Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:52

haha jodie k pb je wel even xD best handig zo dit :+

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:14

Heej mensen

Wat is het hier heerlijk druk.
Ik heb elke dag bijgelezen maar niet de energie gehad om mee te schrijven. Hoop vanavond even te kunnen reageren op jullie.

Mijn hond is namelijk behoorlijk ziek geweest. (nu nog niet goed). Ze woog 19.6 kilo en nu 13 kilo. Wat allemaal vocht in de buik was. Ze kreeg vochtafdrijvers waardoor ik dus snachts meerdere keren uit mijn bed moest om haar uit te laten. Nu moeten we alleen nog zorgen dat ze weer gewicht krijgt op de juiste manier.

Harmanda en Heidi.
We hebben iedere week priveles en het gaat elke week beter. De eerste wedstrijd is weer opgegeven :D. Duurt nog even maar heb er wel veel zin in. Wedstrijd is 2 juni. We zijn met de lessen weer begonnen met m1 oefeningen. We kunnen het nu ook makkelijker volhouden. Al met al gaat het gewoon erg goed.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:18

Neen, geen vakantie hier, moet gewoon gaan werken. Ben gelukkig wel 1 mei thuis en binnenkort hebben we alweer een lang weekend :D

Geniet maar van je vakantie! Wat gebeurt er ondertussen met Delano?

Mandje, wat vervelend van je hond, is hij weer helemaal in orde nu? Eerste wedstrijd, dat wordt spannend! Zorg je voor verslag achteraf? En foto's?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:12

Mamendt goed dat je een cap op had sterkte en beterschap!
Mandje jij ook sterkte met je hond
Wieneke!!!! Kom op je kan het (kijk wel uit dat je niet in elkaar zakt als een pudding ;) )
Hier geen vakantie ganger maar werken voor me geld!
Als ik dit zo lees begin ik toch wel te twijfelen of sandra een haflinger is! Ik mag op haar rug springen waneer ik wil ze loopt naast me zonder dat ik haar vast houd en met rijden is engel en ze vind alles best! Maar af en toe kan ze wel een ouwe knorrepot zijn hoor! Als ze zou kunnen praten zou ze flink kunnen zeuren volgens mij! :D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:36

@marga Super nu eens een keer goed nieuws :D.

@mamandt oei, heb je een flinke smak gemaakt zeg. Hoe gaat het nu met je?

@Ympi Met mijn hond gaat het nu redelijk. Ze moet flink aankomen in gewicht. Ze heeft waarschijnlijk een orgaan die niet goed meer functioneert. Daardoor is ze nu aan de prednison. Daar zal ze de rest van haar leven aan vast blijven zitten. Ze is ook al 13 jaar. Maar het gaat nu iedere dag wat beter.

Het is trouwens niet mij eerste wedstrijd hoor. Maar wel weer naar een lange tijd. En ik breng zeker verslag uit. Als het goed is gaat mijn vriend zelfs foto's en/of filmpje maken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:36

arankeng schreef:
Mamendt goed dat je een cap op had sterkte en beterschap!
Mandje jij ook sterkte met je hond
Wieneke!!!! Kom op je kan het (kijk wel uit dat je niet in elkaar zakt als een pudding ;) )
Hier geen vakantie ganger maar werken voor me geld!
Als ik dit zo lees begin ik toch wel te twijfelen of sandra een haflinger is! Ik mag op haar rug springen waneer ik wil ze loopt naast me zonder dat ik haar vast houd en met rijden is engel en ze vind alles best! Maar af en toe kan ze wel een ouwe knorrepot zijn hoor! Als ze zou kunnen praten zou ze flink kunnen zeuren volgens mij! :D

haha daar moet k nu al mn best voor doen, en zeker als ie me aankijkt O:)

net bij zaza geweest, door de stromende regen gelopen -___-
maarja alles voor de revalidatie van mn lieve meisje :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:43

Ja het is lekker rotweer. Storm is een dagje vrij, morgen mag ie weer aan de slag.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:18

Hallo allemaal,

Delano word door een vriendin van mij verzorgt dus die is in goede handen.
Ik vlieg vanacht om 5 voor 5 (s'ochtends).

Dus jullie spreken mij volgende week weer.
XXXXXX(K)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:44

Hey Jodie, prettige vakantie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:24

hallo mensen!!

