[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:29

jomaro er zit zeker een veilen in :+

ze is gescant en heb haar een aantal keer geschouwd.

Ze wacht waarscheinlijk op het mooie weer ja :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:34

ik moet naar school, op naar mijn eerste toets. gelijk een MO voor nederlands :(

toedels! laat wel horen hoe het is gegaan.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:16

Succes peelie

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:27

Succes peelie!
Ik ga zo ook weer aan het werk..
& Vanavond naar remy :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:28

succes peelie!!!

Ik moet weer gaan werken tot 20u dus zie m'n paarden wéér niet...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:36

Succes Peelie!

Mini combi Mara&Nobbi wacht inderdaad gewoon op een zonnige dag.. dan zal ze misschien van t weekend wel komen, dan wordt het wat warmer, wel af en toe een bui maar tussen de buien door kan het makkelijk naar buiten kruipen!

Ik ben vandaag vrij, ben ook aardig gaar vandaag. Straks even een bontje halen voor onder mn neusriem, boodschappe doen voor mn ouwe pa die jarig is bijna, en dan misschien nog even rijden of longeren.. Hij heeft 2 dagen al heerlijk gelopen met rijden.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:40

Hallo,

Ik wil me graag ook aanmelden.
Mijn naam in Linda en ik ben 20 jaar.
Ik rijd nu een haflinger in van 3,5 jaar. Voor de rest heb ik mijn eigen haflinger van 1,5 jaar. Dat is een afstammeling van Waterloo. Foto´s ga ik proberen er op te zetten wanneer ik iets meer tijd heb.
Laatst bijgewerkt door Lin88 op 10-06-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:51

zo ik ga weer
liedewij
dulsenea
bianca
rijden :p zo mooi weer hier :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:58

Hallo allemaal :+

Gister ben ik weer even bij Wesley wezen kijken, even gelongeerd en gepoetst. Hij heeft alleen allemaal van die kleine wondjes van het spelen in zijn nek, ziet er echt niet uit. Bestaat er niet zoiets als wondspray ofzo, dat het weer weggaat?

Mijn zus is gister bevallen van een jongen, het is haar eerste kind. Ik kan morgen pas op kraambezoek :( moet vanavond weer werken en vanmiddag ook.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:00

Gefeliciteerd Henrie!!

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:13

@silvie: gefeliciteerd.... kwa wondjes: ik smeer altijd iets van lever... (weet niet meer specifiek hoe het heet). maar kan het wel vanavond voor je nakijken :)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:40

Hallo allemaal,
Juffrouw Lizzy gaat op dieet, hahahaha, haar buik word wel heel erg rond. Ze krijgt al niet veel, staat overdag de hele dag in de wei, dus gras. En savonds alleen hooi. Hooi word nu dus gehalveerd, ze heeft blijkbaar meer als voldoende aan het gras!
Instructrice vond haar te dik, maar ik zelf zie dat dus niet omdat ik haar iedere dag zie. Haar valt het dus veel eerder op. Maar ze zit inderdaad wel goed in haar spek.........

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:48

@Statice: Welkomm! Ben erg benieuwd naar foto's
@Silfie35: Gefeliciteerd met je neefje!
@hiphopje: Ook niet als je eens heel kritisch naar je paard kijkt, of een foto maken? Ik doe dat laatste meestal, want zie het zo op het oog ook niet. Maar op een foto, van de zijkant genomen kijk ik er meestal heel anders tegenaan en zie je het wél.

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:53

mag ik hier een vraagje stellen? Mijn haf is nogal sterk in haar mond. Nu had ik haar gekregen met hoofdstel met lage neusriem en een dubbelgebroken bolletjes bit (vrij dik). Toch heb ik hem verandert in gecombineerd hoofdstel met dubbelgebroken zink bitje (dunner). Dit hielp al iets.
Maar wat zouden jullie proberen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:57

Silfie gefeli! Alles goed gegaan metr de geboorte?

Daims is eindelijk een beetje op gewicht (nog wel, nu gaat hij weer hele dagen naar buiten. Mag nog niet, maar hij wordt gek binnen en nood breekt wetten ;) hij staat nu buiten met regenjas)
Iedereen op stal vind hem nu veel te dun hihi. Maar hij is eindelijk zn spekkies kwijt door het slootgebeuren.
Als je een dun paard wil hebben.... ;) Hahahaha nee hoor geintje ;)

Carosello ik vind dat een lastige vraag, ik hoop dat iemand anders je kan helpen!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:01

Avalon_ schreef:
@Statice: Welkomm! Ben erg benieuwd naar foto's
@Silfie35: Gefeliciteerd met je neefje!
@hiphopje: Ook niet als je eens heel kritisch naar je paard kijkt, of een foto maken? Ik doe dat laatste meestal, want zie het zo op het oog ook niet. Maar op een foto, van de zijkant genomen kijk ik er meestal heel anders tegenaan en zie je het wél.

