[Verzameltopic] Haflingers in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:33

Leuk zeg die bestgaand foto's!! Morgen heb ik mooie beweeg foto's van Luna :) Wie weet volgend jaar haar mee naar Ermelo :P

Klopt, was idd op de nationale :)

_Bitje_

Re: [Verzameltopic] Haflingers in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:40

wolder heeft echt een goed achterbeen in galop! :oo

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:48

Galop is wel z'n sterkste gang :) In tegenstelling tot Goldy is hij een gallopeerder, zeker bij bestgaand zet hij nog een tandje extra in. Maar draven kan hij ook sterk van achter, springschoenen zijn ook geen overbodige luxe (Heeft hij ook altijd in de wei om), of hij trapt zichzelf open, of hij trapt een ijzer eraf..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:51

Nessie schreef:
Galop is wel z'n sterkste gang :) In tegenstelling tot Goldy is hij een gallopeerder, zeker bij bestgaand zet hij nog een tandje extra in. Maar draven kan hij ook sterk van achter, springschoenen zijn ook geen overbodige luxe (Heeft hij ook altijd in de wei om), of hij trapt zichzelf open, of hij trapt een ijzer eraf..

ik moet beau ook echt altijd rijden met springschoenen, vooral wanneer ie wat heter word slaat hij letterlijk tegen zn voorbenen aan.
erg vervelend, maar dat ruime heeft soms ook wel zn voordelen :).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:56

Jeetje is gewoon een klets topic geworden dit, Asra voor maanden geleden hier neer gezet met 2 foto's haha..
De helft ken ik hier wel maar ik zal me even kort voorstellen, als ik mee mag praten iig.
Ik ben Suus, heb een 7 jarige haflinger genaamd Asra van Gawege.
Asra is van mij sinds 28 september 2005, hij was toen 1,5.
Ik heb hem zelf alles geleerd en we starten dit jaar weer regelmatig op concours.
Vorig jaar helaas niet gestart maar we zijn dit jaar weer lekker terug :j
Laatste concours was 4 augustus.
Daarvan heb ik met een blozend gezicht een topic gemaakt:
[RIJ-ITP] Asra en ik tussen de prijzen in Lonneker.

wij starten tussen de paarden omdat ik 23 ben.
Ik heb naast asra ook nog een veulen, genaamd Future's Pride, maar zij moet nog 2/3 jaar wachten voor ze mag werken.

Over de parade, ik zit ook in groep 3 haha , en ja dus ook bij Tirana, word dus 10x niks maar is onze eerste keer Bestgaand dus we zien wel :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:58

Suus, misschien ben jij wel degene die nog nooit heeft meegedaan en nu de bevreesde Tirana verslaat! :j

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:58

Hoi allemaal,
heb nog nooit eerder een foto op bokt gezet dus hoop dat het lukt!
Heb een foto van mijn 18 jarig Z haflinger ruin Nolan; hoop dat jullie hem leuk vinden, ik iig wel :o

hier is de link; weet niet hoe ik hem kan plaatsen
http://fotopocket.nl/fpimages/2011/08/2 ... yement.png

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:01

Nessie schreef:
Suus, misschien ben jij wel degene die nog nooit heeft meegedaan en nu de bevreesde Tirana verslaat! :j

Ahahaha ja dan lach ik me dus kapot he , want dan hadden de juryleden een vuiltje in het oog :j denk ik :Y)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:03

krnn schreef:
Hoi allemaal,
heb nog nooit eerder een foto op bokt gezet dus hoop dat het lukt!
Heb een foto van mijn 18 jarig Z haflinger ruin Nolan; hoop dat jullie hem leuk vinden, ik iig wel :o

hier is de link; weet niet hoe ik hem kan plaatsen
Afbeelding

Netjes KRNN , de foto zichtbaar plaatsen doe je door voor de link [img ]te zette 0e na de link[/img]
Als je dit bericht 'quote' zie je hoe ik dit bij jou link heb gedaan.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:07

dankje!

