[FOTO] Haflingers ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: [FOTO] Haflingers ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:35

Ik hoef niet 30x hetzelfde commentaar te krijgen. Ik sta zeker open voor opbouwende kritiek, maar niet als dat al zooovaak herhaald is. Ik mag dan niet snel van begrip zijn, maar na 2 keer snap ik het ook al wel hoor.

Blijkbaar boeit het mensen niet om te weten waar we vandaan komen, hoe we begonnen zijn. Dat ik toen ik Abby kreeg net een paard kon sturen en in draf kon krijgen. Meer kon ik niet. Wat ik dan al allemaal geleerd heb. En Abby die als fokmerrie letterlijk van het land geplukt was. Zij werd ook alleen af en toe gebruikt voor recreatieve ritjes voor de kar. En dan het feit dat ze al oud is. Maar nee, blijkbaar maakt dat niet zoveel uit.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:37

PeerAppel schreef:
Ik hoef niet 30x hetzelfde commentaar te krijgen. Ik sta zeker open voor opbouwende kritiek, maar niet als dat al zooovaak herhaald is. Ik mag dan niet snel van begrip zijn, maar na 2 keer snap ik het ook al wel hoor.

Blijkbaar boeit het mensen niet om te weten waar we vandaan komen, hoe we begonnen zijn. Dat ik toen ik Abby kreeg net een paard kon sturen en in draf kon krijgen. Meer kon ik niet. Wat ik dan al allemaal geleerd heb. En Abby die als fokmerrie letterlijk van het land geplukt was. Zij werd ook alleen af en toe gebruikt voor recreatieve ritjes voor de kar. En dan het feit dat ze al oud is. Maar nee, blijkbaar maakt dat niet zoveel uit.

dat is toch door niemand gezegd? ze geven alleen commentaar, en ja vaak weten mensen de achtergrond van een combinatie niet of houden ze er geen rekening mee, geloof me daar heb ik zelf ook mee te maken gehad dus weet heel goed hoe t is.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:39

Zazalover schreef:
PeerAppel schreef:

dat is toch door niemand gezegd? ze geven alleen commentaar, en ja vaak weten mensen de achtergrond van een combinatie niet of houden ze er geen rekening mee, geloof me daar heb ik zelf ook mee te maken gehad dus weet heel goed hoe t is.

Precies dat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:04

PeerAppel schreef:
Sorry hoor, maar snappen jullie het als ik het commentaar van "actiever, voorwaatser, afvallen" echt spuugzat begin te worden?
Ik ben niet blind, ik zie het zelf ook wel. Ik weet het zelf ook wel. En naast dat kan ik ook heel goed lezen en dingen die ik lees in me op slaan. Ik heb het echt al váák genoeg gehoord dat ze een moddervet beest is die niet actief kan lopen. Laat ons. Ik ben zelf ook aardslui, totaal niet lenig en heb een hekel aan bewegen. Daarom passen we goed bij elkaar en laat ons dat lekker doen.

Sorry, moest er even uit.

Sorry hoor, er is niemand geweest die iets op een verkeerde of negatieve manier heeft gezegd. Niemand gaf commentaar op jullie als combinatie alleen maar opbouwende tips die jullie misschien eventueel kunnen helpen...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:10

Blijkbaar wist je niet dat actiever niet per definitie harder is. Dus je hebt er wel wat aan. ;)
Niet zo snel uit je slof schieten hoor. Iedereen bedoeld het niet onaardig en als je dat niet kan hebben... Tsja. Niet ons probleem.

Je had het eerst ook wat normaler aan kunnen geven dat je er niet op zit te wachten. En als je er niet op zit te wachten. Dan lees je er toch lekker over heen. ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:27

Citaat:
paard mag actiever weg draven en blijven draven
paard is te dik

Citaat:
Verder idd wat voorwaartser, maar daar had je t zelf ook al over

Citaat:
zoals de andere al zeiden.. Mag inderdaad wat meer voorwaarts...

Citaat:
Verder moet ze veeeeeel actiever worden

Citaat:
Mag veeeel meer activiteit in.. Ze sjokt maar wat rond!

Citaat:
ik denk dat je haffie wel een beetje moet afvallen om eerlijk te zijn.

En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.

En als je weet dat we hier vandaan komen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:29

Peeps
Afbeelding

Kyra
Afbeelding

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:09

Labull: gefeliciteerd met jullie winstpunt! :D

peerappel: Dan gaan we nu nog een keer met zijn alle zeggen, dat de "kritiek" alleen maar goed bedoeld is, om jullie misschien nog verder te helpen! Alleen maar fijn toch! Wij leren ook nog! :D

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:03

Dankjullie !!
PeerAppel, als je geen kritiek wilt moet je geen foto's posten. Je kunt er nu wel over door blijven gaan maar dat heeft geen zin. Leg je er bij neer of plaats gewoon geen foto's meer. Daarbij kijk je nu alleen maar naar het negatieve. Er zijn ook positieve dingen gezegd hoor..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:07

Jongen, ik moet eerlijk bekennen dat er idd veel commentaar herhaald word. Niet alleen bij PeerAppel, maar bij iedereen

in dit geval gaat het dan om een stevig paard.

