Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:41

_Nelleke_ schreef:
Sommige nette kwpn-ers stampen gewoon door de modder hoor. En m'n bolle haf maakt er gewoon een boogje omheen.

Storm durfde tot een jaar geleden niets eens met zijn hoef een plas water aan te raken. Inmiddels heb ik hem zover dat hij dwars door water heen stampt en rent. Hij loopt er nu zonder aarzelen in, maar dat heeft me wel veel geduld en oefenen gekost, maar modder, nee das echt niet zijn ding haha.

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:43

Sita_ schreef:
Goedemorgen,

Wat fijn om te lezen dat Floor zo gemakkelijk op t bitje reageert! :j
Waarom reden ze haar eigenlijk met stang? Hebben ze je dat ook uitgelegt?

Omdat ze ''niet te houden zou zijn''..
Ergens snap ik dat ook wel, want als ze eenmaal in galop is geweest dan is het net een hittepetitje.. ''HARDER HARDER HARDER''..
Dus ik heb ook alleen nog maar buiten gestapt, gewoon rustig opbouwen :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:43

Heb grotendeels bijgelezeren.

@Paulusjus: dan zeggen ze nog wel dat haflingers kinderpony's zijn, nou het kunnen echte draakjes zijn. Heb je geen spierpijn eraan overgehouden?

@Suus: Als het wijken in de L1 lukt, komt de L2 ook wel goed. Ik heb het de mijne geleerd door haar tegen de bakrand aan te zetten en opzij te drijven. Vooruit kan ze dan niet, dus ze moet wel wijken. Dit was bij mij dan ook één van de sterkere punten op wedstrijd :P.

Voor de rest. Ik was mijn instructrice super dankbaar dat ik even in haar bak mocht. Het was er erg modderig, maar wat ging ze sjouwen! Had dan ook een big smile op mijn gezocht tijdens het rijden.
Hopen dat we dit vast kunnen houden want aan dit gevoel kan ik wel wennen ;)

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:11

Haha bri kan dan wel als bijnaam Barbie hebben maar die naam doet ze geen eer aan, ze ploft het liefst midden in de bagger neer :+ van de week ook heel der manen zwart, staart vol met bagger, echt net een varkentje mar dan in het goud

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:24

Miiejs schreef:
Haha bri kan dan wel als bijnaam Barbie hebben maar die naam doet ze geen eer aan, ze ploft het liefst midden in de bagger neer :+ van de week ook heel der manen zwart, staart vol met bagger, echt net een varkentje mar dan in het goud

Hahaha!

Floor vindt water/modder niet zo'n punt.. maar mest van anderen... nee daar wil mevrouw t liefst niet door heen :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:25

Haha das net Storm, die heeft ook grijze manen en staart ipv witte. Het is nu ook echt een beetje te fris om hem helemaal te wassen dus dan maar een viezer paard.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:33

Haha wat een smeerpoetsen. Rowan is soms te lui om z'n staart op te tillen met poepen (vooral als ie net even druk is met eten of iets dergelijks) dus die is vaak wel echt heel smerig.

Hij gaat wel door modder of plassen als ik zeg dat het moet, maar liever niet.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:36

Anne is ook vaak een tutje wat modder betreft. Haha.

Zo dinsdag naar de tandarts. Hopelijk daarna weer wat fijner in der mond. Ga vanavond weer rijden (op advies van instructeur) om der toch weer los te krijgen. Hopelijk is er iemand om me te supporten haha.

Edt: en een spierpijn! Heb goed gehandeld toen ik thuis kwam dus haha

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:37

Bri der staart is echt mega goot op het moment, van t weekend heeft ze ook echt pech want ik ga 'm gewoon wassen!
Op stal staat bij ons nog een haf merrie en die tilt der staart niet op bij t plassen, die is echt bruin/geel en niet meer wit te krijgen aan de onderkant!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:56

Miiejs, smerig! Die van Rowan is al weken bruin. *schaam* We hebben gewoon warm water op stal maar ik ben eigenlijk een beetje lui om 'm te wassen. Die staart is zo enorm dik, met wassen ben ik zo een half uur/3 kwartier bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:57

Ik spoel dagelijks de modder ff uit dr staart vooral als de bak ook nat was.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:03

Ik was bijna elke week de staarten... :o

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:05

Wij hebben alleen koud water op stal, das wel echt jammer maarja.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:05

Sita_ schreef:

Zou ik ook moeten doen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:07

Sita_ schreef:

Ik net zo :))

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:10

Zo zonde he die vieze paardjes. Heb je net de staart gewassen, kom je de volgende dag terug, issie al weer helemaal vies! Dan heb je toch maar kort eer van je werk. Hier hebben we ook alleen maar koud water, dus in de winter wordt ze alleen gewassen als het hoognodig is. Verder zgm borstelen.

