Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PeerAppel schreef:Ik hoef niet 30x hetzelfde commentaar te krijgen. Ik sta zeker open voor opbouwende kritiek, maar niet als dat al zooovaak herhaald is. Ik mag dan niet snel van begrip zijn, maar na 2 keer snap ik het ook al wel hoor.
Blijkbaar boeit het mensen niet om te weten waar we vandaan komen, hoe we begonnen zijn. Dat ik toen ik Abby kreeg net een paard kon sturen en in draf kon krijgen. Meer kon ik niet. Wat ik dan al allemaal geleerd heb. En Abby die als fokmerrie letterlijk van het land geplukt was. Zij werd ook alleen af en toe gebruikt voor recreatieve ritjes voor de kar. En dan het feit dat ze al oud is. Maar nee, blijkbaar maakt dat niet zoveel uit.
Zazalover schreef:PeerAppel schreef:Ik hoef niet 30x hetzelfde commentaar te krijgen. Ik sta zeker open voor opbouwende kritiek, maar niet als dat al zooovaak herhaald is. Ik mag dan niet snel van begrip zijn, maar na 2 keer snap ik het ook al wel hoor.
Blijkbaar boeit het mensen niet om te weten waar we vandaan komen, hoe we begonnen zijn. Dat ik toen ik Abby kreeg net een paard kon sturen en in draf kon krijgen. Meer kon ik niet. Wat ik dan al allemaal geleerd heb. En Abby die als fokmerrie letterlijk van het land geplukt was. Zij werd ook alleen af en toe gebruikt voor recreatieve ritjes voor de kar. En dan het feit dat ze al oud is. Maar nee, blijkbaar maakt dat niet zoveel uit.
dat is toch door niemand gezegd? ze geven alleen commentaar, en ja vaak weten mensen de achtergrond van een combinatie niet of houden ze er geen rekening mee, geloof me daar heb ik zelf ook mee te maken gehad dus weet heel goed hoe t is.
PeerAppel schreef:Sorry hoor, maar snappen jullie het als ik het commentaar van "actiever, voorwaatser, afvallen" echt spuugzat begin te worden?
Ik ben niet blind, ik zie het zelf ook wel. Ik weet het zelf ook wel. En naast dat kan ik ook heel goed lezen en dingen die ik lees in me op slaan. Ik heb het echt al váák genoeg gehoord dat ze een moddervet beest is die niet actief kan lopen. Laat ons. Ik ben zelf ook aardslui, totaal niet lenig en heb een hekel aan bewegen. Daarom passen we goed bij elkaar en laat ons dat lekker doen.
Sorry, moest er even uit.
Citaat:paard mag actiever weg draven en blijven draven
paard is te dik
Citaat:Verder idd wat voorwaartser, maar daar had je t zelf ook al over
Citaat:zoals de andere al zeiden.. Mag inderdaad wat meer voorwaarts...
Citaat:Verder moet ze veeeeeel actiever worden
Citaat:Mag veeeel meer activiteit in.. Ze sjokt maar wat rond!
Citaat:ik denk dat je haffie wel een beetje moet afvallen om eerlijk te zijn.
LaBull schreef:Dankjullie !!
PeerAppel, als je geen kritiek wilt moet je geen foto's posten. Je kunt er nu wel over door blijven gaan maar dat heeft geen zin. Leg je er bij neer of plaats gewoon geen foto's meer. Daarbij kijk je nu alleen maar naar het negatieve. Er zijn ook positieve dingen gezegd hoor..
Marlis schreef:Volgens mij is dit een foto topic en geen discussie topic. Het gaat nu erg off-topic...
Yvank_ schreef:Probleem is denk ik vooral dat vaak alleen het commentaar gegeven wordt en tips ontbreken..
@ peerappel. Wat voer je je hafje? Om dr te laten afvallen is bijv een vette wei niet goed. Lees voor een kaal stuk en als dit niet kan een graaskorf. Verder is wat ouder grof hooi het beste hier niet teveel in waar ze dik van kan worden. Krachtvoer zou ik achter wege laten een vitamine brokje en goede liksteen zijn voldoende.
Daarnaast de buikspieren trainen. Dit kan alleen als je dr voldoende actief en ontspannen hebt. Ga lekker veel longeren en onder het zadel consequent zijn been= reactie geen reactie? Tik! Dan veel overgangen en tempowisselingen rijden en zorg hhierbij dat elke pas van jou is. Jij bepaalt niet zij. Hoe is ze buiten? Gaat het dan beter? Dat kan je ook gebruiken in training op buitenrit kan je dit ook vragen. Ozo zal je zien dat het steeds beter gaat succes!