HEt word zo vaak gemeld dat zelfs ik er triest van word.

Ipv dat er met oplossingen gekomen word...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:10

Volgens mij is dit een foto topic en geen discussie topic. Het gaat nu erg off-topic...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:27

LaBull schreef:
Dankjullie !!
PeerAppel, als je geen kritiek wilt moet je geen foto's posten. Je kunt er nu wel over door blijven gaan maar dat heeft geen zin. Leg je er bij neer of plaats gewoon geen foto's meer. Daarbij kijk je nu alleen maar naar het negatieve. Er zijn ook positieve dingen gezegd hoor..

Dat hele kritiek gedoe maakt me niks uit. Maar ga nou niet alles zo vaak herhalen.
Bedenk dat iets origineels, dat ik m'n oren meer naar rechts moet doen ofzo. Ik zeg maar wat.

En dit heb ik dus al vaker gezegd. :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:33

Marlis schreef:
Volgens mij is dit een foto topic en geen discussie topic. Het gaat nu erg off-topic...

, maar een discussie is het nog lang niet...

t is alleen een opmerking dat kritiek en commemtaar soms wat genuanceerder gebracht mag worden. Ook een beetje rekening houdend met de jongere gebruikers onder ons...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:35

Probleem is denk ik vooral dat vaak alleen het commentaar gegeven wordt en tips ontbreken..

@ peerappel. Wat voer je je hafje? Om dr te laten afvallen is bijv een vette wei niet goed. Lees voor een kaal stuk en als dit niet kan een graaskorf. Verder is wat ouder grof hooi het beste hier niet teveel in waar ze dik van kan worden. Krachtvoer zou ik achter wege laten een vitamine brokje en goede liksteen zijn voldoende.

Daarnaast de buikspieren trainen. Dit kan alleen als je dr voldoende actief en ontspannen hebt. Ga lekker veel longeren en onder het zadel consequent zijn been= reactie geen reactie? Tik! Dan veel overgangen en tempowisselingen rijden en zorg hhierbij dat elke pas van jou is. Jij bepaalt niet zij. Hoe is ze buiten? Gaat het dan beter? Dat kan je ook gebruiken in training op buitenrit kan je dit ook vragen. Ozo zal je zien dat het steeds beter gaat succes!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:35

Kijk dat zijn nou tips waar je wat aan hebt! Goed gezegd Yvanka!!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:46

Marlis wat een leuke hafjes.
Wat is de afstamming?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:47

ik ga echt snel een bijleespost doen!
maar ik plaats alvast een fototje van de wedstrijd zondag!
mijn knapperd!
Afbeelding

hij snapte er eerst niks van. (dus een paar weigeringen) maar naar 4 hindernissen vond ie het leuk en de laatste 5 gingen super goed!! toen ging ie er goed overheen en in galop <3 dus heel trots op mijn lieverd <3
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:02

Novito, wat een knappe pony is dat zeg! Springen gaat goed zo te zien, leuk!
Peep en Kyra, 2 druppels water blijft het :')
LaBull: Gefeliciteerd, en Chester is knap!!
MelisWes: Rijden ziet er netjes uit! Maar misschien ietsje meer over der rug rijden? Lastig te zien natuurlijk van een foto, geen aanval hoor! :)

Laat ik even kwijlfoto's er door gooien :D

Afgelopen zondag in de duinen geweest :D
Afbeelding

Afbeelding

Meer in het topic :)
[RIJ-ITP] Goud in de duinen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:38

Gister heerlijk gereden op het weiland met haf :)
Ff gas erop!!
Afbeelding

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:03

Wendy.. ja klopt, hij moet meer zijn achterhand gaan gebruiken en soms valt hij ook terug van het voorwaartse. Hij vind het nog erg lastig. Winter heeft hij ook lang stilgestaan. :( Jou haf ziet er goed uit! Netjes. die van mij begint egt weer dik te worden haha.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:59

Yvank_ schreef:
Probleem is denk ik vooral dat vaak alleen het commentaar gegeven wordt en tips ontbreken..

@ peerappel. Wat voer je je hafje? Om dr te laten afvallen is bijv een vette wei niet goed. Lees voor een kaal stuk en als dit niet kan een graaskorf. Verder is wat ouder grof hooi het beste hier niet teveel in waar ze dik van kan worden. Krachtvoer zou ik achter wege laten een vitamine brokje en goede liksteen zijn voldoende.

