Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:33

Hmm ik heb geen idee (heb namelijk het zelfde probleem)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:51

Pff mamamika, daar kan ik je ook niet mee helpen hoor, al wou ik van wel :-) Krijg je les of moet je het alleen doen? Longeren is wel goed maar gaat niets verhelpen denk ik, longeer je met pessoa of bijzets of los?

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:37

Ik doe het samen met een vriendin en heb wel vaker paarden gereden die rechtsom vast zitten. Ik zit er nu eigenlijk even aan te denken om er misschien een kraker bij te halen. Want walter geeft echt heel erg duidelijk aan stop het doet me zeer. En echt verbetering zit er nog niet in. Met pessoa longeren heb ik nog nooit gedaan dus daar ga ik zelf niet aan beginnen dan moet het met iemand die het vaker heeft gedaan.
Volgende week wil ik ik proberen om hem om de dag aan het werk te zetten en te gaan kijken hoe dat gaat verlopen met hem. Ben nu gemiddeld 2 a 3x per week met hem bezig.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:40

Kraker heb ik persoonlijk wel goede ervaringen mee hoor. Ik hoop voor jou dat je dé oplossing vindt!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:55

@Mamamika: Ik denk dat je je eens moet gaan verdiepen in rechtrichten en idd een fysio.

Marga & Crispy:

Helaas geen goed nieuws |( DA vind ook dat Crispy helemaal niet goed loopt, ze gebruikt de verkeerde spieren en helaas is ze 10 jaar lang altijd verkeerd gereden waardoor ze zichzelf deze houding heeft aangemeten. Het westernzadel was de Trigger zeg maar. Ze moet door een fysio behandeld worden, dit zal waarschijnlijk een langdurende kwestie worden. Mag voorlopig dus echt niet meer rijden met haar. Mocht het aanslaan de fysio is dat mooi maar mocht dat niet helpen dan kan ze nog op de foto achter maar de vering onderin achter zal niet meer terugkomen, DA zei als je me zou zeggen dat ze 2x in haar leven hoog in de sport gelopen heeft geloof ik je meteen zo aan haar achterbenen te zien. Niet goed dus.......... Misschien zelfs wel vervroegd pensioen wie zal het zeggen................. Mensen snappen vaak niet hoe belangrijk het is om een paard zijn goede spieren te laten gebruiken en een goed zadel te hebben, als paarden gaan staken is het helemaal niet goed en dat doen ze niet voor niks. Crispy heeft rechtsom dus ook een probleem en springt aan de longe constant verkeerd aan. Maar eerst moet de fysio kijken of er idd heel veel bij haar vast zit.

Ik vind het zoooooooooo zielig voor Crisp, ze heeft 10 jaar lang vanaf haar 3e jaar hard moeten werken in de manege en kwam bijna nooit buiten, nu kan ze lekker buiten en wordt ze maar 3 a 4 x per week een half uurtje gereden en dan dit, dit verdient ze niet.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:14

Ik zal van de week mijn vriendin is even een filmpje laten maken als ik hem rechtsom rij of longeer.
Ben vandaag nog wel even langs stal geweest en heb hem nog even een kleine 10 minuten aan de hand gestapt en hem dan als het ware met een worteltje naar links en rechts laten buigen probeer echt van alles en dit ging redelijk goed je zag hem echt de pijngrens opzoeken en dan stoppen.

sanne05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:16

:O arm paardje !!! :( Ik hoop en weet bijna zeker dat het wel goed komt!!! Suc6!! :D

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:17

Jeetje Marga wat een *** gedoe zeg! Het zit echt niet mee! Dat de vorige eigenaar het niet door heeft! Sommige mensen denken ook niet aan het dier he! Ik kan me er echt boos over maken. Sterkte voor jullie alebei :(:) gelukkig staat ze nu op een goede plek. ;)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 19:40

Marga:

Dank je wel Aranka. Ja ze deden haar weg omdat ze ging staken en het niet meer leuk vond maar blijkbaar was er al veel meer aan de hand. Kijk ik wist dat ze niet nageeflijk liep omdat het haar nooit geleerd is. Maar ik was opslag verliefd op haar en uit de keuring kwam ook niks bijzonders, wel kon de keurende arts zien dat haar achterbenen niet mooi droog eruit zagen nee, maar dat was voor mij geen reden om haar niet te kopen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:10

Ik denk ook wel dat je er goed aan gedaan hebt! Als je een paard voor een klein dingetje afkeurt dan houd je er niet veel over denk ik. Helaas is het bij Crispy niet zo goed uitgepakt. En wat als ze nog bij haar oude eigenaar gestaan had, dan had het voor haar wel verkeerd kunnen aflopen. Ik heb er echt respect voor!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:13

Pff wat een verhaal Marga, je hebt ook weinig geluk gehad de laatste tijd eh zeg... Maar fysio kan wonderen doen en jouw goede zorg doet de rest!

Mamamika, misschien kunnen we je met een filmpje inderdaad meer helpen of misschien helpt het zien van het filmpje jou gewoon zelf de oplossing te vinden. Ik vind het altijd verhelderend om mezelf te zien rijden!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:52

OOOOHHHHH jeetje marga het zit de laatste tijd niet echt mee he, voor jou maar ook voor Crispy niet.
Ik wens jullie allebei heel veel sterkte en ik zou het fijn vinden als je af en toe even post hoe het met dat knappe schimmeltje gaat.

