[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_17

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:55

@ Peelie: Super zeg Haha!
@ Dapy: ooh balen zeg Boos!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:14

Balen Dapy Scheve mond

Net weer naar Jim geweest. Gelongeerd. Hij doet het zo goed hè Lovers
Wel vreselijk ondeugend en snel afgeleid. Maar ach, dat mag nog Haha!
Daarna heeft-ie nog een uur met stalgenoot Partout buiten gebanjerd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:30

joopiexx schreef:
Nee ik merk er weinig van.. Het is ook geleidelijk aan gegaan (staar)
Alleen met onverwachte geluiden wil hij nog wel eens beetje kijkerig zijn.
Met een laag staande zon wil hij nog wel last hebben van de schitteringen, dus k denk niet dat hij volledig blind is aan dat oog. Die schitteringen prikkelen zijn oog nog wel maar verder niets meer.

Die van mij heeft dit ook gehad. Als er onverwacht zon op zijn oog kwam, was het net of hij een tik kreeg, vooral als ik onder bomen door reed was het erg (zonnestralen door de takken). Ik heb hem op zonnige dagen een vliegenkap opgedaan, ook bij het rijden, dat scheelde echt veel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:41

Heb een verhaaltje over Jim zijn favoriete bezigheid geschreven (naast eten dan).
De baas pesten. Staat overigens ook op het haflingerforum en ik denk dat ik 'm ook maar op mijn weblog plaats.

Hoe kan ik mijn baas het meest dwars zitten?

Dat begint al bij aankomst. Zodra ik de auto hoor gooi ik mijn hoofd over de deur om op mijn allerliefst te kijken.
En ja hoor, het werkt. Baasje komt eerst even kroelen voor ze de spullen pakt.
Ondertussen grijp ik alles vast in de hoop dat het eetbaar is. Jas, mouw, oeps... baasjes hand... Nagelbijten / Gniffelen
Dat komt me op een boze blik en een tik op mijn neus te staan. Hmmm, jammer, niet gelukt.

In de tijd dat de baas de spullen pak roffel ik hard op de deur. Laat me eruit, laat me eruit!
Met als resultaat dat de staleigenaar de deur er een aantal keer uit moet halen om alles weer recht te maken. Maar dat geeft niet, ik mag er uit!

Helaas word ik aan een paal vastgezet, waar ik het uiteraard niet mee eens ben. Wat nou poetsen? Rennen, eten, kroelen! Dat is veel leuker.
Daarom draai ik ongeduldig rond, pest ik mijn buurman die gezellig mee kliert en bijt ik mijn baas in haar achterwerk als ze mijn hoeven uitkrabt. Oei, weer die boze blik. En wat moppert ze Nagelbijten / Gniffelen

Nee hè!! Komt ze weer met dat gekke ding wat om mijn buik gaat. En dan die touwtjes! Aangesnoerd wordt ik altijd. Kan ik niet eens lekker met mijn neus in de lucht lopen. Haflinger-mishandeling. Dat is 't.
Weet je? Ik blaas me gewoon op. Komt ze al? Ik hap naar adem. Pfff, duurt wel lang. Oef...kan mijn adem niet meer inhouden. Maar gelukkig! Lang genoeg, want ze trekt hem lekker niet zo strak aan. Dat heb ik mooi voor elkaar.
Ow, hoofdstel. Hmmm, weglopen lukt ook al niet. Baas heeft het halster om mijn nek gedaan. Maar als ik mijn hoofd nou heeeeel laag doe. Of hoog. Of links. Of rechts. oliebol. Bit voor mijn mond. Okee, ik doe mijn mond wel weer open... Rolleyes
Oef! Sta ik weer niet op te letten. Alsnog een aangesnoerde band om mijn buik. En dan die touwtjes! Drama!

Op naar de paddock. Als ik nou heel langzaam loop en mijn hoofd naar beneden doet vind ze me misschien zielig. Stiekem kijk ik even omhoog. Nee, het werkt niet. Hmm, het hek zit al dicht, daar kan ik ook niet meer doorheen.
Als ik nou eens heel hard ga rennen...!!! *zoef*

Nee, geen goed idee. Daar word ik moe van.
*zucht*
Dan maar luisteren. Goh, eigenlijk is het best leuk en is mijn baas best lief. Als ik nou mijn best doe, zou ik dan weer wat lekkers krijgen?
*puf* *zucht*
Zijn we al klaar?

