[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:09

Nee dansles zou ook niets voor mij zijn. :P Vind leuk om te dansen maar in een groep...

Naomi jammer dat het je laatste stage dag alweer was.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:19

ja.....

nu kan ik gewoon niet rijden door het weer halve bak bevroren en ja natuurlijk stond er voor zondag een officele wedstrijd gepland zal wel niks worden....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:52

Zo hehe,

Na een ontzettend drukke week ben ik ook weer eens terug hierzo.
Aankomende week word weer zo drukke week :Z
Er staat ook een bevalling van een shih tzu deze week in de agenda.
Ze is eerste kerstdag uitgerekend maar ze is zo dik ect dat ik niet verwacht dat ze dan bevalt. (:)

Pebbels heeft zaterdag een shoot gehad en er is een mooie foto uitgekomen ( is de enige die ik nog binnen hebt gehad)

Afbeelding

Hoe is het met donna ??
En de rest van de paardjes ??

Met de paardjes hier gaat alles super, net bij bo geweest die is aan alle kanten gegroeit }:0

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:08

@ Peelie, die bewegingen die zij maakt, als ik die maak dan gil ik het uit van de pijn. Nu zeker met die kou, loop constant met pijn in me rug.

@ moyra, het gaat super met Donna.

Vanavond het verband eraf gehaald, ze had een klein plekje zitten wat een drukplek had kunnen worden, maar goed dat ik het verband eraf gehaald heb vanaaf. Ik weet niet waarom ik het eraf gehaald heb, maar voelde niet goed.
Ze staat nu in de stalbandage met onderlap, morgen kijkt me vriendin of het nog goed zit voor me. Zit wel een zo'n bandage bandje nog extra om.
Ze stapt goed, netjes over stappen, en dat deed ze echt nooit, pas sinds dat Wahida geboren is, is super vrolijk.

Op stal is het nu ook echt winter, alle deuren zitten dicht, de luiken van de buitenboxen ( oa Donna, Wahida en Baco ) staan op een kier en sávonds worden de waterkranen afgesloten.

Ja gaat hard he die kleintjes die groeien, ik zie het bij Wahida niet meer. Alleen aan de blik in dr ogen, dat ze weer wat volwassener is geworden.

Morgen is ze officieel 6 maandjes oud, tijd voor de eerste echte enting ...

Ik zit te twijfelen voor de verhuizing, moet ik Wahida samen met Donna aan de hand verhuizen en de kans lopen dat Donna iets eng vind en dat Wahida dat gedrag over gaat nemen - Wahida vind nog niks eng wat ze ziet, of Wahida alleen aan de hand verhuizen of toch in de trailer, waar ze nog nooit ingestaan heeft en ook nog niet echt alleen vast gestaan heeft.

De verhuizing aan de hand zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen - is nog aan de ruime kant genomen- met de auto 5 minuten. Hoe zien jullie het ? Of hebben jullie nog ideeen.
Optie samen in de trailer is er niet, want Donna gaat zover mogelijk Nooit meer in de trailer.

edit: gave foto van Pebbels ... diegene mag ook wel eens die van mij op de foto zetten :~

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:58

Moyra, spannend een bevalling op de planning :D puppy's :+: Mooie foto!

Naomi, gewoon je best doen komt vast wel goed :D

Jolanda, inderdaad maar goed dat je het verband eraf hebt gehaald. :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:14

ja maar de vraag is of het door gaat paulien :p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:15

naomimak schreef:
ja maar de vraag is of het door gaat paulien :p

Oh sorry verkeerd gelezen :oo :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:32

geeft niet:p

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:35

mooie foto moyra had hem in en ander topic ook zien staan al

las met donna alles goed super zeg
lastig ieder apart verhuizen aan de hand ben je wel wat meer tijd kwijt maar krijgt de kleine niks mee als donna schrikt ofzo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:50

Gave foto Moyra :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:23

Zo heb net 1 presentatie gehad, wat een drama! Nog 2 te gaan en dan kerstvakantie (:)

@moyra: leuke foto! Hoe zit het nu, wanneer komt je tinker? Ankie gaat zondag mee, dus dan is de box vrij!

