[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:29

Ja nienke ik ben er ook blij om.
Hij heeft er jaren geleden al eens gestaan toen ik hem nog verzorgde, dus helemaal nieuw is het niet.
Hij is blind aan 1 oog, dus verhuizen betekent ook wel wat stoten meestal..
Hadden we ook bij deze stal in het begin.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:32

Dus het is een echt ponybende bij je thuis Charaz Knipoog

Kan me voorstellen dat het dan voor Boy wat moeilijker is om zich aan te passen met maar 1 oog. Merk je verder nog dat hj daar last van/mee heeft?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:34

goeiemiddag dames! Dinsdag heb ik nog geluk gehad met het weer, gisteren nog beter Haha! Hier heeft het gisteren niet geregend! Ik hoop dat het vandaag ook droog blijft...

Had gehoopt dat m'n haf graag ging springen, maar momenteel zit het er nog niet echt in Verdrietig

Iemand tips om m'n haf te brainwashen Duivel

Ze springt dus wel maar ipv echt springen is het meer huppel-spring-huppel Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:36

Amanda schreef:
Hinke: kan aangepast worden Ja
Het scheelt ook wel per merk hoor.
De boommaat kan wel degelijk een paar maten verschillen.
Een stalgenootje heeft inmiddels 6 maten breder in 4 jaar tijd ofzo. Is een tinker. Bij koudbloeden is dat verschil veel groter dan bij rijpaarden. En ja, scheelt maar 2 cm bij die maten Haha!
Het dressuurzadel wat hij ook op heeft gehad was een 38 of 39. Dat was niet eens zoveel te groot. Het verschil is echt niet groot
Maar met vulling van kussens kun je veel meer doen.

Deze zadels zijn overigens nog 2 maten aan te passen.

Jemig 6 maten breder! Als ankie 6 boommaten breder zou worden zou er uberhaupt geen zadel meer op passen. Ze heeft nu de witte boom van wintec, als ik een breder zadel wil moet ik de wintec xxl kopen.
Wel Fijn iig dat je zadel nog veranderd kan worden, dan hoef je hopelijk niet over een jaar een nieuw zadel te kopen Knipoog

Peelie schreef:
Marsje_Bon schreef:
Goedemorgen Lachen
Lekker weertje zeg Haha!
Alleen jammer van dat krabben van de auto...
Ik heb een vraagje, mijn haflinger heeft een hele zware staart (denk ik) want als ze loopt dan hangt haar staart echt tussen de benen. Hoe kan ik dit het beste oplossen, ik dacht zelf aan het verdunnen van de staart, dus haren eruit halen, wie heeft hier ervaring mee??

Absoluut niet er af halen!!!!!

Dit is een rijtechnies iets....

(zoekt foto)

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet heel goed op deze foto's dat mara haar staard draagt

Dat houd in dat ze haar rug gebruikt. Want als ze dat doen kunnen ze hun staard optillen en dus 'ondspannen' zoals wij mensen dat zo mooi noemen Lachen

werk dus aan je rijtechniesche kant Knipoog zorg wer voor dat je pony zijn rug gaat gebruiken.

Ik weet niet of je manier van rijden daar iets mee te maken heeft. Ook al houd je paard zijn staart hoog tijdens het rijden, als hij in de wei staat laat hij hem toch wel weer hangen hoor!
Ankie krijgt haar staart niet eens omhoog omdat hij best zwaar is. Alleen als ze heel erg gek in haar hoofd is en supergespannen door de wei rent komt hij iets omhoog Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:37

Veel oefenen! De mijne springt tegenwoordig ook normaal.

joopiexx

Nee ik merk er weinig van.. Het is ook geleidelijk aan gegaan (staar)
Alleen met onverwachte geluiden wil hij nog wel eens beetje kijkerig zijn.
Met een laag staande zon wil hij nog wel last hebben van de schitteringen, dus k denk niet dat hij volledig blind is aan dat oog. Die schitteringen prikkelen zijn oog nog wel maar verder niets meer.

