Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 16:07

Dank jullie wel allemaal, ja superrrrrrrrrrrrr

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:13

k ben ook weer thuis, was weer leuk op school xD
k ga straks weer met zaza wandelen

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:05

Yeeeeeah wat een super nieuws marga!!!! *\o/* Mariska alvast gefeliciteerd!
Wieneke nog wat gebeurt <<)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:06

arankeng schreef:
Yeeeeeah wat een super nieuws marga!!!! *\o/* Mariska alvast gefeliciteerd!
Wieneke nog wat gebeurt <<)

haha nouwja, behalve dat k bijna tegen m opknalde waardoor ik vervolgens trillende handjes had, niet nee :')

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:29

Zie je wel Marga het gaat allemaal goed komen als je zelf maar positief blijft.
In de toekomst kijken zou soms fijn zijn maar ook wel een beetje eng.
Zazalover ooohjeee word tijd dat je actie gaat ondernemen meid.
Mariska fijn dat het met jullie beiden weer goed goed,, succes!!

--
Jodie en Delano

Hebben vandaag samen nog niks mee gemaakt, ga zo even eten en daarna even paardje hobbelen!!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:31

Jodie_Delano schreef:
Zie je wel Marga het gaat allemaal goed komen als je zelf maar positief blijft.
In de toekomst kijken zou soms fijn zijn maar ook wel een beetje eng.
Zazalover ooohjeee word tijd dat je actie gaat ondernemen meid.
Mariska fijn dat het met jullie beiden weer goed goed,, succes!!

--
Jodie en Delano

Hebben vandaag samen nog niks mee gemaakt, ga zo even eten en daarna even paardje hobbelen!!!

haha ja I know, zodra ie alleen is ga k naar m toe :j
maar nu eerst naar zaza :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:18

Hey Marga...wat een super nieuws voor crispy en jou....

Ik had vandaag weer minder geluk...er keihard afgevallen....heb rug en been zwaar gekneusd en hersen schudding...maar goed dat ik een cap op had. Manlief moet me nu vanacht om het uur wekken...leuk is anders.
Ben nu toch weer aan het twijfelen over mijn haflinger...ze is zo'n bloedtype........uit het niets begon ze te bokken en ging er toen keihard vandoor.....ik vrees dat ze toch te heet voor mij is......weet het ef niet meer...

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:32

ow dat is minder mamendt! sterkte en beterschap!

ik ben net bij zaza geweest, altijd vrolijk dat beesie
als k naar zaza toe fiets kom k langs het voetbalveld, en wie was daar aan t voetballen?? :))

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:37

Annemarie:

Zo nu wat uitgebreider. Nou Marga dat was toch best goed nieuws. Ok je bent er nog niet en er zal nog wel een tijdje overheen gaan en wat de toekomst brengt weet je nooit, maar zo op het eerste gezicht lijkt het met je meisje toch goed te komen. Zal een flinke opluchting zijn.

Wieneke had trillende handjes vandaag ;-). Gaat het wandelen met je paardje goed of begint ze al wat frisser te worden?

Oeh Mamendt das mooi kl... Gelukkig dat je je cap op had, maar zal je nog wel even last van houden. Logisch hoor dat de twijfels toeslaan na zo'n val. Doet ze dat rennen en bokken vaker?

Hobbelse Jodie :-)

Annemarie en Storm:

Jaja ik noem ons weer samen, want afgelopen zondag ben ik zelf even gaan uitstappen op mijn blondje. Heb nog best last van die rib (gek he, ding brak nog maar 4 weken geleden) maar het is aanzienlijk beter en wilde even weten hoe ver ik kon gaan. Nou opstappen en stappen gaat prima, maar draven hou ik net een rondje vol en dan doet het echt auwie haha. Wordt nog kritiek, want 11-12-13 mei gaan we naar de Veluwe met de paarden. Dus heb nog 2,5 week. Ben wel zo slim geweest om wat pijnstillers te bewaren.