@amanda: had je topic gelezen, wat leuk!

@madeira: wb! Gaat goed dus met je knie? Je mag dus als sneller weer rijden dan je dacht?

@freya: ik zou ze apart verhuizen denk ik. Tenminste wel als je langs een drukke weg moet, of valt dat mee? Loopt wahida mee? Als het mijn veulen zou zijn zou ik hem zeker in de trailer meenemen, maar die loopt dan ook nog niet netjes mee :P

Pff nog ff 3 daagjes afzien en dan kan ik eindelijk weer iets met ankie gaan doen *\o/*

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:48

Ik moet langs de drukke weg van zoetermeer naar zoeterwoude / leiden., van het eerste kruispung van stompwijk naar het tweede kruispunt van stompwijk, welke nog geen 500 meter uit elkaar liggen.
Wahida loopt braaf mee aan het touwtje, dit doet ze al sinds dat ze een paar dagen oud is.

Voor 99% wordt het inderdaad apart verhuizen aan de hand. Maar heb nog even om over na te denken, we verhuizen de 27ste.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:50

Jaa puppie power.
Hinke, de tinker komt niet ;) is allemaal beetje rot gelopen en ben best wel boos.
Freya die weg ken ik ja, die is inderdaad erg drukjes.Ik zou ze misschien toch samen mee nemen dan hebben ze wat aan elkaar ;)
Bedankt voor de reacties over de foto :D six op bokt heeft hem trouwens gemaakt!!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:56

Heh hoe zo niet?? Mag ook per pb. Jammer!

@freya: ja als ze braaf is zou ik gewoon gaan lopen. Als ze samen zijn blijft wahida misschien rustiger, maar zou het zelf nogal eng vinden om met 2 paarden langs een drukke weg te gaan. Of heb je iemand die mee gaat om éen van de twee vast te houden? Ik heb er altijd zo'n hekel aan, langs een drukke weg lopen met je paard! Heb ik met ankie ook 2 keer gedaan, 1 keer van valkenburg naar voorschoten, en van noordwijk naar rijnsburg. Onder viaducten en over drukke 80 km kruisingen. Je zal je paard dan maar loslaten, daar moet ik echt niet aan denken.

Bah straks de volgende presentatie voorbereiden :(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:02

moyra schreef:
Jaa puppie power.
Hinke, de tinker komt niet ;) is allemaal beetje rot gelopen en ben best wel boos.
Freya die weg ken ik ja, die is inderdaad erg drukjes.Ik zou ze misschien toch samen mee nemen dan hebben ze wat aan elkaar ;)
Bedankt voor de reacties over de foto :D six op bokt heeft hem trouwens gemaakt!!!!

Hoezo komt hij nou opeens toch niet???

Ik dacht dat hij al bij jou stond :oo

Ik ben net even bij Nash geweest, ik had verwacht dat hij weg zou rennen, maar hij was zooo braaf :D Hij bleef staan en ik kon hem gewoon aaien enzo :D Hij heeft brokjes gekregen van me en een paar aaie, hij kwam op een gegeve moment zelf naar me toe toen ik weggelopen was van hem :)

Zelfs mijn zus (die er even was) vond Nash een heel stuk opgeknapt :)

ik ben er zooooo blij mee :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:32

Aad gaat mee, maar weet niet of het verstandig is om met twee paarden te gaan, want als er eentje aan de kletter gaat, gaat de ander mee en ik kan ze echt niet houden met me rug. Als we gaan wandelen gaan ze apart, Donna vind de witte belijning op het wegdek eng en reparatieplekken in het wegdek enz enz. Wahida loopt daar tot nu toe nog gewoon over heen.

