Elin heeft ook aan twee kanten manen dus sowieso geen deken met hals, ze is hartstikke lekker warm onder die manen. Normaal kam ik ze altijd naar één kant toe, maar nu met de winter komt het eigenlijk wel goed uit dat ze aan beide kanten hangen
ik weet nog niet, ik hem wel een fleecedeken met hals op! maar die is net wat te klein voor zijn hals waardoor die telkens los schiet! ik moet nog een winter deken halen voor hem..
Dat is ook de rede dat ik een losse hals heb. Die kan ik dus aan de deken vast maken, echt ideaal, aangezien je de maat van de hals kan kiezen, ik heb dan ook voor een L gekozen, deze is ruim zat, en ze heeft geen last van afschurende manen... Echt ideaal, want ik kan hem er dus ook weer af halen als het niet nodig is...
alleen fanny en liane staat met een hals deken op omdat fanny nog wel schuurt en liane dag en nacht buiten staat en ik die wel scheer, vind ik het niet praktisch met een losse hals omdat het er nog wel eens in kan regenen wanneer zei grazen of dat de wint er onder komt, maar meningen verschillen er over.
Het probleem een beetje met een losse hals is dat de befestegingspunten heel lang zijn, waardoor het er idd onder kan regene. Ik wil de hals van mijn deken dan ook vermaken met musketonhaken, dan is het bevestegingspunt ook gelijk een stuk korter en zal het er (denk ik) niet zo makkelijk meer onder regen.
Viet
Geplaatst: 01-10-10 13:16
Ik heb nu winterdekens gekocht waar ik de hals aanvast kan maken.
Welke maat hals raden jullie aan voor een haf? Lot heeft een vrij korte hals.
Ik een L, maar qua lengte zou een M mooier zijn geweest. Mara heeft ook niet zo'n lange hals...
farahtjuh
Geplaatst: 01-10-10 13:18
mijn oude verzorg fjord had een losse hals, hij wiebelde door de wint altijd van achteren om hoog en de regen liep er zo bij in en dan was de voering nat en was hij er alsnog koud onder
Ik denk dat t scheren hier nog maar even uitblijft... Ik ben vrij vroeg begonnen met dekens en er zit nog vrijwel geen winterhaartje op... Ze zweten wel met rijden, maar zijn zo weer drooggestapt.. Ik zie het nog even aan..
ik zit nu erg te twijfelen of ik stan zou scheren of niet. En of ik hem nou helemaal zou scheren of niet. worden jullie paarden niet erg heet dan? Daar ben ik beetje huiverig voor.
Tot waneer mag je scheren om zomer goede vacht te hebben? Aangezien stanley nu behoorlijk zweet. MAar hij heeft nu een vacht en is natuurlijk nu niet koud.
Maar meestal als het kouder wordt dan zweet stan niet zo heel erg. Dus ik zit nog erg te twijfelen,
Vandaag was die behoorlijk bezweet en ben daarna nog even op rit geweest.Veel gestapt enz. Beetje gedraaf en nog was die nat. Niet klets nat en onder was het al droog.
Ik heb deken 175 op stan. past goed
wouterpaard
Geplaatst: 02-10-10 21:39
Wouter word er niks anders van helaas, mocht wel wat effect hebben dat die heter zou worden
Ik wil ook een vormpje scheren Maar ben al blij dat als hij er zo normaal uitziet haha Ik heb nog nooit geschoren, maar gelukkig komt mijn instructrice helpen.. Anders word het niks vrees ik
Guuc wordt er attenter van, hij heeft meer zin om te werken en te lopen
Geen hals hier ook, niet gemerkt dat hij hem nodig heeft gehad ook afgelopen jaren. Wel staat hij vanaf een uur of 4 's middags tot 10u 's ochtends binnen.
Mara word ietsie pietsie vriseen, maar absoluut niet vervelend oid. Het is niet dat ze opeens helemaal flipt en alleen nog maar stijgerd. Ze is gewoon vrolijker en je kan duidelijk merken dat ze het niet meer zo warm heeft. Ze kan veeeel langer door. Mara is trouwens wel helemaal kaal. Benen, een zadel;dekje kaak. De voorkant van haar hoofd heb ik niet gedaan, omdat ze kopschuw is, en ik dat dus niet met zo'n grote machine ga doen...
plutolover
Geplaatst: 03-10-10 15:09
en heoveel grams doen jullie kwa deken en waneer enz.?
Mijn hafje komt met de winter niet buiten. (alleen door mij een half uur en met rijden)
de winter van 2008/2009 heeft stanley heel goed gered met alleen zijn regendeken met fleece. De afgelopen winter heb ik nog een stal deken gekocht van 150/200 grams. Omdat het zo erg vroor. De regendeken heeft hij er niet boven op gehad. Maar hij was ook niet geschoren.
maar stel ik scheer hem. hoe zou ik het dan moet doen? Normaal krijgt hij als het overdags 10 graden blijft zijn regendeken met fleece en daar doet hij de hele winter mee. mocht het weer kouder worden overdags onder de 0 dan krijgt hij de 150/200 stal deken op.
Britt
Geplaatst: 03-10-10 15:47
Tja als ie niet buiten komt zal ie ook weinig energie verbranden Zou ik m niet te warm inpakken, bovendien zal het binnen ook wel warm zijn...
Elin krijgt haar 340 gr. op, daar had ze het vorig jaar met flinke vorst eigenlijk al warm genoeg mee. Maar die had dus ook al een redelijke vacht en ze heeft het niet bepaald snel koud. Dus deze winter krijgt ze die weer op en ik voel eigenlijk elke dag hoe ze aanvoelt en aan de hand daarvan vul ik bij of haal ik er iets af.