Verder gaat met Storm alles prima. Die is weer zijn oude vertrouwde zelf (ook tijdens buitenrijden) en wordt regelmatig door stalgenootjes gereden. Aankomend weekend gaan ze weer lekker het land op. Dit keer met graasmasker want hij is nu nog wat fatsig door minder rijden en het 4 weken stilstaan. Dus even eten met de rem er op. Ben geen echte voorstander van zo'n ding, maar het is altijd nog beter dan straks een hoefbevangen paard.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:40

hee wat fijn annemarie dat je er weer op hebt gezeten! moet fijn gevoel zijn geweest!!
en idd met dat gras moet je echt oppassen, heb de mijne ook bevangen gehad!

ja ik had trillende handjes én benen :')
zaza is altijd wel fris maar aan de hand altijd onwijs braaf gelukkig

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:46

Ja dat was zeker weer een lekker gevoel. Gelukkig ook totaal geen angst opgelopen door die gemene val dus dat scheelt ook. Verder maar rustig aan iedere week kijken hoe het voelt. Grasmasker krijgt hij echt om ja, had er 1 maar die ben ik kwijt dus maar een nieuwe besteld. Weet aan de hand van de foto's dat Storm nog nooit hoefbevangen is geweest en dat wil ik graag zo houden. Zeker dat verse gras zit bomvol eiwitten, dus gezondheid voor alles.

Fijn dat zaza braaf blijft aan de hand. Storm veranderd echt in een bom, daar kon ik zonder tranquigel echt niet meer mee wandelen. Maar goed dat ging uiteindelijk dus ook goed mis.

Haha je benen trilden ook mee. Soort van knikkende knieeen ;-)
Laatst bijgewerkt door Faringo op 24-04-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:48

haha ja van knikkende knieen heb k wel vaker last :+

das wel jammer dat ie da zo heet word, zaza is echt een doetje aan de hand maar onder t zadel pfff

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:49

Storm doet het allebei als hij stil heeft gestaan. Die moet gewoon echt dagelijks beweging hebben, maar dan kun je er ook alles mee en is het een bijna 100% betrouwbaar paard.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:50

owke

wat dat betreft heb ik het ideaal hoor, aan de hand een scheetje en onder het zadel lekker veel pit!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:51

Storm wil ook altijd wel lopen en is lekker voorwaarts gelukkig. Hoef niet hard te werken om hem te laten lopen, want dat wil ie altijd wel. Bokken enz doet hij daarentegen zelden, maar een kinderpony is hij zeker niet.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:52

nee dat heb ik hetzelfde, zaza bokt zelden, maar kan wel af en toe steigeren, doet ze nu trouwens ook nooit meer
daarbij is ze heeeeeel gevoellig en werkt ze heel graag t liefste doet ze de oefeningen uit de Z :')
en kinderen vind ze 10x niks

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:59

Storm gaat vaak een soort van hiphoppen als ie het er niet mee eens is. Ziet er echt stom uit. Storm is voor mij van een beginner geweest (meisje was wel in de 20) maar uiteindelijke werd hij toch de lastig voor haar en werd ze angstig. Storm is daardoor wel wat stug in zijn mond, maar als je de knoppen kent kan hij erg leuk lopen. Zo leuk zelf dat ik wel eens wedstrijdkriebels krijg. Helaas heb ik geen vervoer enz waardoor ik echt te weinig kan starten en een startkaart te duur is anders zou ik er zo 1 aanvragen. Wie weet als ik eens geld over hou haha. Storm vind kinderen erg leuk maar is gewoon echt een maatje te sterk voor jonge kinderen. Zo vanaf een jaar 14 en met rijervaring kan het best.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:03

Faringo...ja, dat doet ze vaker...ze is erg heet en rillerig en dat krijg ik er niet uit......ze is bang voor andere paarden dus dat is al een handicap extra...
Ik weet even niet meer wat ik moet.....ik heb haar als jaarling gekocht en ben helemaal gek op haar...maar zo gauw ik erop zit ben ik toch wat bang...door alles wat ik al meegemaakt heb met haar..ze is ontzettend rillerig en heet...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:10

Lastig Mamendt, zeker als je haar al van haar eerste jaar hebt. Bang voor andere paarden? Is dat trauma of altijd al geweest? Ze klinkt wel heel gevoelig als ik je zo hoor. Moeilijk is dat als je uiteindelijk zelf ook angstig wordt.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:14

mamendt schreef:
Hey Marga...wat een super nieuws voor crispy en jou....

Ik had vandaag weer minder geluk...er keihard afgevallen....heb rug en been zwaar gekneusd en hersen schudding...maar goed dat ik een cap op had. Manlief moet me nu vanacht om het uur wekken...leuk is anders.
Ben nu toch weer aan het twijfelen over mijn haflinger...ze is zo'n bloedtype........uit het niets begon ze te bokken en ging er toen keihard vandoor.....ik vrees dat ze toch te heet voor mij is......weet het ef niet meer...

