mooi :)
mijne is dan wel een luxe type,

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:22

stef schreef:
ouderwetse haflinger hengsten?

meastro v/d Bosrand
http://www.haflingerdressuurstal.nl/maestro_werkend.htm

Apollo van schafferden
http://www.hethaflingerforum.nl/images/ ... border.jpg

Haron van de milt toch ook wel

En zo ongetwijfeld nog heel veel meer

Eindelijk een goed voorbeeld van de ouderwetse Haflingers.
Maestro is dan toevallig de opa van mijn haflinger..
Maar dit vind ik nou mooie hengsten! Deze zijn goed in conditie en toch stevig gebouwd.
Prachtig :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:37

En Strizzie van de Heksenketel? Of dekt die niet meer?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 04:41

stef schreef:
ouderwetse haflinger hengsten?

meastro v/d Bosrand
http://www.haflingerdressuurstal.nl/maestro_werkend.htm

Apollo van schafferden

Haron van de milt toch ook wel

En zo ongetwijfeld nog heel veel meer

Qua type vind ik de 1e en laatste nog wel leuk, de middelste kan ik echt niet warm of koud van worden. Maar ik ben dan ook geen Haflinger-liefhebber bij uitstek. Ik vindt ze gewoon leuk, zeker nu ik er toevallig ook een heb. :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:11

ja inderdaad, ik houd ook niet van alle hoor, maar ben ze wel steeds leuker gaan vinden!
Haron is op de site heel anders dan deze foto!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:15

Ik denk ook niet dat apollo nog leeft. Apollo is de opa van mijn halfje, en haar moeder is al 23, dus tja ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:42

Het gaat er niet om of het dier nog leeft, maar of het type en model aanspreken. En mij dus totaal niet. Kom maar op met die modern gefokte Haflingers. Whahaha. :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:46

Haha ik val er denk ik ook meer op hoor, alhoewel die robuuste goed in model staande haflingers vind ik ook erg gaaf.
Als ik kijk naar almnebel Imladris, vind ik dat een erg mooie haflinger, vind de kleur van de manen alleen een minpuntje..

Ik was ook nooit zo van de haflingers, maar na ermelo vond ik het toch ook wat hebben! leuk om ze allemaal bij elkaar te zien!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:51

dat snap ik chaos, maar 30 jaar geleden waren de haflinger anders dan nu, toen waren ze allemaal zoals een meastro en een apollo, moderne hafs bestonden toen nog niet

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:52

Ik ben nooit een Haflingerliefhebber geweest, maar heb er wel veel van gezien. De beste vriendin van mijn moeder is een heel bekende fokster (stond toevallig laatst weer lang en breed in de Paardenkrant geloof ik) dus heb daar veel gezien enzo. Mijn vroegere beste vriendin had ook heel goede Haflingers dus dan ging ik mee naar de kampioenschappen enzo (in Lichtenvoorde, en NoordHolland ben ik een keer geweest) en ging ik mee naar de KVTH in Den Bosch geloof ik. Maar dat zal wel schelen denk, als je echt ín die Haflingers zit heb je er denk ik andere kijk op als ik als buitenstaander.

Nee Stef. Dat weet ik, ik ken er nog zo een, de stammoeder van de lijn van die vriendin (volg je het nog) die is 36 ofzo? Ook heel ouderwets én leuk om te zien, maar thats it. Dus ik bedoel te zeggen dat ik het positief vindt hoe de Haflingerfokkerij zich heeft ontwikkeld tot dusver, nu is het zaak de we gaan kijken dat we er niet in doorslaan. :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:54

Chaos: ik geef je er helemaal gelijk in! over dat doorslaan!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:58

Ik ben in september naar de dartmoor hengstenkeuring in Lunteren geweest en viel daar midden in een haflinger keuring. Elite keuring oid als ik het goed onthouden heb(weet niet precies hoe de predikaten bij het haflingerstamboek werken, dus bind me er niet op vast), iig merries die op de regionale keuringen al uitgeselecteerd waren.

Maar als dat de top van NL is vind ik het nivo bedroevend :o. Kwa type vond ik ze enorm luxe, in beweging niet spectaculair, veel niet correct (of zelfs onregelmatig) en kwa conditie schraal (wat de bespiering ook niet tengoede komt).

Veel wat toontreded en daardoor wat maaiend in beweging. Het waren volgens mij allemaal 3 of 4 jarige merries maar als je gezegt had dat het twenters waren had ik je ook geloofd.

Ik weet niet wat het haflingerstamboek wil, ben daar helemaal niet thuis in (mijn hart ligt bij de shet, met de dartmoor als goede 2e). Maar het kan toch niet zijn dat een stamboek matig bewegende en weinig correcte paarden wil zien?

Jeannewhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:04

Wij hebben een oud type (echt een tank en voornamelijk koetspaard) zonder stamboom en een luxe type met stamboom. Ze zijn dus heel verschillend maar ik vind ze beide mooi en ze hebben dezelfde stokmaat (1.54, groot dus!). Ik moet wel zeggen dat onze tank wel meer geschikt is om voor de koets te lopen en dat vind ik dan echt een prachtig span.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:16

Ik vindt bijv. ook heel veel dekhengsten gigantisch maaien. Naar mijn mening zou dat echt niet mogen, maarja, who am i. :+

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:36

Dennis schreef:
Ik ben in september naar de dartmoor hengstenkeuring in Lunteren geweest en viel daar midden in een haflinger keuring. Elite keuring oid als ik het goed onthouden heb(weet niet precies hoe de predikaten bij het haflingerstamboek werken, dus bind me er niet op vast), iig merries die op de regionale keuringen al uitgeselecteerd waren.

Maar als dat de top van NL is vind ik het nivo bedroevend :o. Kwa type vond ik ze enorm luxe, in beweging niet spectaculair, veel niet correct (of zelfs onregelmatig) en kwa conditie schraal (wat de bespiering ook niet tengoede komt).

Veel wat toontreded en daardoor wat maaiend in beweging. Het waren volgens mij allemaal 3 of 4 jarige merries maar als je gezegt had dat het twenters waren had ik je ook geloofd.

Ik weet niet wat het haflingerstamboek wil, ben daar helemaal niet thuis in (mijn hart ligt bij de shet, met de dartmoor als goede 2e). Maar het kan toch niet zijn dat een stamboek matig bewegende en weinig correcte paarden wil zien?

ik ben het hier wel mee eens, wat ze bij ons de top der top noemen vind ik heel erg tegen vallen.

ik heb dan ook een vrij luxe staan en een iets minder luxe maar ook mijn hartje gaat naar de wat mindere luxe. correctheid op de gangen mogen ze ook wel wat strenger aan pakken, net als bij kwpn.

maar het blijft ieder zijn mening

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:20

ohja, die maat, ook zoiets, tegenwoordig zitten (willen) ze allemaar boven de 1,50...
Die van mezelf is 1.39 en ik heb nog een 3 jarige staan (vol papier) waar ik aan twijfel of ze de 1.30 red :j

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:28

ja je moet een haf hebben boven de 1.36 als ik het goed heb, terwijl hafjes van onder de 1.36 ook erg leuke beesje zijn ik zelf heb ze ook rond de 1.50 of groter
maar het hoeft niet persee

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:02

1.30 wat een leuk maatje zeg! kom je neit vaak tegen ik had ook een C-tje gehad!

Dat hele iele vind ik ook niet mooi, er moet wel iets aan zitten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:05

Kopen? ;)