Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:51

Miiejs schreef:
De huizenmarkt is echt een drama, ben blij dat ik vorig jaar al ben gaan samenwonen!

Ik woon nu ook 2 jaar samen. Wel een koophuis, maar was bepaald niet makkelijk om aan een hypotheek te komen.

Faringo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:54

Ik kon in mijn eentje (2 jaar geleden) een hypotheek krijgen van 100.000 euro. Tja en daar koop je echt heel weinig voor behalve flats die over een aantal jaar gesloopt worden. Nu woon ik in een erg leuke huurflat uit 1997 voorzien van alle gemakken (zou d'r oud en bejaard kunnen worden zeg maar). Mocht ik dan ooit iemand leren kennen met een koopwoning hoef ik ook alleen maar mijn huur op te zeggen en ben ik weg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:57

Faringo schreef:
Ik kon in mijn eentje (2 jaar geleden) een hypotheek krijgen van 100.000 euro. Tja en daar koop je echt heel weinig voor behalve flats die over een aantal jaar gesloopt worden. Nu woon ik in een erg leuke huurflat uit 1997 voorzien van alle gemakken (zou d'r oud en bejaard kunnen worden zeg maar). Mocht ik dan ooit iemand leren kennen met een koopwoning hoef ik ook alleen maar mijn huur op te zeggen en ben ik weg.

Dat is idd zeer handig :D.
Wij wonen nu ook in een flat, van alle gemakken voorzien en plaats voor gezinsuitbreiding (wat we wel graag willen in de komende jaren), maar als er een tweede zou komen zouden we toch op zoek moeten naar een rijtjeswoning. Vind kinderen op een flat persoonlijk niets.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:57

Ik zou het groen hier in de achterhoek echt niet kunnen missen. Met een klein stukje ben ik middenin het bos! Dan maar geen bushalte naast de deur :+

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:59

Lous schreef:
Faringo schreef:

Dat is idd zeer handig :D.
Wij wonen nu ook in een flat, van alle gemakken voorzien en plaats voor gezinsuitbreiding (wat we wel graag willen in de komende jaren), maar als er een tweede zou komen zouden we toch op zoek moeten naar een rijtjeswoning. Vind kinderen op een flat persoonlijk niets.

Dat ben ik met je eens Lous. Ik ben wat dat betreft natuurlijk wel "verwend" opgegroeid met alle ruimte op een boerderij.
Er zijn genoeg kinderen die op een flat opgroeien, maar ik zou ze wel wat ruimte om het huis gunnen. (moet daar natuurlijk wel de mogelijkheid toe zijn)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:06

Een boerderij zou idd geweldig zijn, dat hebben mijn ouders ook altijd gewild.
Maar zie maar iets te vinden wat een beetje betaalbaar is en niet in de middle of nowher. Of toch een beetje inleveren qua infrastructureel gemak :).

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:10

Inderdaad, lastig om iets te vinden dat voor de "normale" mens ook nog betaalbaar is.
Ik heb de luxe er gewoon te zijn geboren. Over de infrastructuur hebben we het dan maar even niet :P Lang leve de auto!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:12

Idd lang leve de auto *\o/*
Die heb ik eigenlijk pas sinds januari dit jaar ontdekt, toen heb ik mijn rijbewijs gehaald. Beter laat dan nooit.
Daarvoor altijd 'chauffeurs' gehad.
Maar als je jonger bent en je moet naar school, moet je wel ff een eind fietsen, maar daar wen je denk ik op een gegeven moment wel aan denk ik dan.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:26

Ik moest naar de basisschool al 3,5 km heen en 3,5 km terug. En de middelbare 10km heen en 10km terug. Maar ik weet niet beter. Heb wel gelijk toen ik 18 werd mijn rijbewijs gehaald. Denk dat mijn ouders daar wel blij mee waren, want die hebben wel vaak moeten chauffeuren voor ons.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:28

Het geld had ik nodig voor mijn studie.
Toen het geld er weer was, wilde ik liever gisteren dan vandaag voor mijn rijbewijs. :D

Uiteindelijk na veel moeite en 86 lessen, toch in 1 keer geslaagd.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:38

Oei, dan heeft je rijbewijs ook wel wat gekost zeg! Gelukkig wel gelijk geslaagd :)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:42

Wij zijn maar gelijk in een eengezinswoning gaan wonen, 3 slaapkamers dus we zouden er niet meer weg hoeven in principe.... Woon in de winkelstraat kan kruipend naar de AH, kruidvat, hema ed. Echt ideaal!
Heb trouwens ook gewoon een vast contract maar een waardeloze vent als baas... Echt zo iemand kom je volgens mij maar echt zelden tegen :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:42

Het afrijden ging super, stond er echt verstald van haha.
Idd een aardige rib uit mijn lijf, maar we zijn en rijden sindsdien lekker rond in de tuuttuut.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:44

Miiejs schreef:
Wij zijn maar gelijk in een eengezinswoning gaan wonen, 3 slaapkamers dus we zouden er niet meer weg hoeven in principe.... Woon in de winkelstraat kan kruipend naar de AH, kruidvat, hema ed. Echt ideaal!
Heb trouwens ook gewoon een vast contract maar een waardeloze vent als baas... Echt zo iemand kom je volgens mij maar echt zelden tegen :+

Een rijtjeshuis was hier in Breda financieel toen nog niet haalbaar, nu ook nog even niet, maar we zien wel wat er gebeurt.
Maarre je maakt me nieuwsgierig, vertel..... :):)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:52

Lous schreef:
Miiejs schreef:

Een rijtjeshuis was hier in Breda financieel toen nog niet haalbaar, nu ook nog even niet, maar we zien wel wat er gebeurt.
Maarre je maakt me nieuwsgierig, vertel..... :):)

Voor ons in ons eigen drop/gemeente ook niet daar was dit huis waarschijnlijk 3,5 ton geweest nu was het wel betaalbaar voor ons in de gemeente rotterdam, maar t ligt naast het westland.