Mochten we met Wahida ook aan de hand gaan, dan gaat net als bij Donna, twee touwtjes aan het halster, ieder een touwtje vast en twee jaszakken vol brokjes mee.
We kunnen door het dorp, maar dan hebben we kans dat we op onze plaat gaan omdat we een soort brug over moeten met kinderhoofdjes en als het geregend of vriest vind ik dit echt levensgevaarlijk en ook daar hebben we meer last van tractoren, als we langs de weg gaan, dan zitten we wel tussen de drempels in het wegdek, het 60 km gebiedt.

Ben wel blij dat we niet zo ver weg gaan verhuizen hoor.
Maar is wel een goede leerschool voor Wahida als we aan de hand gaan. Voor de trailer vind ik dr nog even te jong om echt alleen in te staan. Ik zie al allemaal senario's voor me. Phoe wat moeilijk zeg.

edit : Donna is wel verkeersmak, heeft niks van vrachtwagens, auto's fietsers ( op ligfietsen en skeelers na ) maar kan ineens van een bloem, blaadje, prullenbak enzo schrikken, je weet het maar nooit met haar. Ze is wel veel makker geworden sinds ze Wahida heeft gekregen, ze is zo veranderd.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:01

Net de veearts gesproken.

Donna moet de komende 5 dagen nog 24/7 de stalbandages blijven dragen, daarna alleen snachts.
Het stappen mogen we nu uitbreiden en na die 5 dagen, met stappen af. Na half januari is de planning om er weer op te gaan, mocht haar been dan gaan opspelen / zwellen, dan moeten we weer snachts de stalbandages omdoen en een stapje terug doen.

Ik heb de veearts gesproken die haar geopereerd heeft en ze is blij dat alles goed gaat met haar.

Nu alleen nog iemand zoeken die vanaf volgende week dinsdag de stalbandages af wil doen smorgens voor me. Dat wordt even zoeken, hahaha

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:33

Laatst bijgewerkt door monique1983 op 16-12-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:49

Mooie foto moryra!

kreeg ik gisteravond dus te horen dat het uit is tussen de gozer die ik leuk vind en z'n vriendin.. (na 5 jaar) Vind het zo poedersuiker voor hem, ik ben niet de oorzaak (Thank god!) Zij heeft het uitgemaakt omdat ze weinig meer voor hem voelt, bla die bla..
Toen ik hem vanmorgen zag, was zoo zielig hij zag er echt 'leeg' uit.. Heb hem alleen een knuffel gegeven verder niks, na school met hem gepraat.. Hij vind het zoo cool van mij dat ik niet meteen op hem in speel en ze uit elkaar drijf enzo.
Zoiets doe je volgens mij ook niet als je een beetje mens bent, maargoed.. nerzijds zie ik een goed perspectief maar heb zoo met die jongen te doen, hij was echt gewoon gelukkig met haar!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:59

Monique leuke foto's :D Heb je je iso alleen zo onwijs hoog staan of iets?

Tes, netjes hoor zoals je het doet :) En wel sneu idd voor die jongen..

Sorry mensjes ik lees nog steeds wel mee maar erg weinig tijd... Ik maak het echt weer goed met jullie, beloofd!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:03

nee heb me iso op 100 staan gewoon
kan ook wel iets door bewerking komen hoor haha

ahhh zielig voor hem tessa maar ja jij bent niet de reden

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:07

ben echt blij dat ik de reden niet ben, maar blijf het echt rot voor hem vinden..
Ik ga zo je foto's bekijken monique...
woowww.. Marjolein! jij ook hier!! hihi.. ik ben momenteel ook meer van het lezen xD

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:08

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:10

Gave foto ! Voor de rest niet bijgelezen :o.
Ojah : :wave: :D

Zal zo naar Mandy , vanavond kapper :):)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:12

Leuke foto's monique..
wat heb je eraan nabewerkt?