Och, wat vervelend! Gaat alles voor de rest wel goed met je? Zorg maar dat je ventje goed voor je zorgt nu! Ik weet hoe het is en gaat met hete paardjes. Mijn vorige paardje heb ik weg gedaan omdat ik er niet mee kon rijden, hoe vaker ik viel hoe erger het werd tussen ons... Was een moeilijke keuze maar nu zoveel jaar later ben ik blij dat ik ze gemaakt heb. Hoe oud is je hafje?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:18

Alles hierboven is voor mij ook herkenbaar. Mijn vorige paard heb ik uiteindelijk ook verkocht door angst. Die moest nog worden ingereden in het begin ging het prima. Paardje was ook erg gevoelig en ontplofte heel snel, na een behoorlijke val ging het van kwaad tot erger en bracht ik mijn angst en stress over op haar, waardoor het niet meer lukte tussen ons. Ben in die tijd ook 13 kilo afgevallen uit stress dat ik er weer heen of op moest. Uiteindelijk besloten om haar te verkopen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:21

Annemarie, wat goed dat het weer beter gaat met je rib! En met Storm gaat zo te horen ook alles goed :) Binnenkort kunnen jullie weer helemaal samen dus!

Wieneke, nog steeds kriebels en knikkende knielen, trillende handjes?! Fijn toch! Leuk dat Zaza je zo goed ligt, je klinkt echt erg blij met haar! Die van mij is zo een braaf beesteke waar je alles mee kan... Ik geef er beginnerslesjes mee, zowel met als zonder bit, soms ook voltigelesjes en ook bij mij is ze braaf en werkwillig! En ze vind het leuk om samen te spelen en VD te doen. <3 Waarschijnlijk loopt ze ook nog eens erg goed, maar dan wel bij een betere ruiter dan mezelf, samen houden we het voorlopig op de basis en proberen we vooral veel plezier te beleven!

Marga, lees ik van jou nu "goed" nieuws? Zou echt fantastisch zijn als alles goed kwam met Crispy *\o/* Je bent er echt al erg aan gehecht eh?!

Met mij en Formera gaat alles goed. Morgen mag ik mijn aangepaste zadel ophalen, kan ik weer rijden :D En de smid moet komen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:31

haha ympi, ja die kriebels en knikkende knieen zullen nog wel lang blijven denk ik xD
ja ik ben zeker heel blij met mn meisje
k heb alles van haar geleerd en samen zijn we al tot de L2 gekomen en M1 is ons streeven

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:01

Marga:
Sowwwwwwwwww wat is het druk hier zeg. Pfffffffff had heel wat bij te lezen.

@Nicole: Jeetje meis wat vervelend. Pfffffff weet wat je meemaakt. Dit doet geen goed aan je vertrouwen. Het is heel moeilijk om je een goed advies te geven. Maar ik weet dat ik heel blij ben met mijn keuze die ik heb moeten maken. Crispy kan heet zijn maar is wel te vertrouwen, als ze heet is wil ze lekker lopen en kan ze eens schrikken maar dat is het dan wel weer. In het begin toen ik haar net had was ik ook bang op haar dat kwam omdat ik nog steeds die angst van Azzie had. Crispy heeft die angst helemaal weg genomen bij mij en daarom ben ik zo blij met haar en zij met mij. Zij heeft t goed bij mij en ik ben weer ontspannen met mijn paardje bezig.

@Allemaal: ja idd heeeeeeeel goed nieuws dank jullie wel voor alle steun hier, dat deed me super goed. En ja ik ben zo verliefd op Crispy dat idd mocht het niet goed gekomen zijn dan had mijn meisje heerlijk bij mij gebleven maar nu kunnen we samen straks toch echt gaan genieten van de bosritjes samen en daar doen we het voor.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:39

Inderdaad Marga het is hier weer lekker druk.
Nicole: wat een vervelend nieuws meis, ik wens je heel veel sterkte. En over advies geven zou ik zeggen denk er eerst rustig overna voordat je een overhaaste beslissing neemt.
Zazalover: nou meis heb je wijzen tips nodig van mij nodig nou kom maar op!! (hihihihihihi _O-)

Nou Delano is aan de hand een hete haflinger en tijdens het rijden PPPPPFFFFFF!!!!!
--

Jodie en Delano
24-4-2012

Vandaag had ik toch niet zo'n zin om te rijden dus ben ik lekker met hem aan de hand mee genomen en hebben we een stukje op de dijk gelopen.
Maarja hij is en blijft een haflinger,, en ''IK ZIE GRAS DUS DAAR WIL IK HEEN''. dus mijn hele handen zijn OOUUUWWW!!!!

Morgen ga ik even grote schoon maak houden, en even longeren DONDERDAG OP VAKANTIE.
Dus ik moet de hele week mijn eigenwijze haflinger missen. |( |( !!!

Zijn er nog meer mensen die in de mei vakantie weg gaan?