SANNE05 wie ben jij??
MAMAMIKA wie ben jij??,, inderdaad wat Ympi al zegt een filmpje van je zelf kan wonderen doen.
En mis een keer de Fysio erbij halen, Delano (mijn haffie) word ook 1x in de zoveel tijd gedaan.

--
Jodie en Delano

Gister (woensdag) hadden ik en Delano weer les en het ging super goed.
Alleen heeft hij zijn ijzer eraf getrapt, dus vandaag kwam de smid langs om nieuwe schoenen eronder te slaan.

Me dekjes komen als het goed is morgen binnen,, nu alleen nog bijpassende bandages en dan zijn we weer helemaal compleet.

IK HEB GOED NIEUWS!!!!!,,, ik heb nog een 10 gehaald in me proefwerk week vaan Maatschappijleer en een 7 voor Engels (HAPPY!!!)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:04

Goed hoor Jodie! Je doet dat netjes op school, proficiat!
Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe setjes hoor, zorg je voor foto's eens je ze binnen hebt?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:12

Netjes Jodie! Ik krijg gelukkig geen cijfers meer :D
Nieuwe dekjes leuk, hoeveel heb je er eigenlijk al? ik heb er maar 3 voor 2 paardjes, gewoon rood en groen lekker simpel.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:44

Ik heb ook niet veel dekjes hoor! Heb er nu vier denk ik, een bruin, een blauw, een ??? en een wit. Ben dus eentje 'vergeten' hmnn :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 10:25

Marga:

Dank jullie wel. Dinsdag om 10 uur komt de fysio dan weet ik eindelijk meer hoop ik.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:17

Meiden ik moet nog zo veel doen voor school en stage maar kan me niet concentreren!
Iemand tips?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:26

Bokt afzetten?! Sorry hoor meid, maar jij hebt hier duidelijk even harde "mama-spreekt-je-kwaad-toe" woorden nodig: "ZET NU JE PC AF EN GA NETJES VOOR SCHOOL WERKEN, ALE HUP!"

Je ziet dat ik dat gewend ben van met vriend te doen eh, die kan zich ook nooit concentreren :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:34

ja Aranka misschien als je tegen jezelf zegt oke, ik moet 2 uur wat doen en dan mag ik 1 uurtje wat anders doen.

enne Jodie gefeliciteerd met al die goede punten, superrrrrrrrr

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:37

oke dank jullie had ik ff nodig denk ik bokt gaat NU uit! :evaw:

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:39

goed zo, ik hou het in de gaten want je bent nu nog online hahaha

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:00

Sjemira schreef:
Zazalover schreef:
Goed we zijn terug
Hier mijn verhaal:

Op de echo was nu wel duidelijker te zien dat ze een peesblessure heeft maar het is daarintegen bijna niet erger geworden.
Over het lopen was hij zeer tevreden, dat was goed verbeterd
Zaza heeft nu speciaal beslag en we hebben een schema van 8 weken
De eerste 4 weken gaan we vanaf 10 minuten 2 maal daags opbouwen met aan de hand lopen
In de 4e week moeten we dan op 25 minuten zitten
Na de 4e week beginnen we weer bij 10 minuten alleen dan onder het zadel
Dit bouwen we op tot 45 minuten
We zijn er dus mooi klaar mee voorlopig ;(

Hoi,
Sorry, dat ik even dit gemist heb zeg en zo laat reageer. Jeetje das dus echt balen. Maar is het zo dat het een blessure is die helemaal overgaat??? en hoe is het gekomen, weet je dat????

ben erg benieuwd, sterkte ermee

sorry dat ik dit weer zo laat lees maar ik ben 3 dagen weggeweest met school
of het helemaal over gaat weten ze niet, maar zoals ze zich nu ontwikkeld waarschijnlijk wel!
het is gekomen door in te mul zand te rijden ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:22

Hallo allemaal,,

Oooh wat een dramatisch weer is dit zeg, PHOOEEEE word je toch helemaal moe van.
Wat is het hier trouwens rustig?

------------
Jodie en Delano

We hebben van de week weer super fijn gelest, en daarna heerlijk elke dag geoefend ene keer ging het wat beter dan de andere keer.
Delano heeft ook lekker 2 dagen op het land gestaan, maar zo te zien is dat nu weer over.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:26

Hey Jodie, ja idd erg stil hier. Zat net nog ff in je profiel te kijken, Delano is echt stoer en zo mooi op gewicht.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:34

Ik nieuwsgierig... Woow Delano is inderdaad erg mooi <3
Marga, hoe gaat het nu met Crispy?

Lore en Formera
Ik heb al een weekje niet meer gereden wegens zadel'problemen', wel hebben we regelmatig gelongeerd, dat is eens iets anders en ook wel leuk :o
Sinds zaterdag kent Formera een nieuw truckje, ze kan nu "beentjes kruisen", echt te schattig voor woorden en ik supertrots dat ze het snapt. Ik had al vaak geprobeerd maar kreeg steeds een verward paard maar nu snapte ze het plots *\o/*
Gisteren heb ik lesgegeven met haar, met de voltigesingel én op het halster (omdat dat kindje nogal dierf trekken zeg...) en ze deed het fantastisch, ze liet zich netjes sturen en ze ging zelfs braaf voorbij de witte lintjes (schrikdraad) die onze papa in de hoek van de piste zomaar had opgehangen (om het materiaal in die hoek te beschermen tegen jonge bijtgrage hengstjes...). Kindje heeft zelfs op de pony recht gestaan, pony liet dat allemaal zomaar doen!!! Ik ben echt erg trots! Woensdag komt mijn zadel terug, moest achteraan verhoogd worden, maar de boom was gewoon goed!