Daarnaast de buikspieren trainen. Dit kan alleen als je dr voldoende actief en ontspannen hebt. Ga lekker veel longeren en onder het zadel consequent zijn been= reactie geen reactie? Tik! Dan veel overgangen en tempowisselingen rijden en zorg hhierbij dat elke pas van jou is. Jij bepaalt niet zij. Hoe is ze buiten? Gaat het dan beter? Dat kan je ook gebruiken in training op buitenrit kan je dit ook vragen. Ozo zal je zien dat het steeds beter gaat succes!

Dankje. Echt waar dankje. _/-\o_

Ik voer mijn Haflinger eigenlijk bijna niks. Ze staat nu 24/7 op gras en als ik haar binnen ga poetsen krijgt ze een plukje hooi. De wei is niet vet maar ook niet arm, dus binnenkort weer even een (goede) graaskorf kopen.

Bedankt voor de tips! Buiten is ze iets actiever en voorwaartser. In het bos is voor haar het paradijs. Dan draaft ze het allerliefst met haar knietjes nog net niet tussen haar oren. Dat trainen op buitenrit is nog wel een goede tip. Ik zal het eens proberen en dan m'n moeder even de camera geven zodat ze het kan filmen. Dan kan ik het verschil even zien. :D

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:37

blz 81

@superliesje ziet er al lekker ontspannen uit!
@peerappel gekke Abby!
@horsii peeps gaat echt goed he !
@wouterwesley ziet er inderdaad veel beter uit zeg!
@horsii peeps is ook een boef zeg :+
@Ymkeerica wel een beetje een strenge hand, ziet er verder leuk uit!
@PeerAppel aah wat lekker!
@Miranda95 knappe haf!
@anniekasaur leuke foto!
@enefde gaaaf!

blz 82

@horsii toch grappig dat peeps de ene keer bokkend door de bak gaat en de andere keer uitgestapt wordt door een klein meisje zonder problem :p
@Chasey leuk filmpje! Verstandige keuze!
@Ash_ Wat een leukerd! Zo'n vriendelijke uitstraling!
@wendy1987 Ziet er goed uit, je 2-jarige wordt ook een leukerd denk ik!
@Sita_ Willow is zo'n knap beest!
@horsii knappe peeps! Kyra is trouwens ook al een echt buffeltje
@BenteMaxime leuke fotoo!

blz 83

@Faringo Storm ziet er goed uit! Loopt ook netjes op het filmpje
@PeerAppel Abbyyyyyy <3 blijf d'r zo gaaf vinden! Blijf het filmpje trouwens ook gaaf vinden!
@horsii jeetje! dat is wel even schrikken!
@MelisWess ziet er ondanks de slof toch lekker ontspannen uit!
@LaBull knap beest ook!

blz 84

@marlis blijf die twee zo leuk vinden <3
@novito knappe kop heeft ie!
@wendy1987 mooie foto's!
@Ash_ leuke foto!

Hier nog 2 foto's van de meeting

Afbeelding
Afbeelding

[ITP] Haflinger Alex gooit zijn manen los

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:51

Wauw pipvl!! Onwijs gave haf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:53

Wauw hele gave foto's!

@peerappel succes!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:57

Pagina 82
horsii, wat lief en braaf dat ze dat gewoon goed al vind!
Chasey, leuk springfilmpje van James (: & heerlijk buitenrijden!
Ash_, lief koppie
wendy1987, ziet er netjes uit!
Sita_, zoo die kan springen!!
horsii, rijden ziet er netjes uit van je zus & lieve Kyra
BenteMaxime, aw dat roze staat lief

Pagina 83
Faringo, netjes!Vind zn kleurtje ook mooi & filmpje ziet er goed uit!
PeerAppel, Abby als barbietje :P & lekker rijden in de bak (:
Marlis, vind Peep echt n knapperd!
MelisWess, netjes! Alleen je rechter hand zit nogal wat hoger dan je linker.. *Is wrs moment haha*
LaBull, mooi paard!

Pagina 84
Marlis, Kyra is echt n schatje om te zien!
novito, fijn dat t springen uiteindelijk goed ging!!
wendy1987, prachtige foto! (allebei :P)
Ash_, lekker galopperen
pipvl, gave fotos zeg!

Vorige week weer wedstrijd gehad! (09/06)
2 L2 proefjes gereden en 2 B parcoursjes gesprongen.
Bij de dressuur 2x eerste van de 8 en 2 winstpunten!
Springen 2x rond, 42 & 46 stijlpunten. Met een 6-7-8. Maar had nog 2 weigeringen en aantal balken xd.
Maarja, wp zit er dus wel degelijk in!!

Afbeelding

Afbeelding