Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Hinke: kan aangepast worden
Het scheelt ook wel per merk hoor.
De boommaat kan wel degelijk een paar maten verschillen.
Een stalgenootje heeft inmiddels 6 maten breder in 4 jaar tijd ofzo. Is een tinker. Bij koudbloeden is dat verschil veel groter dan bij rijpaarden. En ja, scheelt maar 2 cm bij die maten
Het dressuurzadel wat hij ook op heeft gehad was een 38 of 39. Dat was niet eens zoveel te groot. Het verschil is echt niet groot
Maar met vulling van kussens kun je veel meer doen.
Deze zadels zijn overigens nog 2 maten aan te passen.
Peelie schreef:Marsje_Bon schreef:Goedemorgen
Lekker weertje zeg![]()
Alleen jammer van dat krabben van de auto...
Ik heb een vraagje, mijn haflinger heeft een hele zware staart (denk ik) want als ze loopt dan hangt haar staart echt tussen de benen. Hoe kan ik dit het beste oplossen, ik dacht zelf aan het verdunnen van de staart, dus haren eruit halen, wie heeft hier ervaring mee??
Absoluut niet er af halen!!!!!
Dit is een rijtechnies iets....
(zoekt foto)
Je ziet heel goed op deze foto's dat mara haar staard draagt
Dat houd in dat ze haar rug gebruikt. Want als ze dat doen kunnen ze hun staard optillen en dus 'ondspannen' zoals wij mensen dat zo mooi noemen
werk dus aan je rijtechniesche kantzorg wer voor dat je pony zijn rug gaat gebruiken.
joopiexx schreef:Nee ik merk er weinig van.. Het is ook geleidelijk aan gegaan (staar)
Alleen met onverwachte geluiden wil hij nog wel eens beetje kijkerig zijn.
Met een laag staande zon wil hij nog wel last hebben van de schitteringen, dus k denk niet dat hij volledig blind is aan dat oog. Die schitteringen prikkelen zijn oog nog wel maar verder niets meer.
Leuke paarden charaz! *ff gespiekt in je profiel*
Amanda schreef:Ik weet niet of je manier van rijden daar iets mee te maken heeft. Ook al houd je paard zijn staart hoog tijdens het rijden, als hij in de wei staat laat hij hem toch wel weer hangen hoor!
Ankie krijgt haar staart niet eens omhoog omdat hij best zwaar is. Alleen als ze heel erg gek in haar hoofd is en supergespannen door de wei rent komt hij iets omhoog
chipieke schreef:Nee, ze springt idd nog niet bepaald vloeiend, het is meer van zou ik of zou ik niet? En dan beslist ze op het einde te laatDus van de 10 keer gaat ze er 3 maal over, 4 maal balkje meenemen en 3x weigering
Marsje_Bon schreef:Goedemorgen
Lekker weertje zeg![]()
Alleen jammer van dat krabben van de auto...
Ik heb een vraagje, mijn haflinger heeft een hele zware staart (denk ik) want als ze loopt dan hangt haar staart echt tussen de benen. Hoe kan ik dit het beste oplossen, ik dacht zelf aan het verdunnen van de staart, dus haren eruit halen, wie heeft hier ervaring mee??
naomimak schreef:heey
wie vna jullie komt op de haflinger keuring in hoofddorp
of er is er geweest
xx naomi