Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:17

Dat klinkt gelukkig al beter :)
Na maar hopen dat de tandarts nsel iets aan haar tanden kan doen en jullie weer lekker aan de slag kunnen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:26

Nou idd! Morgen gelijk maar ff bellen.

Mijn volgende hobby is geen paarden meer. Ik ga hamsters fokken :+ hihi

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:28

Dat is idd wel een heel stuk hanteerbaarder. :+

Guus was trouwens zondag ondanks de wind nog vrij rustig. Heb niet gereden vanwege drukte in de binnenbak en het weer net beter zijn, dus heb haar lekker buiten losgegooid. Ze ging niet erger dan normaal uit haar bol. Vandaag weer lekker gereden. Rechter galop ging meteen goed :):)
Alleen nog wel in het galopfiguur wat ik de laatste lessen heb gereden. Toen ik het later nog een keer probeerde ergens op de hoefslag in de rest van de bak, deed ze het niet meer -O- .
Ben nog steeds echt heel blij dat ik de overgang naar western heb gemaakt. Het valt mijn stalgenoten ook echt op dat het nu veel beter gaat tussen Guus en mij wat rijden betreft.
Merk alleen dat ik wel de begeleiding een beetje mis van mijn instructeur. Nog even 2 weekjes geduld.
Laatst bijgewerkt door Lous op 28-11-12 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:29

_O- Hamsters fokken!

Maareh gelukkig valt het mee!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:46

Dan toch wel goudhamsters, Paulusjuh? Anders valt het zo uit de toon bij het goud van de haflingers ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:46

+1 haha

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:51

Goudhamsters zijn gemeen die bijten :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 07:17

Goudvissen dan?...

Vliegles... ja dat kan soms ook, lekker goedkoop. Gratis en voor niets.

Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:10

Hahaha mss is goudvissen nog wel een beter idee!
Die afbeelding! Hahaha geweldig!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:13

Geweldig plaatje haha!

Ik ga vanmiddag weer rijden, morgen hebben we voor het eerst in bijna 2 jaar weer les!

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:26

Dames wat gaan jullie hard!

@ Merry98: Welkom, wat een leuk beestje heb je! :)
@ Mando: hahaha!

Nou.. mijn vraag over bitten lijkt opgelost... De eerste keer op haar rijden op d'r nieuwe stal ging niet geweldig, daarom wilde ik het eens proberen met de stang, want dit is ze immers gewend... Maar toen ik de stang in deed begon ze te protesteren. Ze pakte het bit heel makkelijk in, maar toen ik de keel riem dicht wilde doen enzo, begon ze met dr hoofd te schudden, draaien, oftewel: protesteren. Dit kende ik niet van haar, dus eens gekeken en zodra ik aan het bit kwam, werd het schudden/draaien erger. Het bit leek ook wel op dr bot te drukken, terwijl dit haar eigen bit is... (Heb ik mee gekregen van de eigenaresse). Dus toen heb ik m'n eigen hoofdstel/bit gepakt (dubbel gebroken) en daar stond ze heel rustig mee, lekker afwachten tot ik klaar was met alles vastmaken enzo.

Tijdens het rijden in de bak er voor gezorgd dat ik zelf erg ontspannen was en haar wat langer gelaten.. Nouuuu, het hielp!!! Dus toen een stalgenoot vroeg of ik mee wilde een stapritje maken over de weg: Ja!

In mn achterhoofd houdend dat de vorige eigenaresse zei dat ik haar alleen met stang buiten kan/mag rijden... Nja, gewoon geprobeerd met dubbel gebroken en BRAAF dat ze was.. Ze genoot echt!

Dus conclusie: Voor mij & Floor geen stang meer! We gaan het fijn proberen met dubbel gebroken, meer ontspanning geven (zelf meer ontstpannen) en wie weet kunnen we het in de loop van de tijd zelfs wel afbouwen (of hoe je t wil noemen, misschien zelfs OPBOUWEN!) naar bitloos :)

Wauuww.. dit moest ik echt even kwijt, zo trots op m'n meisje dat ze aangaf dat het d'r niet fijn zat en daarna echt liet merken dat ze blij was dat ik naar dr luisterde door heel goed op kleine hulpen te reageren.

Oja en dit was onze eerste keer buitenrijden met een vreemd paard voor ons beide. #trots!

Bedankt voor jullie adviezen allemaal over de verschillende bitjes!
Fijne dag allemaal

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:38

Fijn joh dat het zo goed ging gisteren het rijden. Zo zie je maar weer wat een verschil een bitje kan maken. Groot gelijk dat je dat stangetje niet meer gaat gebruiken.

Gisteravond lekker met Storm gereden. Hij loopt echt fijn op het moment, nog lang niet perfect maar iig niet meer rug wegdrukken en sterren kijken. Had nog even een ander meisje op hem laten hobbelen en die vond hem echt geweldig en wilde met hem trouwen. Het leukste vond ze nog dat je op Storm echt moet werken. Misschien dat ik vanavond wel even in de les ga mee rijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:40

Wat fijn te lezen zeg.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:42

Goedemorgen!!

Zo heb een beetje bijgelezen maar ben het bijna allemaal weer vergeten haha!
Leuk al die clinics om te rijden.
En welkom merry, wat een super schattig beestje zeg.
En welkom voor de rest die ik gemist heb!

