[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:52

Wig_love schreef:
2 hengstenvlechte maken! door de midde, en dan de helft aan de onderkant invlechte, en dan de bovenkant. heb je er 2 boven elkaar en is ook nog is leuk.:D

Dat is inderdaad wel een leuk idee, gewoon de helft naar de andere kant van de hals doen en dan eerst de onderste en dan de andere er bovenop?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:56

Goede middag all, Me jacky's zijn nog steeds erg rustig, al begint Benji wel al wat meer praatjes te krijgen en Queenie die wil alleen maar bij me liggen, hahahaha Vanacht heeft Queenie haar tshirtje uitgetrokken, zat waarschijnlijk niet lekker of zo. En heeft ze de wond heel netjes schoongelikt, de hechtigen zie je bijna niet zitten, is wel mooi gedaan.

Over naambordjes gesproken, deze heb ik voor Donna
Afbeelding
en op stal hangt een geelnummerbord met haar naam. Maar daar komt een straatnaambord te hangen, hahaha waaronder de namen van de ouders en ook straks eentje voor het veulentje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:01

Avalon_ schreef:
Nog mensen met haflingers met een giga-dik bos manen? Maggy heeft er zoveel dat ik er geen fatsoenlijke hengstenvlecht in kon krijgen. Hoe lossen jullie dat op?

Niet :+

Ik maak wel eens 2 hengstenvlechten onderhans na elkaar zeg maar. dat gaat wel goed. Andere dingen zakken gewoon uit...

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:02

het begint hier te onweren??? ;(

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:04

Avalon_ schreef:
Nog mensen met haflingers met een giga-dik bos manen? Maggy heeft er zoveel dat ik er geen fatsoenlijke hengstenvlecht in kon krijgen. Hoe lossen jullie dat op?

ik heb alles afgeknipt :o
ze had zo'n dikke bos aan 2 kanten, en ze ging er steeds mee in de schapen***** liggen.
en dat stinkt echt heel erg als je niet elke dag kan wassen ivm alleen koud water op stal.
moet zeggen dat het wel echt heel stoer staat :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XCFIEPR.jpg
zie maar hoeveel!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVMXAQYJ.jpg
en hier is het er af :+
kom net van stal en ben vergeten om een fo

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:04

Avalon_ schreef:

Ik ken dat probleem, zelfs 2 hengstenvlechten onder elkaar zakt uit, ik maak gewoon vlechtjes, soms 8, soms 5. Zodat haar hals meer vrij is van manen en minder snel zweet. Dit doe ik alleen in de periode dat het warm is. In de winter hangen haar manen altijd los, ook met rijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:06

Peelie schreef:
het begint hier te onweren??? ;(

Hou maar daar Peelie. Hier schijnt het zonnetje zo af en toe tussen de wolken door.

plientjedres

Avalon_ schreef:

ik heb alles afgeknipt :o
ze had zo'n dikke bos aan 2 kanten, en ze ging er steeds mee in de schapen***** liggen.
en dat stinkt echt heel erg als je niet elke dag kan wassen ivm alleen koud water op stal.
moet zeggen dat het wel echt heel stoer staat :D
Afbeelding
zie maar hoeveel!
Afbeelding
en hier is het er af :+

kom net van stal en ben vergeten om een foto te maken van mijn geweldig foute stalbordje :o ik heb hem van mijn vriendje gehad dus weet ook niet waar ik hem op internet op kan zoeken :(
maar geduld is een schone zaak zullen we dan maar zeggen he :D

Anoniem

Haha zeer herkenbaar! Lambik heeft dan ook nog eens krulmanen dus als ik die uitpluis heeft hij echt een ontplofte kroeskop!! :D

Ik heb het vlechten bij hem maar opgegeven haha, mijn shet heeft ook mega dikke manen en ook nog eens super lang, maar ook steil dus die blijven wel zitten als ik ze vlecht.. :')

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:08

peelie: dan krijg je zo de zon, hier was het net ook omweer en nu zonnetje!!!!!!!!!!
(hier is Amersfoort nu)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:08

