Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Krijg je les of moet je het alleen doen? Longeren is wel goed maar gaat niets verhelpen denk ik, longeer je met pessoa of bijzets of los?
DA vind ook dat Crispy helemaal niet goed loopt, ze gebruikt de verkeerde spieren en helaas is ze 10 jaar lang altijd verkeerd gereden waardoor ze zichzelf deze houding heeft aangemeten. Het westernzadel was de Trigger zeg maar. Ze moet door een fysio behandeld worden, dit zal waarschijnlijk een langdurende kwestie worden. Mag voorlopig dus echt niet meer rijden met haar. Mocht het aanslaan de fysio is dat mooi maar mocht dat niet helpen dan kan ze nog op de foto achter maar de vering onderin achter zal niet meer terugkomen, DA zei als je me zou zeggen dat ze 2x in haar leven hoog in de sport gelopen heeft geloof ik je meteen zo aan haar achterbenen te zien. Niet goed dus.......... Misschien zelfs wel vervroegd pensioen wie zal het zeggen................. Mensen snappen vaak niet hoe belangrijk het is om een paard zijn goede spieren te laten gebruiken en een goed zadel te hebben, als paarden gaan staken is het helemaal niet goed en dat doen ze niet voor niks. Crispy heeft rechtsom dus ook een probleem en springt aan de longe constant verkeerd aan. Maar eerst moet de fysio kijken of er idd heel veel bij haar vast zit.
arm paardje !!!
Ik hoop en weet bijna zeker dat het wel goed komt!!! Suc6!!

Sjemira schreef:Zazalover schreef:Goed we zijn terug
Hier mijn verhaal:
Op de echo was nu wel duidelijker te zien dat ze een peesblessure heeft maar het is daarintegen bijna niet erger geworden.
Over het lopen was hij zeer tevreden, dat was goed verbeterd
Zaza heeft nu speciaal beslag en we hebben een schema van 8 weken
De eerste 4 weken gaan we vanaf 10 minuten 2 maal daags opbouwen met aan de hand lopen
In de 4e week moeten we dan op 25 minuten zitten
Na de 4e week beginnen we weer bij 10 minuten alleen dan onder het zadel
Dit bouwen we op tot 45 minuten
We zijn er dus mooi klaar mee voorlopig
Hoi,
Sorry, dat ik even dit gemist heb zeg en zo laat reageer. Jeetje das dus echt balen. Maar is het zo dat het een blessure is die helemaal overgaat??? en hoe is het gekomen, weet je dat????
ben erg benieuwd, sterkte ermee