Een knappe vlecht zeker! Jammer van je punten. Waar had je gestart?
janouk
Geplaatst: 21-09-15 07:45
Ine, wat is Ragen mooi opgegroeid. Knap paard.
mooi vlechtwerk, leonie. Jammer van de dip, maar dat is niet erg. Groeien gaat in spurten, soms heb je even stilstand. Dan moet alles verwerkt worden, en de banden en pezen moeten bijgroeien bij de spierontwikkeling. Wij doen dan een stapje terug. Even een maandje alleen maar buitenrijden en spelen. Even het koppie leegmaken, lekker rechtuit rijden en het lijf laten herstellen, hahaha en ik vind het ook lekker om even geen dressuur te oefenen maar lekker Penny te spelen. Janouk heeft zulke periodes echt nodig om even niets te hoeven en geestelijk bij te tanken
Heel herkenbaar Janouk. Cato heb ik na het Haflingerweekend nog 2x buiten gereden en zij staat nu al een week 24 uur op het land samen met Luna. Even helemaal niets, lekker het koppie los. Volgende week pak ik haar dan weer op en gaan we weer verder stoeien met de galopwissels en de puntjes op de i. Die pauze hebben ze gewoon even nodig. Leonie, hoe had je in Kootwijkerbroek dan gereden, daar ging het toch wel goed? Ine, welkom ook in dit topic, ik ken je al van het dikke buiken topic met je mooie meisje Lilith, maar Raven maar er ook zijn!
Hahaha Suffie, dan is Mando wel zielig geweest met 1 dag vrij en dinsdag gelijk weer les....
xLeoniee
Geplaatst: 21-09-15 10:58
Ik had in kootwijk 168&169.. Maar dat kwam vooral doordat we 5min voor mn proeven moesten springen.. Mareja staat hier idd nu ook ff op rust. We maken lekker buitenritjes en zondag pakken we een oefencrossje mee.. even t koppie van ons allebei leeg. Ik ben ook weer terug gegaan naar de basis en oefeningen zoals wijken snapt ze gewoon niet meer want dan denkt ze veel te moeilijk en te veel vooruit. Dan zet ze uit zichzelf een appuyement in omdat we dat de laatste tijd geoefend hebben. .. Ben benieuwd hoe het straks na onze "pauze" gaat
@peelie: ik heb gestart op het laarwoudconcours in zuidlaren tussen de 'grote jongens'
Laatst bijgewerkt door xLeoniee op 21-09-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
suffie
Geplaatst: 21-09-15 11:02
Nee, Mando is niet zielig, normaal ga ik ook gewoon weer verder. Jij doe ook lekker afwisselende dingen met Mando, dus die heeft ook niet te klagen
Ik heb een behoorlijk pittige maand achter de rug met wedstrijden (4 wedstrijden, 8 punten rijker) en dan dat gedoe met die band zaterdag heeft er bij mij flink ingehakt. Je kunt niet altijd scherp zijn, daarom is het goed om af en toe even een stapje terug te doen. Eind oktober heb ik pas weer een wedstrijd, dus nu Cato even pauze en kan ik mij weer volledig op Lara focussen.
Je heb helemaal gelijk..... Hahaha Mando vind zichzelf ergggggggggggggg zielig
Als het goed is heb ik per 1 okt alle tijd (ToosWerkloos) en dan kan ik mooi ff doortrainen want de 11e hebben we Oudega weer op de planning staan en tja.... mijn droom is nog maar 8 punten weg.
wouke
Geplaatst: 21-09-15 12:55
Ken het gevoel 168-169 in dat dan in de B en soms nog in de B groen.
3x een 5 voor de gangen, en dit in de jeugd.
Dit was tijdens die wedstrijd een gewone en geen koudbloed wedstrijd.
Ik merk wel dat je dan afhaakt in de dressuursport en dat mijn dochter erg onzeker wordt. We gaan vaak andere dingen vooral lol met je knol. Jammer is het wel we werken al meer dan 1 jaar naar 1 winstpunt omdat ze graag wil springen maar we blijven oefenen. We hebben elke week les van een goede instructrice zij vind haar netjes rijden.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat emt de dressuursport maa rik ben er al heel lang uit. Ik weet toendertijd dat ik ook dik een jaar bezig was voor een winstpunt om te kunnen gaan springen.
op ene bepaald moment heeft me pa toen aan een jury die die beetje kende aangegeven dat ik alleen dressuur reed omdat perse 1 winstpunt moet hebben om te springen en dat ik dat gewoon heel graag wou. Die heeft me toen gejureerd om precies 1 winstpunt te krijgen.
Geen idee of dat ene optie is? ik ben niet zo thuis in de huidige dressuursport
Wat gebeurt er dan als je een Halfinger wedstrijd rij? Rij je dan wel je wp?
Als je er maar 1 nodig heb denk ik ga daar dan voor.
wouke
Geplaatst: 21-09-15 14:01
Ik ben eigenlijk te gespannen, maar bij de laatste (koudbloeden) wedstrijd ik gereden heb (rij 1x per jaar). verhaal vooraf. 's-morgens bij het laden ging het mis met mijn ribben tegen de trailerstang. Achteraf gebroken rib en een gekneusde schouder. Ibruprofen genomen en toch gereden, bij elkaar had ik de ene keer 178 punten en de twee keer minder dit omdat ik na de proef toe bijna omver werd gereden door een wedstrijdkandidaat. Toen uit de concentratie en ik had 173 punten. Maar denk dat er wel een winstpunt in zit als ik meer wedstrijden rij. Pony is redelijk ver doorgereden, en loopt perfect als ik geen wedstrijden rij.