Nou hij is bijna nooit aanwezig en regelt alles via de whats app pas had hij een groepswhatsapp aangemaakt die hij "functioneren" noemde, had ie alle assistentes aan toegevoegd(7) en ging die zijn hele klaagzang houden ( op vrijdag avond half 7!!! Ons weekend dus) en onderaan vermelde die: als 1 van jullie het denkt elders beter te krijgen moet je vooral gaan, je hoeft je niet aan je opzegtermijn te houden. En omdat jullie "gezelligheid" mij zo tegen staat regelen jullie je eigen kerstpakket en diner maar...

Nou echt je kon me oprapen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:54

Wow, onvoorstelbaar, zulke exemplaren ken ik nog niet.
Dat die bestaan?!!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:59

Ik mag me hier nu ook officieel aanmelden, ben vorige week 21 geworden :D

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:00

Jep helaas.... Zegt nooit wat rechtstreeks doet alles via via, is gemeen en kan heel goed pesten.
Wist niet dat ze bestonden, en het heeft nog 5 praktijken ook. Maar in 5 jaar al meer als 50 man/vrouw in dienst gehad waarvan de ene helft zelf gillend is weggerend en de andere helft is weggepest

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:02

En hoe sta jij er verder nu tegenover?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:05

_O- welkom Hanke

Wij zijn van een koophuis vanuit Rotterdam Ommoord eerst naar een bosbungalow gegaan in Norg, daarna een huurhuis in Leek en toen ons huis in Rotterdam verkocht was zijn we rond gaan kijken en nu wonen we in the middle of nowhere in Siegerswoude of all places hahahahaha.
Zou het me niet meer kunnen voorstellen om buren te hebben, went erg snel hoor alleen grassprietjes als buren _O-

Ik hoop dat mijn contract verlengd gaat worden, Baas had het kantoor drachten gesloten dus netjes een oprot premie ontvangen en gelukkig gelijk op maandag hier kunnen beginnen als vervanging voor iemand voor een half jaar en die komt niet meer terug.
Dus ik hoop dat ik mag blijven. Vooral in deze tijd van ellende

Hoor het denk ik wel in december, ben werkzaam tot eind febr hier en zo niet.. dan ga ik lekker een zomer freewheelen en op zoek naar iets anders. Komt wel goed maak ik me niet zo druk om.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:06

Beetje zielig, erg goed bewaren kan je altijd nog tegen hem gebruiken
Wat een respect voor zijn personeel.... die had het toch wel slecht bij mijhoor hahahahahha

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:12

Zal ik me ook maar even netjes voorstellen dan? :)

Ik ben hanke ben 21 jaar, woonachtig in blijham in noord-oost groningen.
Ik hobbel inmiddels zo'n 14,5 jaar rond op paarden ruggen, heb de opleiding paardenhouderij afgerond en ben werkzaam als instructrice, pgb-begeleidster en 2 ochtenden in de week als medewerker op een dressuurstal.

De pony's;
Mijn oma Fanny, een 28 jarige welsh, gepensioneerde manege pony
http://4.media.hyves-static.net/1391952 ... 52955.jpeg

Onze Jeszy (Atlanta van Steenbergen) die we inmiddels bijna 5 maand in ons bezit hebben (Aron ter beke x Amsterdam)
Afbeelding

En mijn bijrijd blondie, Alma (amalia) die alweer zo'n 2 jaar bij ons rondhuppelt (Amarok x Meran)
Afbeelding

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:16

Welkom hanke!

Lous, ik ben opzoek naar wat anders want ik ben hier wel klaar mee na 3 jaar maar t ligt hier niet voor t oprapen, solliciteer me rot

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:19

Welkom Hanke :wave:

Miiejs, geef je groot gelijk.
Dat banenprobleem is zeer herkenbaar.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:25

Lous schreef:
Miiejs schreef:
De huizenmarkt is echt een drama, ben blij dat ik vorig jaar al ben gaan samenwonen!

Ik woon nu ook 2 jaar samen. Wel een koophuis, maar was bepaald niet makkelijk om aan een hypotheek te komen.

Och, vertel mij wat.. Pff..
We zijn bijna een half jaar bezig geweest met een welles/nietes spelletje met de bank.. Uiteindelijk hebben we het toch rond gekregen en kregen we dan eindelijk in Maart de sleutel.. De overdracht zelf was pas in Mei, dus we zijn zelfs 8 maanden bezig geweest in totaal eer t geld er was.. :=

Qua banen, ik zit ook zonder werk momenteel.
Sollciteer wel, maar ook hier liggen de banen niet voor t oprapen. Nu is het voor mij geen ramp, want we kunnen prima rondkomen van 1 inkomen.
Maar toch.. We zijn nu bezig om iets extra's vanuit huis te exploiteren, dat lijkt wel te gaan lukken. Dus er is hoop dat ik straks ook vanuit huis/het bedrijf mn eigen inkomen kan hebben. :)

Welkom Hanke!