Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:23

@janouk De bak was inderdaad zwaar.. Een stalgenootje van mij ment ook en die was ook enthousiast geworden! Alleen begreep zij dat als het onderdeel kur op muziek er wel komt bij de KNHS ze dan minimaal Z moet zijn toch?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 06:54

Nee, volgens mij is het plan om het al vanaf de L dressuur uit te schrijven voor menners. Onder het zadel is het vanaf de Z.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:08

Een paar foto's van mij :)

Mando (Esmee)
Afbeelding

Volgens mij ben jij dit xLeoniee?
Afbeelding

Voetballen!!
Afbeelding

Janouk & Suffie!
Afbeelding

Voor de nieuwsgierigen in deze link staan alle foto's
Sommigen helaas van bagger kwaliteit door de regen en beginnend fotograaf :o := maar toch leuk om te zien denk ik zo :j
http://marindab.jalbum.net/Haflinger%20Weekend%202015/#

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:17

super leuke fotos Marinda. volgens mij heeft iedereen een topweekend gehad!

ik zelf heb zondag 1e onderlinge wedstrijd gehad. 189 -2 ( ja eigen willetjes haha)

het rijden gaat steeds beter. januari vs gisteren :D
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:23

De onderste foto ziet er keurig uit! Wat is je Haflinger afgevallen, super!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:31

Ik ben erg blij met de foto's. ..
Echt goed gedaan. .zitten erg mooie tussen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:32

nouja niet mijn haflinger haha. bijrijdhaflinger. eigenaar rijd sinds 5 weken weer.

ja super mooie foto's marinda!!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:18

Goed gedaan Marieke! Straks met startpas?

Thanx!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:21

hihi hoop ik wel ooit eens...

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 02:24

Klopt Marinda! Bedankt voor de foto's :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:57

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:14

Daar wil ik nog altijd een keer naaar toe eht haflinger weekend vand e aangespannen haflinger maar helaas altijd vervoers kwestie :(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:31

Ontzettend leuk topic Esmee, een echt lol met je knol weekend hebben we achter de rug!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

super leuk topic esmee!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:04

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:10

Hey iedereen,

Ik zou me hier ook graag melden als dat mag? Al is mijn 'dressuurhaflinger' nog maar 6 dagen in training om zadelmak gemaakt te worden en doe ik met m'n oudste haflinger niet aan dressuur maar aan gewoon buitenrijden, recreatief mennen etc...

Sommige van jullie ken ik al, maar anderen nog niet dus ik lees gewoon rustig mee en stel me wel voor wanneer dat ok is voor jullie :D !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:12

Ine, jij mag niet :P (dames, ik "ken" Ine dus al heel lang :P) tuurlijk mag jij. Leuk!

Ik heb vandaag weer les gehad van Sara. Dat had ik echt nodig! Ik heb het gevoel dat het niet zo denderend gaat, maar Sara weet me dan toch te vertellen dat het eigenlijk juist heel erg goed gaat. Nash verbeterd iedere keer mooi. Vandaag meer bezig geweest met sluiten en verruimen (onvoorwaardelijk voorwaards gaan, nog best lastig) en echt van achteren uit aantrekken. Dat is voor een trekpaard (laten we het niet mooier maken dan het is) behoorlijk pittig. Maar Nash pakt het goed op en maakte snel de schakeling van stuwen naar dragen. Echt een mega gaaf gevoel. Hij wordt steeds meer paard onder me ipv hobbelpony.

Ook lukt het steeds beter om lengte en ruimte in het frame te krijgen. Wat een hele opgave is voor streskip Nash. Zeker als ik dan ook nog eens onvoorwaardelijke voorwaardse drang van hem verwacht, dan wil hij wel eens gaan spoken.

Vandaag zijn we ook begonnen met een "dribbeltje" maken om achter meer te activeren (wat ik eerder al schreef). Wat ik op een gegeven moment voelde was zo bijzonder. Als hij de kracht er voor zijn hebben zou hij zo in de passage vloepen :P toch wel handig zo'n sarabediening op afstand :D nu kan ik voorlopen weer even zelf verder aan modderen :D ik heb er zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:57

Leuk om alle foto's en resultaten weer te zien.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:35

Ik ben eigenlijk altijd ene stille meelezer geweest maar wil me ook weer wat meer gaan melden.