Het misstaat niet korte manen bij je haffie, alleen ik zou het zelf nooit doen. Het enige wat ik knip zijn eens in de 2 jaar de puntjes. Don dr namen zijn ongelijk, en soms zeggen mensen, dat moet je recht knippen, echt nooit, hahahaha dat ik dat ga doen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:09

Manen er af ziet er wel stoer uit op zich, maar daarvoor vind ik Maggy's manen veel te mooi. En ik denk ook niet dat de eigenares zich daarvoor leent. Maggy's manen hangen tot voorbij haar schouder, met helaas een hap eruit. Dit stukje kun je wel meevlechten, al is het een stuk korter. Denk wel dat een vlecht haar daarom heel net zou staan en haar manen ook mooi houd. De tip van de 2 hengstenvlechten ga ik zeker even proberen, dan maak ik ook wel meteen een foto van haar weelderige haardos. :)
Prachtige haflingers hebben jullie trouwens allemaal, wat ik hier voorbij zie komen! wauw!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:09

ach komt Queenie net jankend binnen, heeft ze in de tuin liggen rollen , doet natuurlijk zeer aan haar buik, dat trekt. Ben blij dat ze dr shirt weer aan had. Maf dier, zit nu te bibberen op me schoot.

carosello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:10

vind de 'korte' manen ook wel erg mooi...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:15

ja ik denk ook echt dat ik het zo ga houden.
kon eerst wel janken toen ik het gedaan had.
had echt deblaren op mijn vingers staan van de uitdunschaar.
volgens mij vind indy het ook heerlijk, ze heeft het niet zo heet meer en ze waait ook niet meer zo erg om als de wind onder haar mannen komt, en ze heeft geen haar meer in der ogen als ze nageeft dus ze loopt nu veel constanter.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:15

carosello schreef:
peelie: dan krijg je zo de zon, hier was het net ook omweer en nu zonnetje!!!!!!!!!!
(hier is Amersfoort nu)

de regen is net voorbij :P

nu komt de zon idd weer redelijk door.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:16

Freya, ach die arme schat die dacht natuurlijk even lekker te gaan jeuken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

ik was mara;s manen op een gegeven moment ook zat en had het toen tot 3 handbreetes er af gehaad :oo,

nooit meer... dan maar vlechten en lekker los voor wedstrijden en zo

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:25

als je er 2 aan 1 kant maakt, boven/onder elkaar (net hoe je het wil noemen hoeft niet uit te zakken als je het invlecht. dus plukje erbij, plukje eruit en die pak je bij de pluk die over de buiten kant gaat.!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:49

het is hier net een storm zo hard regenen en waaien en onweer :(

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:49

Daims schuurt ze nu uit verveling in stal af. En zn staart. Ook toen met alle modder er nog in... Maar helaas!
Komt wel weer goed ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:54

Hier schijnt de zon! :D vanochtend alleen een beetje regen gehad.

Wig_love, is wig nu al met die duitse mensen mee?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:04

Avalon_ schreef:

Losse vlechtjes naast elkaar. Afknippen is bij mij ook geen optie hoor! hoe meer hoe beter :P en als je vlechtjes naast elkaar doet is het lekker luchtig en toch nog afweer tegen vliegen :D Heb net vanmorgen Jelmer in de vlechten gezet :D hoop alleen dat Kandy ze niet stuk gaat knabbelen...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:38

Wig_love schreef:
als je er 2 aan 1 kant maakt, boven/onder elkaar (net hoe je het wil noemen hoeft niet uit te zakken als je het invlecht. dus plukje erbij, plukje eruit en die pak je bij de pluk die over de buiten kant gaat.!

Ik heb al vanalles geprobeert om een hengstenvlecht te laten blijven zitten, maar zakt altijd uit, een keer schudden en hij is los. Zelfs om de 5 cm a 10 cm een elastiekje vast te zetten lukt niet, ze heeft zulke dikke zware manen dat alleen losse vlechtjes willen werken.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:48

Matje wil ook wel, ziet er ook nog leuk uit :D