Afbeelding

probeer het dan ook maar gelijk even; mooie haflingers komen er voorbij zeg, jammer dat ik niet naar Ermelo kan, maar ga 10 september ook al naar utrecht naar een kampioenschap van de regio west, kom zelf uit noordholland dus om nou twee keer zo snel achter elkaar zo'n lange rit te maken vind ik wel erg sneu voor hem (heeft het niet heel erg op trailers) :(:)

(wel een erg oude foto dit, maar moet nodig is nieuwe foto's op me computer zetten)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:10

Hij is echt gaaf!!
Als ie niet zo van trailers is , is het inderdaad niet zo leuk om 2 x een ver eind te rijden.
Misschien volgend jaar beter :j
Start je alleen haf concoursen of ook gewoon tussen de paarden (Neem aan dat je 18+ bent? :P ) zal zo even je profiel kijken, al denk ik dat daar niet veel instaat omdat je niet wist hoe je foto's plaatst haha.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:13

dankje, die van jou is ook errrrug leuk!

Start normaal eigenlijk altijd alleen gewone knhs wedstrijden (inderdaad tussen de paarden want de 18 ben ik al voorbij), heb nu 1 haflinger wedstrijd gereden en dat beviel me eigenlijk wel erg goed en was bovendien erg gezellig :D dus ben wel van plan om vaker met dat soort wedstrijden mee te gaan doen *D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:18

Leuk joh!

Bij mij in de buurt zijn weinig haf concoursen meestal is het 3 kwartier of langer rijden.
Ik doe alleen Ruurlo en Ermelo mee, want het is indd gezellig, hele andere sfeer :j
Ze gunnen een ander ook eens wat zeg maar.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:20

Ik vind Ermelo altijd heel leuk, verder vind ik normale wedstrijden vaak leuker, maar meer omdat ik dan met m'n eigen groepje mensen hier ook altijd ben, de hele stal doet mee aan de wedstrijd dat is gezellig :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:25

Leuke haf KRNN
Start je Z met hem?
Wij gaan ook 10 September naar Utrecht :) Starten in de B.

Hahaha _O-
"De bevreesde Tirana"
Voor hetzelfde geldt heeft een totale outsider ineens zijn dag en vliegt de bak rond :)
Ik verwacht zelf niet veel van bestgaand, Alves heeft nette gangen, maar het kan meer en sterker...

Ja Suus vind ik ook van de haflingerwedstrijden, het voelt meer als meetings, tegenstanders gunnen elkaar het licht in de ogen en daardoor zit je een stuk rustiger op je knol.
Daarbij zijn de meeste wel erg fanatiek, maar dat is juist leuk! Wie is nou niet fanatiek?!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:28

Ach je moet tegen Wolder, daar valt van te winnen :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:42

Hahaha als dat meisje van Tirana hier zit lacht ze zich kapot.

Goed over op de orde van de dag , welke groep zit je Lau?

Voelt indd als meetings, ik weet nog 2 jaar geleden Ruurlo , Asra en ik waren klaar, brengen hem naar de trailer sprak zo'n man me aan of Asra ook een Allacher is, en zo raak je toch weer aan de klets.
Ook dit jaar weer aangesproken over of ie een Allacher is, en die vrouw had er ook 1 van Allacher mee, die was alleen wel een oog kwijt, wat je het eerste moment niet zag want zn lok hing ervoor.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:46

start inderdaad in het Z met hem; had het zelf niet verwacht hoor haha :o alle knoppen zitten er wel op maar op gewone wedstrijden mist hem hem vooral veel aan sprong waarop ik gewoon erg wordt afgerekend waardoor ik in me wissels ook al snel 5'en scoor, en dat scheelt gewoon een hoop punten; en de uitgestrekte draf blijft een ramp haha

merkte wel op de haflingerwedstrijd (weet niet of dit voor alle geld) dat dit dan ook veel minder wordt aangerekend, voor het eerst had ik voor me impuls een 7 en stond er nergenst dat hij sprongverlies toonde _/-\o_
maar we zijn er wel heel erg op aan het trainen! Misschien dat ik nog naar ermelo ga, hoor zoveel leuke dingen! maar ga dan niet mee doen met bestgaand haha zijn gangen zijn niet heel spectaculair, ik moet het meer van zijn "kunstjes" hebben want die loopt hij altijd wel.