Rijden zit bij mij echt in een dip, moet opbouwen maar echt ik kan op mijn kop gaan staan maar ik ga niet vooruit! Ga in een slakken tempo de bak door, en als ik te veel been blijf geven wordt ze kwaad en gaat ze op hol maar als ik haar terug rij naar draf en dan door wil draven dan red ik niet eens een lange zijde. Zaterdag had iemand anders erop gereden, en daar ging ze ook niet bij. Ze ging in de verlichte zit en der handen naar voor en been blijven geven.... Snap er niks meer van!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:47

@ Paulusjuh
Oei, dat klinkt als flinke vliegles -O- Gelukkig gaat ie wel weer. Jammer dan inderdaad dat t eerst goed ging en nu weer een dag helemaal niet.
En hamsters fokken?? hahaha
@ Lous
Thanks :D ja die van jou heeft inderdaad ook lange manen :D
Ik mocht bij mijn rijpaard toen ook geen roze van me ouders dat vonden ze niet leuk voor hem haha dus daar was alles blauw of rood bij.Maar Pien heeft nou eenmaal dat "schattige"dus ja :o

@mando
Dat plaatje is zeker goed! hahahah
@ floortjechar
Fijn dat ze wel goed reageert op een ander bit. Ik herken je verhaal een beetje aan hoe dat bij mijn vorige paard ging.Dat was een soort gelijk verhaal. Heb toen geprobeerd bitloos te rijden en dat ging toen ook veel beter. Uiteindelijk wel een bitje erin gehouden voor zijn erg leuke weg schiet acties. Dit was een nrps die heb ik dit jaar helaas moeten verkopen.(zie profiel)

Ik ga aan het werk.. Geen zin vandaag heb ik meestal op woensdag midden vd week. Word vandaag ook niet zo druk gezien de planning in de agenda hier.\
Werkse voor degene die gaan werken!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:54

@Miiejs
Klinkt als dat ze het echt niet fijn vind om aan het werk gezet te worden?
Weet even niet iets als tip. Misschien proberen af te wisselen met wat je doet?als dat kan?
Had jou topic laatst gezien. Je hebt ook echt een prachtige haflinger!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:57

Merry weet niet of je had meegekregen wat ze heeft? Probeer wel afwisseling erin te houden maar zoals ze nu is was ze echt werkelijk nooit :( en ik moet 7dagen per week het zelfde doen van de dierenarts, maar op deze manier is dat echt niet leuk. Ik weet ook niet of ze pijn heeft of dat ze het allemaal wel prima vind

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 10:10

Morning iedereen. Wat gaan jullie hard! Ik hou het echt bijna niet bij.

Mando, dat plaatje is echt geweldig!

Rowan heeft deze week duplo beslag gekregen. Ik wilde heb het liefst blootvoets houden, maar in de hit-actief is heel veel bestrating. Nu met het natte weer peinst ie er niet over om door het natte zand/modder te lopen dus hij loopt 24/7 over klinkers te slenteren. Door dat slenteren slijt ie verschrikkelijk, dus dan toch maar iets van hoefbescherming. Hij liep er in elk geval prima mee weg. Nu even zien of alles goed blijft zitten.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:18

Ik ga ook liever niet door de bagger haha, ze zijn zo slim af en toe die paarden :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:21

Goedemorgen,

Wat fijn om te lezen dat Floor zo gemakkelijk op t bitje reageert! :j
Waarom reden ze haar eigenlijk met stang? Hebben ze je dat ook uitgelegt?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:22

Storm haat modder, die springt er echt meters overheen, terwijl hij er in de paddock wel in te rollen. Rare wezens zijn het soms hahaha.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:23

Hier hebben ze ook een hekel aan modder... :') Diva's.. :))

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:34

apollootje schreef:
Suus, maak je niet druk. Wij zijn ook altijd met dikke punten thuis gekomen in het L2, mijn pony kan ook nu pas wijken nu we het L uit zijn :o

Doorzitten heb ik zelf gelukkig nooit geen problemen mee gehad, dat gaat mij nog altijd beter af dan lichtrijden. Ik heb dan ook geen tips.

Ik vind die talenten dingen ook wel erg leuk klinken! Echter vind ik ze wel iets prijzig, zeker in verhouding tot wat je er aan overhoud (maar enkele minuten tips)
Wel erg leuk dat er toch wat andere haflinger bokkers voor willen gaan :)

Rosanna, doe jij zaterdag mee in Staphorst?
Ik heb er ook over zitten denken maar was te laat met opgeven

Jep, ik doe mee.
Maar wel een beetje voor spek en bonen hoor :P.
We doen mee zodat ze wat makkelijker wordt in een binnenbak, maar verwacht er niet teveel van.
We gaan gewoon voor de ontspanning en de proef normaal uit rijden en zien dan wel welke punten daarbij horen :P.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:37

Das toch alleen maar goed Rosanna. Veel ervaring op doen en gaan voor de ontspanning en de proef normaal doorkomen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 10:39

Sommige nette kwpn-ers stampen gewoon door de modder hoor. En m'n bolle haf maakt er gewoon een boogje omheen.