Ik heb even bijgelezen en wil iedereen bedanken voor de lieve beterschapswensen!!
Met mij gaat het redelijk , ik zie er uit alsof ik onder de trein ben gekomen ik ben werkelijk bont en blauw , heb echt flinke bloeduitstortingen. Mijn schouder doet nog het meeste pijn daar is een stukje bot vanaf gebroken maar dat kan alleen maar uit zichzelf genezen. Ook mijn ribbekast heeft een flinke dreun gekregen vooral met hoesten ga ik bijna vd sokken...
Maar het meeste pijn heb ik nog in mijn hart omdat mijn man en ik na het bekijken van alle opties toch hebben besloten om Lana te verkopen. Het is tussen Laan en mij nooit echt soepel verlopen ik ben altijd wat bang geweest voor haar hete karakter maar toch altijd geprobeert, nou is het mooi geweest en kan ik blij zijn na diverse valpartijen dat ik er nog zo uit ben gekomen. lana komt niet op marktplaats te staan de eerste tijd...wij hebben absolut geen haast en kunnen fijn wachten tot een geschikt baasje zich meld. We hebben Hans vd Berg ( haflingerfokker waar ook Allacher staat) het hele verhaal verteld omdat Lana daar ook vandaan komt en hij gaat in de haflingerwereld op zoek naar iemand die een sporthaflinger met bloed wil. Eens per maand ging ik altijd koffie drinken bij Hans en Hariette dus ze hebben het wel al een beetje aan zien komen. Nou, ondertussen rijdt mijn man Lana door , hij is prof ruiter en gek op hete paarden, maar daar schiet ik verder niets mee op... We hebben ook al vaak genoeg geprobeert dat hij haar eens goed doorrijdt maar zo gauw ik haar weer oppak begint het liedje v voor af aan...het is gewoon haar karakter en dat in combi met mij de angstige ruiter wat niet samen gaat....
Heel langzaam ga ik dadelijk als ik beter ben op zoek naar een wat oudere lieve haflinger om lekker ontspannen bosritjes mee te maken want dat is wat ik wil..
het is een heel verhaal geworden....maar nu is iedereen weer op de hoogte!!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:43

Jeetje mamendt wat een gebeuren allemaal in een keer! Ik vind het een dapere keuze, en ook fijn dat he de tijd neemt om een goed baasje voor haar te zoeken. Ik geloof niet dat het een makkelijke besslising is maar echt sterkte ermee! Hopen dat ze bij een goed adres komt! :(:)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:42

wie kan me helpen
crispy moet balkjes lopen in stap en in draf, hoever moeten die uit elkaar liggen?????

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:39

Ik geloof een meter maar dat moet ik mijn man vragen die is springruiter....kom er nog op terug!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:09

mamendt schreef:
Ik geloof een meter maar dat moet ik mijn man vragen die is springruiter....kom er nog op terug!!

oke das super, want draf en stap is volgens mij weer een andere afmeting???

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:26

soww en toen had je vakantie :\

ga straks weer met zaza wandelen :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 01:40

Marga en Crispy:

Vandaag Crispy gelongeerd en oefeningen gedaan, helaas loopt ze nog steeds bar slecht, weet t echt niet meer. Ik geloof nooit dat het zo goed komt. Wie heeft er ervaring met Eric Laarakker?? Zit te denken om die dinsdag eens te gaan bellen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:54

Annemarie en Storm

Goeiemorgen!! Werd wakker van de regenpijp die overuren maakt. Wat een takkeweer zeg, maar ja wat doe je er aan.

Donderdag heb ik zelf 20 minuten gereden met Storm :-). Ging alweer beter als zondag maar het is echt nog hobbelen, serieus werken kost nog teveel inspanning waardoor ik nog behoorlijk wat pijn krijg. Maar goed ik zit er weer op en hobbel wat in de rondte das al heel wat waard. Gisteren heeft mijn verzorgtser met hem een sprongetje gemaakt, vindt Storm echt heel leuk dus doen dit af en toe voor de afwisseling. Daarna heeft ze nog een rondje buiten uitgestapt. Morgen gaan ze het land op dus dan is er weer wat meer vrijheid voor andere dingen als alleen paard.