Jaaaa, we zijn klaar! Baas doet eindelijk alle spullen af. Hmmm, heeft ze nog wat in de zakken? Nee?
Dan plof ik nu ter plekke neer. Lekker rollen! Oooh, wat is dat toch lekker. Andere kant ook nog!
Gelijk even mijn hoofd schuren, staan en al het zand uit mijn haren schudden.
Hee, er staat nog gras langs de kant! Laat ik daar eens gaan kijken. Mjam!

......
Is wel saai zo alleen.....
Zeg baas! Gaan we nog wat doen of hoe zit het? Je staat daar maar te kijken langs de kant. Ik sta hier in een zandbak. Er staan niet eens andere paarden, gras groeit er ook niet en ik heb allang gehoord dat er wat lekkers in mijn bak zit!
Oh, je gaat me er nu uithalen? Joh, laat dat touw nu maar, ik loop zelf wel.
Niet? Oh, sorry... :vork:
Maar dat eten. Ik wil eten. Oh, liep jij er ook nog? Loop eens een beetje door dan!
Neeeee, je gaat me toch niet weer aan die paal zetten? En mijn eten dan?
Huh, moet ik die pyama weer aan? Ziet er toch niet uit. Okee, ik geef toe, het is wel lekker warm. En mijn vacht blijft er mooi glad van. Maar het duurt wel langer voor ik bij mijn eten ben! Schiet nou toch op!

Jaaa, in stal....eten!!!

Bedankt baas!

(Deze baas moet stiekem heel hard lachen om de streken die maflinger Jim uithaalt. Voor jullie denken dat ik mijn paard zwaar mishandel ofzo Haha! )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:34

leuk verhaal joh amanda Haha!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:05

Haay mensjes Haha! ooehhh rijden ging echt super vandaag !! Binnekort komt er weer een nieuw topic van me lieverd (A)

Saarlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:06

Dapy schreef:
Ik ben gezakt met scooter exam, 1 fout teveel Huilen

Balen
Mijn broer vanochtend ook, die had 2 fout teveel
maar hij gaat maandag 3 nov. herkansen ( rijswijk)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:09

WHAHAH GEWELDIG VERHAAL!!!!!!!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:34

whoo
ik zit hier helemaal met me hart in me keel:O
ik ken ben vis en medelyn en winstar dat is tog die nu dood is gegaan
en natuurlijk me alleer liefst madeira die ik noooit meer vergeet
had niet verwacht dat ik dit zou krijgen:)
xx naomi

Samir schreef:
naomimak schreef:
heey
wie vna jullie komt op de haflinger keuring in hoofddorp
of er is er geweest
xx naomi

Ik. Knipoog

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:37

of dat was een andere hengst maar die was nu denka dners 2 geweest

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:38

Eh zou je misschien op je spelling willen letten? Ik begrijp er helemaal niets van.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:39

heb je het over dat van mij....
Charaz schreef:
Eh zou je misschien op je spelling willen letten? Ik begrijp er helemaal niets van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:40

Ja, ik kan er echt geen touw aan vast knopen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:41

Inge of Naomi, weet 1 van jullie hoeveel veulens Madeira in totaal heeft gehad?

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:43

ik dacht 4 maar weet iet zekker:P paulientje

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:47

ieder geval 3
meddelyn
winstar
nardina (eiglijk had het nadina moeten zijn maar typ fout pastpoort) die is nog in N-H dat ik weer
ze hebben ook 1 veulen vna ons Medusa van de sterm

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:52

ik g a
geef me schatje madeira maar weer een hele dikke knuffel en kus ik kijk er naar uit om weer te komen
xx

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:59

Wat een leuk verhaaltje Amanda!
Balen voor je Dapy, maar liever 1 fout dan 10 want dan ken je het toch aardig goed, alhoewel het behoorlijk banketstaaf is..