Leuke paarden charaz! *ff gespiekt in je profiel*

Peelie

mist ie mog niet wat techiek??? dat ie niet vloeind springt??? dat die van mij vroeger ook maar ze springd nu super goed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:40

Nee, ze springt idd nog niet bepaald vloeiend, het is meer van zou ik of zou ik niet? En dan beslist ze op het einde te laat Haha! Dus van de 10 keer gaat ze er 3 maal over, 4 maal balkje meenemen en 3x weigering Haha!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:42

joopiexx schreef:
Nee ik merk er weinig van.. Het is ook geleidelijk aan gegaan (staar)
Alleen met onverwachte geluiden wil hij nog wel eens beetje kijkerig zijn.
Met een laag staande zon wil hij nog wel last hebben van de schitteringen, dus k denk niet dat hij volledig blind is aan dat oog. Die schitteringen prikkelen zijn oog nog wel maar verder niets meer.

Leuke paarden charaz! *ff gespiekt in je profiel*

Gelukkig maar dan! Vind het knap dat je zoveel voor hem doet en aan hem denk! Veel mensen denken toch eerder aan zichzelf dan aan hun paard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:44

Amanda schreef:
Ik weet niet of je manier van rijden daar iets mee te maken heeft. Ook al houd je paard zijn staart hoog tijdens het rijden, als hij in de wei staat laat hij hem toch wel weer hangen hoor!
Ankie krijgt haar staart niet eens omhoog omdat hij best zwaar is. Alleen als ze heel erg gek in haar hoofd is en supergespannen door de wei rent komt hij iets omhoog Knipoog

daar komt het dus wel door Knipoog de staard van Mara is ook echt heel zwaar en heel vol. maar je ziet dat ze hem wel omhoog krijgt. vroeger echt niet...

het is echt een rijtechniesch iets Knipoog daar ben ik van overtuigt want ik heb het zelf meegemaakt...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:45

chipieke schreef:
Nee, ze springt idd nog niet bepaald vloeiend, het is meer van zou ik of zou ik niet? En dan beslist ze op het einde te laat Haha! Dus van de 10 keer gaat ze er 3 maal over, 4 maal balkje meenemen en 3x weigering Haha!

meer oefenen dus Tong uitsteken ze heeft nog niet veel vertrouwen blijkbaar anders zou ze wel gewoon springen. Vind jij het ook eng?

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:49

Marsje_Bon schreef:
Goedemorgen Lachen
Lekker weertje zeg Haha!
Alleen jammer van dat krabben van de auto...
Ik heb een vraagje, mijn haflinger heeft een hele zware staart (denk ik) want als ze loopt dan hangt haar staart echt tussen de benen. Hoe kan ik dit het beste oplossen, ik dacht zelf aan het verdunnen van de staart, dus haren eruit halen, wie heeft hier ervaring mee??

Absoluut niet er af halen!!!!!

Dit is een rijtechnies iets....

(zoekt foto)

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet heel goed op deze foto's dat mara haar staard draagt

Dat houd in dat ze haar rug gebruikt. Want als ze dat doen kunnen ze hun staard optillen en dus 'ondspannen' zoals wij mensen dat zo mooi noemen Lachen

werk dus aan je rijtechniesche kant Knipoog zorg wer voor dat je pony zijn rug gaat gebruiken.[/quote]

Ankie krijgt haar staart niet eens omhoog omdat hij best zwaar is. Alleen als ze heel erg gek in haar hoofd is en supergespannen door de wei rent komt hij iets omhoog Knipoog[/quote]

In de wei loopt ze ook zo met haar staart, maar het lijkt net of ze er last van heeft, haar staartharen vliegen echt om haar benen. Ik probeer een foto te zoeken waarop het te zien is..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:50

