Haflingerweekend 5 en 6 juni

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinL

Re: Haflingerweekend 5 en 6 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:42

Ik kom de zaterdag met Annika en start twee keer M1 voor het eerst! Doe met het springen mee op 80 en dan crossen! Ik ben benieuwd!
Lijkt me erg gezellig

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:02

Het schijnt morgen erg slecht weer te worden, veel regen en kans op onweer, gaat de training dan nog wel door?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:11

Oeh, dat vraag ik mij dan ook wel af.
Ergens wel fijn dat het geregend heeft want de bak was echt heel erg mul (en stoffig := )

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:03

Carolien007 schreef:
Het schijnt morgen erg slecht weer te worden, veel regen en kans op onweer, gaat de training dan nog wel door?

Als je op weer.nl kijkt en dan per 3 uur vooruit dan lijkt het in de loop van de middag meer te gaan regenen. Het lijkt mij handig om de training dan te vervroegen naar 14:00 uur. Dit is dan gelijk met de tinkertraining. Kunnen jullie dan. Ik stuur iedereen ook even een mailtje.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:05

Hoeveel paarden doen er dan mee?

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:38

ik kan eigenlijk de gehele dag, dus ik zou wel kunnen, maar wordt de groep dan niet te groot? Bij ons zouden er toch al 6 meedoen?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:42

@Carolien: Net een mailtje van Michel gehad.
Er zijn 4 tinkers en 4 hafjes. Dus zijn we (net als vorige keer) met zijn 8en (althans, vorige keer bleven we met 7 over := )

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:48

oh hahah, mail nog niet gezien. Ik dacht dat we vorige keer 7 begonnen en 6 overbleven := .Ach en misschien als de groep toch groot is kunnen we misschien wat langer doorgaan als het weer het toe laat? Ik vind het goed.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:53

Oh, verkeerd geteld :=.
Wij tellen denk ik mee als een half paard, ik heb besloten niet alle hindernissen te springen :). (scheelt weer tijd en ruimte :=)

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:57

Succubi schreef:
Wij tellen denk ik mee als een half paard, ik heb besloten niet alle hindernissen te springen :). (scheelt weer tijd en ruimte :=)

mischien beetje lijm meenemen :D. Ach als ze het eenmaal leuk gaan vinden springen ze allemaal wel :D

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:03

Succubi schreef:

Yoh Succubi,
Waarom zou je nie alle hindernissen springen? Zie je op tegen bepaalde sprongen?
Ik weet zeker dat je het kan....

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:03

Hahaha lijm zou misschien wel werken ja! (anders plak ik mijn kont vast op het zadel := )

Ze vind het wel heel erg leuk! (en ik ook wel)
Marny denkt dat ze spring gefokt is hahaha
Alleen was het vorige keer voor mij gewoon te hoog gegrepen.
Marny kan het allemaal wel makkelijk springen alleen kan ik het niet makkelijk uitzitten.
En ik wil dat dit een goede ervaring voor haar (en mij) is en wil ik alleen de hindernissen springen waar ik mij zeker bij voel en daardoor dus ook mijn paard :).
(ik had ook verwacht dat er iets meer les zou worden gegeven, want mijn houding bv klopt van geen kanten, daar heb ik helemaal geen tips over gehad :o )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:05

@Michel: Ik heb niks tegen de sprongen hoor! Behalve dat ze voor mij een beetje hoog zijn :o.
Kunnen jullie niet het meisje herinneren die er 2x is afgedonderd en 90% van de sprongen weigerde??
Dat wil ik dit keer voorkomen hahaha
Ik was ondanks dat ik erg heb gelachen wel erg geschrokken dat ik zo onstabiel zit.
We hebben deze weken wel veel geoefend! Hoop dat het morgen beter gaat :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:10

Hier een reminder van mijn eerste sprong.
Ik kan na het zien van het filmpje nog steeds niet de reden vinden waarom ik er in vredesnaam af ben gevallen _O-

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:14

Succubi schreef:
@Michel: Ik heb niks tegen de sprongen hoor! Behalve dat ze voor mij een beetje hoog zijn :o.
Kunnen jullie niet het meisje herinneren die er 2x is afgedonderd en 90% van de sprongen weigerde??
Dat wil ik dit keer voorkomen hahaha
Ik was ondanks dat ik erg heb gelachen wel erg geschrokken dat ik zo onstabiel zit.
We hebben deze weken wel veel geoefend! Hoop dat het morgen beter gaat :D