Wedstrijd ritme is denk wel goed, maar omdat mijn dochter zo laag rij bescherm ik haar een beetje. Voor mij zelf is de winstpunt niet nodig, ik ben m springen geweest bij de pony's neem aan dat je een maal een winstpunt moet rijden en dan officieel mag springen.
Persoonlijk denk ik dat er verschil in zit in gewone en koudbloedwedstrijden maar niet iedereen vindt dit. Bij de jeugd zie je geen haflinger meer lopen bij een gewone wedstrijd.
haffylover is een idee maar ben redelijk bescheiden toch maar een keer naar de jury toe.
xLeoniee
Geplaatst: 21-09-15 14:19
Ik merk hier in t Noorden op een of andere manier echt wel verschil tussen een algemene wedstrijd en een koudbloedwedstrijd. Als er voor mij 3 grote paarden zijn geweest die kunnen strekken als een malle en daarna kom ik snap ik aan de ene kant wel dat ze mij een 4 geven terwijl ik op koudbloedwedstrijden een 6 of een 7 daarop haal. Het mag niet maar ik kan me heel goed indenken dat een jury op gegeven moment wel zo gaat jureren.
Edit: Sorry ik lees weer veel te snel en zie net dat t helemaal niet over dit onderwerp gaat Maaaar haflingerwedstrijden/koudbloedwedstrijden zijn voor mij wel mogelijkheden om mn punten te rijden en waarschijnlijk ook voor jou @wouke.
Denk dat je dan wat vaker op wedstijd moet en wij moeten ons net iets meer bewijzen dan iemand met een ruim bewegende kwpn-er en dat bedoel ik niet slecht maar dat betekend wel dat je je haflinger voor elkaar moet hebben.
Neem zelf anders een Strezzz van Phytonics dan heb je er minder last van (ja is voor paarden maar ook prima voor mensen) Waarom heb je stress je rijdt toch voor je plezier.
Mij boeit het echt niet hoor en als ik een wp rij prima dan ben ik super blij en trots maar rij ik dat niet dan ben ik nog steeds een blij ei hoor. Hoe meer kilometers je maakt hoe makkelijker je wordt en kijk naar je eigen kunnen en accepteer dat je geen 190 + ruiter bent ben ik ook niet ben blij dat ik een 180 en een beetje ruiter ben maarja ik kom er toch ook
Ik dacht ook altijd dat er verschil zat tussen de gewone en de Haflingerwedstrijden, maar nu ik officieel start, start ik beiden en ik merk dus geen verschil. Rijd constante punten met vaak hetzelfde commentaar. Ik kom inderdaad tekort op mijn uitgestrekte draf, maar scoor op de oefeningen.
janouk
Geplaatst: 21-09-15 16:56
Wouke: ik vind het jammer dat een pony van de jury bij de pony's 3 x een 5 krijgt voor de gangen. Dat motiveert niet echt om door te zetten. Wedstrijdproefjes moet je leren rijden: handig rijden, etc en dat kan je alleen door echt kilometers te maken in de wedstrijdring.
En als het echt niet lukt, is het ook mogelijk om op een andere pony de winstpunt te halen. Ik heb Janouk daar ook wel eens voor uitgeleend: Meisje was al 2 jaar bezig voor een winstpunt en wilde heel graag springen. Maar het lukte niet met haar Arabier om een winstpunt in de dressuur te halen: diertje liep met zijn hoofd hoog in de lucht. Meisje kan echt wel lekker sturen, maar kreeg het niet voor elkaar. Ze is 1 x met Janouk gestart in de dressuur: 2 winstpunten, omdat Janouk gemakkelijker na te rijden is en springt inmiddels M springen met haar arabier.
Ik vlecht meestal zo want hengstenvlecjt is bij mij ook zo uit
janouk
Geplaatst: 22-09-15 12:56
haffylover schreef:
hoe doen jullie dat toch die van mij die hou de vlechten er nooit in dus heb het opgegeven
Janouk schudt ook net zolang tot de vlechten er helemaal uit zijn. Op het Nederlands Kampioenschap had ik ook zulke prachtige vlechten gemaakt. Ik was er zo trots op. Binnen 5 minuten had ze alles eruit geschud.
Nash zijn manen zijn zo lang dat hij het opeet als het niet vast zit. Hij staat dus altijd in de vlecht. Hij vind het gelukkig niet erg. Een hengstevlecht blijft bij Nash heel goed zitten omdat hij van die heerlijke manen heeft daarvoor
Zelfde verhaal als Peelie hier Vlechten blijven er goed in en laat ze ook gerust 2 week zitten.. Aan t eind ziet t er niet meer uit maar te vaak vlechten is ook niet goed.. Voor de wedstrijd een dubbele hengstenvlecht erin en ze kan schudden wat ze wil maar door de lengte blijft ie goed zitten