FloortjeChar, Fijn dat jullie eerste buitenritje (zonder stang nog wel!) zo goed ging :D. Dat schept vertrouwen. Bouw het wel voorzichtig op he, ze blijft een nieuw paardje.

Paulusjuh, gelukkig dat de tandarts er volgende week weer is. Hopelijk verbetert dat een heel stuk! Kunnen jullie weer lekkerder rijden.

Ik zag op de vorige pagina ook een mooie Hafling-Air foto, erg grappig haha! Ik heb gelukkig nog geen vliegles gehad.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:10

Moet het nu eigenlijk ook weer doen, dus denk dat ik wel weet wat ik vandaag of morgen ga doen.. :))
Sws moet ik die van Willy vrijdag ook doen, want we hebben dan weer wedstrijd..

Vanmorgen Gonnie lesgegeven met Pronkdame.. Pronkie was eerst wat frisjes, rem was even zoek, gas zat er dubbel op hihi :))
Maar op den duur ging ze wel fijn lopen, netjes los door t lijf en haar kaak. galop is echt vele malen verbeterd al! :j Daarna was het ineens zo mooi weer dat we nog een mini buitenritje gedaan hebben. Ze was superbraaf.. Paar auto's en trekkers tegengekomen, mannetjes met kruiwagens in de tuin. Maar ze keek nergens van op. Nog een klein drafje gedaan en ook dat ging braaf.. :j Dus weer een super ervaring erbij! :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:16

Wij hebben ook alleen koud water. Op mijn vorige stalling had ik niet eens een wasplaats en moest ik emmers sjouwen dus wastte ik hem zelden tot nooit. Nu doe ik het iets vaker maar nog steeds niet heel vaak, kan blijven wassen dan ;-)

Leuk Sita dat Pronkdame het zo goed deed ondanks dat ze in het begin wat frisjes was.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:20

Bri heeft altijd bruine punten aander staart haha ze met netjes achter in der stal maar soms ligt t best hoog en hangt der staart erin :+

Altijd leuk als ze zo lekker fris zijn :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:21

Als ze zo fris zijn gaan ze tenminste lopen.. Houd wel van een beetje pit.. :))
Als je ze steeds moet aanslingeren is de lol er gauw vanaf.. Haha..

Voor de mensen met koud water, een waterkoker doet wonderen.. ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:27

Ja een waterkoker heb ik aan gedacht maar eerlijk gezegd haha ben ik gwoon te lui om het te doen.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:49

Hmmm goed idee ga gewoon mijn waterkoker meenemen naar stal haha! :D

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:50

Hier nog een 21+er met een halfinger.
Rij western met haar, maar op het moment even helemaal niet ivm rugklachten van mijzelf.

Om gelijk maar even in te haken op de vieze staarten, in de winter was ik ook eigenlijk bijna niet.
Ze hoeft niet op wedstrijd oid, dus niemand ziet het, behalve ik zelf. En dan kan ik inderdaad elke dag gaan wassen, anders is de staart zo weer zwart.
We beginnen van het voorjaar wel weer ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:56

Marissa dr staart is zo vies dat ik vrees dat ik m niet meer schoon krijg. :o Ik heb alleen koud water op de boerderij, dus dan doe je t al niet zo snel. En dan hebben we nog het probleem: staart niet optillen als je plast. Dan blijf je dus bezig Ik denk maar zo, als ik er op zit zie ik het toch niet :+ .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:59

Wij hebben idd en waterkoker op stal staan, ook lekker voor warme choco of thee :)
En ook handig voor slobber in de winter, of willen wassen :j