Ik kom net bij een modeshow weg, was echt leuk om een x mee te maken! Haha!
Morgen een dagje skiën in Zoetermeer.. Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:39

Nou ik heb mara na 2 maanden weer gereden... Man wat is ze breed Bloos! het zadel zit nu heel anders (nogsteeds het zelfde zadel) Ze was zoo braaf. Ik heb gelijk mijn nieuwe dekje uitgeprobeerd Clown (staat goed trouwens choco)

Ik heb haar eerst even door de bak heen gestapt met mij er naats. Ze was zo braaf dat ik zoeits had van ik ga er maar gewoon gelijk op. Dus ik er op... mara stond braaf stil. Dus ik rijden met haar. Het knopje voowaards was ernstig zoek. dus toch maar even een zweepje er bij. Toen wou ze niet reageren op mijn been. Dus een ik een tikje zij een bok Clown Ze was het er even neit mee eens Tong uitsteken Maar uiteindelijk toen wel een beetje het knopje voorwaards kunnen vinden en even rondgehobbeld. Mara vond het volgens mijn hardstikke leuk, ze wou niet meer stoppen. Maar het moesty want we waren al weer 25 a 30 minuten bezig.

Ik merkte wel dat ze nogsteeds heel veel moeite heeft met rechter stelling. Ik ben dus blij dat de ostheopaat komt (10 nov) en dan gaan we maar eens kijken hoe het dan gaat.

Ik ben benieuwd en kan niet wachten weer op mijn bolle te gaan maar dan met een rug en nek die los is Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:24

Balen dapy!

Grit: Bedankt voor de tip! Zeker iets om te proberen!

Amanda: Leuk Verhaal Haha!

Nou ik ga nog even naar mn stage toe denk ik..
Vanmorgen al even geweest en daarna bij een instelling langs geweest.. Maar het is niet zo netjes om dan zomaar de halve middag vrij te nemen.. Nouja ben eigenlijk nog wel ziek, maar goed fit genoeg om nog wat dingetjes te regelen.

Gisteren mn spullen naar de nieuwe stal verhuisd, of had ik dat al verteld Bloos
Wat een zooi heb ik al, en ik heb hem pas 8 maanden..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:52

Grappig verhaal Amanda Haha! Een echte haflinger!

Er zijn hier zoveel mensen dat ik niet kan onthouden wie wie ook alweer was Clown

Is het leuk op je nieuwe stal joopie?

Peelie: je hebt het vast al verteld Bloos maar waarom kon je 2 maanden niet rijden?

Dapy schreef:
Ik ben gezakt met scooter exam, 1 fout teveel Huilen

Balen!

Ik heb ankie deze week maar 1 keer 15 minuutjes kunnen longeren, hopelijk kan ik vanavond nog ff rijden..
Morgen wil ik een vlecht proberen te maken, zo'n hengstenvlecht. Weet iemand hoe je zoiets doet?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:55

wat is het koud!
wou vandaag gaan rijden vond de dokter het nodig ontstekingsremmers in mijn heup te spuiten dus nu AUW straks maar even knuffelen! hij is al een lekker beetje maar zijn manen ga ik er vanaf knippen van zijn schoft hij hij gewoon 30 cm al pluis haar door het schuren en hij blijft gewoon schuren ookal is het koud :S en v ind het geen gezicht maar nu nog even de moet om het echt te knippen of te trekken! wat kunnen jullie mij aanraden? trekken of knippen?
dan g aik nu even bijlezen hier Haha!

mpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:59

goede middag iedereen Pling

vanmorgen wouw bedam weer niet het weiland in en savond wil ze niet naar binnen hahhaah Cool
ze begint me echt uit te dagen tot hoe ver ze kan gaan.
maar voor de rest is alles goed gegaan morgen weeer lekker met haar wandelen.
iedereen nog een fijne middag geniet maar lekker van het weer Pling
Hey amanda super gedaan hoor is echt een mooi verhaal Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:00

Heeft jouw haflinger exceem oid? Misschien kun je zo'n fjorden kapsel gaan knippen? Dat kan het er in de winter weer netjes aan groeien.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:02

jahh hij heeft exceem maar lijkt mij met dit weer dat die vliegen der echt niet meer zijn! maar zal wel gewenning zijn geworden ofzo! jahh denk dat ik ze ga trekken aangezien ik het niet een te strak uiterlijk wil geven! gewoon het scheeraparaat er overheen haha kan ook leuk resultaat geven.. gisteren wel zijn sokken eraf geschoren omdat hij gewoon zo vaak mok heeft!