Jawel, als ik nu foto's kijk van maart/april, heeft ze inderdaad een behoorlijke buik :o en spek genoeg :o :o
tja, dat voorjaarsgras is ook zoooooo lekker.
De wei is al behoorlijk kaal, en ze blijft gewoon in die kale wei staan voorlopig. Normaal schuift de stalhouder het lint af en toe een stuk op, zodat ze wat nieuw gras hebben, maar nu dus niet. Gelukkig staat haar wei-genootje noodgedwongen op rust (ziekte eigenaar) dus die heeft ook niet veel nodig. Staan ze samen op dieet :D Gedeelde smart is halve smart!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:01

carosello schreef:
mag ik hier een vraagje stellen? Mijn haf is nogal sterk in haar mond. Nu had ik haar gekregen met hoofdstel met lage neusriem en een dubbelgebroken bolletjes bit (vrij dik). Toch heb ik hem verandert in gecombineerd hoofdstel met dubbelgebroken zink bitje (dunner). Dit hielp al iets.

Hmm, qua bitten durf ik er niet teveel over te zeggen. Gebrek aan ervaring. Maar misschien kun je ook eens verder kijken dan alleen het bit wat er in ligt? Ze moet nog doorgereden worden als ik het goed heb begrepen, dus misschien zou er qua aanpak en manier van rijden wat kunnen worden verandert?
Mijn ervaring met jonge paarden is dat de ruiter zich teveel fixeerd op de teugels. Teveel willen afremmen, sturen en begeleiden. Ik blijf altijd zoveel mogelijk van de teugels af en laat haar gewoon lekker lopen in het begin. Wanneer ze gewend zijn aan een ruiter begin je gewoon met heel licht contact, en dit gaan paarden als 'normaal' ervaren. (Wat ik ook vind dat het is.) Dan hoef je nooit echt hard in te werken en worden ze in principe niet hard in de mond...

jennifer93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:03

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:06

carosello schreef:

Heb je les?
Mijn hafje had een dubbelgebroken watertrensje, lag dus erg wiebelig in haar mond en als ze geen zin had dramde ze gewoon door mijn hand heen.
Ik rijd haar nu op een Billy-Allen shank (ik rijd western, ze was gewoon engels ingereden) en dat was meteen een groot verschil! Dit bit ligt erg stil in de mond. Ik heb ook moeten leren om los te laten, want met trekken win je niks. Heeft even geduurd, maar nu is ze supergevoelig op mijn handen. Ik hoef maar een centimeter te bewegen en ze geeft al reactie. Natuurlijk wel dankzij de wekelijkse les die ik nog stees heb!
Nu wil ik niet zeggen dat je er meteen een shank in moet hangen, maar neem les (als je dat nog niet hebt) en overleg met de instructrice wat je zou kunnen doen. Hoe lang heb je haar al, en hoe oud is ze, en wat was haar niveau van rijden? En hoe rijd je zelf? Dat zijn allemaal dingen die meespelen.

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:26

ik heb les, maar vroeg het me ineens af (zit op werk) vandaar....

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:06

@ Peelie: Heb je 5 jaar bij havo dan? :oo

@ Freya: Idd, maar zo'n exceemdeken helpt ook goed :o :j

@ jomaro: Hahaha nee idd! ;)

@ Iedereen: Ik vind mennen ook veel leuker op wedstrijd dan dressuur. Het is gewoon veel gezelliger, daarom ben ik groom van Piet van Wijk met zijn 2-span KWPNmerrie's :)

@ Peelie: Ik geef geen gebaar, want als je gewoon lekker middenop blijft rijden, remmen ze écht wel af. En anders hebben we altijd nog een zweep waarmee je iemand kan slaan als ze het raampje open hebben, moeten ze maar leren dan. ;)

@ Nelflobo: Tuurlijk, welkom :D

@ Statice: Ook welkom :D

@ silfie35: Gefeliciteerd met je neefje! En voor die wondjes, niks tegen doen ..... Gaat vanzelf over :j

@ carosello: Gewoon lekker blijven rijden, en ontspannen. NIET terugtrekken, dat win je nooit. ;)

@ muppetmayo: Fijn dat het zo goed gaat met Daim!!! :(:)

@ _Patriciaa: Leuke foto's, voortaan wel neusriem even netjes doen hé haha :D

Ik ga weer, hebben tekenles tot half 5, kom tussen 3 uur en kwart over 3 nog wel even online, dan is 't pauze en heb mn laptop toch bij dus kan mooi ff mail checken en bokken :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:10

jep 5 jaar... bij vwo 6 jaar :)

als ik peg meb zit ik 7 jaar om de middelbaare...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:27

carosello schreef:
goede morgen.
welkom nelfobo.

jullie hebben lekker door gekletst gister ;)

Edit: iemand nog een leuk idee voor 2 hafjes met een pas de deux?

op smurfenmuziek, als smurf.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:28

haha zie ze al als smurf rond rijden haha ;)

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:28

jammer genoeg mag het niet verkleed...
Zou wel lachen zijn, ben 30 en dan als smurf :))