Moeilijke maar toch wel de goede beslissing zo te lezen Mamandt. Uiteindelijk kom je op een punt dat je gevoel ook eerlijk aangeeft dat het niet lukt en angst en onzekerheid de overhand krijgt hoeveel je ook van het dier houdt. Je wil ook voor je beessie een situatie waarin het vrolijk is en ik zeg ook altijd dat je paardrijden doet voor je plezier en dan iedere dag met angst moeten rijden kan niet de bedoeling zijn. Fijn dat de fokker je mee wil helpen zoeken naar een nieuwe meer geschikte eigenaar. Scheelt dat je geen haast hebt om te verkopen dan kun je je ook wat breder orienteren als een eventuele nieuwe eigenaar zich aan dient, maar makkelijk is het nooit.

Crispy loopt dus nog steeds niet al te best. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze van behandeling eerst wat slechter gaat lopen voordat het beter wordt of is dat niet vermeld. Kan me zo voorstellen dat als de boel zo behandeld is ze moet wennen aan ander gebruik van haar spieren. Heb je al eens geinformeerd naar een langere periode van rust op de wei en daarna weer heel rustig aan opbouwen met eventueel behandeling van een fysio o.i.d.? Met Eric Laarakkker heb ik geen ervaring maar heb er wel positieve dingen over gelezen. Wel ontzettend vervelend voor jullie zeg dat het nu zo loopt, maar super dat je zoveel voor haar doet en ze hoe dan ook bij je mag blijven.

Zaza weer aan de wandel geweest met het baasje :-). Lekker vakantie ook nog. Ik hoef volgende week maar 3 dagen te werken, de week erna 4 en dan ben ik 10 dagen vrij. Echt heerlijk ga ik zo van genieten.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 08:26

Hoi annemarie, ze heeft wel beweging nodig anders gaat alles vast zitten. Ja het kan wel dat ze eerst slechter gaat lopen maar als ik heel eerlijk ben heb ik er niet zo'n goed gevoel bij. En meestal is mijn gevoel juist en gaat dit met alleen een beetje fysio eens in de 2 weken niet over.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:40

Staat ze nu op stal? Want in een wei hebben ze natuurlijke beweging en dan zou je haar af en toe uit de wei kunnen halen en wat meer beweging geven. Bedoel het absoluut niet als kritiek hoor trouwens mocht het zo over komen, probeer alleen hardop mee te denken ;-). Je eigen gevoel is toch meestal wel het juiste, had ik toen met Storm ook toen hij niet lekker liep.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:48

Annemarie, toch fijn dat je er weer op zit! Das al weer een begin :)
Ja vakantie maar weet niet of k er zo blij mee ben :+

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:05

Hoi meiden, hier een kleine update van mij.
Het is hier heerlijk weer zo'n 30 graden.
Wij hebben het heerlijk naar ons zin, maar hier lees ik wat minder goed nieuws.

Moeten we nu nog een haffie met ruiter missen?
Ik vind het wel een hele dappere beslissing.
Ik hoop dat je samen met Hans een leuke nieuwe ruiter vind,
En dat jij in de toekomst ook wat meer geluk heb op het paarden gebied.
En heel veel beterschap....

Marga we zouden positief blijven.
Kom op we gaan voor het goede.

Ik heb contact met mijn vriendin die Drlano verzorgt en hij is nog braaf, en heeft het naar zijn zin.
Nou ik heb alles weer bijgelezen en ga nu weer naar het strand.
Succes meiden!!!!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:08

fijne vakantie voor de meiden die vakantie hebben

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:16

veel plezier op je vakantie!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:17

@Annemarie, nee crispy staat heel de dag buiten en sávonds en snachts binnen. Ik ga er iedere dag heen, meestal einde van de middag en doe dan de oefeningen die we hebben meegekregen, rekken en strekken dus. Daarna longeer ik haar eventjes en moet veel balkjes met haar lopen zodat de haar benen optilt. Verder krijgt ze iedere dag een spieropbouwend preparaat van de DA. Mijn gevoel zegt dat ik verder moet kijken en dat het met deze fysio niet gaat lukken. Het kost een vermogen en ik heb er geen goed gevoel bij. Wil dinsdag een eric laarakker bellen met mijn verhaal als crispy nog steeds zo slecht loopt.

@Jodie: veel plezier op je vakantie geniet ervan.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:17

dankjewel meiden.

kom op he marga we gaan voor het goede nieuws.
als je iets kwijt moet dan weet je me te vinden he..

XX