Nee, ik moedig haar goed aan, heb ook begeleiding Knipoog Ik heb het hier ook gewoon over aan de longe een sprongetje nemen hé Haha! Zelf ben ik het rijden nog maar aan het opbouwen, maar vind het voor haar zo vervelend dat ze elke week 4x gelongeerd wordt zonder afwisseling, daarom 4x in de week aan de longe, maar met afwisseling, 1x in de week springen, 1x in de week balkjes lopen, 1x met mij erop en dan 1x aan de longe naar buiten, zodat ze zeker genoeg afwisseling heeft.

mpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:57

hoi hoi iedereen

welkom voor alle nieuwe,ik ben vandaag met mijn kleine meid een stuk gaan wandelen het ging hardstikke goed Haha! ze had wel de hele tijd zo iets van die gras ziet er wel lekker uit hahaha ze staat nu 2 dagen bij de andere paarden en het gaat harstikke goed zaterdag komt er nog iemand bij ons op stal Cool ik ken haar paard al en tijdtje maar is toch altijd weer spannend hoe de andere paarden reageren en voor al die van mijn SPANNEND Pling

@marsje wat een mooi haflinger zeg Knipoog
@welkom charlotte Cool

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:42

Is het bij jullie ook zulk lekker weer? Echt weer om een heerlijk buitenritje te maken, helaas moet ik werken tot half 6 en dan is het al donker... Hopen dat het zaterdag en zondag ook een beetje lekker weer is!!!
@mpaarden; ik ben nog niet zo goed hierin haha dit is niet mijn haflinger (is wel een mooie inderdaad) maar die van peelie Haha!:D
@Peelie, bedankt voor de tips, de staart houden we lekker zoals hij is Haha! , dat wilde ik sowieso wel maar als het iets is waar zowel ik als zij niet aan kan doen, dan leek mij het het beste om de staart uit te dunnen, maar als het aan mij ligt dan ga ik proberen dit te verbeteren. Bedankt!!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:01

Welkom Charaz Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:04

Welkom Charaz! Haha!

Ik zou niet weten welke maat mijn haf heeft voor zadels.. Denk geen 36, ze is namelijk niet echt breed..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:08

Jim is voor het oog ook echt niet breed hoor Haha!
Maar door zijn weinige schoft en puppyvet op zijn schouders komt hij tot een bredere boommaat.
Het puppyvet wat overigens veel haflingers hebben Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:49

Ik kan weer op mijn bolle rijden vandaag!!!! JAAAAAA

Ik is blij!! na 2 maanden weer rijden!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:55

Amanda, ik weet eigenlijk niet, heeft mijn haf ook veel puppyvet? Tong uitsteken

Peelie: super!! Ik moet nog wachten op mijn nieuwe zadel Verdrietig

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:09

Pff ik ben echt gaar van de hele dag binnen zitten!
Strakjes ga ik even boy zn spullen ophalen. Alleen het hoognodige blijft liggen op stal.
Toch nog even een frisse neus halen vandaag Haha! Ben niet zo een binnenzitter!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:51

heey
wie vna jullie komt op de haflinger keuring in hoofddorp
of er is er geweest
xx naomi

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:14

Ik ben gezakt met scooter exam, 1 fout teveel Huilen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:31

naomimak schreef:
heey
wie vna jullie komt op de haflinger keuring in hoofddorp
of er is er geweest
xx naomi

Ik. Knipoog

mpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:35

goede avond iedereen

@dapy dat is echt minder dan kun je er toch maar liever 4 fout hebben dan 1tje maar volgende keer beter Knipoog
@peelie dat is echt fijn geniet er maar lekker van meid Cool
@marsje ah jah maak toch niet uit ik doe dit ok nog niet zo lang.ach ik dacht dat die van jou was nou .peelie sorry haahahah Clown
@joopiexx dat geloof ik zeker buiten is altijd lekker de dan binnen geniet maar even van je frisse neus hallen