Ik zal er eens over nadenken haha

Wolder kan trouwens lopen zeg complimenten; kan hij mijn poown eens die uitgestrekte draf voordoen :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:52

Ow dat was dan Austria van de Parel Suus! Bij die mensen heb ik Alves gekocht: Rosa en Gilbert
Austria is inmiddels geruind en van Maureen, een hyves vriendinnetje van mij!

Ow wat leuk! Ik ben erg benieuwd naar jullie in real live KRNN

edit: Wij zitten in groep 4 bij Wolder en Noortje

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:35

doei schreef:
Ow dat was dan Austria van de Parel Suus! Bij die mensen heb ik Alves gekocht: Rosa en Gilbert
Austria is inmiddels geruind en van Maureen, een hyves vriendinnetje van mij!

Ow wat leuk! Ik ben erg benieuwd naar jullie in real live KRNN

edit: Wij zitten in groep 4 bij Wolder en Noortje

Oh echt?! Hoe vet , ik ga gelijk kijken op je hyves joh!
Leuk!

Edit: Ehm volgens mij heb ik jou niet op hyves? :')

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:36

krnn schreef:
start inderdaad in het Z met hem; had het zelf niet verwacht hoor haha :o alle knoppen zitten er wel op maar op gewone wedstrijden mist hem hem vooral veel aan sprong waarop ik gewoon erg wordt afgerekend waardoor ik in me wissels ook al snel 5'en scoor, en dat scheelt gewoon een hoop punten; en de uitgestrekte draf blijft een ramp haha

merkte wel op de haflingerwedstrijd (weet niet of dit voor alle geld) dat dit dan ook veel minder wordt aangerekend, voor het eerst had ik voor me impuls een 7 en stond er nergenst dat hij sprongverlies toonde _/-\o_
maar we zijn er wel heel erg op aan het trainen! Misschien dat ik nog naar ermelo ga, hoor zoveel leuke dingen! maar ga dan niet mee doen met bestgaand haha zijn gangen zijn niet heel spectaculair, ik moet het meer van zijn "kunstjes" hebben want die loopt hij altijd wel.

Ik zal er eens over nadenken haha

Wolder kan trouwens lopen zeg complimenten; kan hij mijn poown eens die uitgestrekte draf voordoen :P

Stomme vraag misschien maar heb je een training/concours filmpje? Ben wel benieuwd :):)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:40

@krnn; Ik denk dat je Goldy bedoelt, Wolder heeft de uitgestrekte draf van een toltende IJslander :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:42

_O- das toch behoorlijk duidelijke taal

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:44

Haha het ziet er echt niet uit, hij leert nu wel iets strekken maar hij vindt het vooral leuk om met z'n knieen net niet z'n neus aan te raken :P Heb er weleens een 8 voor gehad, we moesten heel hard lachen om dat cijfer. Jury vond blijkbaar dat er erg veel gebeurde, veel knie actie ja :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:15

Ja hebben er veel he, knieën omhoog maar geen strekacties/goede verruimingen.
Asra zijn middendraf moet ook versterkt worden.

Dat neus aanraken ken ik, nja, Asra ging bij de vorige stal altijd tijdens buitenritten (die ik daar uiteindelijk wel redelijk kon maken/rijden) of in de buitenbak, knietje tikken , met zn neus naar zn knie en dan hoorde je echt zo'n tik , tik , tik en nog ff met zn been wat hoger haha.
Nu is dat er wel af, met buitenrit weet ik niet maar in de buitenbak wel .

Meedoen met afgroeten doet ie ook nogsteeds :Y)