Heb heel lang stil gezeten met me haflinger, Behalve recreatief hebben we de afgelopen zomer weinig gedaan maar onlangs een nieuw nog beter passend zadel aangekocht en nou wil me dressuur zijde een boost geven en misschien volgend jaar weer wedstrijd starten. Sinds mijn nieuwe zadel loopt me dame een stuk fijner en beter. vrijdag komt me instructrice weer ben ook zeer benieuwd wat zij er van zegt en wat we allemaal moeten doen om volgend jaar l/m start klaar te zijn

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:39

Jeej, tnx Peelie :D ! Wat klinkt je les weer leerzaam! Zo zie je maar, hoe modern onze haffies ook zijn, het blijven die bergpaardjes van vroeger diep vanbinnen :j .

Haffylover, fijn dat het met je nieuwe zadel nog beter gaat!

Ok, mezelf en de blondjes even voorstellen?
Ik ben Ine, 24, en van oorsprong Antwerpse al wonen de paarden (en na de verbouwing ook wij) in Zeeuws-Vlaanderen (NL). Ik studeer nog en heb daarnaast een eigen bedrijfje.
Maar het belangrijkste, ik heb 4 pony's, waarvan 2 haflingers :D .

Beeld van ze alle 4 (al is mijn veulen alweer een heel stuk gegroeid nu):
Afbeelding

Mara is mijn 1e haflinger, ze is 17, 138 klein en een Marnix van de Vuufwegen X Walter van het Hambroek. Ze is beleerd voor de wagen en wordt dus recreatief gereden, zo ziet dat er meestal uit:
Afbeelding
Afbeelding

Raven is bijna 4.5, 143 klein en een Aron van de Haflingerborg x Sultan. Ze heeft afgelopen jaren vooral mogen paard zijn en volwassen worden want die tijd had ze nodig. Ik ben enorm blij met hoe zij geworden is, ze is werkelijk alles wat ik in een haflinger zoek (al had ze 2cm groter mogen zijn, maar dat is muggenziften).
Afbeelding

Afbeelding

Ze staat nu bij m'n beste vriendin op stal om beleerd te worden en ze heeft er nu 2x opgezeten. Alles gaat super goed en ze is heel braaf, verder krijgt ze alle tijd om zadelmak en doorgereden te worden en wil ik er ook zelf gaan oefenen (wil eerst nog wat kilo's kwijt eigenlijk voor haar rug en het plaatje).

En voor de volledigheid, mijn andere pony's zijn een Royal Belgian Palomino pony van 135, Marieke, en haar Cremello dochter (v. Don Cremello du Bois) Lilith.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:03

Welkom Ine! :D al ben je geen onbekende op bokt natuurlijk ;)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:10

Tnx! Ik zat vroeger wel actief in wat HK-topics en het Haflinger ITP, klopt :j! Laatste tijd niet meer zo actief wbt topics bijhouden, hier dus poging 10384829 :+ .

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:27

Leuk je hier ook te zien Ine!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:39

leuk dat je er ook bent ine! wat een leuke haflingers!

afgelopen donderdag heb ik samen met andor een clinic van vai bruntink gereden. dit was echt super leuk! heel leerzaam. voor het eerst met het paard in zon bak ( hij was zoo braaf) en eerste keer een clinic. hierbij een filmpje

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:14

Gisteren weer 2x M2 gestart.. We zitten een beetje in een dipje op dit moment.. Mn eerste proef echt super fijn kunnen rijden en voor mn gevoel ging mn proef goed en toen kreeg ik mn punten...: 166.. :?
Begin me dan echt af te vragen of ik hier mn lol nog wel uit wil/kan halen.. Maar wij blijven lekker verder trainen en starten in de hoop dat we uit ons 'dipje' komen.. We kunnen het allebei en we zijn zeker M2 klaar (Dus hoef ook geen reactie dat ik dr thuis moet houden tot we M2 klaar zijn :o ) maar het is toch jammer als de punten tegen vallen.. -O-
Had iig op mn proef staan dat ik mn paard mooi had gevlochten :') _/-\o_

Dus bij deze een foto het enige compliment op mn coupon :D :+
Afbeelding