Laat ik voorop stellen dat je echt alleen die hindernissen moet springen die je aandurft. Wat dat betreft is je instelling goed.
Maar, en dat bedoel ik niet rot, ik denk dat het de vorige keer ook aan het zadel lag. Je hebt daarop gewoon minder grip.
Je nam toch dit keer je gewone zadel mee?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:21

Dit is een gewoon zadel :o. (niet de meest geweldige springzadel, geef ik toe)
Ik was niet degene met het western zadel hoor! :)
En ik neem je opmerkingen niet verkeerd op :)

De meeste weigeringen waren ook omdat IK onzeker was en daardoor werd mijn paard natuurlijk ook onzeker.
Ik heb liever dat ik morgen de sprongen neem die ik zelf aan durf (en ik ben geen watje hoor, de meeste sprongen durf ik wel).
En dat ik het morgen goed afsluit zodat ik de volgende keer misschien wél alle sprongen kan/durf te springen.

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:31

oeps, dacht dat jij het western zadel had. sorry...
Maar zo slecht deed je het het de vorige keer niet hoor. Ik heb slechtere springers gezien.
Maar je zag bij veel van de deelnemers dat ze toch onzeker waren. Daar was jij zeker niet alleen in.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:38

Oh nee, zeker niet. Er waren nog een aantal geschrokken van de hindernissen. Volgens mij waren dat ook de mensen met een "oude type" haflinger :=.
Ach, we zien morgen wel! In ieder geval heb ik er wel weer zin in! :D

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:44

Ik had gekukkig al een paar keer eerder in Ermelo aan een training meegedaan en wij springen ook regelmatig, anders had ik het voor de eerste denk ik ook wat eng gevonden. Ik kan me voorstellen dat als je dan de eerste keer hier moest springen dat dat best hoog en eng is. Het laagste was dan al gelijk 60-70.
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 01-05-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:57

@Carolien: Ja, idd!
Ik wou mij eerst voor Ermelo opgeven, gewoon bij de paarden maar was bang dat dat te hoog zou zijn.
Toen ik dit met haflingers zag dacht ik dat ik met mijn hafje beter mee zou kunnen komen en nu blijkt dat je bij Ermelo lager kan beginnen :').

Ik zelf heb helemaal niet zoveel spring ervaring. En de laatste 2 jaar door blessures helemaal niet kunnen springen.
Misschien was dit ook meteen wat hoog gegrepen :=.
Maar Marny zelf kan het makkelijk. Zij springt los ook over 1,50 heen en heeft een beste spring techniek.
Alleen komt zij niet zo uit de verf omdat ik niet zo'n beste spring techniek heb.
Soms heb ik het best met haar te doen :(:) :=

zib

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:57

Vandaag heeft onze bij rijdster Rachel ook meegedaan met Brit. We hebben aardig wat foto's, ik zal ze naar Michel mailen.
Ondanks de regen ging het bij iedereen toch aardig goed. Ik doe het jullie niet na hoor... ha ha vandaar dat we dat lekker aan Rachel overlaten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:00

Leuk zib!! Ik zal ff kijken of ik jullie ook nog op de foto/film heb.
Vinden jullie het goed als ik ze hier plaats?

En dat is idd slim! Misschien ook maar iemand anders vinden om Marny te rijden op de cross, dan komt zij denk ik een stuk beter uit de verf haha

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:44

Succubi schreef:
Leuk zib!! Ik zal ff kijken of ik jullie ook nog op de foto/film heb.
Vinden jullie het goed als ik ze hier plaats?

En dat is idd slim! Misschien ook maar iemand anders vinden om Marny te rijden op de cross, dan komt zij denk ik een stuk beter uit de verf haha

Hoi Succubi,
Niet zo onzeker meid, je deed het gewoon goed. Maar twee keer gevallen en werkelijk alles gesprongen. Ik was trots op je!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:53

:o Dank je Michel :D
Ik ga even op zoek naar kortere beugelriemen en dan gaan we er 16 mei weer tegenaan! :D

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 20:56

succubi niet doen! serieus, als je dit 3 keer doet, krijg je zo veel vertrouwen erin :D
volgende keer nog een keer, en het hoeft niet allemaal snel ofzo, gewoon lekker op je eigen tempo doen, het ging echt goed vandaag toch :P beter dan de vorige keer hoorde ik :)